Basisschool Openbare basisschool De Driemaster in Hardinxveld-Giessendam

De resultaten van Openbare basisschool De Driemaster in Hardinxveld-Giessendam

Current section: resultaten
Pietersweer 32
3371 Hardinxveld-Giessendam

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Openbare basisschool De Driemaster, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Openbare basisschool De Driemaster bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare basisschool De Driemaster bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau: De Basis voor Elke Leerling

Het fundamenteel niveau vormt de essentiële basis voor taal en rekenen die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt nauwkeurig gemeten in groep acht middels de eindtoets of doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een strikte norm: minimaal 85% van alle leerlingen dient dit basisniveau te halen. Dit percentage van 85% fungeert als de landelijke signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau, een standaard die gelijk is voor alle basisscholen in Nederland, inclusief De Driemaster.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau: Hogere Ambitie voor Toekomstig Succes

Het streefniveau vertegenwoordigt een ambitieuzer leerdoel dan het fundamenteel niveau. Ons streven is om een zo groot mogelijk percentage van onze leerlingen aan het einde van groep acht dit hogere niveau te laten bereiken. De onderwijsinspectie stelt voor elke basisschool, gebaseerd op de specifieke leerlingpopulatie, een individueel streefpercentage vast. Dit percentage dient als de unieke signaleringswaarde voor het streefniveau van de school, zoals ook van toepassing is op Openbare basisschool De Driemaster.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Openbare basisschool De Driemaster?

Op Openbare Basisschool De Driemaster in Hardinxveld-Giessendam begeleiden we leerlingen actief naar de middelbare school. Vanaf groep 6 starten we met proactieve gesprekken, waarbij we samen met ouders en de leerling de doorstroommogelijkheden verkennen. Deze gesprekken zijn gericht op het inzichtelijk maken van de verwachtingen, ambitieniveaus en ideeën van elke leerling. Hierdoor kunnen kinderen en hun ouders zich al vanaf groep 7 goed oriënteren op vervolgscholen, bijvoorbeeld door het bijwonen van open dagen en informatieavonden. De schooladviesprocedure wordt ondersteund door de IEP toetsen, die aan het einde van groep 6, midden groep 7 en einde groep 7 worden afgenomen. De resultaten hiervan worden met u en uw kind besproken en, indien nodig, aangepast op basis van de individuele ontwikkeling. Voor februari ontvangen de leerlingen van groep 8 hun definitieve doorstroomadvies. Dit advies is een optelsom van de leeraanpak, sociaal-emotionele ontwikkeling, creatieve vaardigheden en de behaalde leerresultaten. De landelijke IEP doorstroomtoets in februari biedt een objectieve tweede meting die kan leiden tot een heroverweging van het advies. De aanmelding bij de gekozen middelbare school vindt plaats tijdens de regionale inschrijfdagen eind maart. Vervolgens delen wij het onderwijskundig rapport met de middelbare school om een optimale start voor uw kind te garanderen. De kennismaking met de mentor en klas vindt plaats rond juni.

Grafiek

Grafiek laden...

Inspectierapport: Kwaliteit en Ontwikkeling op Basisschool De Driemaster

De Driemaster, een openbare basisschool in Hardinxveld-Giessendam, wordt positief beoordeeld door de Inspectie van het Onderwijs. In januari 2017 ontving de school een oordeel 'goed' voor zowel Kwaliteitszorg (KA1) als Kwaliteitscultuur (KA2). Daarnaast heeft de school zich vrijwillig laten beoordelen op de aanvullende standaard OP6 (Samenwerking), waarvoor eveneens het predicaat 'goed' is behaald. Dit toont de proactieve houding van De Driemaster op het gebied van samenwerkingsprocessen. De inspectie was ook onder de indruk van het onderwijsaanbod (OP1), wat resulteerde in een 'goed' oordeel. Dit bevestigt de sterke punten van de school op het gebied van lesinhoud en leeractiviteiten. Het inspectierapport biedt waardevolle inzichten voor de verdere ontwikkeling van De Driemaster. De school zet zich actief in voor procesgericht werken, de ontwikkeling van een kijkwijzer voor didactisch handelen en het borgen van onderwijsinnovaties. Dit alles met als doel de kwaliteit van het onderwijs continu te verbeteren en leerlingen een optimale leeromgeving te bieden.

Resultaten | Openbare basisschool De Driemaster in Hardinxveld-Giessendam | [2025] Schoolregister