Basisschool Dalton Kindcentrum Campus Columbus in Heerhugowaard

Het team van Dalton Kindcentrum Campus Columbus in Heerhugowaard

Current section: team
Weegbree 2
1705 Heerhugowaard

Zie hier hoe het team van Dalton Kindcentrum Campus Columbus is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Dalton Kindcentrum Campus Columbus. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Dalton Kindcentrum Campus Columbus bij jullie?

Ontdek hoe goed Dalton Kindcentrum Campus Columbus bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Dalton Kindcentrum Campus Columbus zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 83.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.5%)
Man (16.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Dalton Kindcentrum Campus Columbus. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (4.2%)
25-35 jaar (45.8%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (25%)
55-65 jaar (0%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25.6%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (18.3%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Dalton Kindcentrum Campus Columbus werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (78.3%)
Direct ondersteunend personeel (13%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (8.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Dalton Kindcentrum Campus Columbus gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten: Een Zorgeloze Aanpak bij Campus Columbus

Bij Dalton Kindcentrum Campus Columbus geloven we sterk in de kracht van samenwerking, zowel tussen leerlingen als tussen ons toegewijde team. Ons onderwijsmodel is ingericht met units, waarbij elke unit, met uitzondering van unit A, bestaat uit twee stamkringen. Unit A kent drie kringen. Elke stamkring wordt begeleid door één of twee toegewijde mentoren. Elke leerling heeft een eigen mentor die fungeert als het eerste aanspreekpunt voor ouders. Deze mentor volgt de ontwikkeling van het kind nauwgezet en bouwt samen met de leerling aan een persoonlijk portfolio. Naast de mentor zijn er gedurende de week diverse professionals betrokken bij de leerlingen, wat een aanzienlijke meerwaarde biedt, ook bij eventuele afwezigheid van een teamlid. Ons team wordt versterkt door drie leerkrachtondersteuners die de mentoren ondersteunen bij hun dagelijkse taken. Bij afwezigheid van een collega streven we ernaar dit zoveel mogelijk intern op te vangen. Ons bestuur, Blosse Onderwijs & Opvang, heeft tevens een flexibele poule van invallers beschikbaar. Deze flexpool biedt een betrouwbare oplossing voor vervanging bij ziekte of verlof van onze teamleden, zodat de continuïteit van kwalitatief hoogstaand onderwijs gewaarborgd blijft.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op Campus Columbus verdelen we kinderen over 'fasen' van een halfjaar, twintig onderwijsweken. Elk halfjaar kent een doorstroommoment naar een nieuwe fase. Het faseonderwijs komt voort uit de wens om de organisatie flexibeler te maken en daarmee kinderen makkelijker de juiste plaats te geven.

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Dalton Kindcentrum Campus Columbus

0

Taalontwikkeling en Rekenen: Extra Begeleiding op Maat

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op Dalton Kindcentrum Campus Columbus zetten we ons in voor optimale taal- en rekenontwikkeling. Hoewel er momenteel geen specifieke specialisten aan dit gebied zijn toegewezen, integreren onze ervaren leerkrachten deze expertise dagelijks. Wij geloven in een proactieve aanpak waarbij we leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften direct in de klas extra ondersteuning bieden. Onze focus ligt op gepersonaliseerde leertrajecten die aansluiten bij de individuele voortgang van elk kind.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilig en Stimulerend Leerklimaat

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Gespecialiseerd Coach Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Dalton Kindcentrum Campus Columbus investeert in het welzijn en de sociale vaardigheden van onze leerlingen. Ons team beschikt over gespecialiseerde kennis om kinderen te begeleiden in hun sociaal-emotionele groei. Onze Pedagogisch Coach, Jeroen Blank, is een expert in groepsdynamiek en de implementatie van de Kanjertraining. Hij ondersteunt zowel het onderwijspersoneel als ouders bij uitdagingen op dit gebied. Daarnaast is Hellen Vis, onze Hoogbegaafdheidscoach, beschikbaar voor specifieke begeleiding van meer- en hoogbegaafde leerlingen, wat bijdraagt aan een inclusieve leeromgeving.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectieve Leerstrategieën

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Dalton Coach

Toelichting van de school:

Het bevorderen van een positieve werkhouding en effectieve taakaanpak staat centraal in onze Daltonvisie. Wij bieden gerichte ondersteuning om leerlingen te helpen excelleren in hun leerproces. Susanne Koster, als Pedagogisch Coach, overziet onze ondersteuningsstructuur en begeleidt leerkrachten bij specifieke vragen. Janine Veldhuizen, onze toegewijde Dalton Coach, helpt leerlingen met hun zelfstandigheid en verantwoordelijkheid. Tevens zijn Amber Ligthart en Jaike Berkhout, onze Coaches Leren en Innoveren, actief in het stimuleren van een groei-mindset bij alle leerlingen.

