Gereformeerde Basisschool Ds. G.Doekes in Hardenberg

Het team van Gereformeerde Basisschool Ds. G.Doekes in Hardenberg

Current section: team
Frits de Zwerverlaan 7
7771 Hardenberg

Zie hier hoe het team van Gereformeerde Basisschool Ds. G.Doekes is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Gereformeerde Basisschool Ds. G.Doekes. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Gereformeerde Basisschool Ds. G.Doekes bij jullie?

Ontdek hoe goed Gereformeerde Basisschool Ds. G.Doekes bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Gereformeerde Basisschool Ds. G.Doekes zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 74.2% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (74.2%)
Man (25.8%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Gereformeerde Basisschool Ds. G.Doekes. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (6.3%)
25-35 jaar (9.4%)
35-45 jaar (34.4%)
45-55 jaar (18.8%)
55-65 jaar (28.1%)
&ge;65 jaar (3.1%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.4%)
25-35 jaar (25.9%)
35-45 jaar (26.8%)
45-55 jaar (19.9%)
55-65 jaar (17.9%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Gereformeerde Basisschool Ds. G.Doekes werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (64.5%)
Direct ondersteunend personeel (12.9%)
Indirect ondersteunend personeel (12.9%)
Management (9.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Gereformeerde Basisschool Ds. G.Doekes gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging Leerkrachten: Continuïteit van Onderwijs op Gereformeerde Basisschool Ds. G. Doekes

Bij onvoorziene afwezigheid van onze toegewijde leerkrachten, zoals bij ziekte of verlof, zorgen wij voor een naadloze voortzetting van het onderwijs op Gereformeerde Basisschool Ds. G. Doekes. Onze eerste prioriteit is het inzetten van gekwalificeerde vervangers die al bekend zijn met onze schoolcultuur en uw kinderen. Dit zorgt voor herkenbaarheid en een soepele overgang in de klas. We streven ernaar om de impact op de leerlingen zoveel mogelijk te minimaliseren. Indien het niet direct lukt om een externe vervanger te vinden, benutten we onze interne expertise. Denk hierbij aan het inzetten van onze ervaren leerkrachtondersteuners om de lessen waar te nemen. Soms worden klassen tijdelijk samengevoegd of wordt de lesinhoud verdeeld over andere leerkrachten, altijd met het welzijn van de leerlingen voorop. In uitzonderlijke situaties, wanneer alle opties zijn uitgeput, kan het helaas voorkomen dat een klas tijdelijk vrijgesteld moet worden van lessen. Bij afwezigheden die langer dan een week duren, houden we u als ouders en verzorgers nauwlettend op de hoogte van de situatie en de geplande vervanging.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Taalbeschouwing
20.6%
Werken met ontwikkelingsmaterialen
20.6%
Sport & bewegen
20.6%
Rekenen
13.7%
Levensbeschouwing
10.3%
Oriëntatie op natuur, ruimte en tijd
9.7%
Burgerschap
2.3%
Kanjertraining
2.3%

Leerjaar 3 t/m 8

Taal
23.9%
Rekenen/wiskunde
19.3%
Lezen
15.6%
Levensbeschouwing
10%
Overig
9.6%
Wereldoriëntatie
7.6%
Kunstzinnige en creatieve vorming
7.3%
Bewegingsonderwijs
5.6%
Engelse taal
1%

Ontdek Ons Team van Onderwijsexperts voor Extra Ondersteuning op Gereformeerde Basisschool Ds. G.Doekes

7

Taalontwikkeling en Rekenen: Focus op Leerprestaties

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist voor lees- en schrijfproblemen
Intern Begeleider voor onderwijsadvies
Orthopedagoog voor ontwikkelingsondersteuning
Rekenspecialist voor rekenvaardigheid
Hoogbegaafdheidsspecialist voor uitdaging
Taalspecialist voor taalvaardigheid
Logopedist voor spraak- en taalontwikkeling

Toelichting van de school:

Op Gereformeerde Basisschool Ds. G.Doekes geloven we in een brede ondersteuning. Ons team van toegewijde specialisten staat klaar om ouders en leerkrachten te adviseren en te assisteren waar nodig. Deze experts werken nauw samen om ervoor te zorgen dat elke leerling de aandacht krijgt die hij of zij verdient. Samen bespreken we de specifieke behoeften en stellen we effectieve ondersteuningsplannen op. Ons doel is om een stimulerende leeromgeving te creëren waarin alle leerlingen zich optimaal kunnen ontwikkelen, zowel op het gebied van taal en rekenen als daarbuiten.

