Basisschool Uniek

Het team van Basisschool Uniek in Hoeven

Current section: team
't Groot Stuk 3
4741 Hoeven

Zie hier hoe het team van Basisschool Uniek is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool Uniek. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool Uniek bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool Uniek bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool Uniek zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 80.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.4% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (80.6%)
Man (19.4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.4%)
Man (17.6%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool Uniek. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (11.4%)
25-35 jaar (31.4%)
35-45 jaar (22.9%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (14.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (26.7%)
35-45 jaar (27.4%)
45-55 jaar (19.8%)
55-65 jaar (16.2%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool Uniek werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (77.8%)
Direct ondersteunend personeel (13.9%)
Indirect ondersteunend personeel (5.6%)
Management (2.8%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool Uniek gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Deskundige Invulling van Leerkrachtafwezigheid op Basisschool Uniek

Op Basisschool Uniek zorgen we voor een naadloze voortzetting van het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten. We hanteren een proactief beleid waarbij we flexibel inspelen op elke situatie. Onze eerste prioriteit is het inzetten van ervaren leerkrachten uit onze eigen flexibele schil. Daarnaast kunnen onderwijsassistenten en leerkrachtondersteuners met de juiste kwalificaties ingeschakeld worden om de continuïteit van de lessen te waarborgen. We faciliteren extra inzet door het benaderen van onze toegewijde duo-partners en parttime leerkrachten. Ook docenten die normaal gesproken andere taken uitvoeren, kunnen bijspringen om de groepen optimaal te begeleiden. Indien nodig, kan de intern begeleider voor maximaal één dag assisteren. In uitzonderlijke gevallen worden klassen tijdelijk verdeeld over andere groepen. Alleen als alle andere opties uitgeput zijn, wordt het naar huis sturen van leerlingen overwogen, met de grootst mogelijke zorg en communicatie.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Specialisten Team voor Extra Ondersteuning op Basisschool Uniek

5

Taalontwikkeling, Rekenen en Talentontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Dyslexie Specialist
Intern Begeleider
Rekenspecialist
Meer- en Hoogbegaafdheid Specialist
Doe en Leerklas Coach

Toelichting van de school:

Op Basisschool Uniek zetten we ons in voor optimale taal- en rekenontwikkeling, met speciale aandacht voor meer- en hoogbegaafde leerlingen. Onze dyslexie- en rekenspecialisten zijn wekelijks beschikbaar om leerlingen gerichte ondersteuning te bieden, terwijl onze specialist voor meer- en hoogbegaafdheid twee dagen per week klaarstaat. De leescoördinator stimuleert leesplezier en leesvaardigheid. Sinds schooljaar '24-'25 verrijkt de Doe en Leerklas ons aanbod. Hier werken leerlingen uit groep 7 en 8, met een uitstroomprofiel richting VMBO basis of praktijkonderwijs, praktisch en op niveau aan hun toekomst. Ze komen om de week op woensdagochtend bijeen om met de handen te leren.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welbevinden

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Gecertificeerde Rots en Water Trainer
PBS Coördinator

Toelichting van de school:

Een positief en veilig schoolklimaat is essentieel voor de ontwikkeling van elk kind. Op Basisschool Uniek hanteren we een schoolbrede aanpak met Schoolwide Positive Behavior Support (PBS). PBS is een preventieve methode die gericht is op het creëren van een veilige en positieve leeromgeving. We werken samen aan een omgeving waarin elk kind zich thuis voelt en zich optimaal kan ontwikkelen. Dit draagt bij aan een prettige sfeer voor leerlingen, ouders en leerkrachten. Onze Rots en Water training, ingezet in groep 3, 6, 7 en 8, versterkt sociale vaardigheden en zelfvertrouwen. Deze training, gegeven door twee gecertificeerde trainers, focust op het herkennen van eigen kracht en die van anderen. De lessen sluiten nauw aan bij PBS, met als doel sociale problemen zoals pesten, conflicten en uitsluiting te voorkomen en te verminderen.

