Kindcentrum Willibrord in Heiloo

Het team van Kindcentrum Willibrord in Heiloo

Current section: team
Boekenstein 47
1852 Heiloo

Zie hier hoe het team van Kindcentrum Willibrord is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Kindcentrum Willibrord. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Kindcentrum Willibrord bij jullie?

Ontdek hoe goed Kindcentrum Willibrord bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Kindcentrum Willibrord zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 84.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (84.6%)
Man (15.4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.9%)
Man (17.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Kindcentrum Willibrord. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (15.4%)
25-35 jaar (30.8%)
35-45 jaar (23.1%)
45-55 jaar (23.1%)
55-65 jaar (7.7%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (24.8%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (18.1%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Kindcentrum Willibrord werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (75%)
Direct ondersteunend personeel (16.7%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (8.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Kindcentrum Willibrord gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van leerkrachten bij Kindcentrum Willibrord: Stabiliteit voor uw kind

Bij Kindcentrum Willibrord begrijpen we het belang van continuïteit in het onderwijs. Mocht een leerkracht onverhoopt afwezig zijn door ziekte of geplande afwezigheid, dan zetten wij alles op alles om zorgvuldige vervanging te regelen. We streven ernaar om zoveel mogelijk een bekend gezicht voor de klas te plaatsen, wat zorgt voor de nodige stabiliteit en herkenning bij de leerlingen. Indien er geen geschikte invallers beschikbaar zijn en de afwezigheid niet intern opgevangen kan worden, kunnen we genoodzaakt zijn om leerlingen tijdelijk te verdelen over andere klassen. Deze beslissing baseren we op de leeftijd van de leerlingen en de groepsgroottes, om zo de impact te minimaliseren. In zeldzame en uitzonderlijke gevallen, wanneer alle andere opties zijn uitgeput en het onderwijs binnen de school niet meer gewaarborgd kan worden, kan het voorkomen dat een groep tijdelijk naar huis gestuurd moet worden. We communiceren dergelijke situaties altijd zo spoedig mogelijk naar alle betrokken ouders.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Team van Ondersteuningsspecialisten op Kindcentrum Willibrord

3

Expertise in Taal en Rekenen voor Succesvol Leren

Beschikbare specialisten:

Gedreven Intern Begeleider
Specialist Rekenen
Deskundige Taalspecialist

Toelichting van de school:

Kindcentrum Willibrord zet drie toegewijde specialisten in om leerlingen te ondersteunen bij taal- en rekenontwikkeling. Onze interne begeleider, rekenspecialist en taalspecialist werken nauw samen. Zij beoordelen de individuele leerbehoeften van uw kind en stellen gerichte ondersteuningsplannen op. Deze experts garanderen dat elke leerling de best mogelijke begeleiding krijgt om academische mijlpalen te bereiken en te overtreffen.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Ervaren Gedragsspecialist
Ondersteunende Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Voor een positieve sociaal-emotionele ontwikkeling heeft Kindcentrum Willibrord een gecertificeerde Kanjercoördinator in huis. Deze specialist is een sleutelfiguur in het bevorderen van een veilige en ondersteunende leeromgeving. Onze Kanjercoördinator biedt proactieve ondersteuning, ontwikkelt preventieve strategieën en biedt gerichte hulp bij uitdagingen. Dit zorgt voor een harmonieuze schoolervaring waarin elk kind zich gewaardeerd en begrepen voelt.

0

Verbetering van Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Momenteel bieden wij geen gespecialiseerde ondersteuning op het gebied van gedrag, werkhouding en taakaanpak door specifieke gedragsspecialisten. We richten ons echter op het integreren van effectieve leerstrategieën binnen de reguliere klassen.

0

Stimulering van Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel we geen specifieke motorische specialisten in dienst hebben, besteden we veel aandacht aan de lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen. Beweging en actieve lessen zijn een integraal onderdeel van ons curriculum.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Kindcentrum Willibrord heeft geen medische professionals in dienst voor gespecialiseerde zorg of persoonlijke verzorging. We werken samen met ouders en externe instanties om de benodigde ondersteuning te waarborgen waar nodig.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
5
Totaal specialisten
5
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Wij werken samen met het RID.
Wij bieden opvang en onderwijs onder 1 dak.

