Basisschool De Zonnewijzer in Heerhugowaard

Het team van De Zonnewijzer in Heerhugowaard

Current section: team
Middenweg 30 A
1703 Heerhugowaard

Zie hier hoe het team van De Zonnewijzer is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De Zonnewijzer. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past De Zonnewijzer bij jullie?

Ontdek hoe goed De Zonnewijzer bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij De Zonnewijzer zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 90.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.7% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (90.9%)
Man (9.1%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.7%)
Man (17.3%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij De Zonnewijzer. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (8.3%)
25-35 jaar (22.2%)
35-45 jaar (30.6%)
45-55 jaar (25%)
55-65 jaar (11.1%)
&ge;65 jaar (2.8%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.3%)
25-35 jaar (27%)
35-45 jaar (26.9%)
45-55 jaar (20.5%)
55-65 jaar (16.4%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij De Zonnewijzer werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (78.8%)
Direct ondersteunend personeel (12.1%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (9.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor De Zonnewijzer gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Invallers en Personeelsplanning op De Zonnewijzer

Op basisschool De Zonnewijzer begrijpen we dat flexibiliteit in personeelsplanning essentieel is voor continuïteit in het onderwijs. In de huidige dynamische onderwijssector, waar personeelstekorten een uitdaging vormen, hanteren wij een proactieve aanpak voor het regelen van vervanging. Onze strategie berust op gezamenlijke verantwoordelijkheid binnen het kindcentrum. Dit betekent dat bij afwezigheid van een leerkracht, het team collectief zoekt naar de beste oplossing om de impact op de leerlingen te minimaliseren. De verantwoordelijkheid voor het vinden van vervanging wordt breed gedragen, waarbij eventuele extra inspanningen eerlijk worden verdeeld. Beschikbare vervangingsopties omvatten: * Inzet van onze interne flexibele schil van het kindcentrum. * Vrijwillige extra inzet van teamleden die bereid zijn meer te werken of in te vallen. * Beschikbaarheid van externe invallers, zowel binnen stichting Blosse als van andere scholen. * Een 'interne flexpool' van ouders met lesbevoegdheid die mogelijk beschikbaar zijn. * Het tijdelijk opsplitsen van een stamgroep over andere groepen, bij voorkeur binnen dezelfde leerlaag, met behoud van de geplande instructie door een stagiaire of ondersteuner. * Inzet van ondersteunend personeel dat bekwaam is om voor de groep te staan, soms in duo's, waarbij de reguliere ondersteuning tijdelijk komt te vervallen. * Inzet van LIO-stagiaires (Leraren in Opleiding) waarbij de vaste mentor van de stagiaire invult. Interne begeleiders en managementleden worden zoveel mogelijk ontzien van reguliere vervangingstaken, tenzij er sprake is van acute nood. Ondersteuners van bijvoorbeeld Atlas Leerkrachten kunnen op een andere manier bijdragen, zoals het begeleiden van leerlingen bij het opsplitsen van groepen. Indien ondanks alle inspanningen geen vervanging beschikbaar is, informeren wij ouders via Kwieb met minimaal een dag vooraankondiging om kinderen thuis te houden. Dit is een laatste redmiddel om de kwaliteit van het onderwijs te waarborgen. **Caliteiten en Lesuren:** Bij onvoorziene calamiteiten, zoals technische storingen, informeren we ouders direct via Kwieb en melden we dit bij de onderwijsinspectie. Indien calamiteiten leiden tot een tekort aan lesuren, kunnen studiedagen worden omgezet in reguliere schooldagen om het curriculum te voltooien. **Verlof en Studiedagen:** Wij informeren ouders proactief over gepland verlof, zoals ouderschaps- of zwangerschapsverlof, en de vastgestelde vakantiedagen via het jaarrooster. Studiedagen voor teamontwikkeling worden in overleg met de medezeggenschapsraad gepland en tijdig gecommuniceerd, inclusief het vakantierooster, ruim voor de zomervakantie. **Professionele Ontwikkeling en Stages:** De scholing van onze leerkrachten, die plaatsvindt tijdens of na schooltijd, volgt dezelfde procedures als bij ziektevervanging. Meer details over onze onderwijsontwikkeling en scholingsplannen zijn te vinden in ons schoolontwikkelingsplan. **Stages en Samen Opleiden:** De Zonnewijzer biedt stageplaatsen aan pabostudenten, inclusief LIO-stagiaires, en studenten van het Talland College (onderwijsassistenten). Ook bieden we maatschappelijke stages voor VMBO-leerlingen en studenten van andere MBO-opleidingen. Via stichting Blosse nemen we deel aan initiatieven zoals de Noord-Hollandse Samenscholing (NHS) en samenwerkingsverbanden met de IPABO. Dit 'Samen Opleiden' bevordert de ontwikkeling van reflectieve, contextbewuste leraren door een sterke koppeling tussen theorie en praktijk. Studenten werken in leerteams op onze opleidingsschool, waarbij gezamenlijke ontwikkeling centraal staat tussen studenten, docenten, schoolopleiders en leerkrachten vanuit een onderzoekende houding. Dit stelt ons in staat om gezamenlijk invloed uit te oefenen op het PABO-curriculum.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Stamgroepen

