PI-school De Ster
Dussenstraat 32
2134 DL Hoofddorp

Schoolweging

Schoolweging
Spreiding

Fundamenteel niveau

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Grafiek

Grafiek laden...

Schooladviezen

De school geeft 24% van de leerlingen een havo/vwo- of vwo-advies, boven het regionaal gemiddelde van 18%. Praktijkonderwijs blijft met 4% beperkt (regionaal 5%). De combinatie van persoonlijke begeleiding en een adaptief leerprogramma draagt mogelijk bij aan deze resultaten.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsDe Brandaris HoofddorpGemeente AmsterdamNederland
LIB175.66176.67175.23

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
154

Schooladvies vergelijking

Grafiek

Grafiek laden...

82% van de leerlingen presteert op of boven het advies (landelijk 75%). Slechts 5% zit onder adviesniveau, wat het accuraat inschatten van doorstroommogelijkheden onderstreept. De school monitort alumni via een uniek vervolgtraject.

Sociale ontwikkeling

Wij streven naar een positief pedagogisch klimaat door de inzet van Positive Behavior Support. Positive Behavior Support is de basis van ons handelen waarin wij streven naar een klimaat waarin ieder kind zich veilig voelt en geaccepteerd wordt. Wij bieden rust, structuur en regelmaat door: positieve verwachtingen uit te spreken positief gedrag te belonen het goede voorbeeld te geven gedragsverwachtingen visueel te maken en te oefenen ruimte te geven aan de eigen ontwikkeling van het kind samenwerken en delen met andere kinderen te stimuleren verantwoordelijkheid te geven daar waar dat kan Het schoolteam investeert in een stevige professionele relatie met onze leerlingen. Bij het vertonen van grensoverschrijdend gedrag zijn onze leerkrachten dichtbij, aanwezig en betrokken. Door een leerling sociaal te steunen maar duidelijke grenzen te stellen wordt grensoverschrijdend gedrag teruggebracht. Omdat de klassen klein zijn kunnen wij ons richten op de verschillende onderwijsbehoeften van de kinderen, die allemaal hun eigen hulpvraag hebben. Wij zetten het Effectieve Directe Instructiemodel in en creëren zo ruimte voor het differentiëren in didactiek en instructiebehoeften. LEES MINDER

Veiligheid

Vertrouwen

Respect