Basisschool Openbare Basisschool de Vijzel in Hauwert

Het team van Openbare Basisschool de Vijzel in Hauwert

Current section: team
Hauwert 80
1691 Hauwert

Zie hier hoe het team van Openbare Basisschool de Vijzel is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Basisschool de Vijzel. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Openbare Basisschool de Vijzel bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool de Vijzel bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Openbare Basisschool de Vijzel zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Basisschool de Vijzel. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (18.8%)
25-35 jaar (6.3%)
35-45 jaar (31.3%)
45-55 jaar (31.3%)
55-65 jaar (12.5%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (18.9%)
&ge;65 jaar (2.4%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Openbare Basisschool de Vijzel werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (78.6%)
Direct ondersteunend personeel (7.1%)
Indirect ondersteunend personeel (7.1%)
Management (7.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Basisschool de Vijzel gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek

Flexibele Leerkrachtvervanging op De Vijzel: Zekerheid voor Uw Kind

Bij Openbare Basisschool de Vijzel begrijpen we het belang van continuïteit in het onderwijs. Wanneer een van onze toegewijde leerkrachten onverhoopt ziek wordt, zetten we alles op alles om direct een gekwalificeerde vervanger te regelen. Ons streven is om uw kind altijd in een vertrouwde leeromgeving te laten functioneren. Onze aanpak bij leerkrachtverzuim is zorgvuldig georganiseerd. Mocht het onverhoopt niet lukken om een externe invaller te vinden vanwege de huidige krapte op de arbeidsmarkt, dan hebben we een stappenplan om de impact op de lesgang te minimaliseren. Uw kind kan rekenen op een stabiele educatieve ervaring, zelfs tijdens onverwachte afwezigheid. Als eerste optie wordt gekeken of een van onze aanwezige leerkrachten, die momenteel geen lesgevende taken heeft, de betreffende groep tijdelijk kan overnemen. Dit zorgt voor directe continuïteit en behoud van de vertrouwde lesstructuur. We prioriteren altijd de educatieve voortgang van uw kind. Indien directe vervanging niet mogelijk is, kan de groep tijdelijk worden opgedeeld over andere klassen. Hierbij zorgen we ervoor dat geen enkele groep langer dan twee opeenvolgende schooldagen wordt opgesplitst. Dit beleid waarborgt dat de leskwaliteit gehandhaafd blijft en de leerlingen de aandacht krijgen die ze verdienen. In uitzonderlijke gevallen, wanneer geen van de bovenstaande opties haalbaar is, kan het voorkomen dat een groep tijdelijk naar huis wordt gestuurd. Dit is een laatste redmiddel, waarbij we streven naar een beslissing die minimaal een dag van tevoren gecommuniceerd kan worden. Mocht opvang thuis niet mogelijk zijn, dan bieden wij altijd een veilige plek op school onder begeleiding van een van onze leerkrachten. Een groep wordt maximaal twee opeenvolgende dagen naar huis gestuurd. Indien de afwezigheid van de leerkracht langer duurt en er nog steeds geen vervanger gevonden kan worden, rouleren we de thuisblijfregeling. Dit betekent dat andere groepen periodiek naar huis gestuurd kunnen worden. Hierdoor kan de vaste leerkracht van die groepen ingezet worden in de groep waar de oorspronkelijke leerkracht afwezig is, wat de continuïteit van het onderwijs verder ten goede komt. Uw kind staat centraal in al onze beslissingen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op de Vijzel wordt gewerkt met combinatiegroepen: in deze samenstelling wordt de meeste tijd doorgebracht. De groepen worden geleid door groepsleerkrachten.

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling bij Basisschool de Vijzel

2

Taalontwikkeling en Rekenen: Extra Hulp op Maat

Beschikbare specialisten:

Specialist voor meer- en hoogbegaafde leerlingen
Kwaliteitscoördinator voor onderwijsverbetering

Toelichting van de school:

