Basisschool de Triangel in Harderwijk

Het team van Basisschool de Triangel in Harderwijk

Current section: team
Tonselsedreef 60
3845 Harderwijk

Zie hier hoe het team van Basisschool de Triangel is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool de Triangel. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool de Triangel bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool de Triangel bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool de Triangel zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 79.4% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.7% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (79.4%)
Man (20.6%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.7%)
Man (17.3%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool de Triangel. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (11.4%)
25-35 jaar (28.6%)
35-45 jaar (22.9%)
45-55 jaar (14.3%)
55-65 jaar (22.9%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.3%)
25-35 jaar (27%)
35-45 jaar (26.9%)
45-55 jaar (20.5%)
55-65 jaar (16.4%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool de Triangel werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (76.5%)
Direct ondersteunend personeel (8.8%)
Indirect ondersteunend personeel (5.9%)
Management (8.8%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool de Triangel gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten bij Basisschool de Triangel: Een Vlekkeloos Proces

Bij Basisschool de Triangel streven we ernaar om lesuitval en onderwijsverstoringen te minimaliseren. De continuïteit van het leerproces van uw kind staat bij ons voorop, zelfs bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht. Onze proactieve aanpak voor leerkrachtvervanging omvat diverse strategieën. Bij onverwachte ziekte van een leerkracht zetten we direct onze interne en externe netwerken in. Dit betekent dat we eerst onze eigen getalenteerde collega's, zoals duo-leerkrachten of onderwijsassistenten, vragen om bij te springen. Indien nodig, schakelen we ook externe bronnen in via invallersplatformen zoals Invallersonline. Indien het onverhoopt niet lukt om direct een vervangende leerkracht te vinden, hebben we een doordacht noodplan. De leerlingen worden dan slim verdeeld over de bestaande klassen, waarbij elke groep is voorbereid met een speciaal samengesteld noodpakket. Dit zorgt ervoor dat de lesdag zo min mogelijk hinder ondervindt. Daarnaast kunnen gespecialiseerde leerkrachten, zoals IB'ers of ICT'ers, incidenteel ingezet worden voor vervanging, mits dit hun kerntaken niet in gevaar brengt. Dit is een aanvullende maatregel om de onderwijscontinuïteit te waarborgen. In uitzonderlijke, uiterste gevallen, na zorgvuldige afstemming met het schoolbestuur en met volledige transparantie naar u als ouder, kan besloten worden om leerlingen tijdelijk naar huis te sturen. Dit is echter een scenario dat we te allen tijde proberen te vermijden om de impact op het leerproces te minimaliseren.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Basisschool de Triangel: Onze Specialisten

7

Taal en Rekenen: Boost de Academische Vaardigheden

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Academische Groei
Gespecialiseerde Rekencoach
Expert voor Meer- en Hoogbegaafdheid
Taal- en Leesspecialist
Gedragsdeskundige voor Leerinzet
Onderwijsassistent en Leerkrachtondersteuner
Bouwcoördinatoren voor Doorlopende Lijn

Toelichting van de school:

Bij Basisschool de Triangel bieden we gerichte ondersteuning voor taal en rekenen met een team van toegewijde specialisten. Onze Intern Begeleiders, Eliza Postma en Annemiek Schuurman, coördineren de individuele leerplannen. Jennifer Groothuis, onze Rekenspecialist, zorgt voor een sterke rekenbasis met moderne methoden en differentiatie op drie niveaus. Sigrid Overbeek, onze Taalspecialist, stimuleert lees- en schrijfvaardigheid. Voor leerlingen die extra uitdaging nodig hebben, zoals meer- en hoogbegaafde leerlingen, is er het Levelwerk en een wekelijkse plusklas gericht op mindset en executieve vaardigheden. Amber Beelen, Marit Bos en Eline Plug ondersteunen als Onderwijsassistenten en Leerkrachtondersteuners. De Bouwcoördinatoren Mariska Foeke, Jacquelien de Vries en Paula van den Hazel waarborgen een soepele overgang tussen de onderbouw, middenbouw en bovenbouw.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Welzijn
Intern Begeleider voor Sociaal Welzijn

