
Het team van Hubertusschool in Herten
Current section: teamZie hier hoe het team van Hubertusschool is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Hubertusschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Hubertusschool bij jullie?
Ontdek hoe goed Hubertusschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Hubertusschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 76.2% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.1% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Hubertusschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Hubertusschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Hubertusschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Vervanging van Leerkrachten op de Hubertusschool: Onze Aanpak
Op de Hubertusschool in Herten streven we ernaar dat leerlingen altijd kunnen rekenen op kwalitatief goed onderwijs, zelfs bij afwezigheid van een leerkracht. We begrijpen dat het verdelen van leerlingen over andere klassen of het naar huis sturen van kinderen bij ziekte van een docent onwenselijk is. Hoewel het lerarentekort een landelijke uitdaging blijft, zetten wij ons dagelijks in om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen. Veel van onze klassen worden begeleid door twee leerkrachten. Dit teamwerk zorgt ervoor dat de lesvoorbereidingen gedeeld worden en de dagelijkse gang van zaken soepel verloopt, zelfs bij tijdelijke afwezigheid. Leerkrachten die genieten van bijzonder verlof of compensatieverlof, hebben hun vervanging doorgaans voor het gehele schooljaar al geregeld. Het primair onderwijs kampt met uitdagingen rondom kortetermijnvervanging van ziek personeel. Dit kan leiden tot situaties waarin schooldirecteuren op het laatste moment geen vervanging kunnen vinden. Dit beïnvloedt niet alleen de dagelijkse schoolorganisatie en de voortgang van schoolontwikkeling, maar heeft ook impact op alle leerlingen en leerkrachten. Om deze reden hebben de directies van de basisscholen onder Swalm & Roer gezamenlijk een beleid opgesteld. Ons beleid bij afwezigheid van een leerkracht: 1. We doen er alles aan om direct vervanging te regelen. 2. Lukt dit niet direct, dan zoeken we naar interne oplossingen, zoals het inzetten van niet-groepsgebonden leerkrachten of het tijdelijk verdelen van leerlingen over andere groepen. 3. Als interne oplossingen ontoereikend zijn, kan na zorgvuldige overweging besloten worden een groep naar huis te sturen. Dit is altijd een laatste redmiddel. 4. Ouders van de betreffende leerlingen worden proactief geïnformeerd over de situatie, zodat zij hierop kunnen anticiperen. 5. Zodra er een duurzame oplossing is gevonden, informeren we de betrokken ouders direct. 6. De onderwijsinspectie en het schoolbestuur worden op de hoogte gesteld van de situatie. De Medezeggenschapsraad (MR) wordt regelmatig bijgepraat over de genomen beslissingen en de gevolgde procedures. Zo waarborgen we transparantie en blijven we samenwerken aan het beste onderwijs voor onze leerlingen.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Extra Ondersteuning op de Hubertusschool: Deskundige Specialisten
Taal en Rekenen: Individuele Leerpaden
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op de Hubertusschool zetten we ons dagelijks in om de taal- en rekenvaardigheden van elke leerling te versterken. We bieden gerichte aandacht en individuele begeleiding waar nodig. Hoewel er momenteel geen specifieke specialisten direct aan deze gebieden zijn toegewezen, werken onze leerkrachten met bewezen methodieken en differentiëren zij om aan te sluiten bij de unieke leerbehoeften van elk kind. Wij streven naar optimale ontwikkeling op deze cruciale gebieden.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn Centraal
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Het welzijn en de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen staan centraal op de Hubertusschool. Er is een toegewijde werkgroep actief die zich richt op dit belangrijke aspect van de kinderlijke ontwikkeling. Deze werkgroep wordt uitstekend ondersteund door onze externe partner, "de Leer- en Veerkrachtgroep", die expertise en aanvullende middelen inbrengt om onze leerlingen te helpen floreren.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Maatwerk Begeleiding
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben op het gebied van gedrag, werkhouding of taakaanpak, is een ambulant begeleider beschikbaar. Deze specialist werkt nauw samen met het kind om proactief maatwerk te leveren, gericht op het verbeteren van de leerervaring en het bevorderen van succesvolle schoolprestaties. De begeleiding is erop gericht om de zelfstandigheid en effectiviteit van de leerling te vergroten.
Motorische Ontwikkeling: Beweging en Specialisme
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze gespecialiseerde leerkracht voor bewegingsonderwijs biedt deskundige begeleiding op het gebied van motorische ontwikkeling. Vanuit zijn specialisme werkt hij waar mogelijk met individuele trajecten om leerlingen te helpen hun fysieke vaardigheden te verbeteren. Voor meer specifieke of diepgaande hulp, kan te allen tijde een andere externe specialist worden ingeschakeld om optimale ondersteuning te garanderen.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Veilige Omgeving
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De Hubertusschool hecht groot belang aan de veiligheid en het welzijn van al haar leerlingen, inclusief ondersteuning op het gebied van medische handelingen en persoonlijke verzorging. Hoewel er geen specifieke medische specialisten direct op school werkzaam zijn, werken wij nauw samen met ouders en externe zorgverleners om ervoor te zorgen dat leerlingen die dit nodig hebben, de juiste ondersteuning en zorg ontvangen binnen een veilige en beschermde omgeving.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Gepersonaliseerde Leerondersteuning op de Hubertusschool
Ontdek Ons Unieke Ondersteuningsaanbod
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Onze Kwaliteitszorg: Het Schoolplan van de Hubertusschool
Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan?
Hoe realiseren we onze onderwijsdoelen?
Optimale Start voor Jonge Kinderen op de Hubertusschool
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt de Hubertusschool speciale programma's voor jonge kinderen?
Ja, de Hubertusschool zet zich in voor een verrijkende start met extra aanbod speciaal ontworpen voor de jongste leerlingen. Dit programma richt zich op een speelse en stimulerende ontwikkeling in de cruciale eerste jaren.
Met welke partners werkt de Hubertusschool samen voor het jonge kind?
De Hubertusschool onderhoudt een waardevolle samenwerking met Stichting Kinderopvang Roermond. Deze samenwerking is essentieel om een doorlopende ontwikkelingslijn te garanderen voor onze jongste leerlingen, van de kinderopvang tot aan de basisschool.