Willem van Oranjeschool in Haarlem

Het team van Willem van Oranjeschool in Haarlem

Current section: team
Rozenhagenstraat 15
2021 Haarlem

Zie hier hoe het team van Willem van Oranjeschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Willem van Oranjeschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Willem van Oranjeschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Willem van Oranjeschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Willem van Oranjeschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 91.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (91.7%)
Man (8.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.9%)
Man (17.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Willem van Oranjeschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (0%)
35-45 jaar (9.1%)
45-55 jaar (45.5%)
55-65 jaar (45.5%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (24.8%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (18.1%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Willem van Oranjeschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (66.7%)
Direct ondersteunend personeel (16.7%)
Indirect ondersteunend personeel (8.3%)
Management (8.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Willem van Oranjeschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Invulling van Lerarentekorten op de Willem van Oranjeschool

Op de Willem van Oranjeschool in Haarlem zetten we ons flexibel in om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen. We beschikken over een eigen, toegewijde vervangingspoule van gekwalificeerde leerkrachten. Indien nodig schakelen we onze flexibele duo-collega's in om klassen te ondersteunen en les te geven. In uitzonderlijke situaties neemt de directie de lesgevende taak op zich om het onderwijs te garanderen. Onze prioriteit ligt bij het voorkomen van thuissituaties voor leerlingen. Bij een tweede opeenvolgende dag zonder vervanging voor een groep, passen we een roulatiesysteem toe om de impact te spreiden. Zo streven we naar een stabiele leeromgeving voor al onze leerlingen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Zo nodig maken we een combinatiegroep.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Ontdek de Ondersteunende Specialisten voor Succesvol Leren op de Willem van Oranjeschool

6

Academische Ondersteuning: Taal, Rekenen en Meer

Beschikbare specialisten:

Gekwalificeerde Intern Begeleider
Gespecialiseerde Rekenspecialist
Ervaren Remedial Teacher
Expert Meer- en Hoogbegaafdheid
Gediplomeerde Taalspecialist
Deskundige Kindercoach

Toelichting van de school:

Onze intern begeleider biedt cruciale ondersteuning aan leerkrachten bij de individuele ontwikkeling van elke leerling. De specialist voor meer- en hoogbegaafdheid stimuleert leerlingen die extra intellectuele uitdagingen nodig hebben, en zorgt voor een optimale leerervaring. Onze reken- en taalspecialisten volgen de nieuwste onderwijsontwikkelingen en vertalen deze kennis direct naar effectieve lesmethoden binnen onze school.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Sociaal Welzijn
Specialist Hoogbegaafdheid en Emotie
Gecertificeerde Rots & Watertrainers
Professionele Kindercoach

Toelichting van de school:

Onze toegewijde groepsleerkrachten zijn getraind en gecertificeerd om de Rots & Water weerbaarheidstraining te geven. Deze trainingen worden maandelijks binnen elke klas aangeboden, wat bijdraagt aan een positieve en veilige groepsdynamiek. Leerlingen ontwikkelen hierdoor belangrijke sociale vaardigheden en leren om te gaan met uitdagende situaties.

2

Gedrag, Werkhouding en Effectieve Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Gedrag
Specialist Hoogbegaafdheid en Studievaardigheden

Toelichting van de school:

Op de Willem van Oranjeschool hanteren we het concept van acht leer-KRACHTEN. Deze krachten, zoals concentratie en samenwerking, zijn essentieel voor succesvol leren. Deze krachten worden actief gestimuleerd en geoefend tijdens alle leeractiviteiten. Elke leerling kan benoemen welke krachten zij toepassen en hoe goed dit hen lukt, wat bijdraagt aan zelfinzicht en groei.

4

Motorische Vaardigheden en Lichamelijke Gezondheid

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Motoriek
Deskundige Fysiotherapeut
Ervaren Logopedist
Gekwalificeerde Vakdocent Gymnastiek

Toelichting van de school:

Voor optimale motorische en lichamelijke ontwikkeling werken wij samen met gespecialiseerde therapeuten. Onze fysiotherapeut en logopedist zijn wekelijks aanwezig op school om leerlingen te ondersteunen waar nodig. Dit zorgt voor een brede aanpak die bijdraagt aan de algehele ontwikkeling van onze leerlingen.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op dit moment bieden wij geen gespecialiseerde medische zorg of persoonlijke verzorging aan via externe professionals binnen de school.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
16
Totaal specialisten
16
Unieke specialismen