Basisondersteuning voor taal en rekenen. Bij Openbare Basisschool de Vijzel bieden we gegarandeerd basisondersteuning aan alle leerlingen. Dit is afgestemd met andere scholen in de regio. Leerlingen die extra hulp nodig hebben bij lezen, spelling of kampen met dyslexie, ontvangen gerichte begeleiding van hun eigen leerkracht in de klas. Hoewel we zelf geen dyslexieonderzoek uitvoeren, signaleren we mogelijke dyslexie tijdig en bespreken dit discreet met u. Verder onderzoek en behandeling vinden extern plaats. Ook voor rekenproblemen geldt dat extra uitleg en begeleiding in de klas wordt geboden. Net als bij dyslexie, voeren wij zelf geen dyscalculieonderzoeken uit. Bij een vermoeden van dyscalculie of ernstige rekenproblemen nemen we contact op met de ouders om vervolgstappen te bespreken, waarbij extern onderzoek en behandeling de norm is. Voor leerlingen die thuis een andere taal spreken, bieden we extra ondersteuning in groep 1 en 2. Vanaf groep 3 kunnen nieuwkomers doorstromen naar een gespecialiseerde taalklas in de regio, met een maximale verblijfsduur van 1,5 jaar. Leerlingen die extra uitdaging zoeken vanwege meer- of hoogbegaafdheid, krijgen verrijkende opdrachten en projecten aangeboden. Het compacten van lesstof zorgt ervoor dat zij sneller door de reguliere leerstof gaan, waardoor er ruimte ontstaat voor verdieping. Leerlingen met leer- of ontwikkelingsproblemen ontvangen binnen onze school extra ondersteuning en gerichte hulp om hun leerproces te optimaliseren.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Leergedrag

Beschikbare specialisten:

Specialist voor meer- en hoogbegaafde leerlingen
Alle leerkrachten zijn gecertificeerd in de Kanjertraining

Toelichting van de school:

Stimuleren van sociaal-emotionele ontwikkeling en een positieve leerhouding. Op Basisschool de Vijzel hanteren we duidelijke regels in de klas en op school om gedragsproblemen te voorkomen en een veilige leeromgeving te creëren. We begeleiden leerlingen actief bij het ontwikkelen van sociale vaardigheden, het verbeteren van hun werkhouding en het versterken van hun leervermogen. We besteden veel aandacht aan hoe leerlingen omgaan met hun eigen emoties en die van anderen. Dit draagt bij aan een positief klassenklimaat en bevordert het algehele welzijn van elk kind.

1

Gedrag, Werkhouding en Effectieve Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Gedragswetenschapper voor specialistisch advies

Toelichting van de school:

Gedragsondersteuning en advies op maat. Met goedkeuring van ouders onderhouden we nauwe banden met ons samenwerkingsverband. Dit stelt ons in staat om snel en effectief advies in te winnen bij een orthopedagoog of gedragsspecialist. Binnen ons schoolbestuur, Allure, hebben we toegang tot een gespecialiseerd Expert team. Dit team beschikt over een breed scala aan expertises, waardoor we voor elke specifieke uitdaging de juiste ondersteuning kunnen bieden.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Ondersteuning bij motorische ontwikkeling. In nauwe samenwerking met ouders kunnen we indien nodig een fysiotherapeut inschakelen om de motorische ontwikkeling van uw kind te ondersteunen. Dit gebeurt altijd in overleg en met uw toestemming.

1

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Getrainde BHV-er voor eerste hulp

Toelichting van de school:

Medische en fysieke ondersteuning op school. De Vijzel volgt strikte richtlijnen voor het toedienen van medicatie en het verlenen van medische zorg. We zorgen voor een veilige en verantwoorde aanpak. Onze schoolfaciliteiten zijn gedeeltelijk toegankelijk voor rolstoelgebruikers, wat bijdraagt aan een inclusieve omgeving. Met de expertise van het landelijk netwerk Ziezon ondersteunen we ook leerlingen die langdurig ziek zijn, zodat zij zoveel mogelijk betrokken blijven bij het schoolleven.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
6
Totaal specialisten
6
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
BSO ruimte
Ruime natuurspeeltuin en schooltuinen

