Islamitische Basisschool Al-Islaah in Harderwijk

Het team van Islamitische Basisschool Al-Islaah in Harderwijk

Current section: team
Bosboom-Toussaintstraat 1
3842 Harderwijk

Zie hier hoe het team van Islamitische Basisschool Al-Islaah is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Islamitische Basisschool Al-Islaah. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Islamitische Basisschool Al-Islaah bij jullie?

Ontdek hoe goed Islamitische Basisschool Al-Islaah bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Islamitische Basisschool Al-Islaah zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 80.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (80.6%)
Man (19.4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.9%)
Man (16.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Islamitische Basisschool Al-Islaah. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (6.7%)
25-35 jaar (18.3%)
35-45 jaar (36.7%)
45-55 jaar (25%)
55-65 jaar (10%)
&ge;65 jaar (3.3%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.4%)
25-35 jaar (28.4%)
35-45 jaar (26.2%)
45-55 jaar (20.5%)
55-65 jaar (15.9%)
&ge;65 jaar (1.7%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Islamitische Basisschool Al-Islaah werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (45.2%)
Direct ondersteunend personeel (41.9%)
Indirect ondersteunend personeel (8.1%)
Management (4.8%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Islamitische Basisschool Al-Islaah gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten op Al-Islaah: Altijd Onderwijs Garandeerd

Op Islamitische Basisschool Al-Islaah zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van leerkrachten. De vervanging van personeel bij verlof of ziekte volgt de richtlijnen zoals vastgelegd in de CAO PO. Onze prioriteit ligt bij het waarborgen van een stabiele leeromgeving voor alle leerlingen. Daarom zetten we in eerste instantie de duo-leerkracht of een collega-leerkracht in om de lessen zo soepel mogelijk over te nemen. Mocht deze interne oplossing niet volstaan, dan organiseren we de vervanging op een andere effectieve manier. Dit kan betekenen dat de lesstof wordt verdeeld over andere klassen, of dat er tijdelijk onderwijs op afstand wordt aangeboden, zodat leerlingen thuis toch de benodigde instructies ontvangen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Onze school en identiteit

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Maat: Specialisten bij Islamitische Basisschool Al-Islaah

2

Versterking Taal en Rekenen: Extra Hulp voor Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider met Expertise
Gekwalificeerde specialisten met ERWD-opleiding (Ernstige Reken- en Wiskundeproblemen)

Toelichting van de school:

Islamitische Basisschool Al-Islaah biedt gespecialiseerde ondersteuning aan leerlingen die extra hulp nodig hebben bij taal en rekenen. Onze intern begeleiders werken nauw samen met externe deskundigen van het Zorg-Advies-Team om een effectief ondersteuningsplan op te stellen. Deze proactieve aanpak zorgt ervoor dat elke leerling de juiste begeleiding krijgt om zijn of haar academische potentieel volledig te benutten. Wij geloven in een gezamenlijke inspanning om leerresultaten te optimaliseren.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Groei in een Veilige Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Sociaal-Emotionele Groei

Toelichting van de school:

Voor het schooljaar 2025-2026 zetten we een pedagogisch specialist in die zich richt op het versterken van het schoolklimaat. Deze specialist verbindt onze rijke islamitische identiteit met de nieuwste inzichten uit de positieve psychologie. Ons doel is het welzijn, zelfvertrouwen en de veerkracht van onze leerlingen te bevorderen. Door religieuze en spirituele vorming te combineren met moderne pedagogische theorieën, creëren we een omgeving waarin kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen, zowel sociaal-emotioneel als moreel. We streven naar een veilige, respectvolle en stimulerende leeromgeving waar elke leerling zich gezien en gewaardeerd voelt. Dit draagt bij aan een brede persoonlijke ontwikkeling.