Ontdek Onze Uitgebreide Leerlingondersteuning

Hoe Kindcentrum Willibrord Leerlingen Faciliteert

Bij Kindcentrum Willibrord geloven we dat elk kind uniek is en zijn eigen leertraject volgt. We erkennen de diversiteit aan onderwijsbehoeften en bieden daarom op maat gemaakte begeleiding, zowel binnen als buiten de klas. Ons toegewijde team, bestaande uit ouders, stagiairs, vrijwilligers, leerkrachten en onze intern begeleider, werkt samen om een stimulerende leeromgeving te creëren. Onze kernambitie is om kinderen te helpen hun talenten te ontdekken en te ontwikkelen in een sfeer van vertrouwen en veiligheid. Kinderen voelen zich gehoord en gezien, en hun prestaties worden beoordeeld op basis van hun individuele capaciteiten. Iedereen is welkom bij Kindcentrum Willibrord, mits wij de benodigde ondersteuning kunnen bieden. Tijdens een kennismakingsgesprek met ouders brengen we de specifieke onderwijsbehoeften van uw kind in kaart. Soms liggen de antwoorden op specifieke ondersteuningsvragen buiten ons directe bereik. Dit is een realistische afweging die we maken om de kwaliteit van het onderwijs voor alle leerlingen te waarborgen. Het bepalen van deze grenzen is een zorgvuldig proces, gebaseerd op analyse, eerlijkheid en helderheid, waarbij we altijd de behoeften van de hele groep in acht nemen. JONK (Jeugd- en Oudersteunpunt Noord-Kennemerland): Uw Gids voor Passend Onderwijs Ouders die navigeren door het landschap van passend onderwijs kunnen bij JONK terecht voor uitgebreide informatie. Dit steunpunt informeert ouders en jongeren in de gemeenten Alkmaar, Bergen, Dijk en Waard en Heiloo over de mogelijkheden binnen regulier en speciaal (basis)onderwijs. Voor meer informatie, bezoek www.jo-nk.nl. Voor persoonlijk advies kunt u contact opnemen met Eva Schmidt-Cnossen via 06-30 38 33 32; zij denkt graag met u mee. Bekijk ons Ondersteuningsprofiel Meer gedetailleerde informatie over ons ondersteuningsaanbod vindt u in ons Ondersteuningsprofiel op onze website. Dit document biedt u een compleet overzicht van hoe wij omgaan met passend onderwijs. Veiligheid Eerst: Werken met de Meldcode Kindcentrum Willibrord hanteert de Meldcode Huiselijk Geweld en Kindermishandeling. Deze meldcode garandeert een zorgvuldige aanpak bij signalen van mogelijke kindermishandeling of huiselijk geweld. Onze aandachtsfunctionaris is het centrale aanspreekpunt en begeleidt het proces, met oog voor de veiligheid en het welzijn van elk kind. Bij zorgen volgen we de protocollen van de meldcode, waarbij samenwerking met ouders en relevante instanties centraal staat. Toekomstvisie: Continu Verbeteren van Ondersteuning Met ons toegewijde ondersteunend personeel streven we ernaar om een breed scala aan onderwijsbehoeften te vervullen. We evalueren continu of ons aanbod optimaal aansluit bij de behoeften van het kind, de groep en de leerkracht. Door samenwerking met de gemeente en het samenwerkingsverband blijven we ons ontwikkelen, ook als externe ondersteuning wijzigt. We investeren in de professionele ontwikkeling van ons team, met toekomstige scholingen gericht op kanjertraining en didactische vaardigheden voor rekenen. Tevens zal er specialisatie plaatsvinden op het gebied van meer- en hoogbegaafdheid. Bestaande expertise, zoals die van onze taal- en ICT-coördinatoren, wordt continu geactualiseerd om optimale ondersteuning te garanderen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek de Kwaliteitszorg en Schoolontwikkeling op Kindcentrum Willibrord

Welke Educatieve Doelen Zijn Vertaald in Ons Schoolplan?