Uitmuntende Extra Ondersteuning voor Elke Leerling op De Vijzel

Ontdek Ons Uitgebreide Ondersteuningsaanbod

Openbare Basisschool de Vijzel biedt op maat gemaakte extra ondersteuning voor leerlingen die dat nodig hebben. Ons doel is om elke leerling de kans te geven zich optimaal te ontwikkelen, zowel individueel als in kleine groepen. Hieronder vindt u een gedetailleerd overzicht van de diverse ondersteuningsmogelijkheden die wij bieden om aan te sluiten bij de specifieke behoeften van onze leerlingen. Leesvaardigheid, Spelling en Dyslexie: Voor leerlingen met dyslexie stellen we het gebruik van specifieke hulpmiddelen zoals voorleessoftware, luisterboeken en boeken met vergrote letters centraal. Leerlingen met ernstige leesproblemen ontvangen intensieve begeleiding met de methodes BOUW in de onderbouw en RALFI in de bovenbouw. Dit omvat een wekelijkse uitbreiding van de instructietijd met 60 minuten, verdeeld over kleine groepjes van maximaal vier leerlingen. Een handelingsplan met concrete doelen, aanpak en evaluatiemomenten garandeert gerichte vooruitgang. De extra ondersteuning wordt verzorgd door een ervaren onderwijsassistent of leerkrachtondersteuner, onder supervisie van onze kwaliteitscoördinator. Externe Hulp en Specialistische Begeleiding: Na een officiële dyslexieverklaring van een extern bureau, kunnen leerlingen deelnemen aan een behandeltraject dat door dit bureau wordt uitgevoerd. Leerlingen met gehoorverlies of een taalontwikkelingsstoornis (TOS) ontvangen gespecialiseerde hulp van de experts van VierTaal. Voor gedetailleerde informatie over deze ondersteuning kunt u contact opnemen met onze kwaliteitscoördinator. Taalontwikkeling voor Nederlands als Tweede Taal (NT2): Leerlingen voor wie Nederlands niet de moedertaal is, profiteren van gerichte taalondersteuning, zowel binnen als buiten de klas. Onze kwaliteitscoördinator kan u hierover meer informatie verschaffen. Ondersteuning bij Rekenen: Leerlingen die extra hulp nodig hebben bij rekenen, ontvangen aanvullende instructie en oefening van hun leerkracht. Wij maken hierbij gebruik van het innovatieve Bareka rekenmuurtje. Voor specifieke vragen kunt u terecht bij onze kwaliteitscoördinator. Uitdaging voor Meer- en Hoogbegaafde Leerlingen: Voor leerlingen met kenmerken van meer- of hoogbegaafdheid bieden wij verdiepende en verbredende lesmaterialen. We passen de lesstof aan door middel van 'compacten' (inkorten) of 'verrijken' (aanbieden van extra uitdagende opdrachten). Indien de aangepaste lesstof onvoldoende uitdaging biedt, kan in overleg met het ondersteuningsteam worden besloten tot het overslaan van lesstof, vakken of zelfs een leerjaar. Leerlingen kiezen zelfstandig, uit ons rijke aanbod, aan welke onderwerpen zij zich willen verdiepen, waarbij we altijd aansluiting zoeken met de klas. We besteden veel aandacht aan het versterken van executieve functies, essentieel voor effectief leren. In groep 7 en 8 kunnen begaafde leerlingen een dagdeel per week masterclasses volgen op de OSG in Hoorn, mits tijdig aangemeld en in overleg met ouders. Daarnaast bestaat de mogelijkheid om deel te nemen aan een HB-ondersteuningsvoorziening van het samenwerkingsverband, een speciale klas buiten de school. Ons ondersteuningsteam adviseert hierover graag. Praktische Begaafdheid en Techniek: In groep 7 en 8 krijgen leerlingen de kans om deel te nemen aan lessen in het techlab van het Tabor College d'Ampte. Deze praktijkgerichte ervaringen benutten de talenten van deze leerlingen, verhogen hun betrokkenheid en bieden een welkome afwisseling van reguliere lessen. Deelnemers ontwikkelen zelfvertrouwen en executieve vaardigheden, wat hen helpt bij het organiseren van hun gedrag en leerproces. Ondersteuning bij Moeilijk Leren: Voor leerlingen die moeite hebben met leren, kan een P2O-er vanuit het samenwerkingsverband ondersteuning bieden aan leerkrachten bij het vormgeven van passend onderwijs. Deze gespecialiseerde leerkrachten focussen op preventieve, op maat gemaakte ondersteuning. Onze kwaliteitscoördinator kan leerkrachten ook ondersteunen bij uitdagende klassituaties. Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Leergedrag: Onze kwaliteitscoördinator fungeert tevens als gedragsspecialist. Wij hanteren de methodiek 'De Vreedzame School'. Voor leerlingen die behoefte hebben aan extra ondersteuning, werken we samen met schoolmaatschappelijk werk. Via ons knooppunt 2 bieden we ook de Rots&Water training aan. Neem contact op met de kwaliteitscoördinator voor meer informatie. Medische en Fysieke Ondersteuning: Leerlingen met visuele beperkingen kunnen gebruik maken van speciale tafels, stoelen en leermiddelen, in samenwerking met gespecialiseerde organisaties zoals Visio of Bartimeus. Voor leerlingen met gehoorverlies of doofheid bieden we ondersteuning met specifieke hulpmiddelen voor spraak en luisteren, in samenwerking met externe specialisten. Speciale Ondersteuningsruimte: De school beschikt over een aparte ruimte waar leerlingen individueel of in kleine groepjes extra begeleiding kunnen ontvangen, of waar zij tot rust kunnen komen. Grenzen van Ondersteuning: In situaties waarin een leerling een gevaar vormt voor zichzelf, medeleerlingen of personeel, hanteren wij de protocollen van onze school en stichting Allure. Onze kwaliteitscoördinator kan hierover nadere toelichting geven. Deskundige Hulpverlening: Onze kwaliteitscoördinator stuurt en coördineert de diverse ondersteuningsinitiatieven. Daarnaast kunnen gespecialiseerde teamleden en externe consulenten van het samenwerkingsverband ingeschakeld worden. Ons netwerk omvat diverse specialisten, zowel intern als extern, waaronder gedragswetenschappers, P2O-ers, schoolmaatschappelijk werkers, ergotherapeuten, fysiotherapeuten, jeugdartsen, jeugdverpleegkundigen, jeugd- en gezinscoaches, jeugdhulpverleners, logopedisten, NT2-specialisten, psychologen, schoolmaatschappelijk werkers, specialisten op het gebied van autisme, dyscalculie, dyslexie, gedrag, sociale vaardigheden, meer- en hoogbegaafdheid, minder- en laagbegaafdheid, motorische ontwikkeling, rekenen/wiskunde, taal/lezen, VierTaal, en speltherapeuten. Neem contact op met de kwaliteitscoördinator voor specifieke informatie. Samenwerking en Toezicht: Effectieve basisondersteuning vereist nauwe samenwerking met u als ouder, uw kind en eventuele externe hulpverleners. We evalueren voortdurend de effectiviteit van de geboden hulp. Onze kwaliteitscoördinator ziet toe op de correcte uitvoering van de afspraken, ook wanneer de hulp door externe partijen wordt verleend. Indien de benodigde ondersteuning niet binnen onze school geboden kan worden, onderzoeken we of een naburige basisschool deze expertise wel bezit. In overleg met u bekijken we dan de mogelijkheid van een overplaatsing. Meer informatie vindt u in het document 'Basis- en extra ondersteuning po Passend Onderwijs West-Friesland' op de website van het samenwerkingsverband. Toekomstvisie op Ondersteuning: Ons streven is om uiterlijk in 2027 een optimaal en proactief ondersteuningsaanbod te realiseren voor alle leerlingen. Door continue professionalisering en toegang tot expertise via ons bestuur en samenwerkingsverband, bieden we hoge verwachtingen. Formatiever toetsen tijdens de instructie stelt ons in staat om effectief te differentiëren. In 2026 hebben we ons aanbod voor meer- en hoogbegaafde leerlingen verder geoptimaliseerd.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Optimale Kwaliteitszorg en Toekomstgericht Schoolplan

