CBS De Bron Harderwijk (23CH) in Harderwijk

Het team van CBS De Bron Harderwijk (23CH) in Harderwijk

Current section: team
Frankenskamp 4
3848 Harderwijk

Zie hier hoe het team van CBS De Bron Harderwijk (23CH) is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van CBS De Bron Harderwijk (23CH). De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past CBS De Bron Harderwijk (23CH) bij jullie?

Ontdek hoe goed CBS De Bron Harderwijk (23CH) bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij CBS De Bron Harderwijk (23CH) zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 91.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (91.7%)
Man (8.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.3%)
Man (17.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij CBS De Bron Harderwijk (23CH). Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (12.5%)
25-35 jaar (16.7%)
35-45 jaar (16.7%)
45-55 jaar (25%)
55-65 jaar (29.2%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.3%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (26.5%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij CBS De Bron Harderwijk (23CH) werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (75%)
Direct ondersteunend personeel (8.3%)
Indirect ondersteunend personeel (12.5%)
Management (4.2%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor CBS De Bron Harderwijk (23CH) gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten bij CBS De Bron: Een Duidelijke Uitleg

Het lerarentekort is een uitdaging waar veel scholen, waaronder CBS De Bron in Harderwijk, mee te maken hebben. Dit kan soms betekenen dat leerlingen tijdelijk thuis moeten blijven. We begrijpen dat dit gevolgen heeft voor u als ouder en doen er alles aan om dit te minimaliseren. U wordt altijd zo tijdig mogelijk geïnformeerd, zodat u passende opvang kunt regelen. Onze prioriteit is altijd om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen. Bij afwezigheid van een leerkracht zetten we verschillende opties in om de lessen door te laten gaan. Dit omvat het actief zoeken naar bevoegde invallers, het inzetten van deeltijdcollega's en het betrekken van onderwijsassistenten of stagiaires. Indien directe vervanging niet mogelijk is, bekijken we creatieve oplossingen. Soms schuiven leerkrachten door naar andere jaargroepen, wordt een klas tijdelijk verdeeld over andere groepen met duidelijke instructies, of vragen we ouders vriendelijk om hun kind thuis te houden. In alle gevallen streven we naar een oplossing die het leerproces van uw kind zo min mogelijk verstoort.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Maat bij CBS De Bron Harderwijk

7

Taal en Rekenen: Fundament voor Succes

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Rekenspecialist
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist

Toelichting van de school:

Bij CBS De Bron in Harderwijk leggen we de lat hoog voor taal en rekenen. Met moderne, bewezen leermethoden die aansluiten bij de kerndoelen, bieden we elke leerling de kans om zijn of haar potentieel volledig te benutten. Onze gestructureerde aanpak met instructiegroepen zorgt voor gepersonaliseerd leren, waarbij leerlingen die extra uitdaging zoeken, verrijkende opdrachten krijgen, en zij die meer ondersteuning nodig hebben, gerichte hulp ontvangen. We begrijpen dat elk kind uniek is en eigen leerbehoeften heeft. Daarom zetten wij ons met passie in om een omgeving te creëren waarin ieder kind kan floreren. Of het nu gaat om extra begeleiding van een leerkracht, een onderwijsassistent, of de expertise van onze gespecialiseerde teamleden, wij zorgen voor de juiste ondersteuning op maat. Ons doel is om leerlingen niet alleen de basisvaardigheden bij te brengen, maar ook het zelfvertrouwen te geven om te excelleren.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Groeien met Zelfvertrouwen

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Sociaal-emotioneel leren is een kernonderdeel van onze schoolfilosofie. Wij helpen leerlingen bij het ontwikkelen van essentiële vaardigheden zoals het uiten van emoties, het opbouwen van zelfvertrouwen, en het effectief samenwerken met anderen. Deze competenties zijn cruciaal voor hun ontwikkeling tot zelfstandige en empathische wereldburgers. We streven naar een positief en stimulerend schoolklimaat waar respect centraal staat. Door actief aandacht te besteden aan sociale interactie, het voorkomen van uitsluiting en het aanpakken van pestgedrag, creëren we een veilige omgeving voor iedereen. Met de innovatieve methode Kwink versterken we de sociaal-emotionele vaardigheden en de 21e-eeuwse vaardigheden, zodat leren en welzijn hand in hand gaan. Een goede balans tussen schoolse prestaties en sociaal-emotionele groei is hierbij ons uitgangspunt.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Structuur voor Succes