Onze schoolafspraken en toekomstvisie zijn gedetailleerd vastgelegd in diverse documenten, die u gemakkelijk kunt vinden in de klassenmap. Elk lid van ons onderwijsteam is volledig op de hoogte van deze afspraken en werkt actief mee aan het up-to-date houden ervan tijdens regelmatige overleggen. De directie voert periodiek klassenbezoeken uit om het pedagogisch en didactisch handelen te observeren en te evalueren. Dit wordt aangevuld met gestructureerde gesprekken binnen de ontwikkelcyclus, gericht op zowel het welzijn als de professionele groei van onze medewerkers. Jaarlijks stellen we specifieke thema's centraal binnen onze schoolontwikkeling, waar het hele team zich op richt. Nascholing wordt hierop afgestemd, zowel individueel als collectief. Indien er een noodzaak is voor persoonlijke professionele ontwikkeling, onderzoeken we de mogelijkheden binnen ons bestuur. Voor de komende schooljaren focussen we specifiek op de doorontwikkeling van rekenvaardigheden, burgerschapsvorming en digitale geletterdheid. We vertalen de kerndoelen naar concreet onderwijsaanbod en praktische invulling, waarbij we de ontwikkeling van portfolio's als een belangrijk instrument zien. Burgerschapsvorming is een integraal onderdeel van ons dagelijks onderwijs. Door middel van de Kanjertraining, IPC-onderwijs, het analyseren van het Jeugdjournaal en Nieuwsbegrip, en door aandacht te besteden aan onze directe omgeving, creëren we een leefbare mini-maatschappij waar kinderen leren functioneren. Dit bereidt hen voor op een actieve rol in de samenleving. Ons onderwijsaanbod voor rekenen wordt voortdurend geëvalueerd om effectieve didactische methoden te identificeren, schoolbrede afspraken te maken en een consistente leerlijn van groep 1 tot en met 8 te waarborgen. De kerndoelen voor digitale geletterdheid worden verder uitgewerkt, waarbij we streven naar een solide digitale basis voor al onze leerlingen, zodat zij veilig en bekwaam kunnen navigeren in de digitale wereld. De resultaten van deze inspanningen en onze verdere ontwikkelwensen worden vastgelegd in onze jaarplannen, die ook ter inzage liggen op locatie en met de Medezeggenschapsraad worden gedeeld. Professionele ruimte en ontwikkeling staan centraal binnen ons Professioneel Statuut. Medewerkers krijgen de ruimte en het vertrouwen om hun expertise in te zetten voor de leerlingontwikkeling en de schoolgroei. Tijdens teambijeenkomsten denken zij actief mee over visie en beleid, en leveren zij waardevolle input voor schoolontwikkelingsplannen, met oog voor individuele leerlingbehoeften. Elke leerkracht beheert de eigen taakverdeling conform de normjaartaak, in overleg met de directeur. Leergemeenschappen stimuleren gezamenlijk leren en vernieuwing. Onze leraren nemen eigenaarschap over het leerproces van hun leerlingen, beoordelen prestaties en dragen bij aan een stimulerende leeromgeving waarin elke leerling kan excelleren.

Hoe Monitort Kindcentrum Willibrord de Behaalde Schoolresultaten en Doelen?