1

Motorische Ontwikkeling: Bewegen en Leren in Harmonie

Beschikbare specialisten:

Vakdocent Gymnastiek

Toelichting van de school:

Bewegen is essentieel voor de algehele ontwikkeling van een kind. Op Dalton Kindcentrum Campus Columbus stimuleren we dit actief, met speciale aandacht voor de motorische vaardigheden. Bart Kwantes, onze ervaren Vakdocent Gymnastiek, biedt expertise en ondersteuning aan zowel ons onderwijsteam als aan ouders. Hij denkt graag mee over passende activiteiten en strategieën om de motorische ontwikkeling van leerlingen te optimaliseren, zodat bewegen en leren hand in hand gaan.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Aandacht voor Elk Kind

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Dalton Kindcentrum Campus Columbus hecht grote waarde aan het welzijn en de persoonlijke verzorging van al onze leerlingen. Hoewel er geen specifieke medische specialisten direct aan de school verbonden zijn, werken we nauw samen met externe professionals. Onze zorgcoördinator en het voltallige team zijn getraind om signalen op te vangen en gepaste ondersteuning te bieden waar nodig. Voor specifieke medische vragen verwijzen wij ouders graag door naar de juiste instanties en houden wij de communicatielijnen open.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
5
Totaal specialisten
5
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Professionele keuken
Groene omgeving

Maatwerk Ondersteuning voor Elk Kind op Campus Columbus

Ontdek Onze Aanpak voor Individuele Leerbehoeften

Dalton Kindcentrum Campus Columbus omarmt de unieke leerstijl van elk kind. Wij geloven sterk in de kracht van diversiteit, zowel in behoeften als in talenten. Sommige leerlingen floreren bij zelfstandig werken, terwijl anderen juist gebaat zijn bij samenwerking. We bieden de flexibiliteit die nodig is voor herhaling of verdieping, zodat ieder kind op zijn of haar eigen tempo kan groeien. Met een team van deskundige professionals kunnen we effectief inspelen op uiteenlopende leerstijlen en ontwikkelingsbehoeften. Ons doel is een optimale ontwikkeling te stimuleren voor elk kind binnen ons kindcentrum, waarbij we streven naar een passende plek voor iedereen. Het Schoolondersteuningsprofiel van Campus Columbus beschrijft gedetailleerd hoe wij kinderen met extra ondersteuningsvragen begeleiden en welke middelen hiervoor beschikbaar zijn. Hoewel we een inclusieve omgeving nastreven, zijn er grenzen aan onze capaciteiten. We hanteren een transparant ondersteuningsprofiel dat onze mogelijkheden duidelijk afbakent. Mocht Campus Columbus niet de ideale ontwikkelomgeving bieden voor een specifieke leerling, dan werken we nauw samen met ouders en het samenwerkingsverband om een geschikte alternatieve plek te vinden waar het kind succesvol kan ontplooien. Toekomstig Aanbod Aan Extra Ondersteuning: Een Blik Vooruit

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Kwaliteitsbeleid en Schoolplan: Groei en Ontwikkeling bij Campus Columbus

Welke Ambitieuze Doelen Stellen We in Ons Schoolplan?

