Kindcentrum Op de Elft / Henricusschool in Hippolytushoef

De resultaten van Kindcentrum Op de Elft / Henricusschool in Hippolytushoef

Current section: resultaten
Elft 53
1777 Hippolytushoef

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Kindcentrum Op de Elft / Henricusschool, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Kindcentrum Op de Elft / Henricusschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Kindcentrum Op de Elft / Henricusschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau Behaald door Leerlingen

Ontdek hoe Kindcentrum Op de Elft / Henricusschool presteert op het fundamentele niveau in taal en rekenen. Dit essentiële niveau, gemeten met de doorstroomtoets in groep acht, is bepalend voor de basisvaardigheden van onze leerlingen. De inspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van 85% voor het fundamenteel niveau. Dit betekent dat ten minste 85% van alle basisschoolleerlingen dit niveau zou moeten bereiken. Bij Kindcentrum Op de Elft / Henricusschool streven we ernaar dit percentage ruimschoots te overtreffen en alle leerlingen een solide basis mee te geven voor hun verdere schoolloopbaan.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau voor Excellente Leerlingen

Het streefniveau vertegenwoordigt een uitdagend doel voor taal en rekenen, waarbij we streven naar optimale ontwikkeling voor al onze leerlingen aan het einde van het basisonderwijs. Dit niveau gaat verder dan de basis en bereidt leerlingen voor op vervolgonderwijs. Voor Kindcentrum Op de Elft / Henricusschool wordt het specifieke streefpercentage, gebaseerd op onze unieke leerlingpopulatie, vastgesteld door de inspectie. Dit percentage dient als de signaleringswaarde om onze prestaties op dit hogere niveau te beoordelen en te monitoren voor continue verbetering.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Kindcentrum Op de Elft / Henricusschool?

De overstap naar het voortgezet onderwijs is een belangrijke stap. Voor de juiste middelbare schoolkeuze is een gedegen schooladvies essentieel. Bij Kindcentrum Op de Elft / Henricusschool stellen de leerkrachten van groep 7 en 8, in samenwerking met de intern begeleider en schoolleiding, dit advies zorgvuldig op. Het advies is gebaseerd op een brede beoordeling van de leerling. Hierbij kijken we naar de verschillende niveaus binnen het voortgezet onderwijs en de persoonlijke ontwikkeling van het kind. Denk hierbij aan zelfsturing, sociale vaardigheden en hoe een leerling omgaat met medeleerlingen en uitdagingen. Daarnaast worden de leerresultaten bij kernvakken zoals rekenen en taal nauwkeurig geanalyseerd. We maken hierbij gebruik van het uitstroomprofiel uit ons leerlingvolgsysteem om een accuraat beeld te krijgen. Dit alles vormt de basis voor het beste advies. Het verwijzingstraject is gestructureerd om zowel leerlingen als ouders optimaal te begeleiden. Gedurende groep 7 ontvangen ouders een eerste indicatie tijdens voortgangsgesprekken en is er een informatieve avond over het traject. In het najaar van groep 8 vindt een adviesgesprek plaats en worden open dagen en doe-dagen van middelbare scholen bezocht. Het voorlopige advies wordt in januari van groep 8 gedeeld en besproken. Na de landelijke doorstroomtoets in februari, wordt in maart het definitieve schooladvies vastgesteld en per brief verstuurd, wat noodzakelijk is voor de inschrijving. Bij een hogere toetsuitslag kan het advies na overleg worden aangepast, en bij bijzondere situaties wordt er altijd een persoonlijk gesprek gevoerd.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling en Groei op Kindcentrum Op de Elft