Toelichting van de school:

De sociaal-emotionele ontwikkeling van elk kind staat centraal op onze school. Onze Intern Begeleiders, Eliza Postma en Annemiek Schuurman, monitoren samen met de leerkrachten de voortgang en welzijn van de leerlingen. Marinda Spoelstra, onze Gedragsspecialist, en Leanne Koopmans, de Groepsdynamisch Coach, bieden gespecialiseerde ondersteuning bij sociaal-emotionele vraagstukken. Via regelmatige groepsbesprekingen analyseren we de groepsdynamiek en individuele behoeften, zodat we passende begeleiding kunnen bieden en een positief sociaal klimaat waarborgen.

4

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief Leren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Focus
Intern Begeleider voor Studievaardigheden
Orthopedagoog voor Ontwikkelingsondersteuning
Expert voor Uitdagende Leertrajecten

Toelichting van de school:

Wij stimuleren een optimale werkhouding en effectieve taakaanpak voor alle leerlingen. Marinda Spoelstra, onze Gedragsspecialist, en Leanne Koopmans, Groepsdynamisch Coach, werken nauw samen met de Intern Begeleiders Eliza Postma en Annemiek Schuurman om leerlingen te ondersteunen bij gedrag en studievaardigheden. Indien nodig schakelen we de expertise van de Orthopedagoog Ieke de Reus in, die verbonden is aan de VCO stichting. Door middel van periodieke groepsbesprekingen tussen leerkracht en intern begeleider identificeren we leerlingen die extra aandacht nodig hebben voor hun gedrag, werkhouding of taakaanpak. We stellen gezamenlijk een plan op om deze aspecten te verbeteren.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Fysieke Welzijn
Vakleerkracht Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Beweging en een gezonde lichamelijke ontwikkeling zijn essentieel voor een brede ontwikkeling. Onze vakdocent bewegingsonderwijs, Willemijn Stade, verzorgt met expertise het bewegingsonderwijs en kan adviseren over lokale activiteiten die de motorische ontwikkeling stimuleren. We werken ook samen met het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG). Het CJG biedt wekelijks een inloopspreekuur op school, waar ouders terechtkunnen met vragen over de ontwikkeling en opvoeding van hun kind. Aanmelden kan via Parro bij onze intern begeleiders. Het CJG kan, indien nodig, doorverwijzen of specifieke adviezen geven.

1

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid Voorop

Beschikbare specialisten:

Gecertificeerde BHV'ers voor Noodsituaties

Toelichting van de school:

De veiligheid en het welzijn van onze leerlingen zijn onze hoogste prioriteit. Onze school beschikt over meerdere gecertificeerde BHV'ers (Bedrijfshulpverleners) die adequaat kunnen handelen bij ongevallen. Zij bieden directe hulp en ondersteuning in noodsituaties. Bij langdurige of specifieke medische zorgbehoeften werken we nauw samen met ouders en de intern begeleider om een passend zorgplan op te stellen, waarbij we kijken naar de mogelijkheden die de school kan bieden en eventuele externe ondersteuning.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
16
Totaal specialisten
16
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Kookgelegenheid voor kinderen
Sciencelab

