
Schoolweging
De schoolweging van De Krullevaar Hoogeveen is 32,20 , met een spreiding van 5,66 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
96,3% van de leerlingen behaalt het fundamentele niveau, ver boven de landelijke norm van 85%. Dit resultaat benadrukt de sterke basiskwaliteit van het onderwijs, ook in vergelijking met het regionale gemiddelde van 92,7%.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De schooladviezen tonen een nadruk op doorstroom naar theoretische routes: 36,4% vmbo-(g)t/havo en 4,6% havo/vwo. Dit is hoger dan bij vergelijkbare scholen (10,3% en 10,9%). Tegelijkertijd valt een relatief hoog percentage praktijkgerichte adviezen op (13,6% vmbo-b), wat aansluit bij de diverse leerlingpopulatie.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | De Krullevaar Hoogeveen | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Op onze school werken wij volgens de PDCA cyclus voor opbrengstgericht werken. Dat houdt in dat wij doelen formuleren en plannen maken voor alle leerlingen, na afname van de tussentoetsen evalueren wij de uitkomsten per leerling en per groep. Aan de hand van deze evaluaties worden de plannen voor een half jaar bijgesteld. Voor het technisch lezen gebruiken wij de DMT en AVI toetsen. Deze zijn in alle groepen voldoende.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Opvallend is het lage percentage onderadvisering: slechts 5% tegenover 11,8% landelijk. Daarbij presteert 15% van de leerlingen boven hun advies, wat wijst op een zorgvuldige advisering. De school scoort met 80% 'op advies' bovengemiddeld (62,9% regio), wat past bij hun motto 'elk kind op de juiste plek'.
Sociale ontwikkeling
De vreedzame school op de Goudvink Op de Goudvink werken we met de methode ‘De Vreedzame School’. Dit is niet alleen een methode voor sociaal-emotionele ontwikkeling, maar veel meer dan dat. De Vreedzame school ben je als school met elkaar de hele dag, het hele schooljaar door. De werkwijze van de Vreedzame School is verweven met alles wat je doet als leerkracht. Het doel van het programma is dat we kinderen een stem willen geven, en hen actief willen aanspreken op hun verantwoordelijkheid voor hun omgeving, voor de schoolgemeenschap en de samenleving. LEES MINDER
Vreedzame school
Veilige leeromgeving
Het kind centraal
Wat is de werkwijze van O.B.S. de Goudvink voor sociale ontwikkeling?
O.B.S. de Goudvink werkt met 'De Vreedzame School' en start het schooljaar met een blok lessen met het thema ‘We horen bij elkaar’. In dit blok staat het vormen van een positieve groep centraal. De eerste weken van een nieuw schooljaar zijn cruciaal hierin.
Welke registratievorm(en) gebruikt O.B.S. de Goudvink om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
O.B.S. de Goudvink gebruikt 'Zien' om sociale opbrengsten in kaart te brengen.