
Het team van Basisschool Jan Barbier in Hellendoorn
Current section: teamZie hier hoe het team van Basisschool Jan Barbier is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool Jan Barbier. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Basisschool Jan Barbier bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool Jan Barbier bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Basisschool Jan Barbier zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 66.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool Jan Barbier. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Basisschool Jan Barbier werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool Jan Barbier gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Vervanging van Leerkrachten bij Basisschool Jan Barbier: Continuïteit in Onderwijs
Bij Basisschool Jan Barbier zorgen we voor een stabiele leeromgeving, ook bij afwezigheid van leerkrachten. Conform het CAO Primair Onderwijs is de verlofregeling helder geregeld. Onze prioriteit ligt bij het waarborgen van de continuïteit van het onderwijs voor uw kind. Wanneer een leerkracht onverhoopt niet aanwezig kan zijn, streven we ernaar dit primair intern op te lossen. Dit betekent dat uw kind les krijgt van een vertrouwde gezicht binnen onze school. Indien interne vervanging niet mogelijk blijkt, maken we gebruik van de expertise van de regionale invalpool van het Onderwijs Bureau Twente. Zo garanderen we dat er altijd een gekwalificeerde leerkracht voor de klas staat, wat zorgt voor een ononderbroken leerproces en de vertrouwde structuur die u van ons mag verwachten.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Ontdek Ons Team van Ondersteuningsspecialisten op Basisschool Jan Barbier
Taalontwikkeling en Rekenen: Expertise op Maat
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Basisschool Jan Barbier erkennen we dat elk kind uniek is. Daarom passen we onze leertrajecten aan op de individuele behoeften, startpunten en doelen van uw kind. Ons toegewijde team van specialisten biedt deskundige begeleiding op het gebied van taal, rekenen en omgaan met meer- en hoogbegaafdheid. We maken ook gebruik van de expertise binnen onze stichting 'Ieder kind telt' en ons samenwerkingsverband. Dit gebeurt door middel van collegiale consultatie en coaching on the job, waardoor we altijd de meest actuele kennis en methoden toepassen. Een logopedist is wekelijks op school aanwezig om directe ondersteuning te bieden. Met een gestructureerde aanpak signaleren we vroegtijdig eventuele hulpvragen. De ondersteuningscoördinator werkt nauw samen met leerkrachten en directie om voor elk kind een passend onderwijsaanbod te realiseren. Ons brede en rijke lesaanbod is toegankelijk voor alle leerlingen, met gedifferentieerde instructie op niveau en ondersteuningsbehoeften. Voor gedetailleerde informatie over onze extra ondersteuning, inclusief specifieke aandacht voor dyslexie, dyscalculie en (hoog)begaafdheid, verwijzen we u graag naar ons Schoolondersteuningsprofiel (SOP) 2023/2024.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Veiligheid en Welbevinden
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Een veilige leeromgeving is cruciaal voor de ontwikkeling en het leerplezier van kinderen. Basisschool Jan Barbier garandeert de sociale en emotionele veiligheid van al onze leerlingen. Onze kernwaarden zijn welbevinden en betrokkenheid, die we actief stimuleren. Welbevinden gaat over hoe een kind zich voelt. Het ontstaat wanneer de omgeving voldoet aan de basisbehoeften van relatie, autonomie en competentie. Kinderen ontwikkelen een positief zelfbeeld, inclusief zelfvertrouwen en eigenwaarde. Ze leren ook omgaan met hun eigen emoties. Een hoog welbevinden is de basis voor een gezonde sociale en emotionele ontwikkeling. Wij zetten ons in om deze positieve basis voor elk kind te waarborgen, zodat zij zich optimaal kunnen ontwikkelen.
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Betrokkenheid is essentieel voor groei en leren. Zelfsturing, de vaardigheid om eigen mogelijkheden optimaal te benutten en obstakels te overwinnen, is hierbij van groot belang. Op Basisschool Jan Barbier ontwikkelen leerlingen deze zelfsturing door middel van ons unieke sporenbeleid. Dit beleid is een flexibel differentiatie-instrument waarbij leerlingen worden ingedeeld in vier sporen, variërend van hoge tot lage zelfsturing. Leerlingen krijgen inzicht in de criteria per spoor en reflecteren regelmatig met de leerkracht. Dit model is dynamisch; kinderen kunnen groeien naar een hoger spoor. Ze kunnen op verschillende gebieden ook in verschillende sporen functioneren. Autonomie en keuzevrijheid zijn eveneens cruciaal voor betrokkenheid. Leerlingen krijgen ruimte om keuzes te maken en invloed uit te oefenen op hun leerproces. Deze ruimte wordt afgebakend met duidelijke criteria voor ruimte, tijd en opdrachten. Na elke activiteit reflecteren leerlingen samen met de leerkracht op deze aspecten, wat bijdraagt aan hun zelfstandigheid en leervermogen.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Beweging en Gezondheid
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Hoewel er momenteel geen specifieke specialisten voor motorische en lichamelijke ontwikkeling binnen het directe team van Basisschool Jan Barbier werkzaam zijn, besteden we wel volop aandacht aan beweging en een gezonde levensstijl. Dit integreren we in ons dagelijkse lesprogramma en buitenschoolse activiteiten om de algehele ontwikkeling van onze leerlingen te bevorderen.
Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Welzijn van Leerlingen
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Basisschool Jan Barbier hecht veel waarde aan het welzijn van elke leerling. Hoewel we geen gespecialiseerd personeel hebben voor medisch handelen en persoonlijke verzorging, werken we nauw samen met ouders en, indien nodig, externe professionals om ervoor te zorgen dat aan de specifieke zorgbehoeften van onze leerlingen wordt voldaan binnen een veilige en ondersteunende schoolomgeving.
Overzicht ondersteuning
Ontdek de Ondersteuningsmogelijkheden op Basisschool Jan Barbier
Ontwikkelingsgerichte Ondersteuning voor Elk Kind
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Toekomstgericht Onderwijs
Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?
Hoe waarborgt Basisschool Jan Barbier onderwijskwaliteit?
Downloaden
Download ons volledige schoolplanOntdek het Jonge Kind Programma op Basisschool Jan Barbier
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welk speciaal aanbod heeft Basisschool Jan Barbier voor jonge kinderen?
Met welke partners werkt Basisschool Jan Barbier samen voor het jonge kind programma?
Voor een doorlopende ontwikkeling van jonge kinderen werkt Basisschool Jan Barbier nauw samen met PSZ Kleine Jan. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze overgang en gedeelde expertise, wat essentieel is voor de groei van elk kind.