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Team van Onderwijsspecialisten: Extra Ondersteuning op De Zonnewijzer

7

Taal- en Rekenspecialisten voor Academische Groei

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Intern Begeleider
Rekenspecialist
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist
Hoogbegaafdheidspecialist

Toelichting van de school:

Op De Zonnewijzer bieden we adaptief onderwijs waarbij de stamgroepleider de primaire zorg draagt. Extra instructie vindt plaats tijdens de begeleide werkuren, waarbij leerlingen zelfstandig werken en elkaar ondersteunen. Dit stelt de leerkracht in staat om gericht extra aandacht te besteden aan individuele leerlingen of kleine groepjes. Daarnaast zijn er ondersteunende specialisten wekelijks beschikbaar om specifieke hulp te bieden aan stamgroepen. Deze flexibele inzet garandeert dat leerlingen tijdig de juiste ondersteuning ontvangen. Verder werken we met programma's zoals Jupiter, Jupiter Terra (ontwikkelgroep), Atlas en Orion, die elders in deze gids nader worden toegelicht. De gezamenlijke verantwoordelijkheid voor de leerlingenzorg zorgt voor een integrale aanpak, met de stamgroepleider als centraal coördinator.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Onze sociaal-emotionele ondersteuning wordt verzorgd door bevoegde leerkrachten die zich gespecialiseerd hebben op dit gebied. Zij werken nauw samen met het team om een veilige en stimulerende leeromgeving te waarborgen. Deze specialisten dragen bij aan de brede ontwikkeling van onze leerlingen, mede dankzij hun aanvullende expertise (zie ook Atlas, Orion, Jupiter en Jupiter Terra).

3

Gedrag, Werkhouding en Studievaardigheden

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Voor optimale gedragsbegeleiding, een proactieve werkhouding en effectieve studievaardigheden zetten wij gespecialiseerde leerkrachten in. Deze professionals hebben zich verder verdiept in deze cruciale aspecten van de ontwikkeling van basisschoolleerlingen.

3

Motorische Vaardigheden en Lichamelijke Fitheid

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Vakleerkracht Gym
Onderwijsondersteuners

Toelichting van de school:

De ontwikkeling van motorische vaardigheden wordt gestimuleerd door onze bevoegde vakleerkracht gym, die gymlessen verzorgt in het speellokaal voor de onderbouw. Vanaf de middenbouw maken de leerlingen gebruik van de nabijgelegen gymzalen, waar zij lopend of per fiets naartoe gaan, wat tevens bijdraagt aan hun fysieke activiteit.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
16
Totaal specialisten
16
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
Ontdektalent (naschoolse opvang)
Pluslokaal (Atlas)
Schooltuin
Zorglokaal (Jupiter Terra )