Ontdek de Ondersteuning op Maat bij Basisschool de Triangel

Ons Toewijdde Passend Onderwijs voor Elk Kind

Sinds 1 augustus 2014 is passend onderwijs een wettelijke taak voor alle basisscholen. Basisschool de Triangel streeft ernaar om alle kinderen een passende plek te bieden, met als doel het terugdringen van het aantal thuiszitters en het verminderen van bureaucratie. Voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben, werken wij nauw samen met het samenwerkingsverband SWV Zeeluwe. Dit samenwerkingsverband omvat basisscholen en speciaal (basis)onderwijs in de regio Harderwijk, Ermelo, Nunspeet en omstreken. Het ondersteuningsplan van SWV Zeeluwe beschrijft gedetailleerd hoe passend onderwijs wordt vormgegeven. Onze school ontvangt jaarlijks ondersteuningsmiddelen van SWV Zeeluwe. Deze middelen stellen ons in staat om extra ondersteuning te bieden, bijvoorbeeld door een onderwijsassistent of leerkracht in te zetten, of door externe expertise in te schakelen. Ook de kosten voor plaatsing op speciaal (basis)onderwijs worden hiermee gedekt. De kern van onze opdracht is de 'zorgplicht': het vinden van een passende onderwijsplek voor elk kind, in goed overleg met ouders. Idealiter blijft het kind op De Triangel, maar indien nodig zoeken we samen met u naar de best passende plek elders, binnen of buiten ons samenwerkingsverband. Bij onenigheid over het onderwijsaanbod kunt u terecht bij de directie of het schoolbestuur. Mocht u er samen niet uitkomen, dan biedt SWV Zeeluwe ondersteuning, evenals onderwijsconsulenten. Voor geschillen kunnen ouders zich wenden tot de landelijke geschillencommissie. Ons Schoolondersteuningsprofiel (SOP), te vinden op onze schoolwebsite, beschrijft gedetailleerd welke ondersteuning De Triangel kan bieden. Hierin staat ook hoe we tot een 'arrangement' komen: een plan van aanpak dat antwoord geeft op de vraag wat een kind nodig heeft, hoe wij dit realiseren en hoe we de voortgang evalueren. Ouderbetrokkenheid is essentieel. We bespreken open en vertrouwelijk de ondersteuningsbehoeften van uw kind. Via de Medezeggenschapsraad en de Ondersteuningsplanraad kunnen ouders invloed uitoefenen op het school- en samenwerkingsverbandbeleid. Ambulante begeleiding wordt verzorgd door de orthopedagoog en psycholoog van onze stichting VCO. Zij bieden consultatieve en intensieve begeleiding aan kinderen met ontwikkelings-, gedrags- of combinatieproblematiek. Observaties in de klas en overleg met leerkrachten en intern begeleiders leiden tot een gezamenlijk plan van aanpak. Om uw kind optimaal te begeleiden, maken we soms gebruik van aanvullende testen en onderzoeken. Deze gegevens helpen ons om handelingsverlegenheid op te heffen en de juiste begeleiding te bieden, wat een verwijzing naar speciaal (basis)onderwijs kan voorkomen. De school draagt de kosten voor noodzakelijk onderzoek, mits de resultaten beschikbaar worden gesteld aan de school. Indien een plaatsing op speciaal (basis)onderwijs noodzakelijk wordt geacht, vraagt onze school een Toelaatbaarheidsverklaring (TLV) aan bij SWV Zeeluwe. Dit proces vereist medewerking van ouders, extra deskundigen en het samenwerkingsverband. Basisschool de Triangel volgt 'Het protocol Leesproblemen en Dyslexie' voor vroegtijdige onderkenning en aanpak van lees- en spellingproblemen. We monitoren de leesontwikkeling vanaf de kleuterleeftijd met methoden als de Voorschotbenadering en BOUW tutorlezen. In groep 3 en 4 volgen we de voortgang via vaste toetsmomenten en bieden we extra ondersteuning met programma's als Connect. Voor kinderen met leesachterstanden zetten we specifieke interventies in, zoals het leesklasje of programma's als Connect Woordherkenning en Vloeiend Lezen. Dit proces wordt continu met ouders gecommuniceerd, zodat ook thuis ondersteuning kan plaatsvinden. Bij aanhoudende leesproblemen, zelfs na intensieve ondersteuning, onderzoeken we de mogelijkheid van dyslexie en verwijzen we voor een officieel dyslexieonderzoek naar de RID. Voor kinderen met specifieke behoeften zoals blindheid, slechtziendheid, doofheid, slechthorendheid of taal-spraakproblemen, werken we samen met gespecialiseerde scholen die ondersteuning bieden in de vorm van consultatie en begeleiding. Meer- en hoogbegaafde kinderen krijgen bij ons een uitdagend onderwijsaanbod. Dit omvat 'compacting' (inkorten van lesstof) en verrijkende opdrachten. We hanteren een zorgvuldige signalering- en diagnoseprocedure, met onder andere de Levelwerk leerlijn en de Plusgroep onder begeleiding van een gespecialiseerde leerkracht. De Levelwerk leerlijn bestaat uit het Levelspel voor kleuters, gericht op het ontwikkelen van doorzettingsvermogen en omgaan met tegenslagen, en Levelwerk voor groep 3-8 met verrijkende activiteiten en keuzeonderwerpen. Leerlingen presenteren hun werk op diverse manieren, waarbij de leerkracht een coachende rol heeft. Een doublure (blijven zitten) is mogelijk in de groepen 1 t/m 4, na zorgvuldig overleg met ouders, indien dit de sociaal-emotionele ontwikkeling of aansluiting bij het volgende leerjaar ten goede komt. Het doublurebeleid is te vinden op onze schoolwebsite. Voor het komende jaar onderzoeken we mogelijkheden om de samenwerking met voorschoolse voorzieningen te versterken, voor een ononderbroken ontwikkeling van peuter tot basisschoolleerling. We streven continu naar inclusief onderwijs dat aansluit bij de unieke behoeften van elk kind op Basisschool de Triangel.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek de Kwaliteitszorg en het Schoolplan van Basisschool de Triangel

