Basisschool Frans Postma in Heerlen

De resultaten van Basisschool Frans Postma in Heerlen

Current section: resultaten
Merwedestraat 16
6413 Heerlen

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Basisschool Frans Postma, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Basisschool Frans Postma bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool Frans Postma bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau: De Basis voor Succes op Basisschool Frans Postma

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. We meten dit in groep acht met een doorstroomtoets, cruciaal voor de verdere educatieve route. De Onderwijsinspectie stelt dat minimaal 85% van alle leerlingen dit basisniveau moet bereiken. Dit landelijke percentage dient als belangrijke signaleringswaarde. Op Basisschool Frans Postma streven we ernaar dit niveau ruimschoots te overtreffen, zodat iedere leerling een solide basis meekrijgt.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau: Ambitie en Ontwikkeling op Basisschool Frans Postma

Het streefniveau gaat verder dan de basis en daagt onze leerlingen uit om hun volledige potentieel te benutten. Ons doel is om een zo hoog mogelijk percentage leerlingen dit ambitieuze niveau te laten behalen aan het einde van groep acht. De Onderwijsinspectie bepaalt per school, rekening houdend met de specifieke leerlingenpopulatie, een individuele signaleringswaarde voor het streefniveau. Bij Basisschool Frans Postma zetten we ons dagelijks in om deze ambitieuze doelen te realiseren en excelleren.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Basisschool Frans Postma?

Bij Basisschool Frans Postma streven we ernaar om elk kind een zo kansrijk mogelijk schooladvies te geven. Dit advies wordt zorgvuldig samengesteld in nauwe samenwerking met ouders en alle betrokkenen. We houden rekening met de ontwikkeling van de leerling en de resultaten van de doorstroomtoets. Indien de toetsresultaten daartoe aanleiding geven, passen we het schooladvies positief aan, zodat elk kind de juiste vervolgstap kan zetten.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op Basisschool Frans Postma: De Vreedzame School Aanpak

Op Basisschool Frans Postma zetten we ons actief in voor de sociale ontwikkeling van onze leerlingen. We hanteren integraal de principes van De Vreedzame School, een programma dat gericht is op het versterken van sociale competenties en het bevorderen van democratisch burgerschap. Dit draagt bij aan een positief pedagogisch klimaat binnen onze schoolgemeenschap. Onze samenleving kenmerkt zich door diversiteit en het omgaan met verschillen. De Vreedzame School leert kinderen al op jonge leeftijd hoe ze effectief kunnen omgaan met meningsverschillen en conflicten. We stimuleren openheid naar andersdenkenden en leren leerlingen hoe ze belangentegenstellingen oplossen op een manier die voor alle partijen bevredigend is. Binnen onze klaslokalen en de school als geheel creëren we een veilige leer- en leefomgeving. Kinderen krijgen een stem, worden gehoord en gezien, en leren wat het betekent om een verantwoordelijke burger te zijn. Ze ervaren dat hun inbreng ertoe doet en dat ze een positieve bijdrage kunnen leveren aan onze schoolgemeenschap.

Preventie van pestgedrag binnen de school

Zorgzaam en respectvol omgaan met elkaar

Ontwikkelen van goed burgerschap

Hoe bevordert Basisschool Frans Postma de sociale groei van leerlingen?

Voor een gedetailleerd overzicht van onze kernwaarden op sociaal gebied, verwijzen we u graag naar de beschikbare documenten op deze website. Wij monitoren de sociaal-emotionele voortgang van onze leerlingen met behulp van 'Kind in Beeld'. Waar nodig stellen we interventies vast en voeren we individuele gesprekken om de ontwikkeling te optimaliseren. We streven ernaar dat leerlingen via de methodiek van De Vreedzame School de juiste vaardigheden ontwikkelen voor positieve interacties met anderen. Dit voorbeeldgedrag wordt ook door onze leerkrachten uitgedragen. Wekelijks behandelen we een thema dat gericht is op harmonieuze omgangsvormen. Indien nodig worden er groeps- of individuele handelingsplannen opgesteld. Het welbevinden van onze leerlingen wordt jaarlijks geëvalueerd met de veiligheidsmeting van Vensters PO, waarvan de resultaten terug te vinden zijn in het jaarverslag.

Welke methoden hanteert Basisschool Frans Postma voor het meten van sociale voortgang?

Basisschool Frans Postma gebruikt de volgende methoden om de sociale opbrengsten nauwkeurig in kaart te brengen:

  • Kind in Beeld (Cito)

Met welke lesmethoden werkt Basisschool Frans Postma aan sociaal-emotioneel leren?

De sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen wordt ondersteund door middel van de volgende lesmethode:

  • De Vreedzame School

Inspectierapport Basisschool Frans Postma: Uitleg en Resultaten

Ontdek de resultaten van het meest recente inspectierapport van Basisschool Frans Postma in Heerlen. Leer hoe onze school presteert op het gebied van onderwijskwaliteit, leerlingontwikkeling en veiligheid. We zetten ons dagelijks in voor een stimulerende leeromgeving waar elk kind zich optimaal kan ontwikkelen. Dit inspectierapport biedt inzicht in onze sterke punten en de gebieden waarop we ons verder willen verbeteren. We nodigen u uit om de details te bekijken en te zien hoe wij werken aan uitstekend onderwijs.

Resultaten | Basisschool Frans Postma in Heerlen | [2025] Schoolregister