Basisschool Kindcentrum De Boomladder in Heerhugowaard

Het team van Kindcentrum De Boomladder in Heerhugowaard

Current section: team
Rozenlaan 6
1702 Heerhugowaard

Zie hier hoe het team van Kindcentrum De Boomladder is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Kindcentrum De Boomladder. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Kindcentrum De Boomladder bij jullie?

Ontdek hoe goed Kindcentrum De Boomladder bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Kindcentrum De Boomladder zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 91.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (91.7%)
Man (8.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.5%)
Man (17.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Kindcentrum De Boomladder. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (11.5%)
25-35 jaar (34.6%)
35-45 jaar (19.2%)
45-55 jaar (11.5%)
55-65 jaar (19.2%)
&ge;65 jaar (3.8%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (17.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Kindcentrum De Boomladder werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (87.5%)
Direct ondersteunend personeel (12.5%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Kindcentrum De Boomladder gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Professionele Lerarenvervanging bij Kindcentrum De Boomladder

Bij Kindcentrum De Boomladder zorgen we voor een naadloze continuïteit van het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze vaste leerkrachten. We hanteren diverse strategieën om uitval te minimaliseren en een stabiel leerklimaat te garanderen. Onze flexibele schil is een kernonderdeel van onze aanpak. Door extra leerkrachten in te zetten die bovenop de reguliere formatie beschikbaar zijn, verzekeren we dat onze leerlingen altijd les krijgen van vertrouwde gezichten. Dit bevordert de rust en stabiliteit binnen de klassen, wat essentieel is voor de educatieve ontwikkeling van elk kind. Daarnaast stimuleren we collegialiteit; leerkrachten springen bij waar nodig, ook buiten hun reguliere uren. Voor gespecialiseerde vervanging werken we samen met Lukida. Deze professionals brengen hun expertise in de klas en verrijken het leerproces met hun specifieke vakgebieden. In uitzonderlijke gevallen, wanneer directe vervanging niet mogelijk is, verdelen we de leerlingen tijdelijk over andere groepen. Zo waarborgen we altijd een educatieve oplossing en blijft de impact op het leerproces minimaal.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Groepering:

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Kindcentrum De Boomladder: Specialisten voor Elke Leerbehoefte

5

Taal en Rekenen: Versterking voor Succesvolle Leerontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor een gestructureerde aanpak
Rekenspecialist voor diepgaande rekenvaardigheden
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid voor uitdagend talent
Taalspecialist voor optimale taalontwikkeling
Leesspecialist voor leesplezier en leesvaardigheid

Toelichting van de school:

Onze toegewijde leerkrachten fungeren als kartrekkers en specialisten in schoolontwikkeling, wat zorgt voor een continue verbetering van ons onderwijs. Ze dragen actief bij aan innovatieve lesmethoden en pedagogische benaderingen. Hun expertise garandeert een stimulerende leeromgeving waar elke leerling zich optimaal kan ontwikkelen.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Aandacht voor Welzijn en Groei

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor positieve gedragsontwikkeling
Intern Begeleider voor brede ondersteuning
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid voor sociale integratie

Toelichting van de school:

Wij zetten ons in voor een veilige en ondersteunende omgeving waar leerlingen zich sociaal en emotioneel optimaal kunnen ontwikkelen. Onze leerkrachten, ondersteund door specialisten, stimuleren zelfvertrouwen en positieve sociale interacties. We geloven dat een sterke sociaal-emotionele basis essentieel is voor leerprestaties.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Structuur voor Leren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor effectieve gedragsstrategieën
Intern Begeleider voor persoonlijke begeleiding
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid voor gerichte aanpak

Toelichting van de school:

Onze aanpak richt zich op het bevorderen van een positieve werkethiek en een gestructureerde taakaanpak bij alle leerlingen. Met de expertise van onze specialisten bieden we gerichte ondersteuning om leerlingen te helpen hun leerdoelen te bereiken. We creëren een omgeving waarin concentratie en motivatie centraal staan.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond

Beschikbare specialisten:

Vakdocent Bewegingsonderwijs voor gespecialiseerde gymlessen

Toelichting van de school:

Onze vakdocent bewegingsonderwijs verzorgt wekelijks uitdagende gymlessen voor alle groepen, met aandacht voor diverse sporten en spel. Daarnaast biedt de vakdocent Motorische Remedial Teaching (MRT) aan, om leerlingen met specifieke motorische uitdagingen extra ondersteuning te bieden en hun zelfvertrouwen te vergroten.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid Voorop

