
De resultaten van Hubertusschool in Herten
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Hubertusschool, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Hubertusschool bij jullie?
Ontdek hoe goed Hubertusschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau Beheersing op de Hubertusschool
Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool dient te beheersen. Dit wordt getoetst in groep acht middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. Dit percentage fungeert als de signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau, een standaard die voor alle basisscholen in Nederland geldt. Op de Hubertusschool streven we ernaar dit fundament voor al onze leerlingen te leggen, zodat zij een solide basis meekrijgen voor hun verdere schoolcarrière. Onze resultaten tonen aan dat we dit ambitieuze doel consequent nastreven.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau Resultaten: Excellence op de Hubertusschool
Het streefniveau overstijgt het fundamenteel niveau en daagt leerlingen uit om hun academische potentieel maximaal te benutten. Ons doel is om een zo groot mogelijk percentage van onze leerlingen dit hogere niveau te laten bereiken bij het verlaten van de Hubertusschool. De onderwijsinspectie stelt voor elke school een specifieke signaleringswaarde vast voor het streefniveau, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Deze schoolspecifieke doelstelling helpt ons om gerichte ondersteuning te bieden en onze onderwijsmethoden voortdurend te evalueren. De Hubertusschool zet zich volledig in om leerlingen niet alleen de basis bij te brengen, maar hen ook te stimuleren tot excellente prestaties.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Hubertusschool?
Het juiste schooladvies is cruciaal voor de verdere ontwikkeling van uw kind. Op de Hubertusschool streven we ernaar om elk kind het meest passende onderwijsadvies te geven, zodat zij succesvol kunnen doorstromen naar het voortgezet onderwijs. Onze aanpak zorgt ervoor dat de meeste leerlingen de juiste aansluiting vinden, wat wordt weerspiegeld in de onderstaande statistieken. Deze data geeft inzicht in de schooladviezen die onze leerlingen ontvangen na hun basisschoolperiode. Wij geloven in een onderwijsroute die is afgestemd op de individuele capaciteiten en ambities van elk kind. De uiteenzetting van de schooladviezen biedt een helder beeld van de doorstroommogelijkheden vanuit onze school.
Grafiek
Grafiek laden...
Ontwikkeling van Sociale Vaardigheden op de Hubertusschool Herten
Op de Hubertusschool in Herten zetten we vol in op de individuele onderwijsbehoeften van elk kind, waarbij we uitgaan van hun unieke kwaliteiten. Deze benadering is zichtbaar in onze positieve schoolomgeving en de constructieve formulering van onze schoolregels. We analyseren leerresultaten nauwkeurig, met de groei in vaardigheden als belangrijkste leidraad. Door continu aan te sluiten bij de actuele situatie, ook vanuit groepsplannen, zorgen we voor een optimale leerervaring. Onze methode voor sociaal-emotionele ontwikkeling, de 'hele schoolbenadering' van de Leer- en Veerkrachtgroep, biedt ons essentiële tools om het sociale klimaat op school te versterken. Hiermee kunnen we proactief inspelen op onderwerpen die leven binnen de groepen, met gerichte interventies. Een specifieke aanpak is hierbij niet altijd nodig; een gestructureerde planning en uitvoering binnen de Plan-Do-Check-Act cyclus volstaat om succesvol te zijn in sociaal-emotionele ontwikkeling.
Welbevinden als voorwaarde voor leren
Leren gebeurt pas echt met een goed gevoel
Het belang van (zelf)vertrouwen en een veilige leeromgeving
Hoe pakt de Hubertusschool Herten de sociale ontwikkeling van leerlingen aan?
Eind oktober of begin november voeren we de VISEON-evaluatie uit, waarbij leerlingen, indien mogelijk, de vragenlijst zelf invullen. De resultaten worden door de leerkrachten samen met de Intern Begeleider besproken. Indien nodig gaat de leerkracht in gesprek met het kind. Vanuit deze groepsbesprekingen worden acties geformuleerd en opgenomen in het groepsplan voor de daaropvolgende periode. Sinds 2019 organiseren we in de eerste schoolweken kennismakingsgesprekken. Ouders en leerkrachten stemmen hierin af voor het welzijn van het kind gedurende het schooljaar. Het doel is een effectieve samenwerking die het kind ten goede komt. In november vindt het eerste oudergesprek plaats, vanaf groep 5 met de leerling erbij. Hierin bespreken we de sociale voortgang en ontvangen ouders een schriftelijke samenvatting. Het welbevinden van het kind staat centraal in dit gesprek, in combinatie met de sociale resultaten.
Welke methodes en registratievormen gebruikt de Hubertusschool Herten voor sociale ontwikkeling?
De Hubertusschool Herten maakt gebruik van de volgende registratievormen en methodes om sociale opbrengsten in kaart te brengen en sociaal-emotionele groei te stimuleren:
- Registratievormen: 'Kijk!' en 'Viseon'
- Methode sociaal-emotioneel leren: 'De hele schoolbenadering (Leer- en Veerkrachtgroep)'
Wat zijn de kernwaarden van de Hubertusschool Herten met betrekking tot sociaal-emotionele ontwikkeling?
De kernwaarden die de sociale en emotionele ontwikkeling op de Hubertusschool Herten ondersteunen zijn:
Inspectierapport Hubertusschool: Kwaliteit en Veiligheid van ons Basisonderwijs
De Hubertusschool legt transparant verantwoording af aan alle betrokkenen, waaronder ons bestuur, ouders, externe partners en de Onderwijsinspectie. Deze verantwoording wordt gedocumenteerd in diverse publicaties zoals de schoolgids, het schooljaarplan en gedetailleerde opbrengstenrapportages. Op 9 april 2015 vond het meest recente bezoek van de Onderwijsinspectie plaats. Tijdens dit bezoek werd de school grondig geëvalueerd op een breed scala aan indicatoren. Het algehele oordeel van de inspectie was "voldoende", met de positieve constatering dat geen enkele indicator als "zwak of onvoldoende" werd beoordeeld. Bijzonder trots zijn we op het onderdeel "veiligheid". Zowel het beleid als de praktische uitvoering hiervan werden door de inspectie gewaardeerd met een "goed". Dit onderstreept onze toewijding aan een veilige en stimulerende leeromgeving voor alle kinderen op de Hubertusschool.