Hubertusschool in Herten

Het team van Hubertusschool in Herten

Current section: team
Louis Beelstraat 12
6049 Herten

Zie hier hoe het team van Hubertusschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Hubertusschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Hubertusschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Hubertusschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Hubertusschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 76.2% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.1% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (76.2%)
Man (23.8%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.1%)
Man (17.9%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Hubertusschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (13.6%)
25-35 jaar (13.6%)
35-45 jaar (18.2%)
45-55 jaar (31.8%)
55-65 jaar (9.1%)
&ge;65 jaar (13.6%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (19.3%)
55-65 jaar (18.8%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Hubertusschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (85.7%)
Direct ondersteunend personeel (4.8%)
Indirect ondersteunend personeel (4.8%)
Management (4.8%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Hubertusschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten op de Hubertusschool: Onze Aanpak

Op de Hubertusschool in Herten streven we ernaar dat leerlingen altijd kunnen rekenen op kwalitatief goed onderwijs, zelfs bij afwezigheid van een leerkracht. We begrijpen dat het verdelen van leerlingen over andere klassen of het naar huis sturen van kinderen bij ziekte van een docent onwenselijk is. Hoewel het lerarentekort een landelijke uitdaging blijft, zetten wij ons dagelijks in om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen. Veel van onze klassen worden begeleid door twee leerkrachten. Dit teamwerk zorgt ervoor dat de lesvoorbereidingen gedeeld worden en de dagelijkse gang van zaken soepel verloopt, zelfs bij tijdelijke afwezigheid. Leerkrachten die genieten van bijzonder verlof of compensatieverlof, hebben hun vervanging doorgaans voor het gehele schooljaar al geregeld. Het primair onderwijs kampt met uitdagingen rondom kortetermijnvervanging van ziek personeel. Dit kan leiden tot situaties waarin schooldirecteuren op het laatste moment geen vervanging kunnen vinden. Dit beïnvloedt niet alleen de dagelijkse schoolorganisatie en de voortgang van schoolontwikkeling, maar heeft ook impact op alle leerlingen en leerkrachten. Om deze reden hebben de directies van de basisscholen onder Swalm & Roer gezamenlijk een beleid opgesteld. Ons beleid bij afwezigheid van een leerkracht: 1. We doen er alles aan om direct vervanging te regelen. 2. Lukt dit niet direct, dan zoeken we naar interne oplossingen, zoals het inzetten van niet-groepsgebonden leerkrachten of het tijdelijk verdelen van leerlingen over andere groepen. 3. Als interne oplossingen ontoereikend zijn, kan na zorgvuldige overweging besloten worden een groep naar huis te sturen. Dit is altijd een laatste redmiddel. 4. Ouders van de betreffende leerlingen worden proactief geïnformeerd over de situatie, zodat zij hierop kunnen anticiperen. 5. Zodra er een duurzame oplossing is gevonden, informeren we de betrokken ouders direct. 6. De onderwijsinspectie en het schoolbestuur worden op de hoogte gesteld van de situatie. De Medezeggenschapsraad (MR) wordt regelmatig bijgepraat over de genomen beslissingen en de gevolgde procedures. Zo waarborgen we transparantie en blijven we samenwerken aan het beste onderwijs voor onze leerlingen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Basisontwikkeling
94.9%
pauze
5.1%

Leerjaar 3 t/m 8

Rekenen/wiskunde
20.4%
Lezen
17.2%
Overig
16.7%
Taal
16.2%
Wereldoriëntatie
10.9%
Kunstzinnige en creatieve vorming
8.7%
Bewegingsonderwijs
7.1%
Levensbeschouwing
2%
Engelse taal
0.9%

Extra Ondersteuning op de Hubertusschool: Deskundige Specialisten

0

Taal en Rekenen: Individuele Leerpaden

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op de Hubertusschool zetten we ons dagelijks in om de taal- en rekenvaardigheden van elke leerling te versterken. We bieden gerichte aandacht en individuele begeleiding waar nodig. Hoewel er momenteel geen specifieke specialisten direct aan deze gebieden zijn toegewezen, werken onze leerkrachten met bewezen methodieken en differentiëren zij om aan te sluiten bij de unieke leerbehoeften van elk kind. Wij streven naar optimale ontwikkeling op deze cruciale gebieden.

