Benedictusschool Kindcentrum
J.P. Hasebroekweg 21
1851 CK Heiloo

Schoolweging

Schoolweging
25.38
Spreiding
5.22

De schoolweging van Benedictusschool is 25,38 , met een spreiding van 5,22 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsBenedictusschoolGemeente AmsterdamNederland

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
58

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

Wij werken op de Benedictusschool met methodetoetsen, methode onafhankelijke toetsen en eigen observaties om de ontwikkeling van de kinderen te 'meten'. Op onze school wordt vanaf schooljaar 2023-2024 gewerkt met de nieuwe versie van CITO, 'Leerling in beeld'. Met 'Leerling in beeld' volgen we de groei van de leerling, de groei van de groep en de groei op schoolniveau. In één oogopslag zien we hoe het ervoor staat, zowel op cognitief als sociaal-emotioneel gebied, en zien we ook de behaalde referentieniveaus. Leerling in beeld groeit letterlijk mee met de leerling en zet ieder kind centraal. Door het gebruik van CITO 'Leerling in beeld' in de groepen 3 t/m 8 ontstaat een doorgaande lijn. Bovendien is deze toets onafhankelijk en landelijk genormeerd. Alle toets uitslagen (methode gebonden) en CITO-uitslagen (niet methode gebonden) worden vergeleken en daardoor blijven wij kritisch kijken naar o.a. het eigen onderwijsaanbod en ons handelen. Tijdens de Ouder-Kind gesprekken vragen wij wat het kind van ons nodig heeft. De zorgcoördinator bespreekt samen met de leerkrachten de resultaten en stelt eventueel een groepsplan/individueel plan van aanpak op. Wat heeft de leerling nodig, staat centraal. In groep 1 en in groep 2 wordt de ontwikkeling gevolgd met het observatie instrument "Inzichtelijk" en wordt samengewerkt met de kinderopvang.

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale ontwikkeling

De Benedictusschool betrekt de ouders/verzorgers van leerlingen bij de zorg voor hun kind. Het sociaal-emotionele welbevinden van de leerlingen heeft veel invloed op hun totale functioneren. Onze school besteedt daarom structureel en systematisch aandacht aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van de kinderen. We doen dit omdat we onze kinderen willen opvoeden tot verantwoorde burgers. Ze moeten goed voor zichzelf kunnen zorgen en goed kunnen omgaan met de mensen en de wereld om hen heen (dichtbij en verder weg). We volgen de ontwikkeling met behulp van instrumenten. LEES MINDER

Welbevinden

Veiligheid en beleving

Vertrouwen

Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?

De kernwaarden van de Benedictusschool, onder bestuur van https://www.blosse.nl/, zijn vertrouwen, groei, eigenaarschap, gemeenschapszin, duidelijkheid en vooruitstrevend. Deze waarden zijn geformuleerd door alle geledingen vanuit onderwijs en kinderopvangorganisatie. Op de Benedictusschool geven wij vertrouwen aan de kinderen waarmee wij werken zodat ieder kind kan leren, ontdekken en werken en zich kan ontwikkelen. In de kern zijn wij verbonden met elkaar en streven wij ernaar dat ieder kind vanuit eigen kracht kan participeren in de leefgemeenschap. We bieden een veilige omgeving als basis om vanuit welbevinden bij te dragen aan de sociale ontwikkeling van kinderen. We observeren, gebruiken instrumenten en volgen de kinderen in hun groei. Workflow sociaal en emotionele ontwikkeling

Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?

Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Kanvas WMK Sociale veiligheid en welbevinden

Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt deze school?

Deze school gebruikt de volgende methode(s) voor sociaal-emotioneel leren: Een doos vol gevoelens Kanjer trainingen Sta sterk (training)