
Het team van IKC Vossepark in Hillegom
Current section: teamZie hier hoe het team van IKC Vossepark is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van IKC Vossepark. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past IKC Vossepark bij jullie?
Ontdek hoe goed IKC Vossepark bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij IKC Vossepark zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 81.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij IKC Vossepark. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij IKC Vossepark werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor IKC Vossepark gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Flexibele Personeelsvervanging bij IKC Vossepark: Zorgeloos Leren
Bij IKC Vossepark garanderen we een continue leerervaring, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze toegewijde leerkrachten. Onze eerste prioriteit is het inzetten van gekwalificeerde vervangers uit de erkende Sophia vervangingspool. Dit zorgt ervoor dat uw kind les krijgt van een deskundige professional, ook als de eigen leerkracht niet aanwezig kan zijn. Indien een vervanger uit de pool niet beschikbaar is, zetten wij creatieve oplossingen in. Dit kan betekenen dat wij de lesinhoud aanpassen met ons eigen ervaren schoolteam, of de leerlingen tijdelijk verdelen over andere klassen. Deze verdeling gebeurt enkel op de eerste ziektedag om de continuïteit te waarborgen. Voor onze jongste leerlingen in groep 1/2 geldt een speciale regeling. Bij afwezigheid van de leerkracht wordt ouders gevraagd hun kind op de eerste ziektedag thuis te houden. Dit om een optimale begeleiding te garanderen. In uitzonderlijke situaties, wanneer alle andere opties zijn uitgeput, kunnen leerlingen van groepen 3 tot en met 8 gedurende één dag worden verdeeld. Mocht dit leiden tot het thuisblijven van leerlingen, dan informeert de directie de ouders zo spoedig mogelijk. Bij IKC Vossepark staat de educatieve ontwikkeling van elk kind centraal, zelfs in uitdagende omstandigheden.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Professionele Ondersteuning voor Elke Leerling op IKC Vossepark
Taal en Rekenen: Extra Ondersteuning op Maat
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op IKC Vossepark signaleren we de behoefte aan extra taal- en rekenondersteuning door middel van observaties en toetsresultaten. Wanneer dit nodig blijkt, werken de groepsleerkracht, de intern begeleider, de taalspecialist en de rekenspecialist nauw samen om de specifieke ondersteuningsbehoeften te bepalen en effectieve leerstrategieën te ontwikkelen. Deze aanpak wordt vastgelegd in een individueel Handelingsgericht Werkplan (HGW), dat een cyclisch en adaptief proces volgt. Voor de praktische uitvoering van deze extra ondersteuning kunnen leerkrachten rekenen op de expertise van onze onderwijsassistent. Indien de benodigde expertise niet binnen onze schoolvoorzieningen aanwezig is, schakelen we deskundige hulp van externe specialisten in om de leerontwikkeling optimaal te faciliteren.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Begeleiding en Groei
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De noodzaak voor sociaal-emotionele begeleiding op IKC Vossepark wordt geïdentificeerd via gerichte observaties en het gebruik van het evaluatie-instrument Kanvas. Als extra ondersteuning geïndiceerd is, bundelen de groepsleerkracht, de intern begeleider en de gedragsspecialist hun krachten om de juiste aanpak te formuleren en te implementeren. Deze aanpak wordt nauwkeurig gedocumenteerd in het Handelingsgericht Werkplan (HGW), een dynamisch proces dat continu wordt geëvalueerd en bijgesteld. Onze onderwijsassistent ondersteunt actief bij de uitvoering van deze begeleiding. Bij complexe problematiek of wanneer specifieke expertise vereist is, die buiten de schoolmuren valt, wordt er proactief externe hulp ingeschakeld.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Optimaliseren van Leerprestaties
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De identificatie van ondersteuningsbehoeften op het gebied van gedrag, werkhouding en taakaanpak binnen IKC Vossepark vindt plaats door middel van observaties en het gebruik van het evaluatie-instrument Kanvas. Wanneer er een indicatie is voor extra begeleiding, werken de groepsleerkracht, de intern begeleider en de gedragsspecialist samen om de specifieke aanpak te bepalen en te structureren. De afspraken en strategieën worden vastgelegd in het Handelingsgericht Werkplan (HGW), een iteratief proces dat flexibiliteit en voortdurende aanpassing garandeert. De onderwijsassistent speelt een cruciale rol bij de implementatie van deze ondersteuning. Voor situaties die gespecialiseerde kennis vereisen die niet binnen de school aanwezig is, wordt tijdig externe expertise ingeschakeld om een optimale leeromgeving te waarborgen.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Stimuleren van Beweging
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Wanneer een leerling op IKC Vossepark extra ondersteuning nodig heeft op het gebied van motorische en lichamelijke ontwikkeling, en de groepsleerkracht dit niet volledig kan bieden, wordt er gezocht naar passende externe expertise. Dit zorgt ervoor dat elke leerling de specifieke stimulans krijgt die nodig is voor zijn of haar fysieke ontwikkeling.
Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Gezonde Schoolomgeving
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
IKC Vossepark werkt samen met een expert 'Gezonde School' om de gezondheid en het welzijn van onze leerlingen te bevorderen. Wanneer leerkrachten extra ondersteuning bij medisch handelen of persoonlijke verzorging bij een leerling signaleren, wordt dit besproken met de intern begeleider en de expert. Samen wordt de benodigde zorg en aanpak bepaald. Indien de expertise binnen de school ontoereikend is, wordt er actief externe hulp ingeschakeld om te garanderen dat alle leerlingen de juiste zorg en aandacht ontvangen op dit gevoelige gebied.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling bij IKC Vossepark
Hoe IKC Vossepark Uitzonderlijke Educatie Biedt
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
IKC Vossepark: Kwaliteitszorg en Ontwikkeling
Wat zijn de kernambities van ons schoolplan op IKC Vossepark?
Hoe implementeert IKC Vossepark de schoolplan doelen via een jaarplan?
Optimale Start voor Jonge Kinderen: Vroeg- en Voorschoolse Educatie bij IKC Vossepark
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt IKC Vossepark extra ondersteuning voor jonge kinderen?
Met welke partners werkt IKC Vossepark samen voor educatie voor jonge kinderen?
IKC Vossepark werkt voor de voorschoolse educatie samen met BLOS Kinderopvang in Hillegom, waarbij de Piramide Methode wordt toegepast.