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan 2023-2027?

Ons schoolplan 2023-2027 vormt de blauwdruk voor de ontwikkeling van Openbare Basisschool de Vijzel. Het document is nauw afgestemd op het strategisch beleidsplan van stichting Allure en definieert onze belangrijkste verbeterdoelen. Deze doelen garanderen een continue kwaliteitsverbetering en een uitstekende leeromgeving voor uw kind. Voor de periode 2023-2027 hebben we de volgende ambitieuze doelen vastgesteld: * **Burgerschap:** Tegen 2027 is burgerschap integraal onderdeel van ons curriculum, met een planmatige aanpak. * **Digitale Geletterdheid:** Alle leerlingen beheersen in 2027 de door de overheid gestelde doelen voor digitale vaardigheden. * **Begrijpend Lezen:** De leesresultaten in 2027 zijn minimaal op het niveau van het betreffende leerjaar of hoger. * **Taalonderwijs:** Vanaf 2027 integreren we ons taalonderwijs naadloos binnen thematische projecten. * **Professionele Groei:** Onze professionele leergemeenschap is in 2027 stevig verankerd. * **Didactische Vaardigheden:** Effectieve instructievaardigheden van onze leerkrachten zijn in 2027 een vanzelfsprekend onderdeel van ons lesgeven. Voor een gedetailleerde uitwerking van onze jaarlijkse doelstellingen, nodigen we u uit ons jaarplan te raadplegen.

