O.B.S. de Goudvink in Hoogeveen

Het team van O.B.S. de Goudvink in Hoogeveen

Current section: team
Koekoeklaan 1
7905 Hoogeveen

Zie hier hoe het team van O.B.S. de Goudvink is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van O.B.S. de Goudvink. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past O.B.S. de Goudvink bij jullie?

Ontdek hoe goed O.B.S. de Goudvink bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij O.B.S. de Goudvink zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 83.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.3%)
Man (17.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij O.B.S. de Goudvink. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (12.5%)
25-35 jaar (31.3%)
35-45 jaar (34.4%)
45-55 jaar (9.4%)
55-65 jaar (12.5%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.3%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (26.5%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij O.B.S. de Goudvink werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (73.3%)
Direct ondersteunend personeel (20%)
Management (6.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor O.B.S. de Goudvink gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Bevordering van het taalgebruik
Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Spel en beweging / bewegingsonderwijs
Wetenschap en Technologie

Flexibele Invallers: Continuïteit van Onderwijs bij O.B.S. de Goudvink

Het lerarentekort vraagt om slimme oplossingen. Bij O.B.S. de Goudvink zetten we vol in op flexibele invallers binnen onze eigen stichting om de onderwijskwaliteit te waarborgen. Ons team werkt nauw samen om bij ziekte of verlof van leerkrachten snel een passende vervanging te vinden. Hierbij staat de stabiliteit voor onze leerlingen centraal, zodat zij zo min mogelijk hinder ondervinden. Wij zoeken altijd naar de beste oplossing, met aandacht voor zowel de leerlingen als het welzijn van ons personeel. Dit maatwerk zorgt voor een stabiele leeromgeving, zelfs bij onverwachte afwezigheid.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Specialistische Ondersteuning voor Elke Leerling op O.B.S. de Goudvink

6

Taalontwikkeling en Rekenen: Expertise aan Bod

Beschikbare specialisten:

Deskundige Intern Begeleider
Gecertificeerde Orthopedagoog
Specialist Rekenen
Expert Meer- en Hoogbegaafdheid
Gespecialiseerde Taalspecialist
Professionele Logopedist

Toelichting van de school:

O.B.S. de Goudvink biedt een breed scala aan specialistische ondersteuning om de taal- en rekenvaardigheden van uw kind te optimaliseren. Onze school heeft een toegewijde taalspecialist, die tevens functioneert als kwaliteitscoördinator, en een gespecialiseerde rekenspecialist. Beide professionals besteden specifieke uren aan ambulante begeleiding, wat betekent dat zij direct in de klas ondersteuning bieden waar dat nodig is. Bovendien is er wekelijks een logopedist aanwezig binnen ons kindcentrum, klaar om te assisteren bij spraak- en taalontwikkelingsuitdagingen. Als onderdeel van Stichting Bijeen, profiteert O.B.S. de Goudvink van de expertise van een interne orthopedagoog en een specialist voor meer- en hoogbegaafde leerlingen. Deze samenwerking garandeert een complete en deskundige aanpak voor elke leerling.

0

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op O.B.S. de Goudvink creëren we een omgeving waarin elk kind zich veilig en gewaardeerd voelt. Dit veilige klimaat is essentieel voor optimale leerprestaties en persoonlijke groei. Een heldere, voorspelbare structuur en een sfeer van wederzijds vertrouwen vormen de kern van ons pedagogisch beleid. Ons toegewijde team focust op proactief pedagogisch handelen, waarbij we gewenst gedrag actief stimuleren in alle schoolse situaties. We hanteren de bewezen effectieve methode 'De Vreedzame School'. Deze aanpak leert leerlingen hoe ze op een positieve manier met elkaar omgaan, waarbij gezamenlijke afspraken centraal staan. Dit wordt bereikt door het stellen van duidelijke gedragsverwachtingen, het visualiseren hiervan, het bekrachtigen van positief gedrag en het hanteren van consequente reacties op ongewenst gedrag. Een zorgvuldige organisatie en inrichting van de klaslokalen en schoolomgeving dragen hier verder aan bij. Aan het begin van elk schooljaar worden via democratische lessen samen met de leerlingen regels opgesteld, wat leidt tot een groter gevoel van verantwoordelijkheid en betrokkenheid.

