IKC Aventurijn

De resultaten van IKC Aventurijn in Hengelo (Overijssel)

Current section: resultaten
Breemarsweg 483
7555 Hengelo (Overijssel)

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van IKC Aventurijn, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past IKC Aventurijn bij jullie?

Ontdek hoe goed IKC Aventurijn bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau: Basisvaardigheden voor Succes

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. In groep 8 meten we deze vaardigheden met de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm: minimaal 85% van alle leerlingen moet dit basisniveau halen. Dit percentage, de signaleringswaarde, geldt uniform voor alle basisscholen in Nederland en vormt de basis voor kwaliteitsmeting.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau: Ambitie voor Excellente Resultaten

Het streefniveau daagt leerlingen uit om verder te gaan dan de basis en hogere academische doelen te bereiken. Ons doel is dat een zo groot mogelijk deel van onze leerlingen aan het einde van groep 8 dit ambitieuze niveau haalt. De inspectie stelt voor elke school een specifieke streefwaarde vast, gebaseerd op de unieke leerlingenpopulatie. Dit percentage, de signaleringswaarde voor het streefniveau, biedt een op maat gemaakte prestatiestandaard voor IKC Aventurijn.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van IKC Aventurijn?

Bij IKC Aventurijn in Hengelo (Overijssel) staat een zorgvuldig schooladvies centraal voor elke leerling. In januari, voorafgaand aan de doorstroomtoets, organiseren we persoonlijke ouder-kindgesprekken. Tijdens deze gesprekken lichten we het voorlopige schooladvies toe. Dit voorlopige advies wordt opgesteld door een deskundig team, bestaande uit de leerkrachten van groep 8, de schoolleiding en de intern begeleider. We baseren ons op een breed scala aan gegevens, waaronder de Cito LiB-resultaten uit het leerlingvolgsysteem (E6-E7), de methodetoetsen uit groep 7 en 8, de werkhouding en het gedrag van de leerling zoals waargenomen door de leerkrachten. Het definitieve advies, dat na de doorstroomtoets wordt bepaald, is meestal een dubbel advies. Dit geldt niet voor de adviezen PRO, BBL en VWO. Indien de doorstroomtoets een lager of gelijk advies oplevert dan het voorlopige advies, wordt dit het definitieve advies. Bij een hoger advies in de doorstroomtoets, wordt het schooladvies bijgesteld, tenzij dit niet in het belang van de leerling wordt geacht.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op IKC Aventurijn: Een Veilige en Positieve Sfeer

Op IKC Aventurijn zetten we vol in op de sociale ontwikkeling van elk kind met het KiVa-programma. Dit programma, voor groep 1 tot en met 8, creëert een prettige en veilige omgeving waarin iedereen zich thuis voelt. We besteden extra aandacht aan het actief tegengaan van pesten, zodat uw kind met plezier naar school gaat. KiVa bevordert positieve groepsvorming en versterkt de sociale vaardigheden en sociaal-emotionele ontwikkeling. Kinderen leren omgaan met hun eigen gevoelens en die van anderen. De kracht van de groep staat centraal, met als doel dat kinderen samen problemen leren voorkomen en oplossen. Onze kernprincipes voor een bloeiende schoolgemeenschap zijn: 1. Gezamenlijke verantwoordelijkheid: we dragen samen zorg voor onze school. 2. Vooruitkijken: we richten ons op groei en positieve ontwikkeling. 3. Inclusiviteit: ieder kind hoort erbij en is welkom. 4. Kindgericht: de ontwikkeling van het kind staat altijd voorop. 5. Pesten tegengaan: actief werken aan een pestvrije omgeving.

Samen creëren we een inspirerende en veilige schoolomgeving!

KiVa: Samen sterk tegen pesten en voor een positieve sfeer

Hoe bevordert IKC Aventurijn de sociale ontwikkeling van leerlingen?

IKC Aventurijn gebruikt het KiVa-programma om een positieve en veilige sfeer te creëren, pesten tegen te gaan en de sociale vaardigheden van leerlingen te versterken. Kinderen leren samenwerken en problemen oplossen binnen de groep.

Welke registratievormen gebruikt IKC Aventurijn voor sociale opbrengsten?

IKC Aventurijn registreert sociale opbrengsten voornamelijk via het KiVa-programma, dat specifiek is ontworpen om de sociale vooruitgang van leerlingen te monitoren en te stimuleren.

  • KiVa

Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren hanteert IKC Aventurijn?

Voor sociaal-emotioneel leren maakt IKC Aventurijn gebruik van het uitgebreide en effectieve KiVa-programma. Dit programma ondersteunt kinderen in hun emotionele groei en sociale interacties.

  • KiVa

Inspectierapport IKC Aventurijn: Kwaliteit en Ontwikkeling

IKC Aventurijn in Hengelo biedt een inspirerende leeromgeving waar kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen. De Onderwijsinspectie beoordeelt de kwaliteit van ons onderwijs en onze organisatie. Dit rapport geeft inzicht in hoe IKC Aventurijn presteert op belangrijke onderwijskundige aspecten. Wij streven naar voortdurende verbetering en transparantie, zodat u als ouder weet dat uw kind bij ons in goede handen is. Ontdek de resultaten en onze visie op kwaliteitsonderwijs.

Resultaten | IKC Aventurijn in Hengelo (Overijssel) | [2025] Schoolregister