
Schoolweging
De schoolweging van Sint Bonifatiusschool is 24,45 , met een spreiding van 4,68 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Sint Bonifatiusschool | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 177.04 | 175.23 | 178 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Tussenresultaten zijn de uitkomsten van de toetsen die onze leerlingen maken gedurende het schooljaar. Wij noemen dat methodegebonden toetsen. Rekenen bijvoorbeeld heeft 9 blokken in een jaar. Ieder blok heeft twintig lessen en na twintig lessen komt er een toets. Die toetsen geven ons feedback over uw kind. Welke rekenvraagstukken beheerst het kind? Daarnaast nemen we twee keer per jaar LiB toetsen af. Toetsen gemaakt door Cito die ons een vergelijking geven met leerlingen uit de rest van Nederland. Al een aantal jaren maken we ook gebruik van referentiedoelen. Dat zijn doelen die we formuleren al school en waar we onszelf vergelijken met andere scholen. We hebben daar niet alleen een fundamenteel doel (een doel wat ieder kind zou moeten kunnen halen) maar ook een streefdoel(een doel waar wij als school naar op weg zijn). Doordat we een ambitiedoel maken weten we waar we naar op weg zijn en dan is het maken van tussenstappen om daar te komen, veel eenvoudiger. Zo verbeteren we steevast ons onderwijs. U kunt de methodetoetsen en de LiB toetsen inzien in het Ouderportaal van Parnassys.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale ontwikkeling
De Sint Bonifatiusschool is een katholieke basisschool. Onze normen en waarden zijn gebaseerd op onze katholieke grondslag. We leren de leerlingen elkaar te waarderen en respecteren, ongeacht afkomst, cultuur en religie. Hierin mag iedereen zich vrij voelen, zodat kinderen tot leren kunnen komen. Dit 'vrij om te leren' realiseren we door constant te werken aan welbevinden (veiligheid en wederzijds respect) en betrokkenheid (kinderen moeten zich gezien en gehoord voelen). Met behulp van de preventieve methode Leefstijl en de methode Kleur (levensbeschouwing) worden kinderen in situaties gebracht om na te denken over de sociale aspecten van het samen op school zitten. Vermijden/ oplossen van conflictsituaties is de tweede optie waarmee we sociaal omgaan met elkaar bespreken, uitwerken en kinderen handvatten geven het anders te doen. LEES MINDER
Kennis gaat voor vaardigheden
Wederzijds respect
Veiligheid
Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?
In Nederland kennen we geen curriculum voor gedrag van leerlingen. Een curriculum betekent dat leerdoelen omgezet zijn in specifieke doelen waar leekrachten aan moeten werken. In een gedragscurriculum beschrijven we dus hoe het gedrag van onze leelringen het beste kan bijdragen aan de sociale situatie, de resultaten en het welbevinden. We leren onze leerlingen: - hoe om te gaan met elkaar - meningen van anderen (zowel van andere leerlingen, als sociale media) te wegen en daar op in te spelen (positieve feedback) Vervolgens brengen we onze leerlingen in situaties waarin ze deze opgedane kennis kunnen toepassen. Eigenlijk is de houding ten opzichte van een vak als rekenen niet anders dan die ten opzichte van een vak als sociale emotionele ontwikkeling.