Welke Strategische Doelen Bevat Ons Schoolplan voor 2022-2026?

Ons schoolplan voor de periode 2022-2026 is gebaseerd op drie kern thema's, verrijkt met de leidende principes uit het koersplan van VCO Harderwijk-Hierden. Deze vormen de basis voor zes ambitieuze ontwikkelingsdoelen. Deze zes ambities sturen de schoolontwikkeling de komende jaren, met een focus op zowel innovatie als het borgen en verbeteren van bestaande processen. We kijken naar nieuwe ontwikkelingen en bestaande initiatieven waar nog groeipotentieel is. De kern thema's en hun bijbehorende ambities zijn: Thema I: Uitdagend Onderwijsaanbod Ambitie 1: Een gefundeerd, gedifferentieerd en uitdagend onderwijsaanbod dat aansluit bij de individuele mogelijkheden van elk kind. Ambitie 2: Een betekenisvol curriculum met ruimte voor autonomie en brede talentontwikkeling. Thema II: Duurzame en Toekomstgerichte Leeromgeving Ambitie 3: Leerlingen voorbereiden op een actieve rol in de maatschappij en bijdragen aan een duurzame samenleving. Ambitie 4: Een positieve, inspirerende en duurzame leeromgeving met open communicatie en effectieve organisatie. Thema III: Bewust Eigenaarschap Ambitie 5: Zelfbewustzijn bevorderen en leerlingen begeleiden naar eigenaarschap van hun leerproces. Ambitie 6: Leerkrachten stimuleren om eigenaarschap te tonen en samen te werken aan een professionele cultuur.

Hoe Realiseert Basisschool de Triangel Haar Educatieve Doelstellingen?

