Basisschool Het Talent in Harderwijk

Het team van Basisschool Het Talent in Harderwijk

Current section: team
Krommekamp 115 B
3848 Harderwijk

Zie hier hoe het team van Basisschool Het Talent is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool Het Talent. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool Het Talent bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool Het Talent bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool Het Talent zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 94.1% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (94.1%)
Man (5.9%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool Het Talent. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (13.3%)
25-35 jaar (6.7%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (26.7%)
55-65 jaar (26.7%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (18.9%)
&ge;65 jaar (2.4%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool Het Talent werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (58.8%)
Direct ondersteunend personeel (35.3%)
Indirect ondersteunend personeel (5.9%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool Het Talent gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Bevordering van het taalgebruik
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten bij Basisschool Het Talent: Een Zorgeloze Continuïteit van Onderwijs

Personeelsverlof: Ziekte, Ouderschapsverlof en Meer Bij Basisschool Het Talent waarborgen we de kwaliteit van het onderwijs, zelfs wanneer onze toegewijde leerkrachten tijdelijk afwezig zijn. Of het nu gaat om kortdurend ziekteverzuim of langdurig verlof zoals ouderschapsverlof, onze prioriteit ligt bij een naadloze voortgang van de lessen. We streven ernaar om altijd gekwalificeerde vervanging te regelen, zodat uw kind ononderbroken kan leren en ontwikkelen. Onze Flexibele Vervangingsaanpak Om de continuïteit van het onderwijs te garanderen, maken we gebruik van verschillende strategieën voor personeelsvervanging. Vaak zetten we interne leerkrachten in die al bekend zijn met onze lesmethoden en schoolcultuur. Daarnaast hebben we een samenwerking met een gespecialiseerde invalpool. Deze pool bestaat uit ervaren groepsleerkrachten die verbonden zijn aan onze onderwijsstichting. Deze aanpak zorgt ervoor dat we snel kunnen schakelen en de juiste expertise kunnen inzetten. Professionele Begeleiding en Ondersteuning We vinden het essentieel dat invalkrachten zich welkom en ondersteund voelen. Daarom hebben we als stichting duidelijke afspraken gemaakt over de begeleiding van invallers. Zij ontvangen de nodige instructies en ondersteuning om hun rol succesvol te vervullen. Dit garandeert een consistente leskwaliteit en een positieve leerervaring voor alle leerlingen. Uitzonderlijke Situaties en Communicatie In uiterste noodsituaties, wanneer alle vervangingsmogelijkheden zijn uitgeput, kunnen we genoodzaakt zijn om ouders te verzoeken hun kind tijdelijk thuis te houden. We verzekeren u dat dit slechts als allerlaatste redmiddel wordt ingezet. U wordt in zo'n geval zo snel mogelijk geïnformeerd. Mocht u niet in de gelegenheid zijn om zelf voor opvang te zorgen, dan nodigen we u uit om contact op te nemen met de directeur. Samen zoeken we naar een passende oplossing om de impact op uw gezin te minimaliseren.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op Het Talent wordt gewerkt volgens de principes van thematisch onderwijs. Zo werken we bijvoorbeeld met betekenisvolle thema's waarin leerkracht en leerling samen vormgeven aan het onderwijs. Het voordeel is dat kinderen actief betrokken zijn bij de onderwerpen en meer initiatief nemen om te leren. De leerkracht heeft een sturende en stimulerende rol en zorgt voor goede leerresultaten. Dit doen wij door activiteiten met de kinderen te doen, die ze ook in het dagelijks leven tegenkomen, die echt zijn. Zo gaan de kinderen de wereld om hen heen beter snappen. Door de kinderen zorgvuldig te observeren en hen doelgerichte prikkels te geven, helpen we de kinderen nieuwe stappen te zetten in hun ontwikkeling. Hebben de activiteiten in de onderbouw vooral een spelkarakter, in de bovenbouw hebben ze met name een onderzoekend karakter. Kinderen kunnen aangeven welke onderwerpen hen aanspreken en denken mee over de thema's in de klas. Door steeds open te staan voor de ideeën van de kinderen, werken leerkracht en kinderen samen. Het voordeel is dat kinderen meer betrokken zijn bij de onderwerpen en meer initiatief nemen om zelf te vragen en te leren. De leerkracht controleert, samen met de leerling, ook of alle leerdoelen worden bereikt.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Voorbereidend lezen
21.1%
Voorbereidend rekenen
21.1%
Thematisch werken
21.1%
Bewegingsonderwijs
21.1%
Creatieve vorming
12.6%
Engelse taal
3.2%

