
Schoolweging
De schoolweging van Paulusschool Hilversum is 31,19 , met een spreiding van 7,70 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Met 99,17% van de leerlingen dat het fundamentele niveau behaalt, overtreft de school zowel het landelijk gemiddelde (95,23%) als de inspectienorm van 85%. Dit onderstreept een stevige basiskwaliteit voor taal en rekenen.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
De school behaalt een streefniveau van 69,17%, ruim boven de vergelijkingsscore van 55,36% en de signaleringswaarde van 43,5%. Dit geeft aan dat het merendeel van de leerlingen een hoger rekenniveau bereikt dan landelijk verwacht voor deze leerlingenpopulatie.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
67,34% van de leerlingen ontvangt een havo- of vwo-advies (46,67% havo, 26,67% vwo), aanzienlijk hoger dan regionale vergelijkingscijfers (16,07% havo, 18,61% vwo). Praktijkonderwijs komt met 0% niet voor, tegenover 1,01% regionaal. De adviezen benadrukken de academische gerichtheid van het onderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Paulusschool Hilversum | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Geen enkele leerling presteert onder advies (vs. 11,81% landelijk), terwijl 35,29% boven het advies scoort. Deze cijfers reflecteren een zorgvuldige advisering en effectieve leerlingbegeleiding, zoals genoemd in het schoolondersteuningsprofiel.