RK Basisschool De Bolderik in Hank

Het team van RK Basisschool De Bolderik in Hank

Current section: team
Beatrixstraat 68
4273 Hank

Zie hier hoe het team van RK Basisschool De Bolderik is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van RK Basisschool De Bolderik. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past RK Basisschool De Bolderik bij jullie?

Ontdek hoe goed RK Basisschool De Bolderik bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij RK Basisschool De Bolderik zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 84.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (84.6%)
Man (15.4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij RK Basisschool De Bolderik. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (38.5%)
35-45 jaar (30.8%)
45-55 jaar (7.7%)
55-65 jaar (23.1%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.4%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij RK Basisschool De Bolderik werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (84.6%)
Direct ondersteunend personeel (7.7%)
Indirect ondersteunend personeel (7.7%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor RK Basisschool De Bolderik gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Deskundige Invulling Bij Afwezigheid van Leerkrachten

Bij RK Basisschool De Bolderik zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, zelfs bij tijdelijke afwezigheid van onze gewaardeerde leerkrachten. Een verlofaanvraag, zoals voor zwangerschaps- of zorgverlof, wordt zorgvuldig verwerkt via een officieel formulier bij onze stichting. Na goedkeuring van het verlof starten we direct met het vinden van de meest geschikte vervangende leerkracht. Ons doel is om de onderwijsactiviteiten voor uw kind soepel te laten verlopen en de vertrouwde leeromgeving te waarborgen, met een focus op kwalitatief hoogstaand onderwijs voor elke leerling in elke groep.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op de Bolderik werken wij met de volgende groepen:

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Onze Specialisten voor Extra Ondersteuning op Basisschool De Bolderik

3

Taal en Rekenen: Expertise voor Academische Groei

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenspecialist
Taalspecialist

Toelichting van de school:

Op RK Basisschool De Bolderik zetten wij vol in op taal- en rekenonderwijs. Onze twee toegewijde rekencoördinatoren volgen continu de nieuwste ontwikkelingen en organiseren stimulerende activiteiten zoals de Grote Rekendag en de Kangoeroewedstrijd. Dit schooljaar oriënteren zij zich op een vernieuwde rekenmethode om het leerplezier en de resultaten te optimaliseren. Daarnaast beschikt onze school over een ervaren taalcoördinator. Zij is dit jaar verantwoordelijk voor de succesvolle implementatie van onze nieuwe taal- en spellingsmethode, 'Nieuw Nederlands Junior'. Hiermee borgen we een consistente en effectieve aanpak voor alle leerlingen.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn Centraal

Beschikbare specialisten:

Kwink Coaches

Toelichting van de school:

Het sociaal-emotioneel welzijn van onze leerlingen staat voorop. Twee van onze medewerkers zijn gespecialiseerd in onze KWINK-methode en blijven op de hoogte van alle relevante ontwikkelingen. Zij delen hun expertise met collega's en informeren ouders regelmatig via de nieuwsbrief over belangrijke thema's op dit gebied.

1

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Individuele Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Onze Intern Begeleider (IB'er) speelt een cruciale rol in het monitoren van het welbevinden, de resultaten en de onderwijsbehoeften van iedere leerling. Door middel van regelmatige gesprekken met leerkrachten en, indien nodig, het plannen van specifieke leerlingbesprekingen, wordt een passend onderwijsprogramma samengesteld. We werken hierbij nauw samen met ambulante begeleiders van ons samenwerkingsverband Driegang voor optimale ondersteuning op maat. Indien er specifieke aandacht nodig is voor een leerling, faciliteert de IB'er individuele gesprekken om de voortgang te bespreken en de aanpak te verfijnen. Dit zorgt ervoor dat elk kind de ondersteuning krijgt die het verdient om succesvol te zijn.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Fit

Beschikbare specialisten:

Sportcoaches van Gemeente Altena

Toelichting van de school:

RK Basisschool De Bolderik stimuleert een actieve levensstijl. Elke klas ontvangt wekelijks een gymles van professionele sportcoaches, ingehuurd via de gemeente Altena. Deze coaches voeren tweemaal per jaar een Motorische Vaardigheden (MQ) scan uit, waarmee de fysieke ontwikkeling van onze leerlingen in kaart wordt gebracht en gestimuleerd.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel er geen specifieke medische specialisten direct aan de school verbonden zijn, hechten wij veel waarde aan de persoonlijke verzorging en het welzijn van onze leerlingen. Bij specifieke behoeften werken we nauw samen met externe professionals en ouders om de best mogelijke ondersteuning te garanderen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
6
Totaal specialisten
6
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal
Extra lokaal voor de verrijkingsgroep op vrijdag,

Ontdek Onze Uitgebreide Educatieve Ondersteuning voor Leerlingen

Gedetailleerde Uitleg van Educatieve Ondersteuning bij De Bolderik

Bij RK Basisschool De Bolderik hechten we groot belang aan de individuele ontwikkeling van elke leerling. Daarom hebben we een gestructureerd systeem voor educatieve ondersteuning, onderverdeeld in vier duidelijke categorieën. Onze basisondersteuning richt zich op leerlingen die extra begeleiding nodig hebben bij specifieke onderwijsleertrajecten. Dit zorgt ervoor dat iedereen de aandacht krijgt die hij of zij verdient om succesvol te zijn in het onderwijs. Voor leerlingen die baat hebben bij 'basisondersteuning plus' is er extra aandacht. Deze leerlingen zijn besproken in ons ondersteuningsteam en, indien nodig, extern gediagnosticeerd. Dit garandeert een op maat gemaakte aanpak voor hun onderwijs. Leerlingen met een meer gespecialiseerde onderwijs- of zorgvraag vallen onder 'extra ondersteuning'. Voor hen stellen we een Ontwikkelingsperspectief (OPP) op, waarin we gespecialiseerd onderwijs en eventuele zorgbegeleiding uitwerken. Deze begeleiding vindt zowel intern als extern plaats. Tot slot bieden we 'extra ondersteuning plus' aan leerlingen met complexe onderwijs- en zorgbehoeften. Ook voor hen wordt een OPP opgesteld, met intensieve gespecialiseerde begeleiding, zowel intern als extern, om aan hun unieke behoeften te voldoen. Ons volledige schoolondersteuningsprofiel is beschikbaar op de website van De Bolderik en op Scholen op de Kaart (scholenopdekaart.nl). Samenwerkingsverband Driegang: Een Netwerk van Ondersteuning Samenwerkingsverband Driegang biedt een geïntegreerd netwerk van ondersteuning en faciliteiten voor kinderen in onze gemeente. Dit samenwerkingsverband zorgt ervoor dat elke leerling, ongeacht de specifieke onderwijsbehoefte, een passend onderwijsprogramma kan volgen. Meer informatie vindt u op de website van Driegang: http://www.driegang.nl. Beleid rondom Externe Leerlingenzorg Steeds vaker schakelen ouders externe hulp in voor hun kinderen. Stichting Uniek heeft daarom beleidsafspraken gemaakt om dit te reguleren, conform de artikelen 40 en 41 van de Wet op het Primair Onderwijs (WPO). Hulp door externen binnen de school: In principe verlenen wij geen medewerking aan externe hulpverlening binnen de schooluren, tenzij er sprake is van een medische indicatie. In dat geval maken we, indien praktisch haalbaar, schriftelijke afspraken met de hulpverlener en ouders, waarbij de directie eindverantwoordelijk blijft. Hulp door externen buiten de school: Ook hier geldt in beginsel geen medewerking, tenzij er een medische indicatie is of een beschikking van het CJG. Goede schriftelijke afspraken over frequentie en duur zijn essentieel. De school draagt geen verantwoordelijkheid voor deze externe hulp. Toekomstvisie op Educatieve Ondersteuning We blijven ons inzetten voor individuele leerlingstrajecten en evalueren deze continu in samenwerking met het samenwerkingsverband. Ons doel is om thuisnabij passend onderwijs te bieden, waarbij de leerkrachten het onderwijs afstemmen op de individuele behoeften van elke leerling. Twee onderwijsassistenten bieden aanvullende ondersteuning, zowel individueel als in kleine groepen, binnen of buiten de klas. LEES MEER

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Uitstekende Kwaliteitszorg en Schoolplan op Basisschool De Bolderik

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?