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel er geen specifieke medische specialisten op school aanwezig zijn, garanderen wij een veilige omgeving met professionele zorg. Voor medische ondersteuning en persoonlijke verzorging werken we nauw samen met ouders en externe professionals. Elke dag zijn er minimaal twee gecertificeerde BHV'ers (Bedrijfshulpverleners) aanwezig in het gebouw voor eerste hulp.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
12
Totaal specialisten
12
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Een grote aula met podium (Plexat)

Kindcentrum De Boomladder: Uw Gids voor Passend Onderwijs en Extra Ondersteuning

Gedetailleerde Uitleg van Onze Ondersteuningsstructuur

Ontdek het Schoolondersteuningsprofiel van Kindcentrum De Boomladder en leer hoe wij uw kind optimaal begeleiden. Als reguliere basisschool met een diverse leerlingenpopulatie, staat de ontwikkeling van elk kind bij ons centraal. Wij streven naar een ononderbroken leerlijn, waarbij elke leerling de kans krijgt om zijn of haar talenten volledig te benutten. Door onze specifieke uitgangspunten helder te formuleren, kunnen we als school beter inspelen op de onderwijsbehoeften van zowel leerlingen als ouders, verankerd in onze ambities en schoolplan. De leer- en ontwikkelingsprocessen van kinderen worden beïnvloed door diverse factoren, waaronder maatschappelijke trends en de thuissituatie. Kindcentrum De Boomladder erkent haar maatschappelijke opdracht om een optimale leeromgeving te bieden waarin alle kinderen kunnen floreren. Wij bereiden leerlingen voor op een toekomst waarin ze verantwoordelijkheid nemen voor zichzelf, anderen en het milieu. De toename van uiteenlopende onderwijsbehoeften vraagt om een flexibele en persoonsgerichte aanpak, waarbij preventieve signalering en maatwerk cruciaal zijn voor een succesvolle schoolloopbaan. In onze steeds digitalere samenleving, waarin sociale media een grote rol spelen, hechten wij veel waarde aan het aanleren van veilige digitale communicatievaardigheden. Deze ontwikkeling beïnvloedt ook het leerproces; vaardigheden zoals samenwerken, kritisch denken en probleemoplossing worden steeds belangrijker. Wij erkennen de diversiteit binnen onze ouderpopulatie en de invloed van verschillende opvoedingsstijlen. Een sterke samenwerking en wederzijds begrip tussen school en ouders is essentieel om de ontwikkeling van elk kind optimaal te ondersteunen, waarbij we elkaars opvoedingsstijlen respecteren en afstemmen. Onze onderwijsondersteuning is gericht op het creëren van een stimulerend didactisch en pedagogisch klimaat. We zetten proactief in op het voorkomen van leer- en ontwikkelingsbelemmeringen. Wanneer deze zich toch voordoen, hebben we een gestructureerd handelingsgericht ondersteuningssysteem. Dit systeem treedt in werking bij een hulpvraag van ouders of leerkrachten, en omvat een zorgvuldig uitgewerkt zorgtraject. De leerkracht start met gesprekken met het kind en de ouders, en implementeert passende maatregelen. Indien nodig, wordt collegiale consultatie georganiseerd met duo-partners, vorige leerkrachten of intern begeleiders. Blijken de initiële maatregelen onvoldoende, dan schakelt de leerkracht de intern begeleider in voor observatie en advies. Vervolgens kan een multidisciplinair overleg (MDO) worden georganiseerd, met deelname van ouders, consulenten passend onderwijs en eventuele externe specialisten, om gezamenlijk de beste aanpak te bepalen. Indien de benodigde ondersteuning niet binnen de reguliere basisondersteuning of via arrangementen kan worden geboden, onderzoeken we samen met u alternatieve oplossingen. Dit kan leiden tot het aanvragen van extra middelen vanuit het samenwerkingsverband of het zoeken naar een passende plek waar de specifieke onderwijsbehoeften van uw kind optimaal vervuld kunnen worden. Voor de toekomst blijven wij ons onderwijs continu ontwikkelen door middel van werkgroepen met toegewijde leerkrachten. Deze groepen vertalen schoolontwikkelpunten naar concrete plannen en delen hun expertise binnen het team. Door deze samenwerking en wederzijdse ondersteuning zorgen we ervoor dat onze leerlingen de best mogelijke begeleiding ontvangen, afgestemd op hun individuele behoeften.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en Ontwikkeling op Kindcentrum De Boomladder

Welke ambitieuze doelen streeft Kindcentrum De Boomladder na in het schoolplan?

