Dr.ir.C.Lelyschool

Het team van Dr.ir.C.Lelyschool in Hilversum

Current section: team
Lopes Diaslaan 85
1222 Hilversum

Zie hier hoe het team van Dr.ir.C.Lelyschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Dr.ir.C.Lelyschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Dr.ir.C.Lelyschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Dr.ir.C.Lelyschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Dr.ir.C.Lelyschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 77.8% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 85.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (77.8%)
Man (22.2%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (85.8%)
Man (14.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Dr.ir.C.Lelyschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (12.5%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (25%)
55-65 jaar (37.5%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.2%)
35-45 jaar (28.3%)
45-55 jaar (19.9%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (1.5%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Dr.ir.C.Lelyschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (55.6%)
Direct ondersteunend personeel (33.3%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (11.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Dr.ir.C.Lelyschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Drama
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Leerkrachtvervanging: Continuïteit van Onderwijs op de Dr.ir.C.Lelyschool

Op de Dr.ir.C.Lelyschool garanderen we de continuïteit van kwalitatief hoogstaand onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten. Als onderdeel van de stichting Stip Hilversum maken we gebruik van een efficiënte, centraal geregelde Flexpool. Dit zorgt ervoor dat er altijd gekwalificeerde leerkrachten beschikbaar zijn om de lessen over te nemen bij ziekte of verlof. Deze gestroomlijnde aanpak minimaliseert de impact op uw kind en zorgt voor een stabiele leeromgeving, waarin de educatieve doelen onverminderd nagestreefd worden.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Groepsindeling: Onze school kent jaargroepen. Leerlingen zitten bij leeftijdsgenoten in de klas. Soms werken wij groepsdoorbrekend, bijvoorbeeld bij projecten of niveaulezen.

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op de Dr. ir. C. Lelyschool

5

Taal en Rekenen Ondersteuning

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Remedial Teacher
Logopedist
Schakelklas Specialist
Taalklas Docent

Toelichting van de school:

Op de Dr. ir. C. Lelyschool bieden we op maat gemaakte ondersteuning aan leerlingen. Deze hulp kan zowel individueel als in kleine groepen of klassikaal worden aangeboden. Ons toegewijde zorgteam omvat intern begeleiders, remedial teachers en specialisten op het gebied van gedrag, hoogbegaafdheid en sociaal-emotionele ontwikkeling. Indien nodig werken we samen met externe professionals zoals logopedisten, orthopedagogen of psychologen. We betrekken ouders actief bij het ondersteuningsproces en stemmen de aanpak zorgvuldig af op de unieke behoeften van elk kind. Dit zorgt voor een effectieve en persoonlijke begeleiding. Schakelklas voor Groep 2 Leerlingen Leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben om succesvol te zijn op school, zoals kinderen die de Nederlandse taal nog niet volledig beheersen of een ontwikkelingsachterstand hebben, kunnen terecht in onze schakelklas. Deze faciliteit is specifiek beschikbaar voor kinderen in groep 2. In de schakelklas ontvangt uw kind intensieve, tijdelijke begeleiding van onze gespecialiseerde schakelklasleerkracht. Er is bijzondere focus op taalontwikkeling, lezen en andere essentiële schoolse vaardigheden. De kinderen nemen deel aan activiteiten die gericht zijn op het versterken van hun taalvaardigheid en begrip van het Nederlands. Leren in kleine groepen garandeert individuele aandacht voor elke leerling. Taalklas voor Nieuwkomers (vanaf schooljaar 2025-2026) Vanaf het schooljaar 2025-2026 introduceert de Dr. ir. C. Lelyschool een gespecialiseerde taalklas voor nieuwkomers. Deze klas richt zich op leerlingen die recent in Nederland zijn aangekomen en nog volop bezig zijn met het leren van de Nederlandse taal. De taalklas, voor leerlingen in groep 3 tot en met 7, biedt intensief en op maat gemaakt taalonderwijs. Het hoofddoel is een succesvolle voorbereiding op het reguliere onderwijs. Na afronding van de taalklas stromen leerlingen door naar het regulier onderwijs, vaak op een door de ouders gekozen basisschool. In specifieke gevallen is doorstroming naar de Dr. ir. C. Lelyschool zelf mogelijk, mits dit voldoet aan de aannamecriteria en gemaakte afspraken. Wij onderhouden nauwe banden met ouders om de overgang naar het reguliere onderwijs soepel te laten verlopen en gelijke onderwijskansen te waarborgen.