Bij Kindcentrum Op de Elft / Henricusschool staat de sociale ontwikkeling van elk kind centraal. We streven naar een omgeving waarin ieder kind zich gezien, gehoord en gewaardeerd voelt, met volop kansen om persoonlijke talenten te ontdekken en te ontplooien. Een veilige en positieve sfeer is de basis voor effectief leren en persoonlijke groei. Wij hanteren duidelijke regels en afspraken om deze veilige omgeving te waarborgen. Kinderen leren bij ons niet alleen de essentiële basisvaardigheden zoals lezen, schrijven en rekenen, maar ook hoe ze respectvol en constructief met elkaar omgaan. Onze aanpak omvat samenwerking, wederzijds respect en aandacht voor elkaars behoeften. Dit integreren we door middel van de principes van 'The Leader in Me'. Deze methode stimuleert kinderen om proactief te handelen en verantwoordelijkheid te nemen, zelfs buiten het zicht van volwassenen. Samen bouwen we aan een prettige en veilige schoolervaring, waar elk kind zich thuis voelt en optimaal kan floreren.

Vertrouwen: De basis voor een veilige leeromgeving.

Onderzoekend: Stimuleert nieuwsgierigheid en zelfontdekking.

Samen: Bevordert samenwerking en wederzijds respect.

Hoe bevordert Kindcentrum Op de Elft de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Kindcentrum Op de Elft / Henricusschool hecht grote waarde aan de sociale en emotionele ontwikkeling van leerlingen, naast academische vooruitgang. Een ondersteunende en prettige schoolomgeving is cruciaal voor de algehele groei en het welzijn van kinderen. Onze kernwaarden – 'Vertrouwen', 'Onderzoekend' en 'Samen' – vormen de leidraad voor ons team en helpen leerlingen om respectvol en verantwoordelijk gedrag te tonen. We maken gebruik van 'The Leader in Me' programma, dat kinderen aanmoedigt om zelfleiderschap te ontwikkelen en verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen leerproces en gedrag. Deze aanpak versterkt onze kernwaarden en draagt bij aan een positief schoolklimaat. Door middel van gerichte observaties en registraties volgen we de sociale voortgang van elke leerling nauwkeurig, zodat we individuele ondersteuning op maat kunnen bieden. Deze visie op sociale groei is verweven in al onze activiteiten. De 7 gewoonten van 'The Leader in Me' worden actief toegepast in de klas en op het schoolplein. Leerkrachten fungeren als rolmodellen en er is ruimte voor open gesprekken over sociaal gedrag en effectieve samenwerking. Door consistente afspraken en een open communicatie zorgen we ervoor dat ieder kind zich gezien en gewaardeerd voelt.

Welke registratiemethoden gebruikt de school voor het monitoren van sociale opbrengsten?

Om de sociale ontwikkeling en opbrengsten van onze leerlingen gedetailleerd in kaart te brengen, hanteert Kindcentrum Op de Elft / Henricusschool de volgende registratievormen:

  • MijnKleutergroep, specifiek voor de groepen 1 en 2.
  • IEP Hart en Handen, toegepast voor de groepen 3 tot en met 8.

Welke methodiek voor sociaal-emotioneel leren wordt ingezet op deze basisschool?

Kindcentrum Op de Elft / Henricusschool maakt gebruik van de volgende erkende methode voor sociaal-emotioneel leren:

  • The Leader in Me

Onderwijsinspectie Resultaten Kindcentrum Op de Elft / Henricusschool

Ontdek de officiële beoordeling van Kindcentrum Op de Elft / Henricusschool door de onderwijsinspectie. Onze school is in september 2014 beoordeeld met het predicaat 'voldoende', na een periode van gerichte verbeteringen. Deze positieve beoordeling onderstreept onze toewijding aan kwalitatief hoogstaand basisonderwijs voor al onze leerlingen. We streven continu naar optimalisatie van ons onderwijsaanbod en de leeromgeving. Voor gedetailleerde inzichten en het volledige inspectierapport kunt u terecht op onze website onder het kopje 'Inspectie'. Daarnaast vindt u alle officiële informatie ook op de website van de onderwijsinspectie.

Resultaten | Kindcentrum Op de Elft / Henricusschool in Hippolytushoef | [2025] Schoolregister