5

Gedrag, Werkhouding en Studieaanpak

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider / Remedial Teacher
Meer- en Hoogbegaafdheid Specialist
Klassenkracht Scholingsteam

Toelichting van de school:

Op Basisschool Uniek bieden we gespecialiseerde ondersteuning voor gedrag, werkhouding en de aanpak van schoolse taken. Hoewel onze intern begeleider ook de kwalificaties van een remedial teacher bezit, wordt deze rol op school niet apart uitgeoefend. Haar expertise wordt echter actief gedeeld en overgedragen binnen het team, wat de algehele onderwijskwaliteit ten goede komt. We hebben één toegewijde specialist voor meer- en hoogbegaafdheid. Het gehele schoolteam volgt de vernieuwende scholing van Klassenkracht, wat zorgt voor een uniforme en effectieve aanpak in alle klassen.

2

Motorische en Lichamelijke Vaardigheden

Beschikbare specialisten:

Motorisch Remedial Teacher
Psychomotorisch Remedial Teacher

Toelichting van de school:

Basisschool Uniek beschikt over teamleden met expertise in motorische en psychomotorische remedial teaching. Hoewel deze specialisten momenteel geen individuele begeleiding bieden aan leerlingen, wordt hun waardevolle kennis en kunde actief gedeeld binnen ons onderwijsteam. Deze kennisdeling stelt ons in staat om de motorische ontwikkeling en lichamelijke vaardigheden van onze leerlingen indirect te ondersteunen, waarbij de expertise van onze specialisten wordt benut voor collectieve teamontwikkeling en verbetering van ons onderwijsaanbod.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor medische zorg en persoonlijke verzorging verwijzen wij u graag door naar de daarvoor aangewezen instanties en professionals buiten de schoolmuren. Ons team richt zich primair op het onderwijskundige en sociaal-emotionele welzijn van de leerlingen binnen de schoolomgeving.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
15
Totaal specialisten
14
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
Helaas wordt het technieklokaal wegens ruimtegebrek als klaslokaal ingezet.

