
Schoolweging
De schoolweging van Eerste Montessorischool is 26,42 , met een spreiding van 5,57 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Eerste Montessorischool | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 179.03 | 176.67 | 175.23 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
De leerkrachten volgen de ontwikkeling van de kinderen uit de klas middels signaleringen, observaties en leerwerkgesprekken. Het werk van de kinderen en tussentijdse methodegebonden toetsen geven een beeld van de ontwikkeling per vakgebied. Daarnaast worden de toetsen van het leerlingvolgsysteem van de CITO groep gebruikt: Leerling in Beeld. Dat gebeurt twee keer per jaar. Hiermee hebben we zicht op de ontwikkeling van het kind in relatie tot andere kinderen van dezelfde doelgroep en de persoonlijke ontwikkeling van het kind gedurende de hele periode op onze basisschool. De resultaten van deze toetsen worden in oudergesprekken met ouders gedeeld. In groep 8 wordt de doorstroomtoets van CITO afgenomen. Met deze toets verantwoorden we onze resultaten naar de onderwijsinspectie.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale ontwikkeling
We werken bij ons op school met de methode Rots&Water. Kinderen leren eigen keuzes te maken die bijdragen aan hun eigen ontwikkeling en aan de omgeving, de ander. Gevoel van eigenwaarde in combinatie met respect voor de ander is belangrijk. Dit komt terug in de montessori pedagogiek die meehelpt dat het kind zichzelf goed leert kennen en de consequenties van eigen keuzes leert overzien. In de Gouden Weken na elke vakantie bouwen we aan een fijne groep. LEES MINDER
zorg voor jezelf
zorg voor de ander
samenwerken
Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?
Jaarlijks wordt de tevredenheid en het welbevinden van de leerlingen uit groep 5 t/m 8 gemeten. Dagelijkse observaties van de leerkrachten geven inzicht in het welzijn en welbevinden van de leerlingen en de groep.