Basisschool Het Sterrenrijk in Heino

Het team van Het Sterrenrijk in Heino

Current section: team
Grote Beukelaer 2
8141 Heino

Zie hier hoe het team van Het Sterrenrijk is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Het Sterrenrijk. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Het Sterrenrijk bij jullie?

Ontdek hoe goed Het Sterrenrijk bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Het Sterrenrijk zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 86.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.1% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (86.7%)
Man (13.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.1%)
Man (17.9%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Het Sterrenrijk. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (14.3%)
25-35 jaar (21.4%)
35-45 jaar (28.6%)
45-55 jaar (14.3%)
55-65 jaar (21.4%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (19.3%)
55-65 jaar (18.8%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Het Sterrenrijk werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (93.3%)
Direct ondersteunend personeel (6.7%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Het Sterrenrijk gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging Leerkrachten: Betrouwbaar en Deskundig Geregeld

Op basisschool Het Sterrenrijk zorgen we voor een naadloze voortgang van het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van leerkrachten. We werken hiervoor samen met Personeelscluster Oost Nederland (PON), een gerenommeerd samenwerkingsverband van schoolbesturen. PON omvat circa 130 basisscholen en stelt ons in staat om snel te schakelen bij ziekte of verlof van onze docenten. Een ervaren invalkracht wordt via PON toegewezen, waarbij rekening wordt gehouden met de specifieke behoeften van onze school en de dynamiek van de klas. De directeur informeert de invalkracht tijdig, idealiter de dag van tevoren of in de ochtend voor aanvang, over de groep en de schoolprocedures. Dit garandeert een soepele overdracht en continuïteit in de leeromgeving. In uitzonderlijke gevallen waarin PON geen geschikte vervanging kan bieden, hanteren we een vastgesteld protocol voor vervanging bij ziekte. Dit protocol is op stichtingsniveau opgesteld en goedgekeurd door het bestuur, en is beschikbaar op onze website voor inzage.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek ons team van specialisten voor extra ondersteuning op Het Sterrenrijk.

9

Specialisten voor taal- en rekenondersteuning

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Intern begeleider
Orthopedagoog
Rekenspecialist
Remedial teacher
Specialist meer- en hoogbegaafdheid
Taalspecialist
Logopedist
NT2 specialist

Toelichting van de school:

Ons team van negen gespecialiseerde collega's staat klaar om leerkrachten te adviseren en leerlingen extra te begeleiden. Zij zijn essentieel bij het formuleren van beleid en het coachen van het onderwijsteam, waarbij de focus ligt op individuele leerbehoeften. Met een duidelijk leesprotocol en het strategisch inzetten van compenserende leesstrategieën, zoals pré-teaching en voorgelezen teksten, zorgen we ervoor dat alle leerlingen, ook die met leesuitdagingen, de lesstof optimaal kunnen volgen en begrijpen.

5

Sociaal-emotionele ontwikkeling en welzijn

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern begeleider
Orthopedagoog
Specialist meer- en hoogbegaafdheid
Specialisten Jonge Kind

Toelichting van de school:

Ons Kanjerbeleid bevordert een positieve schoolcultuur en eenduidige aanpak van ongewenst gedrag. Dit beleid stelt leerkrachten in staat adequaat te reageren, terwijl leerlingen en ouders weten wat ze kunnen verwachten. We streven naar een veilige leeromgeving waarin leerlingen zich gerespecteerd voelen, durven zichzelf te zijn en hun gevoelens leren uiten. Door pestproblemen proactief aan te pakken en een sterke focus op zelfvertrouwen en sociale betrokkenheid, creëren we een school waar iedereen zich thuis voelt.

5

Ondersteuning bij gedrag en effectieve taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern begeleider
Orthopedagoog
Specialist meer- en hoogbegaafdheid
Laagbegaafdenspecialist

Toelichting van de school:

Dankzij onze effectieve instructiemethoden en de kernwaarden van Daltononderwijs, vinden onze leerkrachten dagelijks ruimte voor individuele begeleiding en verlengde instructie. Dit stelt ons in staat om flexibel in te spelen op de specifieke behoeften van elke leerling en groep. De precieze invulling van deze ondersteuning wordt afgestemd op de groep, de leerkracht en de leerlingen zelf. Deze keuzes worden zorgvuldig gemaakt en regelmatig geëvalueerd om de leeropbrengsten te maximaliseren.

3

Motorische en fysieke ondersteuning

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider
Orthopedagoog
Specialisten neuro-motoriek

Toelichting van de school:

Op Het Sterrenrijk heten we alle leerlingen welkom, ongeacht hun zorgbehoeften. We bieden gerichte individuele begeleiding en intensieve samenwerking met leerkrachten, ouders en externe hulpverleners om leerlingen succesvol te laten functioneren in de groep. Indien nodig, en bij complexe problematiek, werken we nauw samen met gespecialiseerde centra zoals het speciaal of voortgezet speciaal onderwijs om de best mogelijke ondersteuning te garanderen.

