Christelijke Basisschool Avonturijn in Hilversum

Het team van Christelijke Basisschool Avonturijn in Hilversum

Current section: team
De Melkfabriek 5
1221 Hilversum

Zie hier hoe het team van Christelijke Basisschool Avonturijn is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Christelijke Basisschool Avonturijn. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Christelijke Basisschool Avonturijn bij jullie?

Ontdek hoe goed Christelijke Basisschool Avonturijn bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Christelijke Basisschool Avonturijn zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 92.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (92.3%)
Man (7.7%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.3%)
Man (17.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Christelijke Basisschool Avonturijn. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (4%)
25-35 jaar (20%)
35-45 jaar (36%)
45-55 jaar (28%)
55-65 jaar (12%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.3%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (26.5%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Christelijke Basisschool Avonturijn werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (84%)
Direct ondersteunend personeel (4%)
Indirect ondersteunend personeel (4%)
Management (8%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Christelijke Basisschool Avonturijn gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Professionele Vervangingspool: Zekerheid voor Uw Kind op Avonturijn

Op Christelijke Basisschool Avonturijn zorgen we voor een naadloze voortzetting van het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van leerkrachten. Geplande afwezigheden, zoals verlof, worden proactief aangepakt. Ouders worden steevast tijdig geïnformeerd over de ingevulde vervanging, zodat u altijd op de hoogte bent. Bij onverwachte ziekte van een leerkracht zetten we alles op alles om een gekwalificeerde vervanger te vinden. Mocht de inval niet direct mogelijk zijn op de eerste ziektedag, dan wordt de klas tijdelijk verdeeld over andere groepen. Uw kind zal nooit naar huis gestuurd worden wegens een gebrek aan vervanging; wij garanderen opvang. Alle communicatie over vervanging en ziekte verloopt via onze vertrouwde ouderapp PARRO. In uitzonderlijke gevallen, wanneer vervanging onverhoopt niet gerealiseerd kan worden na de eerste opvangdag, kan de groep een dag vrij krijgen. Indien mogelijk, ontvangen de leerlingen dan een thuiswerkpakket, afgestemd op de mogelijkheden van de desbetreffende groep. Wij begrijpen dat opvang essentieel is. Mocht u als ouder onverhoopt geen alternatieve opvang kunnen regelen, dan kunt u dit bij ons aangeven. De school zorgt er dan voor dat uw kind opgevangen wordt binnen een andere klas, zodat de schooldag gegarandeerd doorgaat.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op Avonturijn zijn kinderen ingedeeld in hun eigen groep, op leeftijd. Regelmatig werken ze samen met kinderen van groep 3 zodat de kinderen spelend kunnen leren lezen en schrijven. Dit doen wij vanuit onze visie, maar ook vanuit de ontwikkelingspsychologie. Aan het eind van groep 3 zijn kinderen toe aan een meer zittende wijze van leren, zonder het spel. Dan verminderen we ook het aantal momenten dat er samen spelend wordt geleerd en bieden dit alleen nog aan aan kinderen die dit nodig hebben. T/m groep 5 is er voor alle kinderen ruimte om spelend te leren ( er is een speelhoek in deze lokalen).

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Deskundig Ondersteuningsteam voor Kinderen op Avonturijn

8

Excelleren in Taal en Rekenen: Specialistische Hulp

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist voor lees- en spellingondersteuning
Intern Begeleider voor brede educatieve zorg
Rekenspecialist voor rekenvaardigheid
Specialist voor meer- en hoogbegaafde leerlingen
Taalspecialist voor taalontwikkeling
Ergotherapeut voor fijne motoriek en schoolse vaardigheden
Rots en Water trainer en PBS-geschoold personeel voor weerbaarheid
Gedragsspecialisten en een dramatherapeut voor sociaal-emotionele ontwikkeling

Toelichting van de school:

Op Christelijke Basisschool Avonturijn zetten diverse leerkrachten zich extra in met gespecialiseerde scholing om uw kind de benodigde ondersteuning te bieden. Hierdoor wordt individuele aandacht gegarandeerd voor elke leerling. Onze toegewijde ergotherapeut houdt regelmatig spreekuur en biedt behandelingssessies direct op school. Deze nauwe samenwerking met de leerkrachten zorgt voor een efficiënte en geïntegreerde aanpak, wat de voortgang van uw kind ten goede komt en tegelijkertijd ouders ontlast. De dramatherapeut verrijkt ons aanbod met lessen aan klassen of specifieke groepjes kinderen, gericht op het verbeteren van sociale interactie en emotionele expressie. Deze theaterlessen, onderdeel van ons 'Talentenfabriek'-initiatief, stimuleren creativiteit en zelfvertrouwen bij de leerlingen.

8

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor gedragsmanagement
Intern Begeleider voor brede zorg
Remedial Teacher voor gerichte bijles
Specialist voor meer- en hoogbegaafde leerlingen
Ergotherapeut voor motorische en sensorische ondersteuning
PBS Specialist voor Positief Gedrag Ondersteuning
Rots en Water Trainer voor zelfvertrouwen en weerbaarheid
Dramatherapeut voor expressie en sociale vaardigheden

Toelichting van de school:

Christelijke Basisschool Avonturijn is trots op haar PBS-certificering, wat de sterke focus op positief gedrag en sociaal-emotionele ontwikkeling onderstreept. Al onze leerkrachten zijn uitstekend toegerust om leerlingen hierin te begeleiden. Onze PBS-coördinator en Intern Begeleiders hebben aanvullende training gevolgd op het gebied van traumaverwerking. De hercertificering in het schooljaar 2022-2023 is op de meeste onderdelen behaald. De laatste certificeringsniveaus (rood en geel), gericht op ernstige gedragsproblematiek, worden in het schooljaar 2023-2024 afgerond, met primaire inbreng van het PBS-team, intern begeleiders en gedragsspecialisten. Het School Ondersteunings Profiel (SOP), dat onze aanpak documenteert, is eind schooljaar 2022-2023 geëvalueerd en waar nodig bijgesteld. De meest recente versie is hieronder beschikbaar voor inzage.

6

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectieve Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor gedragsmanagement
Intern Begeleider voor brede educatieve ondersteuning
Specialist voor meer- en hoogbegaafde kinderen
Ergotherapeut voor schoolse vaardigheden
Rots en Water Trainer voor zelfregulatie
PBS Specialisten voor positieve gedragsinterventies

Toelichting van de school:

Onze gespecialiseerde teamleden beschikken over de vereiste scholing, diepgaande kennis en praktische ervaring. Zij fungeren als waardevolle ondersteuning voor collega-leerkrachten, om zo de begeleiding van kinderen op het gebied van gedrag, werkhouding en taakaanpak te optimaliseren.

5

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief Leren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor brede ondersteuning
Ergotherapeut voor motorische ontwikkeling
Rots en Water Trainer voor fysieke en mentale weerbaarheid
PBS Specialist voor positieve gedragsbeïnvloeding
Gedragsspecialisten en Gymdocent voor een actieve leefstijl

Toelichting van de school:

Op Christelijke Basisschool Avonturijn hebben diverse leerkrachten zich gespecialiseerd in motorische en lichamelijke ontwikkeling. Zij bieden proactieve hulp en ondersteuning waar nodig, zodat elk kind zijn of haar potentieel kan bereiken. Onze professionele vakdocent gymnastiek verzorgt tweemaal per week een gestructureerde en methodisch opgebouwde les. Deze lessen bevorderen de fysieke fitheid en coördinatie van de leerlingen op een plezierige manier.

