
Het team van Basisschool De Es in Hellendoorn
Current section: teamZie hier hoe het team van Basisschool De Es is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool De Es. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Basisschool De Es bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool De Es bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Basisschool De Es zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 83.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool De Es. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Basisschool De Es werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool De Es gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Flexibele Personeelsvervanging bij Basisschool De Es: Continuïteit van Leren
Bij Basisschool De Es garanderen we deskundige opvang bij afwezigheid van uw kind's leerkracht. Ons beleid volgt strikt de CAO Primair Onderwijs, wat zorgt voor een consistente en kwalitatieve onderwijsontwikkeling. Prioriteit geven we aan interne vervanging. Dit betekent dat uw kind les krijgt van een vertrouwd gezicht binnen onze school. Zo waarborgen we een stabiele leeromgeving en behouden we de pedagogische continuïteit. Indien interne vervanging niet mogelijk is, schakelen we de gespecialiseerde regionale invalpool van het Onderwijs Bureau Twente in. Dit garandeert dat uw kind altijd les krijgt van een bekwame professional, met de focus op een ononderbroken en effectieve leerervaring.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Binnen iedere unit zijn de leerlingen uit verschillende leerjaren verdeeld in stamgroepen. Door niet meer te organiseren in jaargroepen maar in stamgroepen met leerlingen uit verschillende leerjaren willen wij de samenwerking en de sociale-emotionele ontwikkeling van kinderen stimuleren. We bootsen de maatschappij in het klein na, waarin leerlingen verschillende rollen vervullen. Zo zullen ze bijvoorbeeld een keer de jongste zijn en een keer de oudste. Ze leren meer kinderen kennen en kunnen van en met elkaar leren.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning op Basisschool De Es: Specialisten voor Elk Kind
Taal, Rekenen en Begaafdheid: Individuele Leertrajecten
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Basisschool De Es geloven we in gepersonaliseerd onderwijs, waarbij elk kind een eigen leertraject volgt, aangepast aan individuele behoeften en capaciteiten. Ons ervaren team telt gespecialiseerde krachten op het gebied van taal, rekenen en de begeleiding van meer- en hoogbegaafde leerlingen. We versterken onze expertise door samen te werken met collega's binnen onze stichting 'Ieder kind telt' en het samenwerkingsverband. Dit gebeurt via collegiale consultatie en 'coaching on the job', wat zorgt voor continue kwaliteitsverbetering. Wekelijks staan onze logopedist en dyslexiespecialist klaar om leerlingen direct te ondersteunen. Een gestructureerde aanpak helpt ons om mogelijke hulpvragen en uitdagingen vroegtijdig te signaleren. De ondersteuningscoördinator werkt nauw samen met leerkrachten en directie om voor ieder kind het meest passende onderwijs te realiseren. De Es biedt een breed en stimulerend lesaanbod, waarbij elke leerling met de juiste ondersteuning kan excelleren. Differentiatie wordt vakspecifiek toegepast, rekening houdend met niveau en individuele ondersteuningsbehoeften. Raadpleeg ons Schoolondersteuningsprofiel (SOP) 2023/2024 voor gedetailleerde informatie over onze ondersteuning, inclusief specifieke aandacht voor dyslexie, dyscalculie en (hoog)begaafdheid.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis voor Leren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Een veilige en positieve leeromgeving is cruciaal voor optimale ontwikkeling. Basisschool De Es garandeert de sociale en emotionele veiligheid van alle leerlingen, met een focus op welbevinden en betrokkenheid. Welbevinden is de basis, waarbij we aansluiten bij de basisbehoeften van kinderen: relatie, autonomie en competentie. We stimuleren een positief zelfbeeld, zelfvertrouwen en het vermogen om met eigen gevoelens om te gaan. Een hoog welbevinden is essentieel voor een gezonde sociale en emotionele groei. Wekelijks besteden we in elke groep aandacht aan sociale vaardigheden, groepsdynamiek, persoonlijke ontwikkeling en schoolregels. Met de methodiek 'Sas in de klas' werken we preventief aan een positieve groepssfeer, sociale competenties en executieve functies. Ook actuele maatschappelijke thema's, zoals gedrag, regels en omgangsvormen, worden geïntegreerd in de lessen, wat bijdraagt aan een bewuste en sociale ontwikkeling.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Zelfsturing Stimuleren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Betrokkenheid bij het leerproces is een sleutel tot succesvolle ontwikkeling. Zelfsturing, de vaardigheid om eigen leerprocessen te managen, is hierbij essentieel. Op De Es ontwikkelen leerlingen hun zelfsturing door actief de regie te nemen, obstakels te overwinnen en doorzettingsvermogen te tonen. Ons unieke sporenbeleid is een flexibel differentiatie-instrument dat leerlingen ondersteunt in hun zelfsturing. Leerlingen worden ingedeeld in vier sporen, van hoge tot lage zelfsturing, waarbij ze inzicht krijgen in de criteria en samen met de leerkracht reflecteren op hun voortgang. Dit dynamische model maakt groei naar een hoger spoor mogelijk. Keuzevrijheid en autonomie zijn tevens belangrijk. Leerlingen krijgen ruimte om keuzes te maken in hun leerproces, gekoppeld aan verantwoordelijkheid. Deze ruimte wordt begrensd door duidelijke afspraken over tijd en criteria, waarna gezamenlijke reflectie met de leerkracht plaatsvindt om de leerervaring te optimaliseren.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Beweging en Gezondheid
Beschikbare specialisten:
Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat
Beschikbare specialisten:
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling bij Basisschool De Es
Ontwikkelingsgerichte Extra Ondersteuning voor Toekomstig Succes
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontdek Kwaliteitszorg en Ontwikkeling op Basisschool De Es
Welke ambitieuze doelen heeft Basisschool De Es voor het schooljaar 2024/2025?
Hoe borgt Basisschool De Es de kwaliteit van het onderwijs?
Downloaden
Download ons uitgebreide schoolplan hierGroeien en Ontdekken: Ons Programma voor Jonge Kinderen in Hellendoorn
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welk speciaal aanbod heeft Basisschool De Es voor jonge kinderen in Hellendoorn?
Basisschool De Es verrijkt het aanbod voor jonge kinderen met speciale programma's. Deze programma's zijn ontworpen om een vliegende start te garanderen en de ontwikkeling optimaal te ondersteunen. Wij bieden diverse mogelijkheden die aansluiten bij de behoeften van jonge leerlingen.
Met welke partners werkt Basisschool De Es samen voor het jonge kind?
Voor een naadloze overgang en een breed ondersteuningsnetwerk werkt Basisschool De Es samen met vertrouwde partners. Deze samenwerkingen garanderen een consistente en kwalitatieve aanpak voor jonge kinderen. Ontdek onze partners voor de beste ontwikkeling van uw kind.