4

Sociaal-emotionele Ontwikkeling: Welzijn Centraal

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor sociaal gedrag
Intern Begeleider voor pedagogische ondersteuning
Orthopedagoog voor emotionele groei
Hoogbegaafdheidsspecialist voor sociaal welbevinden

Toelichting van de school:

Het welzijn van onze leerlingen is van het grootste belang. Ons team van specialisten richt zich op de sociaal-emotionele ontwikkeling en zorgt voor een veilige en positieve sfeer op school. Ouders en leerkrachten kunnen rekenen op deskundig advies en praktische ondersteuning bij vragen over gedrag, sociale interactie of emotionele uitdagingen. Samen werken we aan een omgeving waarin elk kind zich gezien, gehoord en gewaardeerd voelt, wat bijdraagt aan een succesvolle schoolervaring.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief Leren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor gedragsmanagement
Intern Begeleider voor studievaardigheden
Orthopedagoog voor leerstrategieën

Toelichting van de school:

Een goede werkhouding en een effectieve taakaanpak zijn essentieel voor schoolsucces. Onze gedragsspecialisten, intern begeleiders en orthopedagogen bieden ondersteuning op maat. Ze helpen leerlingen omgaan met uitdagingen op het gebied van concentratie, motivatie en zelfstandigheid. Dit draagt bij aan een positieve leerervaring en betere schoolresultaten. Door gerichte aanpakken en individuele begeleiding stimuleren we leerlingen om het beste uit zichzelf te halen.

1

Motorische Ontwikkeling: Actief en Gezond

Beschikbare specialisten:

Vakleerkracht Gym voor bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Bij Gereformeerde Basisschool Ds. G.Doekes stimuleren we een gezonde levensstijl en motorische ontwikkeling. Onze vakleerkracht gym biedt extra begeleiding aan leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben. Met het programma 'Gym Extra' zorgen we ervoor dat elke leerling plezier beleeft aan beweging en zich competent voelt. Het gaat hierbij niet om topsport, maar om het welbevinden van het kind. We willen dat elk kind het gevoel ervaart 'ik kan het!', wat essentieel is voor zelfvertrouwen en participatie. Door gerichte oefeningen en positieve bekrachtiging helpen we leerlingen hun fysieke vaardigheden te verbeteren.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Zorgzaam Onderwijs

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel we geen specifieke medische specialisten in dienst hebben, hechten we op Gereformeerde Basisschool Ds. G.Doekes veel waarde aan het welzijn van elke leerling. We werken nauw samen met ouders en externe zorgverleners om te zorgen voor de nodige ondersteuning op het gebied van persoonlijke verzorging en medische behoeften. Onze leerkrachten zijn alert op de gezondheid en het comfort van de kinderen en creëren een omgeving waarin iedereen zich prettig en veilig voelt. Voor specifieke medische vragen of ondersteuning adviseren wij u graag om contact op te nemen met de schoolleiding of uw huisarts.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
15
Totaal specialisten
15
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal
Gymlokaal

Optimale Leerlingondersteuning op Gereformeerde Basisschool Ds. G. Doekes

Onze Visie op Zorg en Educatie

De Gereformeerde Basisschool Ds. G. Doekes in Hardenberg biedt liefdevolle aandacht en zorg voor elk kind. Vanuit deze kernwaarde ontwikkelen wij een zorgvuldige onderwijs- en ondersteuningsprocedure, zodat ieder kind zich optimaal kan ontwikkelen. Wij geloven dat alle kinderen zorg nodig hebben, maar dat de mate en vorm hiervan verschilt. Om de sociale cohesie en effectief klassenmanagement te bevorderen, stemmen we individuele onderwijsbehoeften zoveel mogelijk af op een groepsaanbod. Dit betekent dat wij werken met groepsplannen in plaats van individuele plannen, om zo een inclusieve leeromgeving te creëren. Onze aanpak is gericht op onderwijsbehoeften, niet op kindkenmerken. Door te focussen op wat een kind nodig heeft om de volgende ontwikkelingsstap te zetten, kunnen leerkrachten hun onderwijs effectief afstemmen. Dit proactieve denken helpt ons om leeruitkomsten te maximaliseren en uitval te minimaliseren. Elke leerkracht denkt actief na over de benodigde ondersteuning voor leerlingen om gestelde doelen te bereiken. Indien nodig, schakelen we externe specialisten in voor extra begeleiding. Dit garandeert dat onze leerlingen de best mogelijke kansen krijgen. Ouders zijn essentiële partners in het onderwijs van hun kind. Samen met de leerkrachten delen zij het doel om het beste voor het kind te realiseren. Wij betrekken ouders actief bij de zorg en ontwikkeling van hun kind. De Doekesschool streeft voortdurend naar verbetering van ons onderwijs en onze ondersteuningsstructuren. We blijven innoveren om een stimulerende en effectieve leeromgeving te garanderen voor alle leerlingen in Hardenberg.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek de Wereld: Programma voor Jonge Kinderen op Basisschool Ds. G.Doekes