Ontdek de Ondersteuningsmogelijkheden op De Zonnewijzer

Informatie en Hulp voor Ouders en Leerlingen

JONK (Jeugd- en Oudersteunpunt Noord-Kennemerland) biedt essentiële ondersteuning bij vragen over passend onderwijs. Dit steunpunt informeert ouders over de diverse mogelijkheden binnen regulier en speciaal (basis)onderwijs, zodat u weloverwogen keuzes kunt maken. JONK is er voor gezinnen woonachtig in Alkmaar, Bergen, Dijk en Waard, en Heiloo, en staat klaar om u te adviseren. Voor persoonlijke begeleiding en antwoorden op uw specifieke vragen, kunt u contact opnemen met Eva Schmidt-Cnossen via 06-30 38 33 32. Zij luistert naar uw situatie en denkt graag met u mee over de beste oplossingen. Toekomstgericht Aanbod voor Talentvolle Leerlingen op De Zonnewijzer De Zonnewijzer heeft zich de afgelopen jaren gespecialiseerd in het bieden van uitdagend onderwijs aan hoog- en meerbegaafde kinderen. Ons unieke aanbod omvat programma's zoals groep 'Atlas' en de groepen 'de grote en kleine beer'. Daarnaast hebben we 'Orion' geïntroduceerd, een programma dat zich richt op kinderen die extra stimulans nodig hebben. Waar Atlas-leerlingen voornamelijk in hun stamgroep werken en wekelijks deelnemen aan peergroup-activiteiten, is de aanpak bij Orion omgekeerd. Leerlingen in 'Orion' brengen meer tijd door met gelijkgestemden, wat essentieel is voor hun ontwikkelingsbehoeften. Deze kinderen blijven echter ook betrokken bij hun stamgroep, die fungeert als een micro-samenleving waar iedereen deel van uitmaakt. We streven ernaar om via 'Orion' en samenwerking met het primair en voortgezet onderwijs, en het samenwerkingsverband, duurzame oplossingen te realiseren voor hoogbegaafde kinderen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Jenaplan Onderwijs in Actie

Welke Ambitieuze Doelen Staan Verankerd in Ons Schoolplan?

Bij Kindcentrum De Zonnewijzer zetten we vol in op de toekomst van ons onderwijs, met concrete doelen voor de komende jaren. We streven naar optimale leerresultaten door de effectieve inzet van Jenaplanprincipes, Expliciete Directe Instructie (EDI), bewezen spellingstrategieën en de Close Reading methode. Dit alles om elk kind de best mogelijke start te geven. Jaarlijks stellen we ambitieuze streefdoelen op via ontwerpend leren binnen onze leergemeenschappen. Kinderen worden hierbij actief betrokken, wat leidt tot dieper begrip en meer eigenaarschap over hun leerproces. Het stamgroepwerk krijgt een verdere impuls, waarbij zaakvakken en schrijfonderwijs geïntegreerd worden. Kinderen denken actief mee en nemen verantwoordelijkheid, wat essentieel is voor hun ontwikkeling. Het welbevinden van kinderen staat centraal. Dit bevorderen we door middel van reflectieve pedagogische gesprekken en het stimuleren van eigenaarschap in de klas. Meer eigenaarschap wordt gestimuleerd via actieve klassenvergaderingen en een vernieuwde, invloedrijke leerlingenraad. We zetten ons in voor gelijke kansen voor ieder talent, met een kritische blik op doorstroomtoetsen en selectieprocessen om eerlijkheid te waarborgen. Daarnaast verdiepen we onze expertise in hoogbegaafdheid, met als doel een duurzame, regionale samenwerking op te bouwen. Specifiek voor het schooljaar 2025-2026 richten we ons op: Doelen: EDI, Close Reading en spellingstrategieën zijn succesvol geïmplementeerd in alle groepsfasen. Het thematisch stamgroepwerk is gelanceerd, met een sterke focus op zaakvakken en schrijfonderwijs. Klassenvergaderingen zijn nu in 100% van de groepen een vast onderdeel van de week. De leerlingenraad is heringericht en wordt gevoed met input van 100% van de groepen. Een concreet plan van aanpak voor de samenwerking en ondersteuning van hoogbegaafdheid is opgesteld. Jenaplan Integratie: Alle activiteiten op De Zonnewijzer zijn onlosmakelijk verbonden met onze Jenaplanvisie: 'een school waar je leert samenleven'. Wanneer een specifiek aandachtsgebied prioriteit krijgt, bekijken we dit altijd door de Jenaplanbril. Recente focus lag op het opnieuw evalueren van basisvaardigheden, waarvoor we zelfs subsidie mochten ontvangen. We boeken vooruitgang met Close Reading (begrijpend lezen) en EDI (Expliciete Directe Instructie), met name op rekengebied, altijd passend binnen ons Jenaplanonderwijs. Afgelopen jaar is daar spelling aan toegevoegd. Deze aandachtsgebieden blijven prioriteit. Het doel is goed doordacht thematisch onderwijs en stamgroepwerk, waarbij we zoveel mogelijk vakken integreren, met uitzondering van rekenen. Naast Close Reading en EDI krijgen ook rekenen en spelling volgend schooljaar volop aandacht. Voor rekenen blijven we de ingeslagen weg volgen, met aanpassingen na analyse. We zoeken naar een optimale balans tussen 'realistisch' en 'traditioneel' rekenen. Ook de balans tussen digitaal en papier wordt zorgvuldig herijkt. Voor spelling zijn we gestart met de Staal-werkwijze, perfect passend binnen onze Jenaplanstructuur. Na een succesvolle implementatie willen we ons hierin verder bekwamen. Zodra de methode volledig is geïntegreerd, streven we naar integratie in het stamgroepwerk. Burgerschap – Leren Samenleven: Een Jenaplanschool is een plek waar samenleven centraal staat. Burgerschap is verweven in ons gehele onderwijs. De kernprincipes van Jenaplan schetsen onze visie op mens en maatschappij. Afgelopen schooljaar hebben we burgerschap voor het eerst gemeten en ons beleid hierop aangepast. Raadpleeg hiervoor het aparte beleidsstuk Burgerschap. Expeditie – Anticiperen op de Toekomst: Er is een significant tekort aan leerkrachten en pedagogisch medewerkers, een uitdaging die waarschijnlijk groter wordt. Hoe gaan we hiermee om? Binnen Blosse proberen we hier grip op te krijgen, een kerndoel van De Zonnewijzer. We volgen de Blosse kalender met inspiratieavonden en laten ons inspireren door best practices, waarbij we onze eigen weg vinden. Zo hebben we bijvoorbeeld 'Ruimtepret' georganiseerd, een initiatief voor handvaardigheid, techniek en creativiteit, waar ook ouders aan deelnemen. Deze ontwikkeling krijgt een vervolg, waarbij ouders mogelijk een cruciale rol blijven spelen. Dit initiatief past binnen de bredere organisatiestrategie, waarbij het potentieel is dat dit in de toekomst door anderen dan stamgroepsleiders wordt verzorgd.