Kindcentrum De Boomladder streeft naar continue verbetering van ons onderwijs, met focus op de schooljaren 2024-2025 en verder. Kwaliteit is fundamenteel in onze aanpak, waarbij we de richtlijnen van de Inspectie van het Onderwijs volgen. Ons vierjarige Kindcentrumplan vormt de basis voor onze gezamenlijke doelen. Jaarlijks evalueren en verfijnen we deze plannen, in lijn met het strategisch beleidsplan van Blosse. Onze 'Expeditie Blosse' stimuleert innovatie en het vinden van nieuwe mogelijkheden om kinderen optimaal te ondersteunen. Specifieke ambities voor het komende jaar omvatten de intensieve samenwerking tussen kinderopvang en onderwijs voor een naadloos aanbod van 0 tot 13 jaar. Daarnaast zetten we sterk in op burgerschapsonderwijs, het bevorderen van respect en een veilige leeromgeving. We streven naar een onderwijsaanbod dat is afgestemd op individuele leerbehoeften, met gerichte scholing voor leerkrachten op het gebied van differentiatie. Verder optimaliseren we onze rekenresultaten door inzet van een rekencoördinator en de methode Snappet. De implementatie van de nieuwe taalmethode StaalTaal2, inclusief borging van de lesmethodiek en toetsing, is een belangrijk speerpunt. Ook de borging van onze spellingafspraken en de ontwikkeling van een nieuw, kindgericht rapport behoren tot onze prioriteiten. De coördinatie van deze doelen ligt in handen van toegewijde werkgroepen, intern begeleiders, bouwcoördinatoren en de directie, wat zorgt voor een gestructureerde en effectieve aanpak.

Hoe waarborgt Kindcentrum De Boomladder het behalen van de gestelde onderwijsdoelen?

Kindcentrum De Boomladder monitort de voortgang van alle gestelde doelen nauwgezet, zoals gedetailleerd beschreven in de doelstellingen van ons schoolplan. Deze continue monitoring zorgt ervoor dat we onze ambities effectief realiseren en ons onderwijs continu verbeteren.

Ontdek Ons Programma voor Jonge Kinderen bij Kindcentrum De Boomladder

Toelichting van de school

Kindcentrum De Boomladder verwelkomt een diverse groep leerlingen en biedt specifieke ondersteuning voor jonge kinderen, waaronder een Voorschoolse Educatie (VE) programma. Binnen ons kindcentrum streven we naar naadloze afstemming en gedeelde zorg, met een focus op het bieden van een gestructureerde en stimulerende omgeving. Onze peutergroep, 't Kwetternest, is er voor kinderen van 2 tot 4 jaar en biedt voorschoolse educatie. Het primaire doel is om peuters, met name die met een mogelijke taal- of ontwikkelingsachterstand, optimaal voor te bereiden op de basisschool. We faciliteren intensieve samenwerking tussen onderwijs en opvang, waarbij de methode Uk & Puk wordt geïntegreerd met de thema's in de onderbouw. Deze doorgaande lijn tussen opvang en onderwijs vormt de kern van ons kindcentrum, met een warme overdracht bij de overstap naar het basisonderwijs. Indien extra ondersteuning gewenst is, werken we nauw samen met onze consulent primair passend onderwijs en onze jeugd- en gezinscoach. In overleg met ouders/verzorgers passen we het aanbod aan, of het nu gaat om kortdurende interventies of meer langdurige begeleiding, om zo een optimaal passend leertraject voor elk kind te garanderen.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod is er voor jonge kinderen op De Boomladder?

Kindcentrum De Boomladder biedt specifieke programma's gericht op de ontwikkeling van jonge kinderen, waaronder voorschoolse educatie en een gestructureerd peuteraanbod om een sterke start te garanderen.

Kindcentrum De Boomladder biedt specifieke programma's gericht op de ontwikkeling van jonge kinderen, waaronder voorschoolse educatie en een gestructureerd peuteraanbod om een sterke start te garanderen.

Deskundige kinderopvang
Voor- en vroegschoolse educatie (VVE)
Geïntegreerd kindcentrum

Met welke partners werkt Kindcentrum De Boomladder samen voor jonge kinderen?

De school werkt nauw samen met interne specialisten en externe partners, zoals jeugd- en gezinscoaches en consulenten passend onderwijs, om een optimaal ondersteuningsaanbod te realiseren voor ieder kind.

De school werkt nauw samen met interne specialisten en externe partners, zoals jeugd- en gezinscoaches en consulenten passend onderwijs, om een optimaal ondersteuningsaanbod te realiseren voor ieder kind.

Unieke samenwerking binnen Kindcentrum De Boomladder
Team | Kindcentrum De Boomladder in Heerhugowaard | [2025] Schoolregister