
De resultaten van Rehobothschool in Hardinxveld-Giessendam
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Rehobothschool, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Rehobothschool bij jullie?
Ontdek hoe goed Rehobothschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau: Basisvaardigheden voor Succes
Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit niveau wordt getoetst in groep 8 middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau behalen. Dit percentage fungeert als de signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau, een standaard die geldt voor alle basisscholen in Nederland.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau: Ambitieus Leren voor Toekomstig Succes
Het streefniveau daagt leerlingen uit om verder te gaan dan de basis en hogere academische doelen te bereiken. Ons doel is om een zo groot mogelijk deel van onze leerlingen aan het einde van groep 8 dit ambitieniveau te zien behalen. De onderwijsinspectie stelt voor elke school een specifieke streefwaarde vast, gebaseerd op de unieke leerlingenpopulatie. Dit percentage dient als de signaleringswaarde om de prestaties van de school op het streefniveau te beoordelen.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Rehobothschool?
De Rehobothschool begeleidt leerlingen zorgvuldig naar het voortgezet onderwijs. In groep 7 starten de gesprekken over schooladvies, waarbij we samen met ouders de verwachtingen verkennen en een voorlopig advies formuleren. Dit proces wordt in groep 8 voortgezet, met een focus op de schoolkeuze van de leerling. In februari ontvangen leerlingen hun definitieve schooladvies, na uitgebreide gesprekken en met aandacht voor alle open dagen van het voortgezet onderwijs. We onderhouden sterke banden met scholen voor voortgezet onderwijs. Dit zorgt voor een warme overdracht en regelmatige afstemming, waarbij we ook op de hoogte blijven van de voortgang van onze oud-leerlingen.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling op de Rehobothschool: Kanjertraining voor een Positieve Schoolomgeving
Op de Rehobothschool stimuleren we de sociale ontwikkeling van elk kind, essentieel voor succes in onze dynamische samenleving. We richten ons op het aanleren van cruciale sociale vaardigheden, zoals het herkennen en omgaan met eigen emoties. Daarnaast leren kinderen zich in te leven in de gevoelens en gedachten van anderen, wat leidt tot een groter bewustzijn van hun eigen sociale gedrag. Vragen als 'Hoe los je conflicten op?', 'Hoe ga je respectvol met leeftijdsgenoten om?' en 'Hoe gedraag je je in sociale situaties?' staan centraal. Om deze doelen te bereiken, maken we gebruik van de bewezen effectieve Kanjertraining. Deze methode biedt praktische handvatten voor een positieve en veilige leeromgeving waarin ieder kind zich optimaal kan ontwikkelen.
Betrouwbaarheid: Wij staan voor wat we zeggen en doen, en kinderen kunnen op ons rekenen.
Zorg dragen voor elkaar: Een omgeving waarin we omzien naar elkaar en elkaar ondersteunen in groei en ontwikkeling.
Respect: Elk kind en elke volwassene wordt met respect behandeld, wat de basis vormt voor een prettige en veilige schoolcultuur.
Hoe bevordert de Rehobothschool de sociale vaardigheden van uw kind?
De Rehobothschool stimuleert de sociale ontwikkeling door middel van gerichte trainingen en activiteiten die kinderen leren omgaan met zichzelf en anderen. Onze aanpak is gericht op het ontwikkelen van empathie, conflictoplossing en positief sociaal gedrag, met de Kanjertraining als kernonderdeel.
Welke registratiemethoden gebruikt de Rehobothschool voor sociale vooruitgang?
De Rehobothschool monitort de sociale ontwikkeling nauwgezet met behulp van diverse registratiemethoden om de vooruitgang van elk kind te volgen. We maken specifiek gebruik van: * Kanvas voor een uitgebreid overzicht. * De leerlijnen van ParnasSys, met name voor onze jongste leerlingen in groep 1 en 2, om een solide basis te leggen.
Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op de Rehobothschool?
De Rehobothschool zet zich actief in voor de sociaal-emotionele groei van leerlingen door gebruik te maken van de Kanjertraining. Deze methode is speciaal ontworpen om kinderen te helpen bij het ontwikkelen van zelfvertrouwen, veerkracht en positieve sociale interacties.
Onderwijsinspectie Rapport Rehobothschool: Kwaliteit en Ontwikkeling
De Onderwijsinspectie beoordeelt de kwaliteit van ons onderwijs. Dit zien wij als een waardevolle toetsing van onze dagelijkse praktijk en een stimulans voor verdere ontwikkeling. We integreren de inzichten en aanbevelingen uit de inspectierapporten actief in onze schoolplannen, gericht op continue verbetering. Tijdens het meest recente inspectiebezoek in oktober 2021 is de Rehobothschool beoordeeld met het predicaat 'goed'. Deze positieve waardering bevestigt de effectiviteit van ons onderwijs en de toewijding van ons team aan een stimulerende leeromgeving voor alle leerlingen.