Hoe Realiseren Wij Onze Educatieve Doelstellingen?

Onze basisaanpak is cyclisch en data-gedreven. We voeren tweejaarlijks een grondige analyse uit van de leeropbrengsten op school-, groeps- en individueel kindniveau. Op basis van deze evaluatie passen we onze onderwijsaanpak aan, om vervolgens bij de volgende analyse te beoordelen of de aanpassingen succesvol waren. Daarnaast werken we aan lange termijnontwikkelingen die ons onderwijs verrijken: Close Reading wordt geïntegreerd binnen de Jenaplanvisie, met een focus op thematisch en stamgroepgericht leren. We passen Expliciete Directe Instructie (EDI) toe, gestart bij rekenen, maar nu ook breder ingezet bij andere vakgebieden. Voor rekenen streven we naar een betere balans tussen realistische en traditionele methoden, en tussen digitaal en op papier werken. De Staal-werkwijze voor spelling wordt verder geoptimaliseerd en eigen gemaakt. Hoewel deze ontwikkelingen al zichtbaar zijn in de resultaten, zien we ze vooral als een investering in de lange termijn kwaliteit van ons onderwijs. Burgerschap wordt jaarlijks gemeten met behulp van de Rovict-tool. Deze metingen, zoals vastgelegd in de jaarplanning, stellen ons in staat om de voortgang ten opzichte van onze doelen te monitoren. De eerste meting vorig schooljaar fungeerde als een nulmeting. Met betrekking tot de 'Expeditie', volgen we de aanpak van Blosse. Dit is meer een proactieve houding en een continue beweging van ons team, openstaand voor de dynamische veranderingen in de wereld. Ontwikkelingen zullen zich organisch ontvouwen. Binnen Stichting Blosse is dit een vast onderdeel van de T-cyclus, de gesprekscyclus met het College van Bestuur, waarin alle strategische ontwikkelingen worden besproken.