5

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Speltherapeut
Rots en Water Trainer

Toelichting van de school:

De Dr. ir. C. Lelyschool besteedt veel aandacht aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. We bieden op maat gemaakte ondersteuning om elk kind te helpen floreren in een veilige en stimulerende leeromgeving. Ons team van specialisten staat klaar om kinderen te begeleiden bij het ontwikkelen van sociale vaardigheden, zelfvertrouwen en emotionele veerkracht. Onze aanpak omvat individuele gesprekken, groepstrainingen en indien nodig samenwerking met externe deskundigen. We streven ernaar om elk kind de tools te geven die nodig zijn om positieve relaties aan te gaan en uitdagingen aan te kunnen. Ouderbetrokkenheid is hierbij essentieel; samen werken we aan een optimale ontwikkeling.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Remedial Teacher

Toelichting van de school:

Onze school hanteert een proactieve benadering voor het optimaliseren van gedrag, werkhouding en taakaanpak bij leerlingen. Met een gedetailleerd ondersteuningsplan, afgestemd op individuele behoeften, bieden we zowel interne expertise als externe samenwerking. Individuele Begeleiding: Leerlingen met specifieke ondersteuningsbehoeften ontvangen persoonlijke aandacht van ons gespecialiseerde zorgteam. Dit team, bestaande uit intern begeleiders, remedial teachers en docenten, werkt nauw samen met de leerkrachten en eventueel met het samenwerkingsverband om de best mogelijke begeleiding te garanderen. Groepstrainingen: We organiseren gerichte groepssessies die zich richten op sociaal-emotionele vaardigheden, taalontwikkeling of studievaardigheden, afhankelijk van de geïdentificeerde behoeften van de leerlingen. Deze trainingen bevorderen samenwerking en leren. Maatwerkprogramma's: Voor leerlingen die intensievere ondersteuning nodig hebben, ontwikkelen we op maat gemaakte programma's. Deze programma's worden regelmatig geëvalueerd en bijgesteld om optimale resultaten te behalen. Externe Ondersteuning: We onderhouden een sterke samenwerking met logopedisten, orthopedagogen, kinderpsychologen en andere deskundigen. Zij bieden aanvullende expertise en ondersteuning, zowel op school als in een externe setting. Ouderbetrokkenheid is cruciaal; we organiseren regelmatige gesprekken om de voortgang en de aanpak te bespreken. Met deze integrale aanpak zorgen we ervoor dat elke leerling de nodige ondersteuning krijgt voor een optimale cognitieve en gedragsmatige ontwikkeling.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Motorisch Remedial Teacher (MRT)

Toelichting van de school:

De Dr. ir. C. Lelyschool hecht veel belang aan de brede ontwikkeling van kinderen, inclusief hun motorische vaardigheden. Daarom starten we komend schooljaar met een pilot Motorische Remedial Teaching (MRT) voor groep 1 en 2. Dit initiatief richt zich op leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben bij zowel grove als fijne motoriek, zoals problemen met rennen, springen, balanceren, knippen, kleuren of schrijven. Een gespecialiseerde vakleerkracht zal observaties uitvoeren en gerichte oefeningen en spelvormen aanbieden om deze leerlingen te helpen. Een goede motorische ontwikkeling is essentieel voor zelfvertrouwen, concentratie en een vlotte start bij het leren lezen en schrijven. Na afloop van de pilotperiode evalueren we de resultaten grondig. Op basis van deze evaluatie beslissen we of MRT een structureel onderdeel wordt van ons onderwijsaanbod.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Protocol Medisch Handelen en Medicijngebruik op de Dr. ir. C. Lelyschool Indien leerlingen tijdens schooltijd medische zorg of medicatie nodig hebben, volgen we een strikt protocol voor medisch handelen. Ouders dienen vooraf een toestemmingsformulier in te vullen en dit af te stemmen met de leerkracht of directie. Leerkrachten zijn niet verplicht om medische handelingen uit te voeren die buiten hun deskundigheid vallen. Voor specifieke vragen over medische ondersteuning tijdens schooluren, kunt u te allen tijde contact opnemen met de directie van de school. Wij streven naar een veilige en zorgzame omgeving voor al onze leerlingen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
14
Totaal specialisten
14
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
Gymlokaal

