
Het team van Klavertje vier in Hoofddorp
Current section: teamZie hier hoe het team van Klavertje vier is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Klavertje vier. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Klavertje vier bij jullie?
Ontdek hoe goed Klavertje vier bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Klavertje vier zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 86.5% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.7% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Klavertje vier. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Klavertje vier werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Klavertje vier gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Deskundige Invallers en Flexibele Groepsverdeling bij Basisschool Klavertje Vier
Bij Basisschool Klavertje Vier garanderen we een continue leerervaring, zelfs bij afwezigheid van een vaste leerkracht. Bij ziekte of verlof van een groepsleerkracht zetten we primair in op interne vervanging door een bevoegde collega. Dit zorgt voor continuïteit en bekendheid voor de leerlingen. Indien interne vervanging niet mogelijk is, activeren we ons netwerk van gekwalificeerde invallers. Ons doel is om altijd een passende oplossing te vinden, zodat de onderwijsontwikkeling van uw kind ongestoord doorgaat. We begrijpen het belang van stabiliteit in de klas. Als er onverhoopt toch geen geschikte invaller beschikbaar is, organiseren we de opvang van de leerlingen door de bestaande groepen te verdelen. Hierbij hanteren we een gestructureerde aanpak, waarbij we rekening houden met de leeftijd en ontwikkelingsfase van de kinderen. Groep 1 en 2 worden opgevangen in de onderbouw, groep 4 en 5 in de middenbouw, en de bovenbouwgroepen 6, 7 en 8 worden verdeeld over de klassen van de bovenbouw. In zeer uitzonderlijke situaties, waarbij geen enkele andere oplossing mogelijk is, kan het voorkomen dat een groep leerlingen incidenteel naar huis wordt gestuurd. Dit is echter een laatste redmiddel dat we strikt minimaliseren om de impact op het leerproces te beperken.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Wij werken op onze school nog met jaargroepen 3 t/m 8. Binnen deze jaargroepen wordt er onderscheid gemaakt in niveau en tempo, maar we kiezen er soms ook voor om de groepen los te laten en te werken op niveau. Voor de groepen 1 en 2 is er gekozen voor een andere opzet. Deze groepen zijn combinatieklassen. Hier is een bewuste keuze voor gemaakt, omdat deze kinderen elkaar ondersteunen, helpen en aanvullen. Dit past binnen onze visie op kleuteronderwijs.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning: Specialisten op Klavertje Vier
Taal en Rekenen: Extra Ondersteuning op Maat
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op basisschool Klavertje Vier zetten wij ons optimaal in voor de taal- en rekenontwikkeling van elke leerling. Rekenen: Onze toegewijde rekenspecialist versterkt ons leerteam en optimaliseert het rekenonderwijs. Leerkrachten kunnen bij deze expert terecht voor advies over het rekenaanbod, zowel algemeen als voor specifieke leerlingen. Wij bieden ondersteuning op diverse niveaus: basisondersteuning, extra ondersteuning en intensieve ondersteuning. Taal: Een gespecialiseerde taal- en leesspecialist, samen met een specialist meertaligheid, waarborgt de brede taalontwikkeling. De taalexperts focussen op het reguliere taalaanbod en ondersteunen leerlingen voor wie Nederlands niet de moedertaal is. Samen met het leerteam bewaken zij de kwaliteit van het taalonderwijs. Ook hier bieden we basisondersteuning, extra ondersteuning en intensieve ondersteuning. Kwaliteitscoördinatoren: Deze coördinatoren bewaken de voortgang binnen beide leerteams en garanderen de algehele onderwijskwaliteit.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilig Leerklimaat