Toelichting van de school

Ontdek de ontwikkelingskansen voor uw peuter bij peuterspeelzaal 'Kleine Doekes', een trotse samenwerking tussen Gereformeerde Basisschool Ds. G.Doekes en Stichting Welluswijs. Sinds schooljaar 2016-2017 biedt onze school, gelegen aan de Frits de Zwerverlaan 7 in Hardenberg, een uniek programma voor peuters. 'Kleine Doekes' is gevestigd in een eigen, inspirerende ruimte binnen onze schoolmuren en sluit naadloos aan bij de christelijke identiteit en het vernieuwende onderwijs van de Doekesschool. Onze peuterspeelzaal is meer dan alleen een opvang; het is een professionele aanvulling op de thuisopvoeding, ontworpen om kinderen vanaf 2 jaar de optimale ontwikkelingskansen te bieden. In een stimulerende omgeving waar spelen en leren hand in hand gaan, maken peuters kennis met een breed scala aan materialen. Dit spelenderwijs leren legt een solide basis voor een succesvolle overstap naar de basisschool. 'Kleine Doekes' is specifiek bedoeld voor peuters die de stap naar de Doekesschool overwegen. Deze nauwe band faciliteert een synergie tussen onze toegewijde peuterleidsters en het onderbouwteam, wat resulteert in een consistente aanpak qua identiteit en onderwijs. Bovendien nemen onze peuters actief deel aan schoolactiviteiten en vieringen, wat zorgt voor een warme integratie. Momenteel beschikt 'Kleine Doekes' over een eigen groepsruimte en zijn er voldoende aanmeldingen om te starten. Peuters zijn twee keer per week welkom, op dinsdag en donderdag van 08:45 tot 11:15 uur, wat perfect aansluit bij het ochtendritme van de basisschool. Elke groep telt maximaal 16 peuters en wordt begeleid door twee ervaren peuterleidsters. Bij toenemende belangstelling is uitbreiding van het aantal groepen mogelijk. Bent u nieuwsgierig geworden naar de mogelijkheden? Kom vrijblijvend langs bij peuterspeelzaal 'Kleine Doekes'. Aanmelden kan eenvoudig; inschrijfformulieren zijn verkrijgbaar bij de administratie van de Doekesschool, via Stichting Welluswijs, of te downloaden op www.welluswijs.nl.

Veelgestelde vragen

Biedt Gereformeerde Basisschool Ds. G.Doekes extra educatieve programma's voor jonge kinderen?

Jazeker, de Gereformeerde Basisschool Ds. G.Doekes biedt speciale programma's voor het jonge kind, waaronder de peuterspeelzaal 'Kleine Doekes'. Dit programma is gericht op de brede ontwikkeling van peuters en bereidt hen optimaal voor op de basisschool. 'Kleine Doekes' hanteert een ontwikkelingsgerichte aanpak waarbij spelend leren centraal staat. Kinderen maken op een speelse manier kennis met diverse leermiddelen en activiteiten, wat essentieel is voor hun cognitieve en sociale ontwikkeling. De nauwe samenwerking met de school zorgt voor een soepele overgang naar de kleutergroepen.

Jazeker, de Gereformeerde Basisschool Ds. G.Doekes biedt speciale programma's voor het jonge kind, waaronder de peuterspeelzaal 'Kleine Doekes'. Dit programma is gericht op de brede ontwikkeling van peuters en bereidt hen optimaal voor op de basisschool. 'Kleine Doekes' hanteert een ontwikkelingsgerichte aanpak waarbij spelend leren centraal staat. Kinderen maken op een speelse manier kennis met diverse leermiddelen en activiteiten, wat essentieel is voor hun cognitieve en sociale ontwikkeling. De nauwe samenwerking met de school zorgt voor een soepele overgang naar de kleutergroepen.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang bij 'Kleine Doekes'

Met welke partners werkt de Doekesschool samen voor het programma voor jonge kinderen?

De Gereformeerde Basisschool Ds. G.Doekes werkt nauw samen met Stichting Welluswijs voor haar peuterprogramma 'Kleine Doekes'. Deze samenwerking garandeert een hoge kwaliteit van voor- en vroegschoolse educatie, afgestemd op de christelijke identiteit en onderwijsvisie van onze basisschool. De gezamenlijke aanpak zorgt voor een consistente en stimulerende leeromgeving voor alle jonge kinderen.

De Gereformeerde Basisschool Ds. G.Doekes werkt nauw samen met Stichting Welluswijs voor haar peuterprogramma 'Kleine Doekes'. Deze samenwerking garandeert een hoge kwaliteit van voor- en vroegschoolse educatie, afgestemd op de christelijke identiteit en onderwijsvisie van onze basisschool. De gezamenlijke aanpak zorgt voor een consistente en stimulerende leeromgeving voor alle jonge kinderen.

Team | Gereformeerde Basisschool Ds. G.Doekes in Hardenberg | [2025] Schoolregister