1

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid Voorop

Beschikbare specialisten:

BHV-ers (Bedrijfshulpverleners) voor eerste hulp

Toelichting van de school:

Op school zijn dagelijks minimaal twee gecertificeerde BHV-ers aanwezig om de veiligheid en het welzijn van alle leerlingen en medewerkers te waarborgen. In totaal beschikt onze school over acht getrainde BHV-ers. Van deze BHV-ers hebben twee personen tevens het diploma Kinder Eerste Hulp (KEH) behaald. De school is uitgerust met een defibrillator, die door alle BHV-ers bediend kan worden. Jaarlijkse bijscholing en trainingen zorgen ervoor dat onze BHV-ers optimaal voorbereid zijn op elke situatie.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
28
Totaal specialisten
28
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Mediatheek
Technieklokaal
Speellokaal
verdiepingsklas en schakelklas
atelier
ontdeklab
moestuin

Ontdek Ons Aanbod: Passende Ondersteuning voor Elke Leerling bij Avonturijn

Gedetailleerde Uitleg van Ons Ondersteuningsbeleid

Het School Ondersteunings Plan (SOP) van Avonturijn biedt een helder inzicht in hoe wij de ontwikkeling van al onze leerlingen stimuleren. Dit plan beschrijft gedetailleerd ons uitgebreide ondersteuningsaanbod, speciaal ontworpen voor kinderen met unieke onderwijsbehoeften. We leggen hierin ook duidelijk onze grenzen vast, zodat u precies weet wat wij wel en niet kunnen faciliteren. Onze protocollen en het beleid van de Stichting garanderen een zorgvuldige en transparante procedure bij het beoordelen van de toelating en het voortgezet verblijf van leerlingen met specifieke zorgvragen. Toekomstig Aanbod voor Extra Ondersteuning: Verder Verbeteren van Leerlingenzorg Jaarlijks actualiseren wij onze plannen om de leerlingenzorg continu te optimaliseren. Het School Ondersteunings Profiel (SOP) wordt jaarlijks geëvalueerd en bijgesteld, waarbij we aangeven welke ontwikkelingen wij voor de toekomst voorzien. Ontdek de mogelijkheden voor uw kind op Christelijke Basisschool Avonturijn.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg: Van Schoolplan tot Praktijk

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?

De kwaliteitszorg op Christelijke Basisschool Avonturijn is planmatig verankerd en wordt continu bijgewerkt. Ons meest recente vierjarenbeleidsplan, dat de periode 2023-2027 bestrijkt, is hierboven gepubliceerd. Burgerschap is een centraal thema, gedetailleerd beschreven in onze schoolgids en het schoolplan, met een apart beleidsstuk dat op school ter inzage ligt. Als UNESCO-school integreren we deze waarden actief in ons onderwijs, met een specifiek plan dat de zichtbaarheid van UNESCO-principes in de praktijk waarborgt. Via PROCEON hanteren we een maandelijkse kalender om specifieke kwaliteitszorgonderdelen uit te lichten. Ons jaarlijkse nascholingsplan zorgt voor continue professionele ontwikkeling, zowel teambreed als individueel, afgestemd op de nieuwste onderwijsontwikkelingen.

Hoe realiseren wij onze onderwijsdoelen?

Om onze onderwijsdoelen te bereiken, vinden er elke zes weken klassenbezoeken plaats in alle groepen. Deze bezoeken worden uitgevoerd door directie, intern begeleiders, schoolbegeleiders, de PBS-coördinator of coaches, volgens een vastgesteld schema. Via PROCEON wisselen visitatiecommissies ervaringen uit door wederzijdse bezoeken. Leerlingenresultaten worden maandelijks besproken aan de hand van toetsen en metingen. Jaarlijks voeren we tevredenheidspeilingen uit onder leerlingen, personeel en ouders, waarbij feedback ook via de leerlingenraad, MR, AC en het ouderpanel wordt verzameld. We evalueren onze plannen halfjaarlijks en stellen deze waar nodig bij. Afspraakkaarten worden jaarlijks geëvalueerd en aangepast. Monitorgesprekken met leerkrachten en regelmatige evaluaties tijdens vergaderingen en studiedagen ondersteunen dit proces. De directeur legt viermaal per jaar verantwoording af aan het bestuur over personeelsbeleid, leerlingenzorg, kwaliteit en financiën.