Ontdek Onze Uitgebreide Leerlingondersteuning op Basisschool Uniek

Gedetailleerde Uitleg van Ons Ondersteuningsaanbod

Bij Basisschool Uniek geloven we in het bieden van op maat gemaakt onderwijs voor elke leerling. Ons Schoolondersteuningsprofiel (SOP) is opgesteld vanuit het principe van 'Brede zorgschool', wat betekent dat we een breed scala aan onderwijs- en zorgvragen aankunnen. We zijn er trots op dat ons samenwerkingsverband onze brede basiszorg als 'op orde' beoordeelt, waarmee we de capaciteit tonen om diverse leerlingen optimaal te begeleiden. Ons SOP wordt jaarlijks geactualiseerd en biedt inzicht in onze basis- en extra ondersteuningsmogelijkheden, die ook terug te vinden zijn op onze website. Deze zorgvuldige aanpak garandeert dat elke leerling de aandacht en middelen krijgt die nodig zijn voor succes. De basisondersteuning omvat de kernkwaliteit van ons onderwijs, zoals erkend door de onderwijsinspectie. Dit wordt aangevuld met preventieve en lichte curatieve interventies, zoals specifieke programma's voor leerlingen met dyslexie. Onze gestructureerde onderwijsondersteuningsstructuur zorgt voor effectieve samenwerking met externe specialisten en organisaties. We hanteren een planmatige aanpak, waarbij we de stimulerende en belemmerende factoren van elke leerling nauwkeurig in kaart brengen. Door de onderwijsbehoeften te identificeren, passen we ons aanbod continu aan om een optimale leerervaring te garanderen. Onze zorgstructuur is cyclisch en systematisch, wat zorgt voor continue verbetering. Extra ondersteuning wordt waar mogelijk binnen de klas geboden, zodat elke leerling zich kan ontwikkelen op zijn of haar eigen tempo. We identificeren de unieke onderwijsbehoeften van elke leerling om een passend leerplan te creëren. Wanneer klassikale ondersteuning niet volstaat, bieden we diverse gespecialiseerde programma's. Deze gespecialiseerde programma's omvatten extra begeleiding bij technisch lezen en spelling voor leerlingen met (vermoedelijke) dyslexie, intensieve rekenondersteuning voor een solide basis, en begeleiding door onze gedrags-, hoogbegaafdheids- en rekenspecialisten. Tevens bieden onze onderwijsassistenten waardevolle extra ondersteuning. Als de geboden ondersteuning onvoldoende resultaat oplevert en een leerling frustratie ervaart, introduceren we een individueel ontwikkelingsperspectief (OPP). Hierin werken we met leerdoelen op maat, gebaseerd op hoge verwachtingen, om het potentieel van elke leerling volledig te benutten. We streven ernaar om zowel onszelf als de leerling voortdurend te motiveren. Bij aanmelding onderzoeken we grondig de benodigde ondersteuning en onze capaciteit om deze te bieden, eventueel met hulp van het samenwerkingsverband. Als wij de benodigde ondersteuning niet kunnen garanderen, zoeken we in overleg met u naar een passende school, inclusief speciaal (basis)onderwijs. Onze zorgplicht garandeert dat we proactief handelen om de optimale onderwijsroute voor uw kind te vinden. Toekomstige Ontwikkelingen in Ondersteuning: We zetten vol in op inclusiever onderwijs en breiden onze specialistische kennis verder uit. Dit stelt ons in staat om meer kinderen binnen onze school te laten groeien en zelfs leerlingen uit het speciaal onderwijs weer op te vangen. We onderschrijven het principe 'regulier waar het kan, speciaal waar het moet' om het onderwijs nog beter te personaliseren en doorlopende ontwikkelingslijnen te optimaliseren. Ons streven is om een omgeving te creëren waar talenten bloeien en ontwikkelen. Komende jaren focussen we sterk op talentontwikkeling om elke leerling de kans te geven zijn of haar unieke potentieel te ontdekken en te realiseren.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ons Kwaliteitssysteem en Schoolplan: De Toekomst van Onderwijs bij BS Uniek

Wat zijn de kernpunten van ons schoolplan 2022-2026?

Ons schoolplan 2022-2026 vormt de strategische basis voor de verdere ontwikkeling van Basisschool Uniek. Elk schooljaar vertalen we deze ambitieuze doelen naar concrete actiepunten in ons jaarplan. Voor het schooljaar 2024-2025 focussen we op cruciale verbeteringen: * **Kwaliteitssysteem:** Implementatie van een robuust en effectief kwaliteitssysteem. * **Onderwijsvernieuwingen:** Verankering en uitbreiding van succesvolle methoden zoals EDI, Close Reading en de samenwerking met Kober. * **Leerresultaten:** Gericht op het verhogen en stabiliseren van de prestaties van onze leerlingen. * **Buitenspelen:** Een impuls geven aan actieve en gezond buiten spelen. * **Technisch Lezen:** Introductie van een nieuwe leesmethode ter verbetering van leesvaardigheid en leesplezier. * **Inclusief Onderwijs:** Starten met de Doe en Leerklas en traumasensitief onderwijs voor alle leerlingen. * **Wereldburgerschap:** Verdere integratie van een globale kijk op de wereld. * **Begrijpend Lezen:** Optimalisatie van ons onderwijs in begrijpend lezen. * **Technologie & AI:** Onderzoeken van de mogelijkheden van Artificial Intelligence in het basisonderwijs.

Hoe realiseren we onze onderwijsdoelen en waarborgen we kwaliteit?