0

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Professionele Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Naast onze gekwalificeerde leerkrachten beschikt O.B.S. de Goudvink over enthousiaste onderwijsassistenten. Zij bieden gerichte ondersteuning aan leerlingen die extra hulp nodig hebben bij het ontwikkelen van een effectieve werkhouding en het aanpakken van schooltaken. Deze extra begeleiding zorgt ervoor dat elke leerling zijn of haar potentieel kan waarmaken.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond

Beschikbare specialisten:

Gediplomeerde Vakleerkracht Gymnastiek

Toelichting van de school:

Voor de groepen 3 tot en met 8 verzorgt onze gediplomeerde vakleerkracht gymnastiek twee keer per week een les. Deze lessen zijn niet alleen gericht op beweging en plezier, maar ook op het signaleren en bevorderen van de motorische ontwikkeling van de leerlingen. Ook de jongste leerlingen uit groep 1 en 2 genieten wekelijks van deze gespecialiseerde gymlessen. Een belangrijk onderdeel van deze aanpak is de jaarlijkse motorische screening. Hiermee krijgen we een gedetailleerd beeld van de lichamelijke vaardigheden van elke leerling, zodat we waar nodig extra aandacht kunnen besteden aan specifieke ontwikkelingsgebieden.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Deskundige Assistentie

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel O.B.S. de Goudvink zelf geen permanente medische professionals in dienst heeft, werken we nauw samen met externe experts. Indien specifieke medische expertise of ondersteuning bij persoonlijke verzorging nodig is, schakelen we zonder aarzeling de deskundigen van de GGD (Gemeentelijke Gezondheidsdienst) in. Dit verzekert onze leerlingen van de best mogelijke zorg en begeleiding.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
7
Totaal specialisten
7
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal

Gepersonaliseerde Ondersteuning voor Elke Leerling bij OBS De Goudvink

Hoe Wij Leren en Ontwikkelen Stimuleren

Bij OBS De Goudvink geloven we in het bieden van optimale ondersteuning aan al onze leerlingen. Om dit te realiseren, werken we nauw samen met een cluster van drie andere openbare scholen. Dit samenwerkingsverband stelt ons in staat om een breed scala aan specialistische kennis en expertise in te zetten, zodat we elke leerling de aandacht kunnen geven die hij of zij verdient. Onze school profiteert van de expertise van een toegewijde orthopedagoog die verbonden is aan Stichting Bijeen. Deze samenwerking garandeert professionele begeleiding voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften. Daarnaast investeren we continu in de professionele ontwikkeling van onze leerkrachten. Zij volgen scholingstrajecten om hun vaardigheden aan te scherpen en leerlingen met extra ondersteuningsvragen nog beter op maat te kunnen begeleiden. Zo zorgen we ervoor dat OBS De Goudvink een stimulerende en veilige leeromgeving blijft voor iedereen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Schoolplan: Kwaliteitszorg en Toekomstvisie voor OBS de Goudvink

Wat zijn de Kerndoelen van ons Schoolplan 2023-2027?

Stichting Bijeen heeft drie kernfocusdoelen vastgesteld voor de schoolplanperiode 2023-2027: uitmuntend onderwijs, sterk werkgeverschap en een heldere profilering. OBS de Goudvink vertaalt deze overkoepelende doelen naar concrete speerpunten voor onze school. We streven naar een breed gedragen visie op kwalitatief hoogstaand onderwijs, met duidelijke ambities en meetbare doelstellingen. Onze focus ligt op het continu monitoren en realiseren van deze doelen. Onze toegewijde leerkrachten houden de onderwijsbehoeften van elke leerling nauwlettend in de gaten. Zij stemmen het aanbod voor rekenen, taal en lezen proactief af op deze individuele behoeften. Dit zorgt voor een op maat gemaakt leerproces. Het pedagogisch-didactisch handelen van onze leerkrachten is erop gericht om elke leerling optimaal te ondersteunen in hun leer- en ontwikkelingsproces. Door zorgvuldige analyses op school-, groeps- en individueel leerlingniveau kunnen we gerichte interventies inzetten, wat leidt tot meetbare vooruitgang.

Hoe Borgt OBS de Goudvink de Behaalde Leerdoelen?

