
Schoolweging
De schoolweging van St. Leonardus is 29,48 , met een spreiding van 5,52 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Met 93,65% scoren leerlingen ruim boven de inspectienorm van 85% voor het fundamenteel niveau. Dit onderstreept de basiskwaliteit, ondanks een licht verschil met het vergelijkingspercentage van 95,88%.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
56,19% van de leerlingen behaalt het streefniveau, ruim boven de signaleringswaarde van 47,1. Hoewel dit licht onder het vergelijkingspercentage (57,79%) ligt, toont het aan dat de school succesvol differentieert in een diversiteit aan leerbehoeften.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Het adviesprofiel combineert ambitie en inclusiviteit: 31,88% havo/vwo/vwo-advies (vs. 29,54% regio) naast 4,35% praktijkonderwijs (vs. 1,01% regio). De nadruk op vmbo-(g)t (28,26%) sluit aan bij de genoemde focus op maatwerk voor verschillende leerniveaus.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | St. Leonardus | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Twee keer per jaar nemen wij de toetsen van het leerlingvolgsysteem af. Hiermee monitoren wij de voortgang van onze leerlingen. De resultaten worden geanalyseerd en besproken. Tijdens het ondersteuningsgesprek tussen de leerkracht en intern begeleider worden de interventies geëvalueerd en worden er nieuwe interventies opgesteld. Vanaf schooljaar 2023/2024 wordt gewerkt met het IEP volgsysteem.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
25,93% van de leerlingen presteert boven advies (iets hoger dan 25,27% landelijk), mogelijk dankzij de beschreven 'verlengde leerlijnen'. Het onder-adviespercentage van 14,81% (vs. 11,81% landelijk) vraagt blijvende aandacht, maar past binnen de context van de schoolweging.
Sociale ontwikkeling
Kindcentrum St. Leonardus staat vo onderwijs en opvang waar gewerkt wordt vanuit de kernwaarden van het Kindcentrum (innovatie, duurzaamheid, respect/vertrouwen, samen) en vanuit waar we een belangrijke bijdrage leveren aan de ontwikkeling, opvoeding en verzorging van kinderen. Het blijven uitdagen van kinderen en het leren omgaan met verschillende soorten situaties vormen daarvan een belangrijk onderdeel. Een veilige en gezonde leef- en speel- en leeromgeving omgeving vormt de basis van dit alles. LEES MINDER
Gezien worden
Welbevinden
Duurzaamheid
Wat is de werkwijze van Kindcentrum St. Leonardus voor sociale ontwikkeling?
Kindcentrum St. Leonardus creëert een omgeving waar alle medewerkers zich verantwoordelijk voelen voor de veiligheid en gezondheid van alle kinderen. De belangrijkste aandachtspunten zijn het bewustzijn van mogelijke risico’s, een goed beleid op grote risico’s en het gesprek hierover aangaan met elkaar en met alle betrokkenen. Het doel is een veilige en gezonde omgeving te creëren waar kinderen onbezorgd kunnen spelen en leren en zich optimaal kunnen ontwikkelen.
Welke registratievorm(en) gebruikt Kindcentrum St. Leonardus om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Kindcentrum St. Leonardus gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: KiVa en het Digikeuzebord voor groep 1/2.
Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt Kindcentrum St. Leonardus?
Kindcentrum St. Leonardus gebruikt de volgende methode(s) voor sociaal-emotioneel leren: KiVa.