
Het team van Openbare Basisschool de Vijzel in Hauwert
Current section: teamZie hier hoe het team van Openbare Basisschool de Vijzel is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Basisschool de Vijzel. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Openbare Basisschool de Vijzel bij jullie?
Ontdek hoe goed Openbare Basisschool de Vijzel bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Openbare Basisschool de Vijzel zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Basisschool de Vijzel. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Openbare Basisschool de Vijzel werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Basisschool de Vijzel gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Flexibele Leerkrachtvervanging op De Vijzel: Zekerheid voor Uw Kind
Bij Openbare Basisschool de Vijzel begrijpen we het belang van continuïteit in het onderwijs. Wanneer een van onze toegewijde leerkrachten onverhoopt ziek wordt, zetten we alles op alles om direct een gekwalificeerde vervanger te regelen. Ons streven is om uw kind altijd in een vertrouwde leeromgeving te laten functioneren. Onze aanpak bij leerkrachtverzuim is zorgvuldig georganiseerd. Mocht het onverhoopt niet lukken om een externe invaller te vinden vanwege de huidige krapte op de arbeidsmarkt, dan hebben we een stappenplan om de impact op de lesgang te minimaliseren. Uw kind kan rekenen op een stabiele educatieve ervaring, zelfs tijdens onverwachte afwezigheid. Als eerste optie wordt gekeken of een van onze aanwezige leerkrachten, die momenteel geen lesgevende taken heeft, de betreffende groep tijdelijk kan overnemen. Dit zorgt voor directe continuïteit en behoud van de vertrouwde lesstructuur. We prioriteren altijd de educatieve voortgang van uw kind. Indien directe vervanging niet mogelijk is, kan de groep tijdelijk worden opgedeeld over andere klassen. Hierbij zorgen we ervoor dat geen enkele groep langer dan twee opeenvolgende schooldagen wordt opgesplitst. Dit beleid waarborgt dat de leskwaliteit gehandhaafd blijft en de leerlingen de aandacht krijgen die ze verdienen. In uitzonderlijke gevallen, wanneer geen van de bovenstaande opties haalbaar is, kan het voorkomen dat een groep tijdelijk naar huis wordt gestuurd. Dit is een laatste redmiddel, waarbij we streven naar een beslissing die minimaal een dag van tevoren gecommuniceerd kan worden. Mocht opvang thuis niet mogelijk zijn, dan bieden wij altijd een veilige plek op school onder begeleiding van een van onze leerkrachten. Een groep wordt maximaal twee opeenvolgende dagen naar huis gestuurd. Indien de afwezigheid van de leerkracht langer duurt en er nog steeds geen vervanger gevonden kan worden, rouleren we de thuisblijfregeling. Dit betekent dat andere groepen periodiek naar huis gestuurd kunnen worden. Hierdoor kan de vaste leerkracht van die groepen ingezet worden in de groep waar de oorspronkelijke leerkracht afwezig is, wat de continuïteit van het onderwijs verder ten goede komt. Uw kind staat centraal in al onze beslissingen.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Op de Vijzel wordt gewerkt met combinatiegroepen: in deze samenstelling wordt de meeste tijd doorgebracht. De groepen worden geleid door groepsleerkrachten.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling bij Basisschool de Vijzel
Taalontwikkeling en Rekenen: Extra Hulp op Maat
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Basisondersteuning voor taal en rekenen. Bij Openbare Basisschool de Vijzel bieden we gegarandeerd basisondersteuning aan alle leerlingen. Dit is afgestemd met andere scholen in de regio. Leerlingen die extra hulp nodig hebben bij lezen, spelling of kampen met dyslexie, ontvangen gerichte begeleiding van hun eigen leerkracht in de klas. Hoewel we zelf geen dyslexieonderzoek uitvoeren, signaleren we mogelijke dyslexie tijdig en bespreken dit discreet met u. Verder onderzoek en behandeling vinden extern plaats. Ook voor rekenproblemen geldt dat extra uitleg en begeleiding in de klas wordt geboden. Net als bij dyslexie, voeren wij zelf geen