
Schoolweging
De schoolweging van Mondomijn is 25,10 , met een spreiding van 5,37 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Mondomijn presteert ruim boven de inspectienorm met 93,18% van de leerlingen op fundamenteel niveau. Toch ligt dit iets onder het vergelijkingsgemiddelde (97,34%), wat mogelijk ruimte biedt voor verbetering in basisvaardigheden zoals rekenen en taal.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Met 50,66% van de leerlingen dat het streefniveau behaalt, scoort Mondomijn onder de signaleringswaarde (56,2%) en het vergelijkingsgemiddelde (66,85%). Dit suggereert uitdagingen bij het bereiken van hogere onderwijsdoelen, mogelijk door de diverse leerlingpopulatie.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De adviezen tonen een duidelijke focus op theoretische leerwegen: 28,12% vmbo-(g)t en 18,75% vwo (vs. 16,45% en 18,61% bij vergelijkbare scholen). Tegelijk blijft de aandacht voor praktijkonderwijs beperkt (3,12% vmbo-b), passend bij de relatief lage schoolweging.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Mondomijn | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Met 13,16% leerlingen onder advies (vs. 11,81% landelijk) laat Mondomijn een licht verhoogd risico zien op onderadvisering. Desalniettemin presteert 73,68% van de leerlingen op adviesniveau, wat aansluit bij het gepersonaliseerde leerlingvolgsysteem dat in het schoolplan wordt beschreven.