Ons schoolplan en jaarplan vormen de basis voor continue verbetering van ons onderwijs. Wij hanteren een systematisch kwaliteitszorgsysteem, waarbij we onze prestaties periodiek evalueren en optimaliseren. Betrokkenheid van externe deskundigen en regelmatige tevredenheidsmetingen onder ouders, zoals onze tweejaarlijkse enquête, waarborgen een objectieve blik op onze school. Jaarlijks stellen we een concreet jaarplan op, afgeleid van ons strategische schoolplan, met specifieke verbeterdoelen. Aan het einde van elk schooljaar presenteren we een gedetailleerd jaarverslag. Hierin verantwoorden we ons aan alle betrokkenen over de voortgang en resultaten van onze kwaliteitsdoelen. Voor het schooljaar 2023-2024 richten we ons specifiek op de volgende kernpunten: - Succesvolle integratie van de nieuwe taal- en spellingmethode 'Nieuw Nederlands Junior'. - Het realiseren van rekenresultaten op of boven het landelijk gemiddelde. - Stimuleren van samenwerking en kennisdeling door klassen overstijgende ateliermiddagen voor leerlingen en teamleden. Daarnaast besteden we veel aandacht aan burgerschap en sociale integratie. We streven ernaar leerlingen te vormen tot actieve, betrokken burgers die een positieve bijdrage leveren aan de samenleving. Dit bevorderen we door middel van onze sociaal-emotionele leerlijn 'KWINK', een rijke wereldoriëntatie en deelname aan diverse schoolprogramma's, waarbij we de Nederlandse cultuur en maatschappij betrekken.

Hoe monitoren we de voortgang van onze onderwijsdoelen?

De voortgang van de gestelde doelen uit ons schoolplan en jaarplan wordt nauwlettend gevolgd door het team en de directie. Tijdens regelmatige vergaderingen wisselen we ervaringen uit, bespreken we de procesvoortgang en monitoren we de resultaten. De belangrijkste doelstellingen uit het jaarplan worden gedurende het schooljaar meerdere malen geëvalueerd. De definitieve evaluaties van alle vastgestelde doelen worden opgenomen in het jaarverslag. Indien doelen nog niet volledig zijn behaald of door de omvang doorlopen naar het volgende jaar, worden deze meegenomen in het daaropvolgende jaarplan. Alle gemaakte afspraken worden vastgelegd in een borgingsdocument. Dit document biedt nieuwe collega's een helder overzicht van onze werkwijze en de gemaakte afspraken binnen RK Basisschool De Bolderik.

Voorbereiding op de basisschool: Ons programma voor jonge kinderen

Toelichting van de school

RK Basisschool De Bolderik in Hank zorgt voor een soepele overgang van de voorschool naar onze school. We onderhouden nauwe banden met voorschool 'Ziezo' om uw kind optimaal voor te bereiden op de start. Om kinderen alvast te laten wennen aan de schoolse omgeving, organiseren we speciale speelmomenten. Peuters van 'Ziezo' spelen dan samen met onze kleuters op het schoolplein. Dit bevordert sociale interactie en maakt de kennismaking met De Bolderik laagdrempelig en plezierig.

Veelgestelde vragen

Biedt RK Basisschool De Bolderik specifieke programma's aan voor jonge kinderen?

RK Basisschool De Bolderik focust op een goede aansluiting met de voorschoolse educatie. We organiseren overgangsmomenten om de kinderen te laten wennen aan onze omgeving en leerkrachten.

Met welke organisaties werkt RK Basisschool De Bolderik samen voor het jonge kind?

Onze school werkt nauw samen met voorschool 'Ziezo' en kinderdagverblijf 'Lipsplantsoen', beide onderdeel van Trema. Deze samenwerking garandeert een warme en gestructureerde overgang van de kinderopvang of peuterspeelzaal naar onze basisschool. Zo kunnen we de ontwikkeling van uw kind optimaal blijven ondersteunen.

Onze school werkt nauw samen met voorschool 'Ziezo' en kinderdagverblijf 'Lipsplantsoen', beide onderdeel van Trema. Deze samenwerking garandeert een warme en gestructureerde overgang van de kinderopvang of peuterspeelzaal naar onze basisschool. Zo kunnen we de ontwikkeling van uw kind optimaal blijven ondersteunen.

Team | RK Basisschool De Bolderik in Hank | [2025] Schoolregister