Op Maat Gemaakte Ondersteuning voor Elke Leerling op de Willem van Oranjeschool

Individuele Aandacht en Groei in ons Basisonderwijs

Op de Willem van Oranjeschool in Haarlem geloven we sterk in het bieden van persoonlijke aandacht aan elke leerling. Ons toegewijde team zet zich in om een veilige en stimulerende leeromgeving te creëren waar ieder kind zich optimaal kan ontwikkelen. Wij bieden diverse vormen van extra ondersteuning die aansluiten bij de individuele behoeften van onze 191 leerlingen. Of het nu gaat om extra uitleg, verdieping of specifieke begeleiding, wij zorgen ervoor dat elke leerling de kans krijgt om zijn of haar potentieel volledig te benutten. Ons onderwijsaanbod is gericht op het stimuleren van zelfvertrouwen en leerplezier, zodat uw kind met plezier naar school gaat en de basis legt voor een succesvolle toekomst. Ontdek de mogelijkheden voor uw kind bij de Willem van Oranjeschool.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Kwaliteitsbeleid en Schoolplan

Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan voor burgerschap?

Ons schoolplan richt zich op actief burgerschap en sociale cohesie, conform de wetgeving. We leggen de nadruk op essentiële basiswaarden zoals vrijheid van meningsuiting, gelijkwaardigheid, begrip voor anderen, verdraagzaamheid, autonomie en verantwoordelijkheidsbesef. Ook het actief afwijzen van onverdraagzaamheid en discriminatie is een kernpunt. In onze multiculturele samenleving bereiden we leerlingen voor op deelname aan de maatschappij. Vanuit onze identiteit stimuleren we respect voor medemensen, hun bezittingen en meningen, en bevorderen we onderlinge betrokkenheid. Samenleven en samenwerken staan centraal. Concreet leren onze leerlingen zich te gedragen vanuit respect voor algemeen aanvaarde waarden en normen. Ze ontwikkelen kennis over belangrijke geestelijke stromingen en leren respectvol om te gaan met verschillen in opvattingen. Participatie in de samenleving vanuit democratische beginselen is een belangrijk leerdoel. Daarnaast vergaren ze kennis over de Nederlandse en Europese staatsinrichting en de rol van de burger. Zorg voor lichamelijke en psychische gezondheid, zelfredzaamheid in sociale situaties, als verkeersdeelnemer en consument, en zorg voor het milieu maken het plaatje compleet.

Hoe realiseren wij onze onderwijsdoelen op de Willem van Oranjeschool?

Op de Willem van Oranjeschool hanteren we drie positief geformuleerde schoolregels die respectvol omgaan bevorderen. Leerkrachten fungeren als rolmodel in het naleven van deze regels. De schoolregels zijn: 1. Voor groot en klein zullen we aardig zijn. 2. Binnen is een wandelgebied, buiten mag je rennen. 3. Goed zorgen voor spullen betekent dat we er morgen weer plezier van hebben. Deze regels worden aan het begin van het schooljaar in elke groep herhaald en visueel gemaakt. De eerste weken van het schooljaar besteden we intensief aandacht aan groepsvorming met behulp van de methodiek 'Grip op de groep'. Vanwege ons multiculturele karakter faciliteren we open gesprekken over diverse opvattingen en culturele achtergronden. Ons tweejaarlijkse religieproject biedt een gestructureerde gelegenheid om hierover te leren, met als doel het ontwikkelen van begrip voor verschillen. De dag begint met een gezamenlijk gebed waarin leerlingen uiten waar ze dankbaar voor zijn of waar ze zich zorgen over maken, wat bijdraagt aan wederzijds begrip. We besteden aandacht aan actief burgerschap via verkeerslessen in de directe omgeving. Minimaal tweemaal per jaar organiseren we acties voor goede doelen, inspelend op actuele gebeurtenissen of vooraf bepaalde doelen. Onze getrainde leerkrachten verzorgen de Rots&Water-trainingen, die leerlingen 'gereedschappen' bieden om voor zichzelf en anderen op te komen. De focus ligt op zelfvertrouwen, zelfreflectie en zelfbeheersing, wat bijdraagt aan een veilige leeromgeving waarin kinderen leren over hun gedrag en een positieve houding ontwikkelen. Voor leerlingen van groep 5 tot en met 8 is er de Kinderraad, waar democratische principes concreet worden toegepast. Twee leerlingen vertegenwoordigen hun klas en komen minimaal zes keer per jaar bijeen met de directeur om belangrijke schoolzaken te bespreken en input te leveren voor beleidsvorming. De lesmethoden voor geschiedenis, aardrijkskunde en natuur & techniek integreren elementen van actief burgerschap. Hierbij ligt de nadruk op respect voor normen en waarden, geestelijke stromingen, de multiculturele samenleving, omgaan met verschillen, de Nederlandse en Europese staatsinrichting en milieubewustzijn. Leerlingen van groep 5-6-7-8 volgen het Jeugdjournaal en bespreken argumenten om tot een gezamenlijke mening te komen. Groep 6-7 werkt met schooltuinen om kennis en respect voor natuur en milieu te vergroten, met plezier en beleving als kern. Leerlingen van groep 6-7-8 krijgen rond Prinsjesdag en verkiezingen uitleg over de staatsinrichting. Groepen 7 en 8 werken met het lespakket 'De Derde Kamer'. Rondom Prinsjesdag wordt aandacht besteed aan de troonrede en de begroting. De periode rond 4 en 5 mei staat in het teken van de betekenis van deze herdenkingsdagen voor groep 6-7-8. In groep 7-8 nemen twee leerlingen deel aan de kinderraad van Haarlem. Kinderrechten worden behandeld via spel en lespakketten van het Kinderrechtencollectief. Leerlingen van groep 8 bereiden actief een actie voor een goed doel voor, wat hen praktische participatie-ervaring biedt. Ze presenteren hun projecten aan andere klassen. Tevens nemen zij deel aan de actie Kinderpostzegels, waarbij het doel van de actie wordt toegelicht en betrokkenheid wordt gestimuleerd. De Plastic Whale foundation wordt ondersteund met school cleanups, om zo bewustzijn te creëren voor zwerfafval en een schonere schoolomgeving te realiseren.