0

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn Centraal

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Het welzijn en de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen staan centraal op de Hubertusschool. Er is een toegewijde werkgroep actief die zich richt op dit belangrijke aspect van de kinderlijke ontwikkeling. Deze werkgroep wordt uitstekend ondersteund door onze externe partner, "de Leer- en Veerkrachtgroep", die expertise en aanvullende middelen inbrengt om onze leerlingen te helpen floreren.

1

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Maatwerk Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Ambulant Begeleider

Toelichting van de school:

Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben op het gebied van gedrag, werkhouding of taakaanpak, is een ambulant begeleider beschikbaar. Deze specialist werkt nauw samen met het kind om proactief maatwerk te leveren, gericht op het verbeteren van de leerervaring en het bevorderen van succesvolle schoolprestaties. De begeleiding is erop gericht om de zelfstandigheid en effectiviteit van de leerling te vergroten.

1

Motorische Ontwikkeling: Beweging en Specialisme

Beschikbare specialisten:

Leerkracht / Specialist Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Onze gespecialiseerde leerkracht voor bewegingsonderwijs biedt deskundige begeleiding op het gebied van motorische ontwikkeling. Vanuit zijn specialisme werkt hij waar mogelijk met individuele trajecten om leerlingen te helpen hun fysieke vaardigheden te verbeteren. Voor meer specifieke of diepgaande hulp, kan te allen tijde een andere externe specialist worden ingeschakeld om optimale ondersteuning te garanderen.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Veilige Omgeving

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De Hubertusschool hecht groot belang aan de veiligheid en het welzijn van al haar leerlingen, inclusief ondersteuning op het gebied van medische handelingen en persoonlijke verzorging. Hoewel er geen specifieke medische specialisten direct op school werkzaam zijn, werken wij nauw samen met ouders en externe zorgverleners om ervoor te zorgen dat leerlingen die dit nodig hebben, de juiste ondersteuning en zorg ontvangen binnen een veilige en beschermde omgeving.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
2
Totaal specialisten
2
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Handvaardigheidlokaal
spreekkamer

Gepersonaliseerde Leerondersteuning op de Hubertusschool

Ontdek Ons Unieke Ondersteuningsaanbod

Op de Hubertusschool geloven we in op maat gemaakt onderwijs voor elke leerling. Wij bieden gedifferentieerde instructie aan op minimaal drie verschillende niveaus, zodat iedereen op zijn eigen tempo kan leren en groeien. Dit zorgt ervoor dat leerlingen altijd uitgedaagd worden op hun niveau. Voor leerlingen vanaf groep 4 die extra verdieping en verrijking nodig hebben, hebben we een gestructureerde 'plusklas'. Hier krijgen ze de kans om hun talenten verder te ontwikkelen en complexe leerstof te verkennen. Tegelijkertijd bieden we kinderen die extra begeleiding aan de 'onderkant' nodig hebben, verlengde instructie. Zij werken zoveel mogelijk binnen hun eigen leeromgeving en met leeftijdsgenootjes, aangepast aan hun specifieke leerbehoeften. We streven ernaar om een leeromgeving te creëren waarin elk kind zich gezien en gehoord voelt. Kinderen met een individueel leerplan integreren we naadloos in de groep, waarbij we continu evalueren hoe we hen het beste kunnen ondersteunen. Ons primaire doel is om de benodigde ondersteuning dichtbij huis te realiseren, zodat elk kind optimaal kan presteren. Wanneer de school merkt dat er meer gespecialiseerde hulp nodig is dan binnen de eigen mogelijkheden ligt, signaleren we dit tijdig. Na alle mogelijke inspanningen zullen we, in nauwe samenwerking met de ouders, zoeken naar de meest geschikte vorm van (speciaal) basisonderwijs voor het kind. Ouders zijn essentieel in dit proces en worden intensief betrokken bij elke stap. Toekomstgericht Aanbod voor Extra Ondersteuning: De Hubertusschool blijft zich continu ontwikkelen en evalueren waar de specifieke behoeften van onze leerlingen liggen. Door interne besprekingen en het verzamelen van relevante informatie, stemmen we ons aanbod af binnen onze beschikbare middelen. Zo waarborgen we dat we altijd de best mogelijke ondersteuning kunnen bieden.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg: Het Schoolplan van de Hubertusschool

Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan?