Op Maat Gemaakte Ondersteuning voor Elke Leerling

Onze Toewijding aan Individuele Groei

De Dr.ir.C.Lelyschool omarmt de unieke leerbehoeften van al onze 79 leerlingen. Wij bieden een inclusieve omgeving waar kinderen met diverse leerlijnen, zoals basis- en meerwegroepen, floreren. Onze school verwelkomt elk kind, ongeacht extra ondersteuningsbehoeften, zolang wij de benodigde zorg kunnen bieden. Bij ons staan de mogelijkheden van het kind centraal. Onze missie is om ieder kind te zien, te horen en te begrijpen, zodat het zich optimaal kan ontwikkelen. Wij investeren continu in expertise op het gebied van gedrag, leerontwikkeling en sociaal-emotioneel welzijn. Waar nodig, werken we nauw samen met externe professionals via ons samenwerkingsverband Unita om de beste begeleiding te garanderen. De komende jaren bouwt de Lelyschool aan een sterk ondersteuningsnetwerk, met als doel elk kind de individuele begeleiding te bieden die nodig is voor algehele ontwikkeling. Zo realiseren we ons onderwijsconcept: maatwerk dat aansluit bij de specifieke behoeften van elk kind.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Optimale Leeromgeving: Kwaliteitszorg en Schoolplan Dr.ir.C.Lelyschool

Welke ambitieuze doelen streeft de Dr.ir.C.Lelyschool na in het schoolplan?

Voor het schooljaar 2025-2026 heeft de Dr.ir.C.Lelyschool een strategisch schoolplan opgesteld met duidelijke toekomstgerichte doelen. Een belangrijk speerpunt is de implementatie van een taalklas voor nieuwkomers, met als ambitieus doel het behalen van minimaal ERK-niveau A1 binnen één jaar. Daarnaast zetten we vol in op het versterken van onze professionele leergemeenschap door teamontwikkeling te focussen op samenwerking, wederzijdse observaties en gezamenlijke reflectie. We introduceren een vernieuwde taal- en spellingsmethode die optimaal aansluit bij de kerndoelen en de specifieke behoeften van NT2-leerlingen en nieuwkomers. Digitale geletterdheid integreren we actief door te werken met SLO-doelen en een proefmethode Digitale Geletterdheid. Het pedagogisch klimaat wordt verbeterd met de Rots en Water-methode, inclusief trainingen voor zowel leerkrachten als leerlingen gericht op sociaal-emotionele ontwikkeling. De schoolbibliotheek wordt versterkt ter bevordering van leesplezier, in lijn met het Masterplan dBoS. De brugfunctionaris krijgt een structurele rol om de ondersteuning te optimaliseren. Ouderbetrokkenheid wordt vergroot door een gezamenlijke visie te ontwikkelen en gestructureerde communicatie te implementeren. Verder breiden we het gebruik van WMK-quickscans uit om de onderwijskwaliteit op diverse thema's te meten en te verbeteren. Tot slot borgen we ons beleid en onze organisatie door het actualiseren en vastleggen van essentieel schoolbeleid, zoals dat voor taal, rekenen, veiligheid en burgerschap.

Hoe realiseert de Dr.ir.C.Lelyschool haar onderwijsdoelen?