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Bij CBS De Bron stimuleren we een proactieve werkhouding en bevorderen we zelfstandigheid bij al onze leerlingen. Door duidelijke verwachtingen, een gestructureerde aanpak en gerichte begeleiding, waaronder Emotie Regulatie Training, helpen we leerlingen hun leerdoelen te bereiken. Onze handelingsgerichte werkwijze, ondersteund door observaties en toetsanalyses, stelt ons in staat om effectieve leerplannen op te stellen. We geloven in een gezamenlijke aanpak waarbij leerlingen, leerkrachten en specialisten nauw samenwerken. Indien nodig stellen we een ontwikkelperspectiefplan (OPP) op om optimale ondersteuning te garanderen. Door leerlingen te bespreken in teamverband, zorgen we voor een integrale benadering die is afgestemd op de individuele behoeften van elk kind, wat leidt tot een duurzame ontwikkeling en succes.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief Leren

Beschikbare specialisten:

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
14
Totaal specialisten
14
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Mediatheek
Speellokaal
Peuterspeelzaal en BSO van SKH
Brede School Frankrijk/Hierden GA! Harderwijk

Optimale Leerlingondersteuning op Maat bij CBS De Bron Harderwijk

Ons Beleid voor Passend en Inclusief Onderwijs

Passend onderwijs betekent dat elk kind het onderwijs krijgt dat aansluit bij zijn of haar individuele behoeften. Dit geldt voor kinderen binnen ons samenwerkingsverband Zeeluwe, een regio die Harderwijk, Zeewolde, Nijkerk, Elburg, Epe, Nunspeet, Putten en Ermelo omvat. Hoewel de meeste leerlingen de lessen goed kunnen volgen, erkennen we dat sommige kinderen extra ondersteuning nodig hebben. CBS De Bron biedt deze zorg zelf, vaak met hulp van onze stichting en haar experts, zoals orthopedagogen en psychologen. Deze gespecialiseerde hulp zorgt ervoor dat we een breed scala aan leerbehoeften kunnen adresseren. Wanneer de schoolondersteuning niet volstaat, werken we nauw samen met ouders en ons samenwerkingsverband Zeeluwe. We betrekken ook het Harderwijks Expertise Team (HET) om de best mogelijke zorg te garanderen. Zeeluwe staat klaar om al uw vragen te beantwoorden. Inclusief onderwijs is onze ambitie, met als doel dat alle kinderen, ongeacht hun ondersteuningsvraag, zich welkom en gesteund voelen op onze school. We investeren continu in expertise en samenwerking met jeugdzorg en gespecialiseerd onderwijs. Dit stelt ons in staat om kinderen de ondersteuning te bieden die zij nodig hebben, dicht bij huis. Door inclusiever te werken, bevorderen we niet alleen de leerresultaten, maar ook de sociale ontwikkeling en de acceptatie van diversiteit. Kinderen ervaren minder reistijd en bouwen bredere sociale netwerken op, wat bijdraagt aan een positieve schoolervaring. Voor de komende jaren richten we ons specifiek op het versterken van ons rekenonderwijs. We implementeren effectieve methoden zoals 'Wereld in Getallen' en 'Rekentuin'. Ons doel is om aan te sluiten bij de zone van naaste ontwikkeling en de doorlopende leerlijnen, met als uiteindelijk streven om onze rekenopbrengsten te verhogen. Daarnaast zetten we, met de subsidie voor basisvaardigheden, in op groepsdoorbrekende activiteiten, met name voor groep 6 en 7. Dit stelt ons in staat om nog beter in te spelen op de specifieke onderwijsbehoeften van elke leerling en zo de basisvaardigheden te maximaliseren.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Strategie voor Educatief Succes

Welke Strategische Educatieve Doelen Bevat Ons Schoolplan 2023-2027?

Ons schoolplan voor de periode 2023-2027 legt de fundering voor onze educatieve ambities. We focussen op bewuste keuzes in ons rekenonderwijsaanbod en de organisatie ervan. Dit omvat continue evaluatie en reflectie, waarbij we niet schromen om innovatieve veranderingen door te voeren. Hetzelfde geldt voor ons leesonderwijs, zowel technisch als begrijpend. We streven naar een dynamisch aanbod dat we voortdurend evalueren en optimaliseren. Daarnaast versterken we het eigenaarschap bij leerlingen door nieuwe onderwijsvormen te omarmen, zoals KanBan voor effectieve planning en thematisch leren. We hechten waarde aan een sterke identiteit en bespreken de betekenis hiervan met alle betrokkenen. Onze docenten volgen continu scholing om leerlingen optimaal voor te bereiden op een veranderende maatschappij. Dit geldt ook voor ons burgerschapsonderwijs, dat gericht is op het leven vanuit onze christelijke identiteit.