Leerjaar 3 t/m 8

Lezen
21.9%
Taal
21.9%
Rekenen/wiskunde
21.9%
Overig
8.3%
Bewegingsonderwijs
8%
Wereldoriëntatie
6%
Kunstzinnige en creatieve vorming
6%
Engelse taal
4%
Levensbeschouwing
2%

Specialistische Ondersteuning op Maat: Ons Team van Experts bij Basisschool Het Talent

3

Taal- en Rekenspecialisten voor Academische Groei

Beschikbare specialisten:

Dyslexie Expert
Intern Begeleider
Orthopedagoog

Toelichting van de school:

Basisschool Het Talent biedt gespecialiseerde hulp voor taal en rekenen. Een toegewijde dyslexiespecialist is werkzaam binnen onze schoolmuren. Daarnaast staat onze orthopedagoog klaar om leerlingen te ondersteunen. De overige deskundigen maken deel uit van ons interne onderwijsteam, waardoor we direct toegang bieden tot expertise. Wij geloven in een proactieve aanpak om elke leerling de best mogelijke kansen te bieden voor academische ontwikkeling.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Begeleiding voor Welzijn

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog

Toelichting van de school:

Het welzijn van onze leerlingen staat voorop. Onze school heeft een verbonden orthopedagoog die zich richt op de sociaal-emotionele ontwikkeling. Samen met onze interne begeleider zorgen we voor een veilige en ondersteunende omgeving waarin elk kind zich kan ontplooien. Onze specialisten werken nauw samen om een holistische benadering te garanderen.

3

Gedrag, Werkhouding en Studievaardigheden

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog

Toelichting van de school:

Voor optimale gedragsontwikkeling en een sterke werkhouding zetten wij onze deskundigen in. Onze school heeft een toegewijde orthopedagoog die nauw betrokken is bij deze gebieden. In combinatie met de expertise van onze intern begeleider en gedragsspecialist, bieden we gerichte ondersteuning om leerlingen te helpen succesvol te zijn in hun leerproces. We stimuleren zelfstandigheid en effectieve taakaanpak.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief Leren

Beschikbare specialisten:

Vakleerkracht Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Basisschool Het Talent besteedt veel aandacht aan de motorische en lichamelijke ontwikkeling van kinderen. Wij werken samen met GA! Harderwijk voor gespecialiseerd bewegingsonderwijs. Onze vakleerkracht bewegingsonderwijs zorgt voor een dynamische en leerzame omgeving waar kinderen hun fysieke vaardigheden kunnen ontwikkelen. Meer informatie is te vinden op https://www.gaharderwijk.nl/.

2

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Zorgzaam Onderwijs

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog

Toelichting van de school:

Voor medische ondersteuning en persoonlijke verzorging bieden wij een gecoördineerde aanpak. Onze orthopedagoog, verbonden aan Het Talent, speelt hierin een belangrijke rol. Samen met onze intern begeleider zorgen we voor een veilige en zorgzame omgeving die aansluit bij de individuele behoeften van elk kind. Ons team is er om leerlingen te ondersteunen in hun algehele welzijn.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
11
Totaal specialisten
11
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Groen schoolplein
Twee aanvullende werkruimtes
Ontvangsthal
Lift