1

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak Optimaliseren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Gedrag en Studievaardigheden

Toelichting van de school:

Onze intern begeleiders bieden gerichte ondersteuning om de gedragseigenschappen, werkhouding en taakaanpak van leerlingen te verbeteren. Dit sluit naadloos aan bij de pedagogische benadering die we hanteren. Door middel van individuele begeleiding en klassikale interventies werken we aan een positieve leerhouding en effectieve studievaardigheden. Dit helpt leerlingen om hun schoolwerk met meer focus en succes aan te pakken.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond Leren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Wij besteden aandacht aan de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen. Onze intern begeleiders zorgen voor een stimulerende omgeving waarin kinderen actief bezig kunnen zijn. Dit omvat zowel de reguliere gymlessen als het integreren van beweging in het dagelijkse onderwijs. Een gezonde fysieke ontwikkeling is essentieel voor een brede ontwikkeling, inclusief de cognitieve en sociaal-emotionele aspecten.

2

Medische Handelingen en Persoonlijke Verzorging: Zorgzaam en Veilig

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Zorgcoördinatie
Gediplomeerde BHV-ers (Bedrijfshulpverleners)

Toelichting van de school:

Islamitische Basisschool Al-Islaah waarborgt de veiligheid en het welzijn van alle leerlingen, ook op het gebied van medische handelingen en persoonlijke verzorging. Onze intern begeleiders coördineren de zorg en werken samen met gekwalificeerde BHV-ers. Dit zorgt voor een veilige omgeving waarin specifieke medische zorg verleend kan worden en waar persoonlijke verzorging met respect wordt benaderd. De gezondheid en veiligheid van uw kind staan bij ons voorop.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
7
Totaal specialisten
7
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Gymlokaal
VVE peuterspeelzaal (SKH)

Ontdek de Extra Ondersteuning voor Kinderen op Basisschool Al-Islaah

Ons Schoolondersteuningsprofiel: Begeleiding op Maat

Op Islamitische Basisschool Al-Islaah geloven we in een onderwijsomgeving waar elk kind zich optimaal kan ontwikkelen. Ons schoolondersteuningsprofiel beschrijft gedetailleerd hoe wij leerlingen met specifieke ondersteuningsbehoeften begeleiden. Wij bieden gerichte hulp aan kinderen die extra ondersteuning nodig hebben vanwege bijvoorbeeld een lichamelijke of verstandelijke beperking, een chronische ziekte, gedragsproblemen of een leerstoornis. Ouders worden nauw betrokken bij dit proces, en de afspraken en middelen die we inzetten worden duidelijk vastgelegd. Toekomstige ontwikkelingen in extra ondersteuning Al-Islaah ziet een groeiend aantal leerlingen met een Taalontwikkelingsstoornis (TOS). Ons toegewijde team wil zich hier verder in specialiseren om de best mogelijke begeleiding te garanderen. Daarnaast versterken we proactief een vreedzaam en positief leef- en leerklimaat. We integreren bewezen methodieken zoals 'De Vreedzame School', de PRIMA-anti-pestaanpak en 'Geluksgericht Werken'. Deze aanpakken dragen bij aan een veilige en stimulerende omgeving waarin elk kind kan floreren en zich veilig voelt.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Toekomstgericht Onderwijs bij Al-Islaah

Welke ambitieuze doelen staan centraal in ons schoolplan?

Bij Islamitische Basisschool Al-Islaah streven we continu naar onderwijsverbetering. Ons schoolplan legt de focus op een cyclische benadering om de kwaliteit van ons onderwijs te waarborgen en te verhogen. We stellen onszelf kritische vragen: zetten we de juiste onderwijsactiviteiten in? Voeren we deze effectief uit? Hoe meten we ons succes en hoe kijken anderen hiernaar? En belangrijker nog, hoe benutten we deze inzichten voor verdere groei? De PDCA-cyclus (Plan-Do-Check-Act) vormt de ruggengraat van onze kwaliteitszorg. Jaarlijks evalueren we zorgvuldig leerlingvorderingen, groepsdynamiek, personeelsontwikkeling (inclusief scholing en Persoonlijke Ontwikkelingsplannen), financiële prestaties en de betrokkenheid van ouders. Dit alles om ervoor te zorgen dat we als school optimaal presteren op alle fronten. Om onze doelen te bereiken en onze voortdurende verbeteringscyclus te ondersteunen, maken we gebruik van zowel interne als externe meetinstrumenten. Het WMK-kwaliteitsmodel integreert al onze kwaliteitsmetingen op een gestructureerde manier. Interne instrumenten zoals meerjarenbegrotingen, functioneringsgesprekken, en diverse vragenlijsten voor leerkrachten, leerlingen en ouders (met betrekking tot zowel de leeromgeving als sociale veiligheid) helpen ons hierbij. Ook ons leerlingvolgsysteem en het schoolplan zelf zijn cruciale onderdelen. Voor een compleet beeld gebruiken we externe metingen zoals ouderenquêtes, de Periodieke Kwaliteitsonderzoeken van de Inspectie, meerjarenplanningen en risico-inventarisaties. Deze brede aanpak verzekert een hoge en consistente onderwijskwaliteit voor al onze leerlingen.