Hoe Realiseren Wij Onze Educatieve Doelen Door Kwaliteitszorg?

Bij CBS De Bron Harderwijk hanteren we een proactieve aanpak voor kwaliteitsverbetering van ons onderwijs. Ons kwaliteitszorgplan is ontworpen om een onderwijservaring te garanderen waar alle betrokkenen, van leerlingen tot ouders, tevreden mee zijn. Het centrale principe hierbij is de voortdurende vraag: 'Doen we de juiste dingen, en doen we ze ook goed?' We werken planmatig aan de verbetering en vernieuwing van ons onderwijs. De voortgang van leerlingen monitoren we nauwgezet met behulp van een gestructureerd leerlingvolgsysteem. Twee keer per jaar analyseren we deze toetsresultaten als team om te beoordelen of onze leerlingen de gestelde leerdoelen bereiken. Daarnaast peilen we de tevredenheid onder ouders en medewerkers en vullen we kwaliteitskaarten (WMK) in. De dialoog staat hierbij centraal. Sinds 2022 passen we ook interne visitaties toe binnen onze stichting, wat een waardevolle bijdrage levert aan het kritisch en waarderend bekijken van onze onderwijskwaliteit. Onze kwaliteitszorgactiviteiten integreren we in ons jaarplan en jaarverslag. Voor het komende schooljaar richten we ons met name op het verder verbeteren van ons rekenonderwijs, het borgen van kwalitatief burgerschapsonderwijs en het verdiepen van thematisch en spelend leren in de onderbouw. De resultaten van onze kwaliteitszorg delen we actief binnen ons team, met de Medezeggenschapsraad (MR), tijdens kwaliteitsdagen met collega-scholen en met ons bestuur. Zo stimuleren we een cultuur van continu leren en samenwerking.

Speels Leren en Ontwikkelen: Het Jonge Kind bij CBS De Bron

Toelichting van de school

Bij CBS De Bron Harderwijk, jouw christelijke basisschool, ontdekken kleuters spelenderwijs de wereld om hen heen. Door te verkennen en te experimenteren leggen onze jonge leerlingen een sterke basis voor hun verdere schoolcarrière. Deze fundamenten zijn essentieel voor het aanleren van lezen, rekenen en schrijven in groep 3. Om de veelzijdige ontwikkeling van elk kind te stimuleren, biedt CBS De Bron een breed en gevarieerd lesprogramma. Dit omvat muziek, taal, rekenen, voorlezen, creatieve bewegingslessen, expressieve drama-activiteiten en de eerste stappen in de Engelse taal en techniek. Deze leergebieden zijn veelal geïntegreerd in onze lesmethode ‘Onderbouwd’, die op een thematische wijze kennis en vaardigheden aanbiedt. Bovendien werken we schoolbreed, in samenwerking met Blink, aan thematisch wereldoriëntatieonderwijs, wat zorgt voor een rijke leerervaring. Gedurende de kleuterjaren observeren onze toegewijde leerkrachten nauwkeurig de spel- en werkactiviteiten van de kinderen. Deze observaties helpen ons om individuele ondersteuning te bieden waar nodig, en uitdaging te creëren voor kinderen die daar klaar voor zijn. Kinderen verblijven gemiddeld anderhalf tot drie jaar in onze kleutergroepen, afhankelijk van hun leeftijd en individuele ontwikkeling. De overstap naar de volgende groep baseren we op deze observaties en de algehele groei van het kind. In nauwe samenwerking met u als ouder, beslissen we gezamenlijk over de meest passende plaatsing, waarbij de school altijd een weloverwogen besluit neemt dat het beste is voor uw kind.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod is er voor jonge kinderen op CBS De Bron?

CBS De Bron biedt een verrijkend extra lesprogramma speciaal ontworpen voor onze jongste leerlingen, met aandacht voor diverse ontwikkelingsgebieden.

CBS De Bron biedt een verrijkend extra lesprogramma speciaal ontworpen voor onze jongste leerlingen, met aandacht voor diverse ontwikkelingsgebieden.

Professionele kinderopvang
Peuteropvang en Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE)

Met welke partners werkt CBS De Bron samen voor het jonge kind programma?

Onze school werkt nauw samen met vooraanstaande partners zoals SKH om een optimaal ontwikkelingsklimaat te garanderen voor alle jonge kinderen.

Onze school werkt nauw samen met vooraanstaande partners zoals SKH om een optimaal ontwikkelingsklimaat te garanderen voor alle jonge kinderen.

Team | CBS De Bron Harderwijk (23CH) in Harderwijk | [2025] Schoolregister