Extra Ondersteuning op Maat voor Elk Kind bij Basisschool Het Talent

Ons Beleid voor Passend Onderwijs en Leerlingenzorg

Bij Basisschool Het Talent geloven we dat elk kind uniek is en recht heeft op kwalitatief hoogstaand onderwijs. We zetten ons volledig in voor passend onderwijs, waarbij we rekening houden met individuele leerbehoeften en ontwikkelingskansen. Onze school is aangesloten bij Samenwerkingsverband Zeeluwe (SWV 2509) en SWV 2305 PO (Hanzeland), wat ons toegang geeft tot een breed netwerk van expertise en ondersteuningsmogelijkheden. De leerkrachten vormen de eerste en belangrijkste schakel in de ondersteuning van uw kind. Zij bieden zowel pedagogische als didactische begeleiding en kunnen daarbij rekenen op de kennis van collega's en de waardevolle inbreng van ouders. Wanneer een leerkracht extra advies nodig heeft, wordt de interne begeleider (IB-er) ingeschakeld, een specialist in leerlingenzorg. Samen met ouders worden concrete afspraken gemaakt over de te bieden extra ondersteuning, die we vastleggen in ParnasSys. Voor complexe vraagstukken werken we nauw samen met de orthopedagogen van Aurora Basisonderwijs. Tijdens een handelingsgerichte procesdiagnostiek (HGPD) sessie bundelen we expertise om de leerontwikkeling en het handelen van de leerkracht optimaal te ondersteunen. Door deelname aan dit proces gaat u akkoord met het inschakelen van deze gespecialiseerde hulp, waarbij we u uiteraard altijd informeren. Daarnaast kunnen we, indien nodig, specialisten uit het speciaal onderwijs inschakelen via het Steunpunt Onderwijszorgkoepel. Betrokkenheid van ouders is hierbij cruciaal; samen streven we naar de beste resultaten voor uw kind. Een oplossingsgerichte aanpak staat hierbij centraal. Meer details vindt u in ons zorghandboek, beschikbaar vanaf 1 oktober 2025. Aurora Basisonderwijs: Ons Kenniscentrum voor Onderwijs en Expertise Aurora Basisonderwijs fungeert als een centraal Kenniscentrum Onderwijs. Hier bundelen we de expertise van al onze medewerkers om tegemoet te komen aan diverse leerbehoeften en leerkrachten effectief te ondersteunen. Ons specialistenteam en de collegiale database bieden een breed scala aan ondersteuning, van rekenen en taal tot hoogbegaafdheid en gedrag. Onze twee orthopedagogen, waaronder een GZ-psycholoog, bieden gespecialiseerde begeleiding aan leerlingen met specifieke leer- of gedragsuitdagingen, of emotionele problematiek. Als de ingezette ondersteuning onvoldoende effect heeft, kunnen zij een grondig onderzoek uitvoeren na overleg met ouders. Dit onderzoek, gebaseerd op observaties, testen en input van ouders en leerkrachten, resulteert in een gezamenlijk opgesteld plan van aanpak. Expertisecentrum Hoogbegaafdheid Veluwe: Aandacht voor Talent Binnen onze stichting is het Expertisecentrum Hoogbegaafdheid Veluwe actief, samengesteld uit ervaren groepsleerkrachten en orthopedagogen. Dit centrum richt zich op het optimaliseren van het onderwijsaanbod voor hoogbegaafde leerlingen, inclusief beleidsontwikkeling en gespecialiseerde scholing. Het doel is om het onderwijs voor (hoog)begaafde kinderen breed te verbeteren. Voor uitgebreide informatie over ons aanbod voor hoogbegaafde kinderen verwijzen wij u graag naar de website van het Expertisecentrum Hoogbegaafdheid of de websites van onze zuster scholen, Basisschool De Expeditie in Epe en Basisschool De Arendshorst in Ermelo. Toekomstige Ontwikkelingen in Ondersteuning: Het Hoorrecht van de Leerling Vanaf 1 augustus 2025 implementeren we het wettelijk verankerde hoorrecht voor leerlingen. Hiermee versterken we de stem van de leerling binnen de driehoek van leerling, ouder en leerkracht, wat bijdraagt aan een nog meer gepersonaliseerde en effectieve ondersteuning.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitsborging en Schoolplan: Groei en Ontwikkeling op Basisschool Het Talent

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan 2025-2029?

Ons schoolplan voor de periode 2025-2029 vormt de ruggengraat van onze educatieve missie. Het beschrijft gedetailleerd onze visie, kernwaarden en de ambitieuze doelen die we nastreven binnen het strategisch beleid van Aurora Basisonderwijs. Middels een grondige analyse van onze huidige prestaties en sterke punten, hebben we specifieke actiepunten geïdentificeerd voor de komende vier jaar. Dit plan dient zowel als een verantwoordingsdocument voor ouders en overheid, als een gedetailleerd actieplan voor continue verbetering. Jaarlijks vertalen we deze ambities naar concrete jaarplannen, waarbij we in jaarverslagen verantwoording afleggen over de voortgang. Deze cyclische aanpak van plannen, uitvoeren en evalueren garandeert een gestage ontwikkeling. Onze focus ligt op de volgende ontwikkelgebieden: het integreren van thematisch onderwijs, het optimaliseren van differentiatie voor leerlingen met extra uitdagingen, het ontwikkelen van een alomvattend taalbeleid en het versterken van rekenonderwijs met evidence-based methoden zoals Expertis. Daarnaast implementeren we vernieuwingen in leesonderwijs, waaronder de Zoemversie van Veilig Leren Lezen, versterken we Close Reading en introduceren we Veilig Wijs en verbeteren we ICT-vaardigheden. Alle initiatieven zijn met elkaar verbonden en dragen bij aan onze schoolidentiteit.