dyscalculieonderzoeken uit. Bij een vermoeden van dyscalculie of ernstige rekenproblemen nemen we contact op met de ouders om vervolgstappen te bespreken, waarbij extern onderzoek en behandeling de norm is. Voor leerlingen die thuis een andere taal spreken, bieden we extra ondersteuning in groep 1 en 2. Vanaf groep 3 kunnen nieuwkomers doorstromen naar een gespecialiseerde taalklas in de regio, met een maximale verblijfsduur van 1,5 jaar. Leerlingen die extra uitdaging zoeken vanwege meer- of hoogbegaafdheid, krijgen verrijkende opdrachten en projecten aangeboden. Het compacten van lesstof zorgt ervoor dat zij sneller door de reguliere leerstof gaan, waardoor er ruimte ontstaat voor verdieping. Leerlingen met leer- of ontwikkelingsproblemen ontvangen binnen onze school extra ondersteuning en gerichte hulp om hun leerproces te optimaliseren.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Leergedrag
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Stimuleren van sociaal-emotionele ontwikkeling en een positieve leerhouding. Op Basisschool de Vijzel hanteren we duidelijke regels in de klas en op school om gedragsproblemen te voorkomen en een veilige leeromgeving te creëren. We begeleiden leerlingen actief bij het ontwikkelen van sociale vaardigheden, het verbeteren van hun werkhouding en het versterken van hun leervermogen. We besteden veel aandacht aan hoe leerlingen omgaan met hun eigen emoties en die van anderen. Dit draagt bij aan een positief klassenklimaat en bevordert het algehele welzijn van elk kind.
Gedrag, Werkhouding en Effectieve Taakaanpak
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Gedragsondersteuning en advies op maat. Met goedkeuring van ouders onderhouden we nauwe banden met ons samenwerkingsverband. Dit stelt ons in staat om snel en effectief advies in te winnen bij een orthopedagoog of gedragsspecialist. Binnen ons schoolbestuur, Allure, hebben we toegang tot een gespecialiseerd Expert team. Dit team beschikt over een breed scala aan expertises, waardoor we voor elke specifieke uitdaging de juiste ondersteuning kunnen bieden.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Ondersteuning bij motorische ontwikkeling. In nauwe samenwerking met ouders kunnen we indien nodig een fysiotherapeut inschakelen om de motorische ontwikkeling van uw kind te ondersteunen. Dit gebeurt altijd in overleg en met uw toestemming.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Medische en fysieke ondersteuning op school. De Vijzel volgt strikte richtlijnen voor het toedienen van medicatie en het verlenen van medische zorg. We zorgen voor een veilige en verantwoorde aanpak. Onze schoolfaciliteiten zijn gedeeltelijk toegankelijk voor rolstoelgebruikers, wat bijdraagt aan een inclusieve omgeving. Met de expertise van het landelijk netwerk Ziezon ondersteunen we ook leerlingen die langdurig ziek zijn, zodat zij zoveel mogelijk betrokken blijven bij het schoolleven.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Uitmuntende Extra Ondersteuning voor Elke Leerling op De Vijzel
Ontdek Ons Uitgebreide Ondersteuningsaanbod
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Optimale Kwaliteitszorg en Toekomstgericht Schoolplan
Wat zijn de kernambities van ons schoolplan 2023-2027?
Hoe waarborgt de school de realisatie van de gestelde doelen?
Voorbereiding op de Basisschool: Ons Programma voor Jonge Kinderen in Hauwert
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt Basisschool de Vijzel specifieke programma's voor jonge kinderen?
Met welke organisaties werkt Basisschool de Vijzel samen voor het jonge kind?
Openbare Basisschool de Vijzel werkt nauw samen met Kinderopvang Vlinderwerf in Hauwert. Deze samenwerking garandeert een soepele overgang voor kinderen die van de opvang naar onze school stromen. Door gezamenlijke activiteiten, zoals speelochtenden en voorleesmomenten, creëren we een vertrouwde omgeving en bevorderen we de sociale ontwikkeling van jonge kinderen. Deze partnerschappen versterken ons aanbod en zorgen voor een holistische benadering van de vroege kinderjaren.