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen staat centraal. Ons leerteam, gericht op het programma 'De Vreedzame School', zorgt voor een positief en veilig schoolklimaat met duidelijke regels en afspraken. We monitoren de sociale en emotionele groei nauwkeurig met behulp van een veiligheidsmonitor. Daarnaast fungeren een interne contactpersoon, een veiligheidscoördinator en een pestpreventie-aanspreekpunt als belangrijke schakels. Onze kwaliteitscoördinatoren vervullen tevens de rol van aandachtsfunctionaris. Wij bieden ondersteuning op maat voor basisondersteuning, extra ondersteuning en intensieve ondersteuning, afgestemd op de individuele behoeften van elke leerling.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Structuur en Succes
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Klavertje Vier werken we met een gestructureerde weektaak, afgestemd op de individuele behoeften en capaciteiten van elke leerling. Duidelijke werkafspraken rondom zelfstandig werken worden consequent door de hele school gehanteerd, wat zorgt voor rust en duidelijkheid. Bij opvallendheden in gedrag, werkhouding of taakaanpak, bespreekt de kwaliteitscoördinator dit met de leerkracht. Observaties in de klas, gesprekken met de leerling en analyse van mogelijke oorzaken volgen. Indien nodig denkt de specialist meer- en hoogbegaafdheid mee om uitdaging te bieden en de werkhouding te verbeteren. Interventies worden ingezet na overleg met ouders en leerling. Evaluaties vinden plaats met alle betrokkenen. Blijft verbetering uit, dan schakelen we het Zorg Advies Team in, eventueel met externe expertise van de consulent Passend Onderwijs, GGD of schoolcoach.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Beweging en Begeleiding
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor de motorische ontwikkeling van onze leerlingen zetten we de expertise van een motorisch remedial teacher (MRT'er) in. Deze specialist adviseert leerkrachten bij observaties van de grove motoriek. De MRT'er kan gerichte begeleiding bieden aan kleine groepen leerlingen met specifieke motorische uitdagingen. Wij bieden ondersteuning op verschillende niveaus: basisondersteuning, extra ondersteuning en intensieve ondersteuning, om elke leerling optimaal te laten bewegen en ontwikkelen.
Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Professionele Grens
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Basisschool Klavertje Vier verleent geen medewerking aan het structureel uitvoeren van medische handelingen conform de Wet BIG. Uitzonderingen zijn enkel mogelijk in zeer specifieke situaties, na zorgvuldige afstemming tussen het bestuur, de directie, ouders en betreffend personeel. Dergelijke uitzonderingen worden schriftelijk vastgelegd en periodiek geëvalueerd. Voor gedetailleerde informatie verwijzen wij naar ons protocol Medisch Handelen, beschikbaar opvraagbaar bij de directie.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Individuele Leerlingbegeleiding op Maat bij Klavertje Vier
Ons Aanbod voor Extra Ondersteuning en Talentontwikkeling
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Kwaliteitszorg en Schoolplan: Onze Ambitie voor Excellente Educatie
Welke Educatieve Doelen Staan Centraal in Ons Schoolplan?
Hoe Realiseren Wij de Ambitieuze Doelen uit Ons Schoolplan?
Downloaden
Download Ons Volledige Schoolplan HierOntwikkeling van het Jonge Kind bij Basisschool Klavertje Vier
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welk speciaal onderwijsaanbod is er voor peuters en kleuters op Basisschool Klavertje Vier?
Basisschool Klavertje Vier biedt een rijk scala aan extra faciliteiten voor de allerkleinsten. Dit omvat een gestructureerd programma voor voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en een nauwe samenwerking binnen een geïntegreerd kindcentrum. Deze initiatieven zijn ontworpen om de cognitieve en sociaal-emotionele ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren, met een focus op een soepele overgang naar de basisschool. Door deze brede aanpak ondersteunen we de groei van elk kind optimaal.
Met welke partners werkt Basisschool Klavertje Vier samen voor het jonge kind programma?
Basisschool Klavertje Vier onderhoudt een waardevolle samenwerking met Kindcentrum Mirakels. Deze samenwerking is essentieel voor het succes van ons programma voor jonge kinderen. Kindcentrum Mirakels deelt onze visie op een doorlopende leerlijn en een warme overgang naar de basisschool. Door deze nauwe band kunnen we een naadloze educatieve ervaring garanderen, van de peuteropvang tot de eerste schooljaren.