Downloaden

Ontdek Ons Aanbod voor Jonge Kinderen in Heerhugowaard

Toelichting van de school

Bij Jenaplanschool De Zonnewijzer in Heerhugowaard bieden we een rijke leeromgeving voor jonge kinderen, met een speciale focus op de doorgaande ontwikkellijn van peuter naar basisschool. Onze nauwe samenwerking met peuteropvang De Zwerfsterren, gevestigd in hetzelfde kindcentrum, garandeert een naadloze overgang. Dit samenwerkingsverband maakt het mogelijk om Voorschoolse Educatie (VE) aan te bieden, een programma dat speciaal is ontworpen om kinderen extra te ondersteunen in hun ontwikkeling, met name op het gebied van taal en sociaal-emotionele vaardigheden. Voorschoolse Educatie is essentieel voor kinderen die extra stimulans nodig hebben, zoals peuters die het Nederlands nog niet volledig beheersen of extra begeleiding wensen. Kinderen met een VE-indicatie, afgegeven na consultatie met het consultatiebureau, ontvangen vier ochtenden per week gerichte educatie in een stimulerende omgeving. Hierbij ligt de nadruk op spelenderwijs leren, met kleine groepen en deskundige begeleiding, zodat elk kind in zijn of haar eigen tempo kan groeien. Binnen Kindcentrum De Zonnewijzer zorgen we voor een integrale aanpak. Door vroegtijdige signalering en nauwe afstemming tussen peuteropvang en basisschool, borgen we een doorlopende leerlijn. Dit betekent dat we, in lijn met Passend Onderwijs, direct specialistische ondersteuning zoals logopedie kunnen inzetten wanneer dit nodig is. Onze Jenaplanvisie, waarbij onderwijs en opvang samenkomen, legt de basis voor een warme overdracht en een soepele start op de basisschool. De kinderen ontmoeten elkaar en leren van elkaar op ons kleuterplein, waar peuters en kleuters samen buiten spelen en ontdekken. Regelmatige bezoekjes aan vieringen en stamgroepen zorgen voor een vertrouwde overgang naar de basisschool. Dit bevordert een gevoel van geborgenheid en continuïteit in de ontwikkeling van jonge kinderen. Onze pedagogische en didactische aanpak is geworteld in de Jenaplanprincipes. We zien elk kind als een uniek individu met eigen talenten en leerstijlen. In onze stimulerende leeromgeving, gericht op thematisch werken, ontdekken kinderen de wereld. Taal, rekenen, motoriek en sociale vaardigheden worden op een natuurlijke manier geïntegreerd in betekenisvolle projecten. Kinderen kiezen deels zelf hun opdrachten, wat eigenaarschap en betrokkenheid stimuleert, terwijl andere opdrachten collectieve leerdoelen ondersteunen. Binnen onze heterogene stamgroepen leren kinderen van en met elkaar. Samenwerken, zorg dragen en gezamenlijk ontdekken staan centraal. Volgens de Jenaplanfilosofie leren kinderen het meest effectief in relatie tot anderen, door middel van gesprek, spel, werk en viering. Bij De Zonnewijzer staat het jonge kind centraal, met aandacht voor hoofd, hart en handen. We creëren een omgeving van spel en verwondering, die een stevige basis legt voor levenslang leren.

Veelgestelde vragen

Biedt Jenaplanschool De Zonnewijzer extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Ja, Jenaplanschool De Zonnewijzer biedt specifieke programma's en samenwerkingen gericht op de ontwikkeling van jonge kinderen, waaronder Voorschoolse Educatie (VE) via onze partner peuteropvang De Zwerfsterren.

Ja, Jenaplanschool De Zonnewijzer biedt specifieke programma's en samenwerkingen gericht op de ontwikkeling van jonge kinderen, waaronder Voorschoolse Educatie (VE) via onze partner peuteropvang De Zwerfsterren.

Peuteropvang en Kinderopvang De Zwerfsterren
Voor- en vroegschoolse educatie (VE) in Heerhugowaard
Kindcentrum De Zonnewijzer

Met welke partners werkt de school samen voor het jonge kind?

De Zonnewijzer werkt nauw samen met de peuteropvang De Zwerfsterren binnen ons Kindcentrum om een doorlopende ontwikkellijn te garanderen. Er zijn momenteel geen andere externe partnerschappen specifiek voor dit aanbod.
Team | De Zonnewijzer in Heerhugowaard | [2025] Schoolregister