
Schoolweging
De schoolweging van De Groen van Prinsterer is 21,35 , met een spreiding van 3,67 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
96,4% van de leerlingen behaalt het fundamenteel niveau, ruim boven de landelijke norm van 85%. Dit onderstreept een sterke basiskwaliteit in taal en rekenen, consistent met het inspectie-oordeel 'goed'.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
58,7% van de leerlingen behaalt het streefniveau, wat onder de door de inspectie bepaalde signaleringswaarde van 65% ligt. Dit suggereert uitdagingen in het bereiken van geavanceerde leerdoelen, mogelijk gerelateerd aan de relatief lage schoolweging.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
44,8% van de leerlingen krijgt een vwo-advies, tegenover 18,6% landelijk. De combinatie havo/vwo (17,2%) en havo (20,7%) toont een sterke focus op theoretische leerwegen. Opvallend is het volledig ontbreken van praktijkonderwijs-adviezen, terwijl dit regionaal 1,0% bedraagt.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | De Groen van Prinsterer | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
De school maakt voor het monitoren van de (tussen)resultaten gebruik van het leerlingvolgsysteem van IEP. Het gaat met name om de voortgangsgrafiek en de leergroei. De opbrengsten worden besproken in het overleg tussen de IB'er en de leerkrachten.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale ontwikkeling
Voor een goede sociale ontwikkeling is het belangrijk dat kinderen zich veilig voelen. Onderlinge waardering en rekening houden met elkaar zijn daarbij essentieel. Binnen de school waarderen we elkaar en houden we rekening houden met elkaar. We trekken dit door naar de wereld om ons heen, waar mensen met andere culturen, religies en meningen leven. Ons doel is dat ieder kind zich naar zijn eigen mogelijkheden kan ontwikkelen. Door aan te sluiten op de ontwikkelingsbehoefte krijgen leerlingen succeservaringen, groeit het zelfvertrouwen en neemt het plezier in leren toe LEES MINDER
Veilige sfeer
Onderling respect
Brede ontwikkeling
Wat is de aanpak van Christelijke basisschool De Groen van Prinsterer op het gebied van sociale ontwikkeling?
De kernwaarden van de school zijn bepaald in overleg met ouders en vormen het uitgangspunt voor onderwijs en begeleiding. De methode 'Goud', in combinatie met de halfjaarlijkse sociogrammen, biedt houvast voor de begeleiding door de leerkrachten en de intern begeleider.
Welke instrumenten gebruikt Christelijke basisschool De Groen van Prinsterer om de sociale ontwikkeling van leerlingen te volgen?
Christelijke basisschool De Groen van Prinsterer gebruikt de volgende instrumenten: Kijk!, Hoofd, hart en handen (IEP) en Sociogram (Sometics).
Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt Christelijke basisschool De Groen van Prinsterer?
Christelijke basisschool De Groen van Prinsterer gebruikt de volgende methode voor sociaal-emotioneel leren: Goud.