
De resultaten van Basisschool de Triangel in Harderwijk
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Basisschool de Triangel, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Basisschool de Triangel bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool de Triangel bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau: De Basis voor Toekomstig Succes op De Triangel
Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. In groep acht meten we dit met de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie stelt dat minimaal 85% van alle leerlingen dit basisniveau moet behalen. Dit percentage van 85% fungeert als de signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau, een standaard die geldt voor alle basisscholen in Nederland, inclusief Basisschool de Triangel. Op Basisschool de Triangel behalen 99,5% van de leerlingen het fundamenteel niveau, wat aanzienlijk boven de landelijke signaleringswaarde van 85% ligt. Dit toont de effectiviteit van ons onderwijs. Vergeleken met het landelijk gemiddelde van 96,4%, presteert Basisschool de Triangel uitstekend op het behalen van het fundamenteel niveau.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau: Ambitieus Leren voor Alle Leerlingen van De Triangel
Het streefniveau biedt een uitdagender doel dan het fundamenteel niveau. Ons streven is om zoveel mogelijk leerlingen aan het einde van groep acht dit hogere niveau te laten bereiken. De onderwijsinspectie bepaalt voor elke basisschool een specifieke signaleringswaarde voor het streefniveau, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie van de school. Dit percentage dient als richtlijn voor ons onderwijsaanbod. Op Basisschool de Triangel bereikt 79,9% van de leerlingen het streefniveau, wat onze toewijding aan excellentie weerspiegelt. Dit resultaat is een bewijs van de inspanningen van ons team en de potentie van onze leerlingen. Vergeleken met het landelijk gemiddelde van 60,5% voor het streefniveau, laat Basisschool de Triangel zien dat we leerlingen stimuleren om hun volledige academische potentieel te benutten.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Basisschool de Triangel?
Op Basisschool de Triangel in Harderwijk begeleiden we leerlingen van groep 8 intensief naar de volgende stap in hun onderwijs. We bieden uitgebreide voorlichting over diverse vervolgopleidingen. Er worden speciale ouderavonden georganiseerd, informatiemateriaal uitgedeeld en scholen voor voortgezet onderwijs nodigen u uit voor open dagen. U wordt hierover proactief geïnformeerd. Gesprekken tussen school en ouders zijn cruciaal voor een weloverwogen keuze. In groep 7 vindt een pré-adviesgesprek plaats om de mogelijkheden voor het voortgezet onderwijs te verkennen. Elke leerling in groep 8 ontvangt vóór 1 maart een persoonlijk schooladvies. Dit advies, gebaseerd op leerprestaties, inzet in de klas, doorzettingsvermogen en ontwikkeling gedurende de basisschoolperiode, wijst het meest passende type voortgezet onderwijs aan. Met de invoering van de verplichte eindtoets PO, krijgt u een objectief tweede gegeven. Indien de eindtoets beter scoort dan verwacht, heroverwegen wij het schooladvies. Een aanpassing is mogelijk, maar we kunnen ook afwijken van de toetsresultaten. Als de eindtoets minder goed uitpakt, blijft het oorspronkelijke schooladvies van kracht.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling op Basisschool de Triangel: Samen Groeien
Bij Basisschool de Triangel creëren we een inspirerende leeromgeving waar elk kind zich veilig, gewaardeerd en optimaal kan ontwikkelen. We focussen op de unieke talenten en mogelijkheden van ieder kind, met respect voor hun individuele leerpad. Onze toegewijde leerkrachten spelen een cruciale rol in de vorming van zelfstandige en sociaal vaardige burgers. We besteden veel aandacht aan de ontwikkeling van sociale en maatschappelijke competenties. Een positieve, veilige en gestructureerde omgeving is hierbij essentieel. Onze kernwaarden – relatie, competentie en autonomie – vormen de basis voor ons pedagogisch klimaat. We geloven in de kracht van een motiverende leerkracht die kinderen stimuleert tot zelfstandig leren en samenwerken. Respect en waardering staan centraal in onze omgangsvormen. We leren kinderen om respectvol met elkaar om te gaan, ook bij meningsverschillen. Door open communicatie en het nastreven van wederzijds begrip, bevorderen we een harmonieuze schoolgemeenschap. We verwachten van onze leerlingen dat zij deze respectvolle houding omarmen en naleven. Het sociaal-emotioneel welbevinden van onze leerlingen is van groot belang voor hun algehele schoolsucces. Daarom investeren wij structureel in de sociaal-emotionele ontwikkeling en het waarborgen van een positief pedagogisch klimaat op Basisschool de Triangel.
Versterken van relaties
Bevorderen van competentie
Ondersteunen van autonomie
Hoe bevordert Basisschool de Triangel de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Onze school hanteert een proactieve aanpak voor sociale en emotionele groei, ondersteund door diverse methodes en projecten. We maken gebruik van de veelzijdige methode Kwink voor leerlingen van groep 1 tot en met 8. Deze online methode integreert sociaal-emotioneel leren, burgerschap en mediawijsheid, gebaseerd op actuele wetenschappelijke inzichten. Kwink behandelt thema's als zelfvertrouwen en doorzettingsvermogen via interactieve filmpjes, spellen en creatieve opdrachten. In groep 7 bieden we de training 'Rots en Water' aan. Dit programma versterkt communicatieve en sociale vaardigheden, met als doel weerbaarheid te vergroten en sociale problemen zoals pesten te voorkomen. We beschouwen deze training als een essentiële aanvulling op de ontwikkeling van positieve sociale vaardigheden in deze leeftijdsfase. Daarnaast participeren we jaarlijks aan de 'Week Tegen Pesten' in september, een landelijk initiatief om een positieve groepsdynamiek te bevorderen en pestgedrag te minimaliseren. Ook de 'Week van de Mediawijsheid' begin november besteedt aandacht aan veilig en verantwoord online gedrag, met specifieke focus op sociale media en digitale etiquette. Tot slot nemen we deel aan de 'Week van de Lentekriebels' in maart, gericht op relationele en seksuele vorming. Deze projectweek biedt kinderen leeftijdsadequate informatie over relaties, seksualiteit en het aangeven van grenzen, ter voorbereiding op gezonde relaties in de toekomst.
Welke registratiemethoden gebruikt Basisschool de Triangel voor sociale opbrengsten?
Om de sociale vooruitgang van onze leerlingen nauwgezet te volgen, maken wij gebruik van de volgende gestandaardiseerde registratiemethoden:
- Kijk! observatiesysteem
- CITO: Leerling in Beeld
- Sociogram analyses
Welke methodes voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op Basisschool de Triangel?
Onze school maakt gebruik van erkende methodes om het sociaal-emotioneel leren te stimuleren:
- KWINK sociaal-emotionele leerlijn
- Training 'Ik sta sterk': Opkomen voor jezelf
Onderwijsinspectie Rapport Basisschool de Triangel: Kwaliteit en Resultaten
Basisschool de Triangel in Harderwijk biedt al jaren kwalitatief hoogstaand basisonderwijs aan ruim 426 leerlingen. Onze school is toegewijd aan het creëren van een stimulerende leeromgeving waarin elk kind zich optimaal kan ontwikkelen. De onderwijsinspectie beoordeelt regelmatig de prestaties en de kwaliteit van basisscholen in Nederland. Voor Basisschool de Triangel betekent dit een continue focus op verbetering en excellentie in ons onderwijs. Hier vindt u essentiële informatie over de bevindingen van de onderwijsinspectie, zodat u een duidelijk beeld krijgt van onze schoolprestaties en de educativa inspanningen die wij leveren.