Binnen de Hubertusschool volgen we het model van Directe Instructie, waarbij we minimaal drie niveaus van instructie hanteren. Dit zorgt voor een gedifferentieerde aanpak, afgestemd op de individuele leerbehoeften van elk kind. Door het gebruik van groepsplannen voor de meeste kennisgebieden, faciliteren we verdieping en verbreding van de leerstof. Door deze plannen continu te evalueren en bij te stellen, waarborgen we dat het onderwijs optimaal aansluit bij de ontwikkeling van onze leerlingen. Bovendien investeren onze leraren jaarlijks in verdere professionalisering om het onderwijs zo passend mogelijk te maken.

Hoe realiseren we onze onderwijsdoelen?

De Hubertusschool werkt met zes gespecialiseerde ontwikkelgroepen, elk met een eigen kartrekker. Deze kartrekkers stellen, in nauwe samenwerking met de directie, concrete doelen vast die voortkomen uit ons school- en jaarplan. Deze doelen worden vastgelegd in een apart document, periodiek geëvalueerd en bijgesteld, en jaarlijks definitief geëvalueerd. Elk jaar stellen we in juni de nieuwe doelen vast voor het komende schooljaar. De ontwikkelgroepen richten zich op Taal, Lezen, Sociaal-emotionele ontwikkeling, Cultuur, Zaakvakken en Rekenen. Daarnaast omvat ons schoolplan doelen met betrekking tot de doorgaande lijn van peuteropvang naar basisschool, de begeleiding van jonge studenten als opleidingsschool, de positionering van onze school in de regio, onze communicatiestrategieën en de uitwerking van ons zorgaanbod, inclusief samenwerking met externe partners.

Optimale Start voor Jonge Kinderen op de Hubertusschool

Toelichting van de school

De Hubertusschool biedt een naadloze overgang voor jonge kinderen door een sterke samenwerking met de nabijgelegen peuterspeelzaal. Deze samenwerking, hoewel de peuterspeelzaal een aparte stichting is, vindt plaats in hetzelfde gebouw en is verankerd in structureel overleg. Wij geloven in gezamenlijke groei. Daarom voeren we projecten uit die we gezamenlijk met onze groepen 1 en 2 ontwikkelen. Hierbij staat het onderwijskundige aspect centraal, waardoor kinderen spelenderwijs leren over diverse thema's zoals 'Vervoer', 'Familie' en 'Boerderij', en belangrijke schoolfeesten vieren.

Veelgestelde vragen

Biedt de Hubertusschool speciale programma's voor jonge kinderen?

Ja, de Hubertusschool zet zich in voor een verrijkende start met extra aanbod speciaal ontworpen voor de jongste leerlingen. Dit programma richt zich op een speelse en stimulerende ontwikkeling in de cruciale eerste jaren.

Ja, de Hubertusschool zet zich in voor een verrijkende start met extra aanbod speciaal ontworpen voor de jongste leerlingen. Dit programma richt zich op een speelse en stimulerende ontwikkeling in de cruciale eerste jaren.

Kinderopvang Diensten
Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE)

Met welke partners werkt de Hubertusschool samen voor het jonge kind?

De Hubertusschool onderhoudt een waardevolle samenwerking met Stichting Kinderopvang Roermond. Deze samenwerking is essentieel om een doorlopende ontwikkelingslijn te garanderen voor onze jongste leerlingen, van de kinderopvang tot aan de basisschool.

De Hubertusschool onderhoudt een waardevolle samenwerking met Stichting Kinderopvang Roermond. Deze samenwerking is essentieel om een doorlopende ontwikkelingslijn te garanderen voor onze jongste leerlingen, van de kinderopvang tot aan de basisschool.

Team | Hubertusschool in Herten | [2025] Schoolregister