Basisschool Dalton Kindcentrum Campus Columbus in Heerhugowaard

De resultaten van Dalton Kindcentrum Campus Columbus in Heerhugowaard

Current section: resultaten
Weegbree 2
1705 Heerhugowaard

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Dalton Kindcentrum Campus Columbus, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Dalton Kindcentrum Campus Columbus bij jullie?

Ontdek hoe goed Dalton Kindcentrum Campus Columbus bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau Behaald op Campus Columbus: Taal en Rekenen

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt getoetst in groep acht middels de doorstroomtoets. De Onderwijsinspectie hanteert een norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau behalen. Dit percentage dient als landelijke signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau bij alle basisscholen. Dit betekent dat 99,35% van onze leerlingen het fundamentele niveau behaalt, wat ruim boven de landelijke norm van 85% ligt. Onze vergelijking met andere scholen toont aan dat we met 96,45% eveneens sterk presteren.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau Behaald op Dalton Kindcentrum Campus Columbus: Extra Educatieve Ambitie

Het streefniveau ligt hoger dan het fundamenteel niveau, met als doel dat een zo groot mogelijk deel van de leerlingen dit niveau aan het einde van groep acht bereikt. Dit niveau wordt per school vastgesteld op basis van de specifieke leerlingpopulatie. De Onderwijsinspectie bepaalt voor elke basisschool individueel welk percentage leerlingen het streefniveau moet halen. Dit percentage fungeert als de specifieke signaleringswaarde voor het streefniveau van die school. Op Campus Columbus bereikt 71,84% van de leerlingen het streefniveau, wat significant hoger is dan de signaleringswaarde van 50,1% die voor onze school geldt. Bovendien presteren we met 61,13% in vergelijking met andere scholen uitstekend.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Dalton Kindcentrum Campus Columbus?

Op Dalton Kindcentrum Campus Columbus begeleiden we leerlingen zorgvuldig naar het voortgezet onderwijs. Het schooladvies wordt bepaald op basis van diverse ontwikkelingsgebieden, waaronder daltonvaardigheden, motivatie, werkhouding en executieve functies. We kijken zowel naar de resultaten als het leerproces van elk kind. In juni/juli bespreken we de niveau-indicatie met leerlingen en ouders in unit E. Voor leerlingen in unit F organiseren we in november een 'op-koers-gesprek'. Voor leerlingen in unit F maken we gebruik van de doorstroomtoets van IEP, goedgekeurd door OCW. Deze toets evalueert de individuele vooruitgang op het gebied van lezen, taal en rekenen aan het einde van fase 16/17. Het definitieve schooladvies voor unit F wordt tussen 10 en 31 januari 2025 verstrekt. De doorstroomtoets vindt plaats in februari 2025. Uiterlijk 24 maart ontvangen ouders het definitieve, bindende advies. Een hogere uitslag op de doorstroomtoets kan leiden tot een bijstelling van dit advies. Ouders melden hun kind aan voor voortgezet onderwijs tussen 25 en 31 maart 2025. Uiterlijk 12 mei informeert de nieuwe school de ouders over de plaatsing.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling en Welbevinden op Campus Columbus

Op Dalton Kindcentrum Campus Columbus creëren we een omgeving waarin ieder kind zich veilig en gewaardeerd voelt. Dit bevorderen we door een positieve sfeer, gebaseerd op openheid, vriendelijkheid en wederzijds respect. Onze aanpak richt zich op het erkennen en omarmen van verschillen, waarbij we individuele behoeften centraal stellen. Wij geloven in de kracht van samenwerking. Door middel van ons 'maatjes'-systeem en teamactiviteiten leren leerlingen van en met elkaar, wat essentieel is voor hun sociale groei. Dit gezamenlijke leerproces, ondersteund door gedeelde waarden en communicatie, legt een sterke basis voor een positief schoolklimaat.

Respect voor individuele verschillen en unieke talenten.

Aandacht en zorg voor elk kind in onze schoolgemeenschap.

Continue reflectie op eigen gedrag en leerproces.

Hoe stimuleert Campus Columbus de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Wij monitoren het welbevinden van onze leerlingen structureel en planmatig. Dit gebeurt dagelijks via een warme begroeting, reflectiegesprekken en het bijhouden van kind-ouderportefeuilles. Jaarlijks vullen leerlingen bovendien een antipestenquête in en de vragenlijst van de Kanjertraining. Binnen de units passen we de Kanjertraining toe, een effectieve methode die kinderen leert omgaan met sociale uitdagingen en positieve relaties op te bouwen. Dit draagt bij aan een veilige en ondersteunende leeromgeving.

Welke systemen gebruikt Campus Columbus voor het registreren van sociale resultaten?

Dalton Kindcentrum Campus Columbus maakt gebruik van specifieke registratiesystemen om de sociale vooruitgang van leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen. Deze systemen omvatten:

  • Kanvas
  • Looqin

Welke methodes voor sociaal-emotioneel leren worden ingezet op deze basisschool?

Om het sociaal-emotioneel leren te bevorderen, hanteert Campus Columbus een bewezen effectieve aanpak. Wij maken gebruik van:

  • Kanjer trainingen

Onderwijsinspectie Rapport: Kwaliteit en Ontwikkeling bij Dalton Kindcentrum Campus Columbus

Bij Dalton Kindcentrum Campus Columbus streven we continu naar uitmuntend onderwijs. Dit rapport van de onderwijsinspectie biedt transparantie over onze prestaties en de geboden kwaliteit. We nodigen u van harte uit om de bevindingen te bekijken en te ontdekken hoe wij de ontwikkeling van uw kind stimuleren.

Resultaten | Dalton Kindcentrum Campus Columbus in Heerhugowaard | [2025] Schoolregister