1

Medische assistentie en persoonlijke verzorging

Beschikbare specialisten:

BHV'ers

Toelichting van de school:

Onze getrainde BHV'ers bieden eerste hulp bij veelvoorkomende klachten zoals hoofdpijn of kleine verwondingen, en ondersteunen bij het toedienen van voorgeschreven medicatie volgens strikte protocollen. Voor complexere medische handelingen, zoals sondevoeding of injecties, hanteren we een terughoudend beleid. Dit vanwege de benodigde specifieke kwalificaties en om de veiligheid en gezondheid van de leerlingen te waarborgen. We gaan hierover altijd in open dialoog met ouders en deskundigen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
23
Totaal specialisten
23
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
Aula met podium

Optimale Leerlingondersteuning op Het Sterrenrijk: Een Diepgaand Overzicht

Ontdek ons aanbod voor persoonlijke groei en ontwikkeling

Op basisschool Het Sterrenrijk zetten we ons maximaal in voor de ontwikkeling van elke leerling. We streven ernaar om effectieve instructievormen schoolbreed te ontwikkelen en te optimaliseren, waarbij we leerlingen passend groeperen voor gerichte begeleiding. Onze focus ligt op het continu verbeteren van de school en de leerlingbegeleiding. Dit doen we onder andere door het verder uitbouwen van IRIS-connect en het stimuleren van collegiale consultatie tussen ons team. Wij geloven in het bevorderen van eigenaarschap bij kinderen, binnen de kernwaarden vrijheid en verantwoordelijkheid. Kinderen krijgen inzicht in hun leerproces door middel van reflectie. Daarnaast wordt de plusgroep op vernieuwende wijze vormgegeven en ingezet. We onderzoeken de introductie van een klusklas en het aanbieden van extra verdiepingsmateriaal, zoals gevraagd door de leerlingen zelf. Ontdek de mogelijkheden voor uw kind op Het Sterrenrijk, waar aandacht voor individuele behoeften centraal staat.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontwikkeling en Kwaliteit op Basisschool Het Sterrenrijk

Welke ambitieuze doelen streeft Basisschool Het Sterrenrijk na in het schoolplan?

Op Het Sterrenrijk formuleren we onze strategische doelen in een gedetailleerd jaarplan, opgedeeld in zes kerngebieden. De eerste vier thema's sluiten naadloos aan bij de Strategische Agenda van mijnplein, wat zorgt voor een consistente ontwikkeling binnen ons netwerk. Gedurende het schooljaar focussen we op specifieke verbeterpunten. Aan het einde van elk jaar evalueren we onze voortgang en besluiten we of een doel is bereikt of opnieuw wordt opgenomen in het volgende jaarplan. Dit cyclische proces garandeert continue verbetering en relevatie van ons onderwijs. Onze focusgebieden omvatten samenwerking met leerteams en de Daltonregio, de integratie van VVE in onze brede school en het optimaliseren van IRIS-connect voor collegiale consultatie en professionele ontwikkeling. Hierdoor borgen we dat ons team continu leert en innoveert. Daarnaast zetten we vol in op onderzoekend leren door uitdagende leeromgevingen te creëren, stimuleren we persoonlijke groei door middel van bezield burgerschap en de ontwikkeling van een doorlopende lijn voor hoogbegaafde leerlingen, en versterken we onze Daltonidentiteit door onze werkwijze te herijken. Ook anticiperen we op schoolgroei en optimaliseren we leerlijnen en methoden, zoals voor rekenen en taal, om de leeropbrengsten te maximaliseren. **Kerngebieden van ons Jaarplan:** **Samenwerken:** 1. **Verbeterpunt:** Aansluiting vinden bij leerteams van mijnplein voor schoolontwikkeling. **Gewenste situatie:** Gezamenlijke ontwikkeling met mijnpleinscholen op strategische thema's. 2. **Verbeterpunt:** Versterken van samenwerking binnen de Daltonregio. **Gewenste situatie:** Verdere uitbouw van onze Daltonidentiteit. 3. **Verbeterpunt:** Implementatie van VVE in de brede school. **Gewenste situatie:** Ontwikkelen van een doorlopende lijn en visie, afgestemd op de ontwikkelagenda van mijnplein. 4. **Verbeterpunt:** Verder uitbouwen van IRIS-connect en collegiale consultatie. **Gewenste situatie:** Effectief gebruik van IRIS-connect voor observatie en professionele groei. **Onderzoekend Leren:** 1. **Verbeterpunt:** Creëren van uitdagende leeromgevingen. **Gewenste situatie:** Stimuleren van intrinsieke motivatie en eigenaarschap bij leerlingen. **Eigenaar Zijn:** 1. **Verbeterpunt:** Groei van het team in professionele rollen en feedbackcultuur. **Gewenste situatie:** Behoud van een positieve en ondersteunende teamcultuur met eerlijke taakverdeling en transparante communicatie. 2. **Verbeterpunt:** Vastleggen van ambitieniveaus voor kernvakken en burgerschap. **Gewenste situatie:** Duidelijk gedefinieerde leerdoelen voor het schooljaar. **Persoonlijk Groeien:** 1. **Verbeterpunt:** Implementeren van bezield burgerschap en monitoring van kwaliteit. **Gewenste situatie:** Ontwikkeling van een beleidsstuk en effectieve monitoring van burgerschapsonderwijs. 2. **Verbeterpunt:** Herstructurering van de plusgroep en doorlopende lijn voor hoogbegaafdheid. **Gewenste situatie:** Gestructureerd aanbod voor hoogbegaafde leerlingen. 3. **Verbeterpunt:** Nascholing en innovatie binnen het team. **Gewenste situatie:** Integratie van nieuwe inzichten en methoden in het schoolbeleid. **Dalton:** 1. **Verbeterpunt:** Herijken van de Daltonwerkwijze en zichtbaarheid. **Gewenste situatie:** Een vernieuwd Daltonplan met heldere afspraken en visie. **Onze School:** 1. **Verbeterpunt:** Verbeteren van de profilering van de school. **Gewenste situatie:** Visuele weergave van schoolthema's en -ontwikkelingen. 2. **Verbeterpunt:** Anticiperen op schoolgroei en nieuwbouwscenario's. **Gewenste situatie:** Strategische planning voor toekomstige huisvesting. 3. **Verbeterpunt:** Uitbouwen van leerlijnen voor groep 1-2 en doorlopende lijn. **Gewenste situatie:** Een heldere visie en praktische invulling van het onderwijs in de onderbouw. 4. **Verbeterpunt:** Implementeren van het nieuwe leerlingvolgsysteem 'leerling in beeld'. **Gewenste situatie:** Volledige beheersing van het systeem door alle medewerkers. 5. **Verbeterpunt:** Optimaliseren van de werkwijze voor rekenonderwijs (WIG5). **Gewenste situatie:** Verbeterde leerresultaten voor rekenen door gerichte aanpassingen. 6. **Verbeterpunt:** Selectie en implementatie van een nieuwe taalmethode. **Gewenste situatie:** Keuze voor een effectieve taalmethode voor het einde van het schooljaar. 7. **Verbeterpunt:** Opzetten van schoolbrede thematische projecten. **Gewenste situatie:** Verrijkend en samenhangend onderwijsaanbod voor alle leerlingen.