De kwaliteit van ons onderwijs en de voortgang op onze gestelde doelen worden nauwlettend gevolgd via diverse kanalen. Jaarlijkse klassenbezoeken en de daaruit voortvloeiende gesprekken met leerkrachten bieden inzicht in de individuele leerlingontwikkeling. De algemene schoolontwikkeling wordt op teamniveau geëvalueerd, zowel tussentijds als aan het einde van het schooljaar. Het behalen van de doelstellingen uit ons jaarplan is een collectieve verantwoordelijkheid. We maken gebruik van diverse instrumenten, waaronder ons leerlingvolgsysteem, opbrengstanalyse, groepsbesprekingen, jaarplan-evaluaties, metingen op het gebied van sociale veiligheid en emotionele ontwikkeling, tevredenheidsonderzoeken, de gesprekkencyclus en interne audits. De schoolleider draagt de eindverantwoordelijkheid, terwijl de bouwcoördinatoren samen met de teams de ontwikkeling bewaken. Gedurende het schooljaar vinden er zowel leerlingbesprekingen als individuele gesprekken met collega's plaats om de voortgang te monitoren en te optimaliseren. Aan het einde van elk schooljaar zorgen we voor een soepele overdracht tussen de klassen, waarbij de intern begeleider een cruciale rol speelt in het continu volgen van de ontwikkeling van elk kind binnen onze school. De onderwijsresultaten worden door onze leerkrachten grondig geanalyseerd, variërend van dagelijkse evaluaties tot halfjaarlijkse rapportages. Hierbij combineren we dagelijkse observaties met data uit ons leerlingvolgsysteem. Deze analyses worden gedeeld met de intern begeleider en collega's van aangrenzende groepen, met een focus op gedeeld leren: 'Wat werkte goed voor deze leerlingen? Welke feedback of tips kunnen we elkaar geven? Welke aanpassingen in ons onderwijsaanbod zijn nodig en waarom?' Vervolgens stellen we een schoolanalyse op die breed wordt gedeeld en besproken, en tevens wordt voorgelegd aan de Medezeggenschapsraad. Onze langetermijnvisie en jaarlijkse plannen documenteren de vastgestelde ontwikkelingen. Het meerjarenplan is publiekelijk toegankelijk via onze website, terwijl de jaarplannen op aanvraag op schoollocatie ingezien kunnen worden.

Speciaal Aanbod voor Jonge Kinderen bij Kindcentrum Willibrord

Toelichting van de school

Kindcentrum Willibrord biedt een unieke omgeving waar kinderen vanaf 10 weken welkom zijn. Wij ontzorgen ouders door hoogwaardige opvang te combineren met een stimulerend ontwikkelingsprogramma. Ons toegewijde team van onderwijs- en opvangspecialisten, onder leiding van Krista van der Zee (onderwijs) en Myrthe Doets (opvang), zorgt voor een harmonieuze start. In de onderbouwgroepen streven we naar een naadloze overgang van kinderopvang naar basisonderwijs. We bieden een doordacht curriculum dat is uitgewerkt in ons welkomstboekje. Dit boekje, dat nieuwe ouders ontvangen bij de inschrijving, wordt jaarlijks geactualiseerd om de meest recente informatie over onze aanpak te garanderen. Ontdek het verschil bij Kindcentrum Willibrord, waar uw kind centraal staat in een veilige en stimulerende leeromgeving voor kinderen van 4-6 jaar.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod heeft Kindcentrum Willibrord voor jonge kinderen?

Kindcentrum Willibrord biedt een gespecialiseerd programma voor jonge kinderen, gericht op een optimale ontwikkeling en een soepele overgang naar het basisonderwijs. Dit omvat een afgestemd curriculum en een warme, educatieve omgeving die de nieuwsgierigheid stimuleert.

Kindcentrum Willibrord biedt een gespecialiseerd programma voor jonge kinderen, gericht op een optimale ontwikkeling en een soepele overgang naar het basisonderwijs. Dit omvat een afgestemd curriculum en een warme, educatieve omgeving die de nieuwsgierigheid stimuleert.

Met welke partners werkt Kindcentrum Willibrord samen voor het jonge kind programma?

Kindcentrum Willibrord focust op een geïntegreerde aanpak binnen het eigen kindcentrum en werkt momenteel niet samen met externe partners voor dit specifieke programma. Ons team van specialisten garandeert de kwaliteit en continuïteit van de zorg en educatie.
Team | Kindcentrum Willibrord in Heiloo | [2025] Schoolregister