
De resultaten van Kindcentrum De Paperclip in Heerhugowaard
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Kindcentrum De Paperclip, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Kindcentrum De Paperclip bij jullie?
Ontdek hoe goed Kindcentrum De Paperclip bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau: Basisvaardigheden Taal en Rekenen
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt getoetst in groep 8 middels de doorstroomtoets of eindtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau behalen. Dit percentage fungeert als de signaleringswaarde voor het fundamentele niveau, een standaard die geldt voor alle basisscholen in Nederland, inclusief Kindcentrum De Paperclip.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau: Ambitie en Doorontwikkeling op De Paperclip
Het streefniveau is ambitieuzer dan het fundamentele niveau, met als doel dat zoveel mogelijk leerlingen aan het einde van groep 8 dit hogere niveau bereiken. Dit niveau bevordert verdere ontwikkeling en voorbereiding op vervolgonderwijs. De inspectie stelt per basisschool een specifieke signaleringswaarde vast voor het streefniveau, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Voor Kindcentrum De Paperclip wordt dit percentage zorgvuldig bepaald om een passend prestatieniveau te garanderen.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Kindcentrum De Paperclip?
Op Kindcentrum De Paperclip zetten we ons in om elke leerling te stimuleren het maximale uit zichzelf te halen, aangepast aan zijn of haar individuele capaciteiten. Dit betekent dat niet elke leerling automatisch een HAVO/VWO-advies ontvangt. Ons team begeleidt leerlingen met zorg en aandacht, zodat zij een uitstroomniveau bereiken dat perfect aansluit bij hun unieke talenten en ontwikkelingsmogelijkheden. We geloven in een gepersonaliseerde aanpak voor elke student. Ouders en verzorgers ontvangen een gedetailleerd schriftelijk verslag van de doorstroomtoets. Dit rapport wordt uitgebreid besproken met zowel de ouders/verzorgers als de leerling zelf, wat leidt tot een weloverwogen en passend schooladvies.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling en Positief Gedrag op Kindcentrum De Paperclip
Bij Kindcentrum De Paperclip staat de sociale ontwikkeling van uw kind centraal. Wij hanteren een proactieve en positieve benadering, gericht op zowel leerlingen als ons toegewijde team en alle betrokken ouders. Ons doel is een omgeving te creëren waarin iedereen zich gewaardeerd en veilig voelt. Om een consistente en effectieve aanpak te garanderen, maken we gebruik van bewezen methodieken zoals Positive Behavior Support (PBS) en de Kanjertraining. Al onze leerkrachten zijn gecertificeerd in het geven van de Kanjertraining en blijven zich voortdurend bijscholen om de kwaliteit van onze sociaal-emotionele begeleiding te waarborgen. Dit zorgt voor een doorlopende lijn in de sociale vorming van uw kind.
Respect voor iedereen op school
Een veilige leeromgeving creëren
Verantwoordelijkheid nemen voor eigen gedrag en leren
Wat is de unieke aanpak van Kindcentrum De Paperclip voor de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Kindcentrum De Paperclip focust op een positieve benadering van gedrag, ondersteund door gecertificeerde Kanjertrainingen en School Wide Positive Behavior Support (SWPBS). Deze methoden zijn ontworpen om een veilige en respectvolle leeromgeving te bevorderen, waarin sociale vaardigheden actief worden gestimuleerd. Onze leerkrachten zijn speciaal getraind om deze programma's effectief toe te passen, wat resulteert in een consistente en ondersteunende aanpak voor elk kind.
Welke methoden gebruikt De Paperclip voor het monitoren van sociale vooruitgang?
Kindcentrum De Paperclip registreert de sociale opbrengsten van leerlingen met behulp van het Kanvas systeem. Dit digitale platform stelt ons in staat om de ontwikkeling van sociale vaardigheden nauwkeurig te volgen en te analyseren.
- Kanvas
Welke sociaal-emotionele leermethoden worden toegepast op De Paperclip?
Op Kindcentrum De Paperclip zetten we effectieve methoden in voor sociaal-emotioneel leren, waaronder:
- Kanjer trainingen voor sociale competentie en weerbaarheid
- School Wide Positive Behavior Support (SWPBS) voor een positief schoolklimaat
Inspectierapport Kindcentrum De Paperclip: Kwaliteit en Ontwikkelingen
Kindcentrum De Paperclip in Heerhugowaard werd op 26 mei 2015 bezocht door de onderwijsinspectie. Op deze pagina vindt u de essentiële informatie uit het inspectierapport, inclusief het geldende basisarrangement voor onze school. Op 17 mei 2021 voerde de onderwijsinspectie een specifiek online themaonderzoek uit. Tijdens dit onderzoek werden de directie, de intern begeleider en de leerkrachten van groep 6 en 7 geïnterviewd. Deze gesprekken boden een uitstekende gelegenheid om de recente ontwikkelingen binnen ons onderwijs te presenteren. Mevrouw Hagens, de inspecteur, merkte tijdens de interviews een duidelijke doorgaande lijn in onze aanpak op en sprak lovende woorden over de betrokkenheid en passie van ons team. Een belangrijk ontwikkelpunt dat naar voren kwam, betreft de formulering van onze onderwijsdoelen en de methoden om deze te realiseren. Om dit te versterken, ontwikkelen we momenteel 'Zicht op kaarten'. Dit instrument zal per leeronderdeel de specifieke doelen, de aanpak en de verwachte resultaten helder in kaart brengen, geformuleerd als concrete ambities. Het themaonderzoek zelf resulteerde niet in een formeel verslag of oordeel van mevrouw Hagens. De verzamelde informatie draagt bij aan het jaarlijkse rapport 'De staat van het onderwijs'.