
De resultaten van Mgr. Hanssen in Hoensbroek
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Mgr. Hanssen, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Schoolweging van Mgr. Hanssen
Hoe goed past Mgr. Hanssen bij jullie?
Ontdek hoe goed Mgr. Hanssen bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Mgr. Hanssen?
De schooladviezen focussen op brede doorstroom: 20% vmbo-t/havo en 18% havo/vwo (landelijk: 15% resp. 14%). Praktijkonderwijs blijft met 5% iets boven het regionale gemiddelde (4,2%). De adviezen sluiten aan bij het profiel van de school als 'brede buurtschool' met aandacht voor zowel praktische talenten als academische vaardigheden.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Zitten de oud-leerlingen van Mgr. Hanssen in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
67% van de leerlingen presteert op of boven het advies (regio: 61%), waarvan 22% significant hoger scoort. Slechts 8% valt onder het advies (landelijk gemiddelde: 12%), wat wijst op realistische en mogelijk voorzichtige advisering. De school benadrukt in haar beleid een 'groei-mindset' met zorgvuldige monitoring.
Sociale ontwikkeling
De hoofddomeinen zijn: Sociale competentie, Burgerschap en Sociale integratie en Morele ontwikkeling De elf aspecten van de sociale opbrengsten zijn: Zelfbeeld, zelfvertrouwen en zelfstandigheid Intrinsieke en extrinsieke (prestatie)motivatie Sociale informatieverwerking Sociaal gedrag en probleemgedrag Burgerschapsattituden Burgerschapsvaardigheden Inlevingsvermogen Sociale denkfouten Moreel oordelen en rechtvaardigen Moreel redeneren Positief, veilig en ordelijk klimaat op school en in de klas Door erkenning, herkenning en afstemming creëren we een pedagogisch basisklimaat voor het kind. het kind kan zich in interactie zelf ontwikkelen het kind is zelf eigen initiatiefnemer van zijn eigen ontwikkeling de school biedt ondersteuning en uitdaging de school onderhoudt en geeft het kind (zelf)vertrouwen en stimuleert de (hoge) verwachtingen van het kind. LEES MINDER