Hoe realiseren wij onze onderwijsdoelen effectief?

Onze onderwijsdoelen worden helder vastgelegd in een jaarlijks opgesteld en geëvalueerd jaarplan. Dit zorgt voor een duidelijke richting en focus gedurende het schooljaar. De voortgang en effectiviteit van onze plannen worden structureel besproken en geëvalueerd tijdens overleggen van het managementteam. Daarnaast betrekken we ons voltallige team actief bij deze evaluaties. Middels een WMK Quickscan monitoren we continu de voortgang en identificeren we eventuele aandachtspunten. Deze transparante en collaboratieve aanpak stelt ons in staat om tijdig bij te sturen en de kwaliteit van ons onderwijs te optimaliseren, zodat we onze ambitieuze doelen voor elke leerling kunnen blijven realiseren.

Ontdek Ons Peuterprogramma: Een Vliegende Start op Al-Islaah

Toelichting van de school

Islamitische Basisschool Al-Islaah verwelkomt uw peuter van harte met ons uitgebreide peuterprogramma, gestart in januari 2022. In samenwerking met Stichting Kinderspeelzalen Harderwijk (SKH) biedt Peuterspeelzaal Mozaïek elke ochtend, van 8.30 tot 12.15 uur, een stimulerende omgeving voor kinderen van 2 tot 4 jaar. Wat houdt onze peuterspeelzaal in? Onze peuterspeelzaal is een veilige en leerzame plek waar kinderen spelenderwijs kennismaken met groepsprocessen en basisvaardigheden. Met maximaal 12 peuters per ochtend en twee toegewijde leidsters, stimuleren we de ontwikkeling door een breed scala aan activiteiten. Kinderen van 2 jaar starten met drie ochtenden, waarna dit geleidelijk wordt uitgebreid naar vijf dagdelen naarmate ze 2,5 jaar worden. Waarom kiezen voor onze peuterspeelzaal? De overstap naar de basisschool wordt aanzienlijk soepeler dankzij onze peuterspeelzaal. Kinderen ontwikkelen spelenderwijs hun taalvaardigheid door voorlezen en interactieve gesprekken, wat essentieel is voor een goede beheersing van het Nederlands. Ze leren sociale vaardigheden zoals samen spelen, luisteren naar elkaar en het delen van ervaringen. Creatieve activiteiten zoals puzzelen, spelletjes en knutselen prikkelen hun nieuwsgierigheid en wereldoriëntatie. Dit alles zorgt voor een vliegende start op de basisschool; de omgeving is al bekend en de kinderen beheersen al veel vaardigheden die cruciaal zijn voor schoolsucces.

Veelgestelde vragen

Biedt Islamitische Basisschool Al-Islaah een speciaal programma voor jonge kinderen?

Ja, Islamitische Basisschool Al-Islaah biedt een gespecialiseerd programma voor jonge kinderen, inclusief voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang, om een optimale start te garanderen.

Ja, Islamitische Basisschool Al-Islaah biedt een gespecialiseerd programma voor jonge kinderen, inclusief voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang, om een optimale start te garanderen.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang op Al-Islaah

Met welke partners werkt Al-Islaah samen voor peuteropvang?

Islamitische Basisschool Al-Islaah werkt nauw samen met Stichting Kinderspeelzalen Harderwijk (SKH) om hoogwaardige peuteropvang en educatieve programma's te waarborgen.

Islamitische Basisschool Al-Islaah werkt nauw samen met Stichting Kinderspeelzalen Harderwijk (SKH) om hoogwaardige peuteropvang en educatieve programma's te waarborgen.

Team | Islamitische Basisschool Al-Islaah in Harderwijk | [2025] Schoolregister