Elke vier jaar ontwikkelen we bij Campus Columbus ons kindcentrumplan, waarin we onze toekomstvisie en ambitieuze doelen vastleggen. Deze ambitie vertalen we jaarlijks naar concrete ontwikkelpunten in ons campusjaarplan. Ons toegewijde team werkt in professionele leergemeenschappen (PLG’s) aan de uitwerking, monitoring en reflectie van deze ontwikkelpunten. Via ons unieke 'spiegel-ei' reflecteren we continu op de voortgang en sturen we bij waar nodig. De kern van ons kwaliteitsbeleid wordt gevormd door de vraag: 'Hoe zorgen we ervoor dat we de juiste dingen op de juiste manier doen, en wat is de impact hiervan op onze leerlingen?' Voor het jaarplan 2024-2025 richten we ons op: Het continueren van hoge prestaties en processen in Nederlands en rekenen. Het verankeren van onze visie op softskills in alle thema's en het ontwikkelen van een verbeterplan. Het volledig integreren van ons onderzoekskader in de dagelijkse praktijk. Het stimuleren van innovatie voor kinderen van 0 tot 13 jaar, met een aangescherpte visie voor Campus 3.0, efficiënte en effectieve werkwijzen, en een versterkt beleid voor meer- en hoogbegaafde leerlingen, in samenwerking met een andere locatie. Daarnaast verkennen we pilots zoals meer groen op de campus en de introductie van een campushond. Al deze ambitieuze punten zijn gedetailleerd uitgewerkt in concrete doelstellingen voor ons campusjaarplan 2024-2025.

Hoe Realiseren We Onze Educatieve Doelen en Kwaliteitsstandaarden?

Bij Campus Columbus staat de optimale ontwikkeling van elk kind centraal. Kwaliteit is voor ons meer dan een label; het is de drijvende kracht achter alles wat we doen. We werken vanuit een professionele cultuur die gebaseerd is op verbinding en vertrouwen, met respect voor de unieke verschillen van elk kind. Continue verbetering is essentieel; we reflecteren regelmatig en passen onze aanpak aan waar nodig. Onze aanpak is doelgericht, maar biedt ook volop ruimte voor creativiteit. We geloven in gezamenlijke verantwoordelijkheid voor het succes van onze leerlingen. Kwaliteit op Kind- en Unitniveau: Ons hoofddoel is om naadloos aan te sluiten bij de individuele ontwikkeling en basisbehoeften van elk kind. We observeren en analyseren de leerproducten en leerstijlen van de kinderen en luisteren actief naar hun input. Elk kind werkt met een persoonlijk portfolio, wat eigenaarschap over de eigen ontwikkeling stimuleert. Dit portfolio is een levend document waarin kinderen trots hun werk, ontdekkingen en groei vastleggen. Twee keer per jaar vullen het kind en de mentor gezamenlijk de portfoliomap aan en voeren een reflectief gesprek om terug te blikken en vooruit te kijken. Kinderen bespreken ook hun ontwikkeling aan de hand van onze Dalton kernwaarden met hun mentor. Het portfolio wordt vervolgens gepresenteerd aan ouders, wat we 'het feestje van het kind' noemen. Binnen onze onderwijsunits streven we naar doelen op het gebied van kennis, vaardigheden, persoonsvorming en de sociaal-emotionele ontwikkeling. Mentoren informeren ouders over deze doelen en documenteren de voortgang van het kind in ons leerlingvolgsysteem. Kwaliteit op Campumniveau: Jaarlijks stellen we ambitieuze doelen op voor het campusjaarplan, waarbij urgentie en ambitie leidend zijn. Maandelijks evalueren we de voortgang en passen we waar nodig de doelen of werkwijzen aan. In juni reflecteren we gezamenlijk op het gehele campusjaarplan, zodat ons 'portfolio op organisatieniveau' cyclisch en betekenisvol blijft. Daarnaast monitoren en verbeteren we onze kwaliteit door: Deelname aan audits binnen ons bestuur Blosse, met een interne audit in 2023. Leren van de aankomende Daltonvisitatie in 2024. Analyse van resultaten uit tevredenheidsonderzoeken. Reflectie op de professionele portfolio's van onze teamleden. Actieve collegiale consultatie. Structuur die Gedrag Stuurt: Onze ondersteunende structuur is ontworpen om positief gedrag te bevorderen. Van vakantie tot vakantie plannen we 'zicht op ontwikkelingsweken' waarin mentoren, pedagogisch coaches en directie de leerlingontwikkeling nauwlettend volgen en indien nodig bijsturen. Een specifieke kalender markeert onze 'meet & merk-momenten'. We organiseren vier keer per onderwijsjaar intervisiebijeenkomsten en vier studiedagen voor continue professionele ontwikkeling en kennisdeling binnen het team. Thema's worden van vakantie tot vakantie gepland en verrijkt met leerdoelen, Dalton kernwaarden, aanpak voor meer- en hoogbegaafdheid, en de Kanjertraining. Maandelijks evalueert het team met de leiding de voortgang ten opzichte van de doelen in het campusjaarplan. Vijf keer per jaar komen regisseurs en leidinggevenden bijeen om de effectiviteit van de ondersteunende structuur en de professionele cultuur te bespreken. De directie voert driemaal per jaar een kwaliteitsgesprek met de bestuurder van Blosse. Ons professionaliseringsplan borgt continue bij- en nascholing voor alle teamleden, inclusief een specifieke portfoliocyclus voor teamleden.