Op de Dr.ir.C.Lelyschool staat de continue verbetering van ons onderwijs centraal. Dit streven is verankerd in ons strategische schoolplan, dat fungeert als leidraad voor onze schoolontwikkeling. Het plan is opgesteld door de schooldirecteur en goedgekeurd in nauw overleg met de medezeggenschapsraad, waarbij het team een cruciale rol speelde in het mede vormgeven van onze missie, visie en de initiële nulmeting van onze basiskwaliteit. Ons schoolplan bestrijkt een periode van vier jaar. Jaarlijks evalueren we gezamenlijk specifieke onderdelen van dit plan om continu de koers te bewaken en tijdig bij te sturen waar nodig. Aan het einde van elk schooljaar wordt in teamverband een gedetailleerd jaarplan opgesteld. Dit plan specificeert de verbeterpunten die worden aangepakt en de concrete doelen die we dat specifieke schooljaar nastreven. Gedurende het schooljaar monitoren we de voortgang door middel van reflectie. Hierbij maken we onder andere gebruik van de WMK-quickscan, die ons waardevolle inzichten biedt in wat goed functioneert en waar verdere ontwikkelingskansen liggen. Op basis van deze bevindingen stellen we jaarlijks onze prioriteiten vast, altijd in directe relatie tot de overkoepelende doelstellingen van ons schoolplan. Daarnaast voeren we periodiek een cyclische evaluatie uit van diverse beleidsterreinen. Dit omvat onderwijskundig beleid, kwaliteitszorg en het schoolklimaat. Deze gestructureerde aanpak garandeert dat we doelgericht blijven werken aan een robuuste, toekomstbestendige schoolorganisatie, met de ontwikkeling van elke leerling als hoogste prioriteit.

Ontwikkeling Jonge Kind: Lelyschool Hilversum

Toelichting van de school

Op de Lelyschool in Hilversum zetten we ons in voor een optimale ontwikkeling van jonge kinderen in groep 1 en 2. We maken gebruik van de gespecialiseerde leerlijnen 'Jonge Kind' uit het ParnasSys leerlingvolgsysteem. Deze methode stelt ons in staat de voortgang van elk kind nauwgezet te volgen, zonder de druk van formele toetsen. Onze focus ligt op een brede ontwikkeling, waarbij we zowel cognitieve vaardigheden als sociaal-emotionele groei stimuleren. De leerlijnen zijn zorgvuldig afgestemd op landelijke onderwijsdoelen en vormen een solide basis voor de doorgaande ontwikkeling richting groep 3. De kerngebieden die we behandelen omvatten taalontwikkeling, rekenkundige en wiskundige oriëntatie, en de ontwikkeling van grove en fijne motoriek. Daarnaast besteden we veel aandacht aan sociaal-emotionele vaardigheden, spelontwikkeling en wereldoriëntatie. Via gerichte observaties, stimulerende gesprekken en interactieve spelmomenten verzamelen onze toegewijde leerkrachten waardevolle inzichten in de ontwikkeling van uw kind. Deze informatie wordt gedocumenteerd in ParnasSys en vormt de leidraad voor ons onderwijsaanbod. Hierdoor kunnen we tijdig inspelen op individuele behoeften, of dit nu extra uitdaging is of gerichte ondersteuning vereist. Onze aanpak met leerlijnen biedt diverse voordelen: diepgaand inzicht in de unieke ontwikkelingstrajecten van elk kind, effectieve middelen voor differentiatie binnen de klas, en een heldere basis voor communicatie met ouders over de voortgang. Bovendien zorgt het voor een naadloze aansluiting op het onderwijs in hogere groepen. Wij omarmen de kracht van spelend leren, ontdekken en ervaren op de Lelyschool. De leerlijnen ondersteunen deze filosofie op een natuurlijke wijze, waardoor een perfecte balans ontstaat tussen gestructureerde begeleiding en de vrijheid voor jonge kinderen om eigen initiatieven te ontwikkelen.

Veelgestelde vragen

Biedt de Lelyschool extra programma's voor jonge kinderen?

De Lelyschool richt zich op een integrale ontwikkeling binnen het reguliere programma en biedt geen aparte extra programma's voor jonge kinderen.

Met welke partners werkt de Lelyschool samen voor het jonge kind?

De Lelyschool werkt nauw samen met BINK Kinderopvang om een doorlopende en kwalitatieve ontwikkeling te waarborgen voor de jongste leerlingen.

De Lelyschool werkt nauw samen met BINK Kinderopvang om een doorlopende en kwalitatieve ontwikkeling te waarborgen voor de jongste leerlingen.

Team | Dr.ir.C.Lelyschool in Hilversum | [2025] Schoolregister