Ontdek het Vroeg- en Voor- en Vroegschoolse Educatie Programma op Avonturijn

Toelichting van de school

Op Christelijke Basisschool Avonturijn in Hilversum geloven we in een naadloze overgang van de peuterspeelzaal naar het basisonderwijs. Daarom hebben we, in samenwerking met de lokale peuterspeelzaal, een gespecialiseerd en doorlopend taalaanbod ontwikkeld. Dit programma is speciaal ontworpen voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben bij hun taalontwikkeling. Dit geldt voor kinderen die Nederlands als tweede taal leren, maar ook voor kinderen met spraak- of taalontwikkelingsachterstanden. Een toegewijde leerkracht biedt drie dagen per week een intensief taalbad, waarbij ook ouders actief betrokken worden. De gemeente Hilversum erkent de waarde van ons unieke aanbod en heeft subsidie verleend, waardoor dit model nu ook op andere scholen in de stad wordt toegepast waar behoefte aan is. Avonturijn neemt hierin een leidende rol.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool Avonturijn extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Ja, Christelijke Basisschool Avonturijn biedt diverse extra ondersteuningsprogramma's voor jonge kinderen. Dit omvat een geïntegreerd taalplan dat start op de peuterspeelzaal en doorloopt tot en met groep 4. Er is nauwe samenwerking tussen onze leerkrachten en de pedagogisch medewerkers van de peuterspeelzaal. Daarnaast faciliteren we voor- en naschoolse opvang, en organiseren we gezellige voorleesmomenten waarbij oudere leerlingen voorlezen aan peuters. Deze initiatieven zorgen voor een rijke en stimulerende omgeving voor de allerkleinsten.

Ja, Christelijke Basisschool Avonturijn biedt diverse extra ondersteuningsprogramma's voor jonge kinderen. Dit omvat een geïntegreerd taalplan dat start op de peuterspeelzaal en doorloopt tot en met groep 4. Er is nauwe samenwerking tussen onze leerkrachten en de pedagogisch medewerkers van de peuterspeelzaal. Daarnaast faciliteren we voor- en naschoolse opvang, en organiseren we gezellige voorleesmomenten waarbij oudere leerlingen voorlezen aan peuters. Deze initiatieven zorgen voor een rijke en stimulerende omgeving voor de allerkleinsten.

Kinderopvang Hilversum
Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang
Voor- en naschoolse opvang (VSO en BSO)
Voorleesprogramma met oudere leerlingen voor peuters
Doorlopend taalplan van peuterspeelzaal tot groep 4

Met welke partners werkt Basisschool Avonturijn samen voor het jonge kind programma?

Christelijke Basisschool Avonturijn werkt nauw samen met Peuterspeelzaal BINK in Hilversum. Deze samenwerking is essentieel voor de ontwikkeling en uitvoering van ons doorlopende taal- en educatieprogramma voor jonge kinderen. Door deze gezamenlijke inspanningen garanderen we een soepele overgang en consistente ondersteuning voor alle kinderen, vanaf hun eerste stappen in de kinderopvang tot aan het einde van groep 4 op onze basisschool.

Christelijke Basisschool Avonturijn werkt nauw samen met Peuterspeelzaal BINK in Hilversum. Deze samenwerking is essentieel voor de ontwikkeling en uitvoering van ons doorlopende taal- en educatieprogramma voor jonge kinderen. Door deze gezamenlijke inspanningen garanderen we een soepele overgang en consistente ondersteuning voor alle kinderen, vanaf hun eerste stappen in de kinderopvang tot aan het einde van groep 4 op onze basisschool.

Peuterspeelzaal BINK Hilversum
Team | Christelijke Basisschool Avonturijn in Hilversum | [2025] Schoolregister