Ontwikkeling jonge kind: Van baby tot kleuter op Campus Columbus

Toelichting van de school

Dalton Kindcentrum Campus Columbus biedt een doorlopende leerlijn voor kinderen van 0 tot 13 jaar. Van onze babygroep 'De Nieuwe Wereld' tot groep F, alle kinderen groeien op met de kernwaarden van Daltononderwijs. Voor onze allerkleinsten hebben we gespecialiseerde opvangvormen. 'De Nieuwe Wereld' biedt opvang aan maximaal 11 baby's en dreumesen tot 2 jaar. Onze peutergroepen 'La Pinta' vangen maximaal 16 kinderen van 2 en 3 jaar op. Peuterspeelzaal 'La Pinta 1' is vier ochtenden per week geopend. Hier kunnen maximaal 16 peuters veilig de wereld ontdekken. Onze teamleden stimuleren spelenderwijs de ontwikkeling met behulp van thema's. Vrij spel, sociale interactie en zelfstandigheid staan centraal. Onze peuteropvang en peuterspeelzaal werken nauw samen met de kleuterbouw (Unit A). Regelmatig overleg zorgt voor een naadloze overgang van opvang naar onderwijs. We bouwen aan een vertrouwensband met ouders en verzorgers, en organiseren gezamenlijke activiteiten. Twee keer per week spelen peuters en kleuters samen, begeleid door ons toegewijde team van opvang en onderwijs.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod is er voor jonge kinderen bij Campus Columbus?

Dalton Kindcentrum Campus Columbus biedt gespecialiseerde opvang en peuterspeelzaal-activiteiten voor de allerkleinsten. Dit omvat onze babygroep 'De Nieuwe Wereld' en de peutergroepen 'La Pinta'. Daarnaast faciliteren we gezamenlijke speelmomenten tussen peuters en kleuters. Dit bevordert een soepele overgang naar het basisonderwijs en stimuleert de sociale ontwikkeling. Onze aanpak is gericht op spelenderwijs leren, zelfstandigheid en sociale vaardigheden, passend bij de Dalton kernwaarden.

Dalton Kindcentrum Campus Columbus biedt gespecialiseerde opvang en peuterspeelzaal-activiteiten voor de allerkleinsten. Dit omvat onze babygroep 'De Nieuwe Wereld' en de peutergroepen 'La Pinta'. Daarnaast faciliteren we gezamenlijke speelmomenten tussen peuters en kleuters. Dit bevordert een soepele overgang naar het basisonderwijs en stimuleert de sociale ontwikkeling. Onze aanpak is gericht op spelenderwijs leren, zelfstandigheid en sociale vaardigheden, passend bij de Dalton kernwaarden.

Met welke partners werkt Campus Columbus samen voor het jonge kind programma?

Campus Columbus functioneert als een integraal kindcentrum voor kinderen van 0 tot 13 jaar. Wij werken intern nauw samen tussen de opvang, peuterspeelzaal en de basisschool. Dit zorgt voor een consistente en ondersteunende omgeving voor de jonge kinderen. De teamleden van de opvang en het onderwijs overleggen regelmatig om de ontwikkeling van elk kind optimaal te begeleiden. Onze focus ligt op een warme overdracht en een sterke band met ouders en verzorgers.

Campus Columbus functioneert als een integraal kindcentrum voor kinderen van 0 tot 13 jaar. Wij werken intern nauw samen tussen de opvang, peuterspeelzaal en de basisschool. Dit zorgt voor een consistente en ondersteunende omgeving voor de jonge kinderen. De teamleden van de opvang en het onderwijs overleggen regelmatig om de ontwikkeling van elk kind optimaal te begeleiden. Onze focus ligt op een warme overdracht en een sterke band met ouders en verzorgers.

Team | Dalton Kindcentrum Campus Columbus in Heerhugowaard | [2025] Schoolregister