Hoe borgen we de realisatie van onze jaarplan-doelstellingen?

De voortgang van onze jaarplan-doelstellingen monitoren we nauwgezet via de specifieke activiteiten die we per schooljaar vastleggen. Elk jaarplan bevat een heldere omschrijving van onze doelen en de strategische aanpak om deze te bereiken. U kunt de details van onze inspanningen en de bijbehorende tijdlijnen terugvinden in het jaarplan, dat beschikbaar is op onze schoolwebsite of opvraagbaar is bij de directie. Gedurende het schooljaar evalueren we continu de voortgang en bundelen we onze bevindingen in een jaarverslag, dat eveneens vrij toegankelijk is. Op Basisschool Het Talent zetten we ons actief en doelgericht in voor de verbetering van ons onderwijs. Kwaliteitszorg omvat voor ons het analyseren van resultaten, het investeren in de professionalisering van ons team, het formuleren en evalueren van doelen, en het stimuleren van samenwerking met zowel ouders als externe partners. Onze kwaliteitszorg is afgestemd op de normen van de Inspectie van het Onderwijs. Sinds 2024 maken we systematisch gebruik van kwaliteitskaarten binnen WMK om onze onderwijsindicatoren te bewaken. Deze kaarten, die we jaarlijks, tweemaal, driemaal of viermaal actualiseren, behandelen essentiële onderwerpen zoals reken- en leesonderwijs, pedagogisch-didactisch handelen, tevredenheid van leerlingen, ouders en collega's, en ons functioneren als opleidingsschool. Dit zorgt voor een transparante en continue kwaliteitsverbetering.

Downloaden

Ontdek ons uitgebreide aanbod voor jonge kinderen bij Basisschool Het Talent

Toelichting van de school

Basisschool Het Talent in Harderwijk biedt een warme en stimulerende omgeving voor de allerkleinsten. In ons gebouw vindt u peuterspeelzaal PSZ Pippeloentje en buitenschoolse opvang Eigen & Wijzer Het Talent, wat zorgt voor een naadloze overgang tussen opvang en onderwijs. Onze onderbouwgroepen, met name groep 1 en 2, profiteren van een breed en uitdagend lesprogramma. We besteden veel aandacht aan de ontwikkeling van beginnende geletterdheid en gecijferdheid, ook wel bekend als voorbereidend rekenen en taal. Daarnaast ligt een grote focus op sociaal-emotionele groei, creatieve expressie door kunst en cultuur, en actieve beweging. Wij hanteren een werkwijze gebaseerd op onderzoekend en ontdekkend leren, waarbij kleine groepen en persoonlijke begeleiding centraal staan. Door middel van thematisch onderwijs stimuleren we de betrokkenheid en intrinsieke motivatie van kinderen. Spelenderwijs worden diverse leergebieden verkend, met een sterke nadruk op een doorlopende leerlijn van de onderbouw naar groep 3. Ons leerlingvolgsysteem Parnassys ondersteunt dit proces, waarbij we in samenwerking met ouders concrete leerdoelen opstellen voor taal, rekenen, spel, motoriek en sociaal-emotionele ontwikkeling. Kortom, Basisschool Het Talent is een plek waar jonge kinderen met plezier leren en groeien, met veel aandacht voor hun individuele ontwikkeling.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal onderwijs aanbod is er voor jonge kinderen op Basisschool Het Talent?

Basisschool Het Talent biedt diverse aanvullende programma's voor jonge kinderen, waaronder VVE-programma's, een inpandige peuterspeelzaal, een schakelklas voor taalontwikkeling en buitenschoolse opvang.

Basisschool Het Talent biedt diverse aanvullende programma's voor jonge kinderen, waaronder VVE-programma's, een inpandige peuterspeelzaal, een schakelklas voor taalontwikkeling en buitenschoolse opvang.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang
Peuterspeelzaal in het schoolgebouw
Schakelklas voor extra taalondersteuning
Kinderopvang na schooltijd

Met welke organisaties werkt Basisschool Het Talent samen voor het programma voor jonge kinderen?

Voor de optimale ontwikkeling van jonge kinderen werkt Basisschool Het Talent nauw samen met peuterspeelzaal Pippeloentje en buitenschoolse opvang Eigen & Wijzer.

Voor de optimale ontwikkeling van jonge kinderen werkt Basisschool Het Talent nauw samen met peuterspeelzaal Pippeloentje en buitenschoolse opvang Eigen & Wijzer.

Team | Basisschool Het Talent in Harderwijk | [2025] Schoolregister