Binnen ons beleidsdocument 'Kwaliteitszorg' zijn alle afspraken en procedures gedetailleerd vastgelegd. We hanteren consequent de PDCA-cyclus (Plan-Do-Check-Act) om onze onderwijskwaliteit continu te verbeteren. Voor het systematisch borgen en verbeteren van de schoolontwikkeling en de professionele groei van ons team, maken we gebruik van het kwaliteitszorgsysteem WMKPO. Dit systeem is erop gericht een lerende organisatie te cultiveren. Onze school implementeert de volgende onderdelen van WMK: • WMK Kaarten: Deze stellen ons in staat om specifieke beleidsterreinen grondig te onderzoeken. De beleidsterreinen en bijbehorende data, zoals indicatoren en kernkwaliteiten, zijn deels afgeleid van het toezichtkader van de Inspectie van het Onderwijs, wat zorgt voor aansluiting bij landelijke standaarden. • Vragenlijsten: Wij zetten diverse vragenlijsten in voor een integrale kwaliteitsmeting. Zowel leerlingen, ouders als leerkrachten vullen algemene vragenlijsten en specifieke vragenlijsten over sociale veiligheid in, wat waardevolle feedback oplevert. • Persoonlijke Ontwikkelplannen (POP): Voor alle leerkrachten en onderwijsassistenten zijn er persoonlijke ontwikkelplannen opgesteld, gericht op continue professionele groei en loopbaanontwikkeling. • Monitors: Deze tools gebruiken we voor het gestructureerd verzamelen van data en het monitoren van diverse aspecten van onze schoolorganisatie.

Ontwikkeling voor Jonge Kinderen: Start uw Kind op O.B.S. de Goudvink

Toelichting van de school

O.B.S. de Goudvink, onderdeel van Kindcentrum Wolfsbos, legt een sterke nadruk op de ontwikkeling van jonge kinderen. We werken nauw samen met Spelerwijs, een partner die gespecialiseerde kinderopvang, peuteropvang en buitenschoolse opvang (BSO) aanbiedt. Deze samenwerking garandeert een naadloze overgang en een consistente ontwikkelingslijn voor kinderen van 2 tot 6 jaar. De besturen van Pricoh (christelijk basisonderwijs), Bijeen (openbaar basisonderwijs) en Spelerwijs in Hoogeveen hebben een gezamenlijk contract opgesteld. Dit contract waarborgt een doorlopende leerlijn, essentieel voor de optimale groei en ontwikkeling van elk kind.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft O.B.S. de Goudvink voor jonge kinderen?

O.B.S. de Goudvink biedt een rijk scala aan extra voorzieningen voor de allerkleinsten. Dit omvat hoogwaardige kinderopvang, speciaal ontworpen voor- en vroegschoolse educatie (VVE) programma's en toegankelijke peuteropvang. Deze diensten zijn geïntegreerd binnen ons kindcentrum, wat zorgt voor een veilige en stimulerende omgeving waar uw kind kan groeien en leren.

O.B.S. de Goudvink biedt een rijk scala aan extra voorzieningen voor de allerkleinsten. Dit omvat hoogwaardige kinderopvang, speciaal ontworpen voor- en vroegschoolse educatie (VVE) programma's en toegankelijke peuteropvang. Deze diensten zijn geïntegreerd binnen ons kindcentrum, wat zorgt voor een veilige en stimulerende omgeving waar uw kind kan groeien en leren.

Professionele kinderopvang
Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang
Geïntegreerd kindcentrum

Met welke organisaties werkt O.B.S. de Goudvink samen voor het jonge kind programma?

Voor de optimale ontwikkeling van onze jongste leerlingen gaat O.B.S. de Goudvink samenwerkingen aan met gerenommeerde partners. We werken nauw samen met Spelerwijs Hoogeveen, een organisatie die gespecialiseerd is in de ontwikkeling en opvang van jonge kinderen. Daarnaast is Partou Babbelbos een belangrijke partner voor hoogwaardige kinderopvang en educatie. Deze samenwerkingen zorgen voor een naadloze doorlopende leerlijn, van peuterspeelzaal tot aan de basisschool.

Voor de optimale ontwikkeling van onze jongste leerlingen gaat O.B.S. de Goudvink samenwerkingen aan met gerenommeerde partners. We werken nauw samen met Spelerwijs Hoogeveen, een organisatie die gespecialiseerd is in de ontwikkeling en opvang van jonge kinderen. Daarnaast is Partou Babbelbos een belangrijke partner voor hoogwaardige kinderopvang en educatie. Deze samenwerkingen zorgen voor een naadloze doorlopende leerlijn, van peuterspeelzaal tot aan de basisschool.

Team | O.B.S. de Goudvink in Hoogeveen | [2025] Schoolregister