Hoe realiseert Basisschool Het Sterrenrijk haar onderwijsdoelen?

Naast ons jaarplan hanteren we een dynamische ontwikkelagenda om onze fusie verder vorm te geven. Deze documenten zijn leidend voor onze gezamenlijke inspanningen. Gedurende het schooljaar werken we actief aan de doelen uit zowel het jaarplan als de ontwikkelagenda. We bespreken, passen aan en ronden projecten af, waarbij het team en de medezeggenschapsraad (MR) nauw betrokken zijn als gesprekspartners voor de werkgroepen en de directie.

Downloaden

Naadloze Start: Ons Programma voor Jonge Kinderen

Toelichting van de school

Bij Basisschool Het Sterrenrijk faciliteren we een soepele overgang naar de basisschool. We werken nauw samen met peuteropvang KOOS, die gevestigd is in hetzelfde gebouw. Deze integrale aanpak zorgt ervoor dat uw kind zich sneller en met meer gemak aanpast aan de schoolse omgeving, wat essentieel is voor een positieve start. Daarnaast onderhouden we sterke banden met kinderopvang Fontana, wat bijdraagt aan een doorlopende ontwikkelingslijn voor jonge kinderen.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft Basisschool Het Sterrenrijk voor jonge kinderen?

Basisschool Het Sterrenrijk biedt een rijk programma voor de allerkleinsten. Dit omvat een geoptimaliseerde samenwerking met lokale kinderopvangorganisaties. Ons doel is om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren en hen optimaal voor te bereiden op de basisschool.

Basisschool Het Sterrenrijk biedt een rijk programma voor de allerkleinsten. Dit omvat een geoptimaliseerde samenwerking met lokale kinderopvangorganisaties. Ons doel is om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren en hen optimaal voor te bereiden op de basisschool.

Peuteropvang en kinderdagverblijf
Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE)

Met welke partners werkt Het Sterrenrijk samen voor kinderopvang en VVE?

Basisschool Het Sterrenrijk onderhoudt een waardevolle samenwerking met KOOS. Deze samenwerking is cruciaal voor het succes van ons aanbod voor jonge kinderen. Door deze nauwe banden garanderen we een vloeiende overgang en een consistente ontwikkelingsondersteuning.

Basisschool Het Sterrenrijk onderhoudt een waardevolle samenwerking met KOOS. Deze samenwerking is cruciaal voor het succes van ons aanbod voor jonge kinderen. Door deze nauwe banden garanderen we een vloeiende overgang en een consistente ontwikkelingsondersteuning.

Team | Het Sterrenrijk in Heino | [2025] Schoolregister