
Het team van IKC De Wonderwijzer in Hardinxveld-Giessendam
Current section: teamZie hier hoe het team van IKC De Wonderwijzer is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van IKC De Wonderwijzer. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past IKC De Wonderwijzer bij jullie?
Ontdek hoe goed IKC De Wonderwijzer bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij IKC De Wonderwijzer zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 85.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij IKC De Wonderwijzer. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij IKC De Wonderwijzer werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor IKC De Wonderwijzer gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Flexibele Leerkrachtvervanging bij IKC De Wonderwijzer
Bij IKC De Wonderwijzer zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van een groepsleerkracht. Of het nu gaat om ziekte, persoonlijke omstandigheden of noodzakelijke nascholing, wij hebben een proactief beleid om uw kind optimaal te blijven begeleiden. Ons doel is om bij elke afwezigheid een passende vervanger te vinden, bij voorkeur een bekend gezicht dat de continuïteit en vertrouwde sfeer waarborgt. We zetten ons volledig in om een gekwalificeerde professional in te zetten die de lesstof kan voortzetten en de leerlingen kan ondersteunen. Indien een externe vervanger niet direct beschikbaar is, kijken we naar interne oplossingen binnen ons ervaren team. Soms kan het voorkomen dat we, in uiterste nood, creatieve oplossingen moeten bedenken om de continuïteit te garanderen. In uitzonderlijke gevallen, wanneer alle opties zijn uitgeput, kan het zijn dat een groep tijdelijk vrijgesteld wordt van les. In zulke situaties communiceren we proactief met ouders en zoeken we samen naar oplossingen voor de opvang. Hoewel de recente periodes met coronamaatregelen ons hebben uitgedaagd, hebben we geleerd en ons voorbereid op toekomstige uitdagingen. We werken aan robuuste plannen om de impact van dergelijke situaties op het onderwijs te minimaliseren en de leerervaring van uw kind te beschermen.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning op IKC De Wonderwijzer: Specialisten voor Elke Behoefte
Taal en Rekenen: Fundamentele Vaardigheden
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op IKC De Wonderwijzer zetten wij in op sterke taal- en rekenvaardigheden. Onze rekencoördinator, Pier Anne Nawijn, en taalcoördinator, Desiree de Vries, zijn hierin gespecialiseerd. Zij volgen actuele ontwikkelingen via netwerkbijeenkomsten en bewaken de consistente aanpak binnen onze school. Dit zorgt voor een optimale leerlijn voor elk kind.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Groeien in Zelfvertrouwen
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De sociaal-emotionele ontwikkeling van uw kind staat centraal. Onze intern begeleider, Karlijn Nijhoff, en gedragsspecialist, Agnes van As, werken nauw samen om deze ontwikkeling te monitoren. We gebruiken hiervoor effectieve methoden zoals de Kanjertraining en diverse signaleringsinstrumenten, waaronder vragenlijsten, sociogrammen en het instrument 'Zien'. Daarnaast bieden we een wekelijkse plusklas aan voor leerlingen die extra intellectuele uitdaging nodig hebben, naast het aanbod in de klas.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Structuur en Succes
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor een optimale gedragsontwikkeling, een positieve werkhouding en een effectieve taakaanpak bieden wij gerichte ondersteuning. Deze aanpak is gedetailleerd uitgewerkt in ons onderwijsplan voor sociaal-emotionele ontwikkeling. Onze gedragsspecialist en intern begeleider coördineren deze inspanningen om elk kind te helpen succesvol te zijn in zijn leerproces.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Fit
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
IKC De Wonderwijzer besteedt veel aandacht aan de motorische en lichamelijke ontwikkeling. Onze bewegingslessen worden verzorgd door Iris Klapwijk, een gediplomeerde vakleerkracht bewegingsonderwijs. Zij zorgt voor een gevarieerd en uitdagend programma dat de kinderen helpt hun fysieke vaardigheden te ontwikkelen.
Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid Eerst
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De veiligheid en het welzijn van onze leerlingen zijn cruciaal. Op IKC De Wonderwijzer zijn meerdere medewerkers getraind als Bedrijfshulpverlener (BHV). Onze BHV'ers, waaronder Marieke van Es, Gretha Scholtens, Linda Huisman en Daniek van Houwelingen, zijn voorbereid om adequaat te handelen bij calamiteiten en zorgen voor de nodige persoonlijke verzorging waar nodig.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Individuele Ondersteuning en Ontwikkeling op IKC De Wonderwijzer
Ons Persoonlijke Zorgbeleid Uitgelegd
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Doelen en Aanpak
Welke Educatieve Doelen Beoogt IKC De Wonderwijzer met Haar Schoolplan?
Hoe Realiseert IKC De Wonderwijzer Haar Educatieve Doelstellingen?
Peuteropvang en Vroege Ontwikkeling bij IKC De Wonderwijzer
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welk speciaal aanbod heeft IKC De Wonderwijzer voor jonge kinderen?
Met welke partners werkt IKC De Wonderwijzer samen voor de opvang van jonge kinderen?
IKC De Wonderwijzer werkt nauw samen met Kinderopvang De Wonderwijzer om een geïntegreerd aanbod voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze doorstroom en een consistente pedagogische visie. Door deze samenwerking kunnen wij een doorlopende leerlijn bieden, vanaf de peuteropvang tot aan het einde van de basisschool. Dit versterkt de ontwikkelingsmogelijkheden van elk kind. Bezoek de website van Kinderopvang De Wonderwijzer voor meer informatie over hun diensten en onze gedeelde visie op kinderopvang en onderwijs.