Ons streven is een praktisch en effectief kwaliteitssysteem dat daadwerkelijk bijdraagt aan de onderwijskwaliteit. Een van onze collega's werkt momenteel aan de ontwikkeling hiervan als onderdeel van zijn opleiding Onderwijskunde. Om onderwijsvernieuwingen te borgen, zijn onze teamleiders, intern begeleiders en leerkrachten getraind in het uitvoeren van lesobservaties en het geven van constructieve feedback, met een focus op de principes van EDI. De tweedaagse teamscholing Close Reading wordt afgerond om het begrijpend lezen te optimaliseren. Leerresultaten worden verbeterd door continue reflectie op ons handelen en het consequent toepassen van gemaakte afspraken en materialen, zoals vastgelegd in onze borgingskaarten. We stimuleren eigenaarschap en zelfreflectie bij onze collega's, zodat zij proactief hun professionele ontwikkeling vormgeven. De samenwerking binnen het Kindcentrum met Kober wordt versterkt door een gezamenlijke studiedag, gericht op gezamenlijke ambitie en synergie. Inclusief onderwijs wordt bevorderd door medewerkers te informeren over hoogsensitiviteit en de ondersteuning vanuit het PMC. Wereldburgerschap integreren we structureel in ons curriculum, waarbij we kinderen kennis laten maken met diverse culturen. Tot slot onderzoeken we de kansen van AI en de aanpak van online pestgedrag binnen het basisonderwijs.

Programma Jong Kind: Peuters en Voor- en Vroegschoolse Educatie

Toelichting van de school

Peuteropvang 'Hummelhoeve' Uw kind vanaf 2 jaar is van harte welkom bij peuterspeelzaal 'Hummelhoeve', gevestigd in ons schoolgebouw. Deze samenwerking met Kober kinderopvang zorgt voor een naadloze overgang naar het basisonderwijs. Lunch- en Naschoolse Opvang Kober verzorgt ook de middagpauze en de opvang na schooltijd. Deze diensten vinden plaats in ons gebouw, wat zorgt voor gemak en continuïteit. Kinderen nemen zelf hun lunchpakket mee. De pedagogisch medewerkers van Kober, die ook actief zijn tijdens de buitenschoolse opvang, begeleiden de kinderen. Dit garandeert een doorlopende ontwikkelingslijn. Het overblijven kost €2,95 per keer en wordt mede mogelijk gemaakt door toegewijde vrijwilligers en professionele Kober medewerkers. LEES MEER

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool Uniek extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Basisschool Uniek biedt diverse extra faciliteiten voor de allerkleinsten, waaronder een peuteropvang en programma's gericht op voor- en vroegschoolse educatie. Deze programma's zijn ontworpen om uw kind optimaal voor te bereiden op de basisschool door spelenderwijs te leren en te ontwikkelen. We zetten ons in voor een stimulerende en veilige omgeving waar jonge kinderen kunnen groeien.

Basisschool Uniek biedt diverse extra faciliteiten voor de allerkleinsten, waaronder een peuteropvang en programma's gericht op voor- en vroegschoolse educatie. Deze programma's zijn ontworpen om uw kind optimaal voor te bereiden op de basisschool door spelenderwijs te leren en te ontwikkelen. We zetten ons in voor een stimulerende en veilige omgeving waar jonge kinderen kunnen groeien.

Kinderopvang Hoeven
Peuteropvang en Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) in Hoeven

Met welke partners werkt Basisschool Uniek samen voor het programma voor jonge kinderen?

Basisschool Uniek werkt nauw samen met Kober kinderopvang, specifiek met hun peuteropvang 'Hummelhoeve'. Deze samenwerking waarborgt een consistente en kwalitatieve opvang en educatie voor peuters. Via Kober bieden we een doorlopende ontwikkelingslijn, van peuteropvang tot aan de basisschool.

Basisschool Uniek werkt nauw samen met Kober kinderopvang, specifiek met hun peuteropvang 'Hummelhoeve'. Deze samenwerking waarborgt een consistente en kwalitatieve opvang en educatie voor peuters. Via Kober bieden we een doorlopende ontwikkelingslijn, van peuteropvang tot aan de basisschool.

Team | Basisschool Uniek in Hoeven | [2025] Schoolregister