sls de tijstream

De resultaten van sls de tijstream in Holwert

Current section: resultaten
De Morgenzon 5 c
9151 KM Holwert

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van sls de tijstream, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Schoolweging van sls de tijstream

Schoolweging
31.63
Spreiding
4.92

De schoolweging van De Tijstream is 31,63 , met een spreiding van 4,92 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Hoe goed past sls de tijstream bij jullie?

Ontdek hoe goed sls de tijstream bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel niveau

96.75% van de leerlingen behaalt het fundamenteel niveau, ruim boven de landelijke signaleringswaarde van 85% en het regionaal gemiddelde (94.82%). Deze prestatie onderstreept de effectiviteit van basisvaardighedenonderwijs, zoals beschreven in het schoolplan. Het hoge percentage is opmerkelijk gezien de schoolweging en wijst op gerichte interventies voor risicoleerlingen.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Met 40.65% van de leerlingen dat het streefniveau haalt, benadert de school net niet de signaleringswaarde van 41.2%. Dit ligt 12.8 procentpunt onder het regionaal gemiddelde (53.43%), wat deels verklaarbaar is door de relatief complexe leerlingenpopulatie (schoolweging 31.63). Toch verdient de school waardering voor het behalen van de eigen doelstelling in uitdagende omstandigheden, zoals blijkt uit het schoolondersteuningsprofiel.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van sls de tijstream?

De adviezen tonen een tweedeling: 64.28% van de leerlingen krijgt een vmbo-advies (verdeeld over b, k en (g)t), terwijl 28.57% een havo/vwo-advies ontvangt. Opvallend is het beperkte aandeel praktijkonderwijs (0% vs. 1.01% regionaal), wat past bij de onderwijsfilosofie gericht op doorstroom naar theoretische leerwegen. De bredere adviesrange ten opzichte van vergelijkbare scholen (tot 14.29% havo/vwo) reflecteert differentiatie in aanbod.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2014-2015

ToetsDe TijstreamGemeente AmsterdamNederland
199.71

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
127

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

De tussenresultaten worden gemeten aan de hand van BOOM-toetsen, geanalyseerd op leerling- en groepsniveau door de leerkracht. Dit wordt besproken met de intern begeleider tijdens de groepsbesprekingen. Daarna worden de resultaten ook op schoolniveau besproken in het kwaliteitsteam (directie, intern begeleider, taalcoördinator en rekencoördinator) en volgt een terugkoppeling naar het team met eventuele acties op de diverse niveaus (basis, zorg en plus). De resultaten worden vastgelegd in ParnasSys en MijnSchoolPlan, die bovenschools op managementniveau wordt besproken.Daarnaast werken we steeds meer doelgericht en formatief met kinderen, zodat we meer kunnen differentiëren en leerlingen eigenaar worden van hun eigen leerproces. Er wordt doelgericht gewerkt aan de hand van de referentieniveaus. Deze doelen en observaties uit de les of methode gebonden toetsen worden in een logboek genoteerd, geanalyseerd en vervolgens acties aan verbonden. Een Plan-Do-Check-Act-cyclus met oog voor kwaliteit.

Zitten de oud-leerlingen van sls de tijstream in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

23.81% van de leerlingen presteert onder advies, ruim boven het landelijk gemiddelde (11.81%). Dit valt te verklaren door de combinatie van hoge schoolweging en brede adviesrange. Positief is dat 61.9% op advies functioneert, in lijn met regionale trends. De school zet in op nazorgtrajecten, zoals beschreven in het doorstroomprotocol, om deze percentages te verbeteren.

Sociale ontwikkeling

Samen leren, samen leven, samen leren Samenleven! Dat is waar we voor staan op De tijstream. Onze taak is om leerlingen voor te bereiden op de toekomstige maatschappij.?We leren leerlingen om zeker van zichzelf te zijn en om respect te hebben voor de ander. Iedereen is anders en dat is oké! We willen de leerlingen leren om zich in een ander te kunnen inleven en met een positieve instelling de ander tegemoet treden. Leerlingen leren we verantwoordelijk te zijn voor hun eigen gedrag, de groep en de wereld om zich heen.? LEES MINDER

Vertrouwen

Gelijkwaardigheid

Respect

Wat is de werkwijze van SLS De Tijstream voor sociale ontwikkeling?

SLS De Tijstream creëert een veilige en positieve omgeving voor leerlingen om te leren en ontwikkelen. De school wil leerlingen kennis en vaardigheden meegeven om een bijdrage te leveren aan de maatschappij, inzicht geven in hun eigen handelen en het effect hiervan op anderen, sociale vaardigheden en fatsoensnormen leren. Respect voor elkaar en inlevingsvermogen staan centraal. De school maakt leerlingen bewust van de democratische Nederlandse rechtsstaat en de daarbij horende vrijheden en gelijkwaardigheden. Het team is een voorbeeld voor de leerlingen. Het programma van de Vreedzame School is een integraal onderdeel van het lesprogramma.

Welke registratievorm(en) gebruikt SLS De Tijstream om sociale opbrengsten in kaart te brengen?

SLS De Tijstream gebruikt de Sociale Competentie Observatielijst (SCOL) om sociale opbrengsten in kaart te brengen.

Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt SLS De Tijstream?

SLS De Tijstream gebruikt de Vreedzame School als methode voor sociaal-emotioneel leren.