Downloaden

Speciaal Aanbod voor Jonge Kinderen op de Willem van Oranjeschool

Toelichting van de school

Op de Willem van Oranjeschool in Haarlem bieden we een stimulerende omgeving voor jonge kinderen om zich optimaal te ontwikkelen. Onze aanpak is gericht op spelenderwijs leren, waarbij we de nieuwsgierigheid en creativiteit van elk kind stimuleren. We geloven in een warme en veilige sfeer waar kinderen zich thuis voelen en vol vertrouwen de wereld ontdekken. Wij zetten ons in om de basis te leggen voor een leven lang leren, met aandacht voor zowel cognitieve als sociaal-emotionele groei. Ontdek hoe wij uw kind helpen bloeien in de vroege schooljaren.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod is er voor jonge kinderen op de Willem van Oranjeschool?

De Willem van Oranjeschool biedt een rijk en gevarieerd programma voor onze jongste leerlingen. Dit programma is ontworpen om de ontwikkeling op alle gebieden te stimuleren, met speciale aandacht voor spel, taal en sociale interactie. We zorgen voor een uitdagende en passende leeromgeving, afgestemd op de behoeften van elk kind. Dit aanbod omvat diverse activiteiten die gericht zijn op het bevorderen van de creativiteit, motorische vaardigheden en vroege reken- en taalontwikkeling. We creëren een solide basis voor de verdere schoolloopbaan.

Met welke partners werkt de Willem van Oranjeschool samen voor het jonge kind?

Voor een breed en complementair aanbod voor jonge kinderen werkt de Willem van Oranjeschool nauw samen met gerenommeerde partners. Deze samenwerkingen verrijken onze dienstverlening en bieden extra mogelijkheden voor de ontwikkeling van uw kind. Onze gewaardeerde partners zijn: * **Hero Kindercentra**: Zij bieden hoogwaardige kinderopvang en buitenschoolse opvang, met een focus op een veilige en stimulerende omgeving. Meer informatie vindt u op [Hero Kindercentra](http://www.herokindercentra.nl/). * **Brood en Spelen**: Deze organisatie richt zich op educatieve activiteiten en spelprogramma's die de ontwikkeling van kinderen spelenderwijs bevorderen. Ontdek meer op [Brood en Spelen](http://www.broodspelen.nl/).

Voor een breed en complementair aanbod voor jonge kinderen werkt de Willem van Oranjeschool nauw samen met gerenommeerde partners. Deze samenwerkingen verrijken onze dienstverlening en bieden extra mogelijkheden voor de ontwikkeling van uw kind. Onze gewaardeerde partners zijn: * **Hero Kindercentra**: Zij bieden hoogwaardige kinderopvang en buitenschoolse opvang, met een focus op een veilige en stimulerende omgeving. Meer informatie vindt u op [Hero Kindercentra](http://www.herokindercentra.nl/). * **Brood en Spelen**: Deze organisatie richt zich op educatieve activiteiten en spelprogramma's die de ontwikkeling van kinderen spelenderwijs bevorderen. Ontdek meer op [Brood en Spelen](http://www.broodspelen.nl/).

Team | Willem van Oranjeschool in Haarlem | [2025] Schoolregister