Het onderwijs is continu in beweging, vooral in onze dynamische samenleving. CBS De Triangel hanteert een planmatige en pragmatische aanpak voor onderwijsvernieuwingen, zodat resultaten direct zichtbaar zijn in de dagelijkse praktijk. De beleidsvoornemens voor de periode 2022-2026 zijn vastgelegd in ons schoolplan. Jaarlijks publiceren we een jaarverslag over de beleidsuitvoering, dat samen met andere analyses de basis vormt voor het jaarplan met specifieke doelen. Ontwikkelteams van leerkrachten dragen zorg voor de onderwijsinhoudelijke ontwikkeling. De Inspectie van het Onderwijs toetst de basiskwaliteit op vier gebieden: onderwijsproces, schoolklimaat en veiligheid, onderwijsresultaten en kwaliteitszorg. In april 2016 werd onze onderwijskwaliteit als 'goed' beoordeeld. We bevinden ons momenteel onder basistoezicht, zonder gesignaleerde risico's. Onze kwaliteitszorg is gericht op continue verbetering en tevredenheid van alle betrokkenen. We stellen ons de vragen: doen we de juiste dingen, doen we ze goed, hoe weten we dat en wat vinden anderen daarvan? Leerlingontwikkeling volgen we via het leerlingvolgsysteem en analyseren we tweemaal per jaar. Tevredenheidspeilingen onder ouders en medewerkers, en het invullen van kwaliteitskaarten (WMK) maken deel uit van onze evaluatie. De dialoog staat hierbij centraal, waarbij we de uitkomsten bespreken in ons team, met de Medezeggenschapsraad (MR), collega-scholen en het bestuur. Sinds 2022 voeren we binnen onze stichting interne visitaties uit om van en met elkaar te leren.

Downloaden

Ontwikkeling en Opvang voor Jonge Kinderen bij Basisschool de Triangel

Toelichting van de school

Basisschool de Triangel biedt een veilige en stimulerende omgeving voor de allerkleinsten. Op de begane grond van onze school is een kinderdagverblijf voor kinderen van 0 tot 4 jaar gevestigd. Voor kinderen die opvang nodig hebben voor of na schooltijd, of tijdens vakanties, is er buitenschoolse opvang op de eerste verdieping. Deze kinderen maken ook na schooltijd gebruik van ons schoolplein voor sport en spel. Beide opvangvormen vallen onder de deskundige verantwoordelijkheid van kinderopvangorganisatie Doomijn, waarvoor u meer informatie kunt vinden op http://www.doomijn.nl. Deze geïntegreerde opvang in ons eigen gebouw zorgt voor een vertrouwde en prettige overgang voor uw kind. Groep 1 en 2: Spelend Leren In de kleuterklassen werken we thematisch met behulp van diverse bronnenmappen, waaronder 'Kleuterplein'. We volgen de ontwikkeling van onze leerlingen nauwkeurig aan de hand van de KIJK-Leerlijnen. Onze onderwijsvisie is gebaseerd op spelend leren, omdat spel de natuurlijke basis vormt voor de ontwikkeling van jonge kinderen. Door middel van spel ontwikkelen kinderen zich op sociaal, emotioneel, intellectueel en motorisch vlak. Een rijke speelleeromgeving die nieuwsgierigheid prikkelt en uitdaagt met gevarieerd materiaal, is essentieel. De leerkracht speelt hierin een cruciale rol door aan te sluiten bij het spel, te observeren en kansen te creëren voor verdere ontwikkeling. Een veilige omgeving en voldoende tijd voor spel zijn hierbij van groot belang. Interactie tussen leerkracht en kind, en tussen kinderen onderling, bevordert het leerproces optimaal.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft Basisschool de Triangel voor jonge kinderen?

Basisschool de Triangel biedt opvangmogelijkheden voor kinderen van 0 tot 4 jaar in het kinderdagverblijf, en buitenschoolse opvang voor kinderen van 4 tot 12 jaar voor en na schooltijd, evenals tijdens vakanties.

Basisschool de Triangel biedt opvangmogelijkheden voor kinderen van 0 tot 4 jaar in het kinderdagverblijf, en buitenschoolse opvang voor kinderen van 4 tot 12 jaar voor en na schooltijd, evenals tijdens vakanties.

Kinderopvang aanbod op school

Met welke partners werkt de school samen voor het aanbod voor jonge kinderen?

Basisschool de Triangel werkt nauw samen met kinderopvangorganisatie Doomijn om een geïntegreerd en hoogwaardig aanbod voor jonge kinderen te garanderen.

Basisschool de Triangel werkt nauw samen met kinderopvangorganisatie Doomijn om een geïntegreerd en hoogwaardig aanbod voor jonge kinderen te garanderen.

Team | Basisschool de Triangel in Harderwijk | [2025] Schoolregister