Hoe waarborgt de school de realisatie van de gestelde doelen?

De schoolleiding draagt de eindverantwoordelijkheid voor kwaliteitszorg, met nauwlettend toezicht via gerichte gesprekken met het team en observaties in de klassen. Leerkrachten volgen de voortgang van leerlingen nauwgezet door middel van observaties, toetsen en persoonlijke leergesprekken. Op bovenschools niveau vindt structureel overleg plaats tussen het bestuur, de directie en de bovenschoolse kwaliteitsmedewerker. Hierin worden zowel de voortgang van onze ambities als de basiskwaliteit besproken, om te allen tijde een optimale leeromgeving te garanderen. Jaarlijks evalueren we onze kwaliteit met behulp van de Quickscans uit het WMK-instrumentarium. Dit is onderdeel van een meerjarenplan dat aansluit bij de strategische visie van onze stichting. De resultaten van deze scans, die zowel individueel per school als voor de stichting als geheel worden geanalyseerd, vormen de basis voor de evaluatie van het lopende jaarplan en bepalen de ontwikkelpunten voor het komende jaar. Essentiële pijlers van onze schoolkwaliteit zijn een positief pedagogisch klimaat, effectief didactisch handelen en een veilige leeromgeving. Binnen onze school investeren we zowel in individuele professionele ontwikkeling als in teamtrainingen. Deze scholing is gericht op het versterken van onze missie, visie en ambitieuze doelen. Bovendien stimuleren we samenwerking in professionele leergemeenschappen om ons onderwijs continu te verbeteren. Door data-analyse, het delen van ervaringen en gezamenlijk lesontwerp, verhogen we gezamenlijk de kwaliteit van ons onderwijs, met directe impact op de leerervaring van elke leerling.

Downloaden

Voorbereiding op de Basisschool: Ons Programma voor Jonge Kinderen in Hauwert

Toelichting van de school

Openbare Basisschool de Vijzel in Hauwert biedt een naadloze overgang voor jonge kinderen. Wij onderhouden een hechte band met het kinderdagverblijf in zowel Hauwert als Midwoud. Ouders die toestemming geven, ervaren een warme en vertrouwde overdracht naar onze basisschool. Dit zorgt ervoor dat uw kind zich snel thuis voelt in onze leeromgeving. In samenwerking met Kinderdagverblijf De Vlinderwerf in Hauwert organiseren we regelmatig gezamenlijke activiteiten. Denk hierbij aan leuke speelochtenden, bezoek van de schoolfotograaf en inspirerende voorleesochtenden, speciaal gericht op de ontwikkeling van onze jongste leerlingen.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool de Vijzel specifieke programma's voor jonge kinderen?

Openbare Basisschool de Vijzel richt zich op een optimale voorbereiding en integratie van jonge kinderen. Hoewel we geen apart 'extra' aanbod hebben, zorgen onze nauwe samenwerkingen en de warme overdracht voor een uitstekende start. Ons reguliere programma is ontworpen om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren en hen spelenderwijs kennis te laten maken met de basisschoolomgeving. Alle activiteiten zijn gericht op een positieve en leerzame ervaring vanaf de eerste schooldag.

Met welke organisaties werkt Basisschool de Vijzel samen voor het jonge kind?

Openbare Basisschool de Vijzel werkt nauw samen met Kinderopvang Vlinderwerf in Hauwert. Deze samenwerking garandeert een soepele overgang voor kinderen die van de opvang naar onze school stromen. Door gezamenlijke activiteiten, zoals speelochtenden en voorleesmomenten, creëren we een vertrouwde omgeving en bevorderen we de sociale ontwikkeling van jonge kinderen. Deze partnerschappen versterken ons aanbod en zorgen voor een holistische benadering van de vroege kinderjaren.

Openbare Basisschool de Vijzel werkt nauw samen met Kinderopvang Vlinderwerf in Hauwert. Deze samenwerking garandeert een soepele overgang voor kinderen die van de opvang naar onze school stromen. Door gezamenlijke activiteiten, zoals speelochtenden en voorleesmomenten, creëren we een vertrouwde omgeving en bevorderen we de sociale ontwikkeling van jonge kinderen. Deze partnerschappen versterken ons aanbod en zorgen voor een holistische benadering van de vroege kinderjaren.

Kinderopvang Vlinderwerf Hauwert
Team | Openbare Basisschool de Vijzel in Hauwert | [2025] Schoolregister