Basisschool Sint Bonifatius in Haaksbergen

Het team van Basisschool Sint Bonifatius in Haaksbergen

Current section: team
Lijsterstraat 11
7481 Haaksbergen

Zie hier hoe het team van Basisschool Sint Bonifatius is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool Sint Bonifatius. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool Sint Bonifatius bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool Sint Bonifatius bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool Sint Bonifatius zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (84.8%)
Man (15.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool Sint Bonifatius. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (8.3%)
25-35 jaar (33.3%)
35-45 jaar (41.7%)
45-55 jaar (8.3%)
55-65 jaar (8.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (17.3%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool Sint Bonifatius werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (90.9%)
Direct ondersteunend personeel (0%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (9.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool Sint Bonifatius gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging Leerkrachten Basisschool Sint Bonifatius: Zekerheid voor Onderwijs Continuïteit

Bij Basisschool Sint Bonifatius garanderen we de continuïteit van kwalitatief hoogstaand basisonderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten. Wij beschikken over een ervaren en toegewijd team van vaste invallers binnen ons schoolbestuur, Keender. Deze flexibele pool van professionals staat garant voor tijdige en deskundige vervanging gedurende het grootste deel van het schooljaar. Indien nodig, breiden we deze capaciteit uit met een tweede groep beschikbare vervangers. Het Mobiliteitscentrum van het ObT coördineert de inzet van alle vervangende leerkrachten, wat zorgt voor een efficiënte en gestroomlijnde aanpak. Meer gedetailleerde informatie over de werking van dit centrum vindt u via de hier beschikbare link. Hoewel de beschikbaarheid van invallers in Nederland een uitdaging kan zijn, vooral tijdens de piekperiodes van griepgolven, hebben wij een proactief protocol opgesteld. Dit protocol beschrijft gedetailleerd de stappen die wij ondernemen om de onderwijsactiviteiten op Basisschool Sint Bonifatius zo optimaal mogelijk te laten verlopen bij eventuele schaarste aan vervangers.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Basisschool Sint Bonifatius

3

Taal- en Rekenspecialisten voor Succesvolle Leren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenspecialist
Taalspecialist

Toelichting van de school:

Onze intern begeleider bewaakt de zorg- en ondersteuningsstructuur en coacht leerkrachten actief. Zij is tevens het aanspreekpunt voor externe expertise op het gebied van zorg en begeleiding. Met gespecialiseerde leerkrachten voor taal en rekenen, ondersteund door een onderwijsassistent en een expert voor meer- en hoogbegaafdheid, bieden we gerichte hulp. Daarnaast werken we samen met een logopedist en een orthopedagoog om elke leerling optimaal te ondersteunen in hun ontwikkeling.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Gedrag

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider

Toelichting van de school:

De intern begeleider, Tjitske Petersen, stuurt onze schoolbrede zorg- en ondersteuningsstructuur aan. Zij werkt nauw samen met een gedragsspecialist en remedial teacher. Indien nodig schakelen we externe deskundigen in, waardoor we flexibel kunnen inspelen op individuele behoeften. Deze samenwerking garandeert een veilige en stimulerende omgeving voor alle leerlingen.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak Optimaliseren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Voor een gedetailleerd inzicht in onze aanpak op het gebied van gedrag, werkhouding en taakaanpak, verwijzen we u graag naar de informatie onder andere relevante aandachtsgebieden. Onze specialisten werken samen om een positieve leeromgeving te creëren. Ze stimuleren zelfstandigheid en een proactieve houding bij elke leerling.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling Stimuleren

Beschikbare specialisten:

Vakleerkracht Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Voor uitgebreide informatie over hoe wij de motorische en lichamelijke ontwikkeling van uw kind bevorderen, nodigen we u uit om de details bij de andere aandachtsgebieden te bekijken. Onze vakleerkracht bewegingsonderwijs zorgt voor uitdagende en leerzame sportactiviteiten. Ze draagt bij aan een gezonde levensstijl en fysieke fitheid.

1

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Meer specifieke informatie over onze ondersteuning op het gebied van medisch handelen en persoonlijke verzorging is te vinden onder de overige aandachtsgebieden. Onze intern begeleider coördineert de benodigde zorg en begeleiding. Ze zorgt voor een veilige en verzorgde omgeving voor alle leerlingen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
9
Totaal specialisten
9
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Gymlokaal
leesatelier

Ontdek de Extra Ondersteuning op Basisschool Sint Bonifatius

Gedetailleerde Informatie over Onze Onderwijsondersteuning

Bij Basisschool Sint Bonifatius geloven we in passend onderwijs voor elke leerling. Wij nemen onze verantwoordelijkheid serieus en streven ernaar een optimaal leerklimaat te creëren. Dit doen we door nauw samen te werken met regionale partners en deel te nemen aan het Samenwerkingsverband Twente Oost, dat sinds 1 augustus 2014 passend onderwijs in de regio Twente Oost faciliteert. Binnen onze school hanteren we een gestructureerde ondersteuningsaanpak, ook wel de '1-zorgroute' genoemd. Deze route, ontwikkeld in samenwerking met ouders, leerkrachten en onze intern begeleider, garandeert een zorgvuldige afstemming op de individuele onderwijsbehoeften van elk kind. **Focus op Individuele Behoeften** Hoewel de meeste leerlingen soepel door hun schoolcarrière gaan, kan het voorkomen dat een kind tijdelijk extra ondersteuning nodig heeft. In dergelijke situaties staat een open dialoog tussen school en ouders centraal om de oorzaken te achterhalen en effectieve oplossingen te vinden. Wanneer de school en ouders er samen niet uitkomen, kan het Schoolondersteuningsteam (SOT) worden ingeschakeld voor deskundig advies en gerichte hulp. **Het Schoolondersteuningsteam (SOT): Een Collaboratieve Aanpak** Onze school organiseert vier SOT-besprekingen per jaar, waarbij uitsluitend kinderen worden besproken waarvoor voorafgaand overleg met ouders heeft plaatsgevonden en toestemming is verleend. Het SOT is een intern overlegorgaan waar de specifieke ondersteuningsbehoefte van een leerling centraal staat. De intern begeleider fungeert als primair contactpersoon en zorgt voor een grondige voorbereiding van elke bespreking, met volledige betrokkenheid en informatie van ouders. Het SOT bestaat uit de intern begeleider, een jeugdverpleegkundige, een schoolmaatschappelijk werker en de aan de school verbonden orthopedagoog. Indien nodig worden externe deskundigen en/of de schoolleiding bij het overleg betrokken om tot optimale adviezen en concrete afspraken te komen. **Gepersonaliseerde Ondersteuningsmogelijkheden** Binnen Basisschool Sint Bonifatius bieden we diverse vormen van ondersteuning op maat. Dit kan variëren van het inschakelen van een orthopedagoog van Keender voor een gedetailleerde analyse van onderwijsmogelijkheden, tot expertise op het gebied van jonge kinderen en de begeleiding van leerlingen met kenmerken van cluster 3 of 4. Daarnaast werken we samen met gemeentelijke regisseurs voor jeugdzorg en bieden we specifieke ondersteuning aan groepen en individuele leerkrachten. Ook voor groepsondersteuning en leerkrachtondersteuning kunt u bij ons terecht. **Wanneer Verdere Stappen Nodig Zijn: Het Arrangement** Ondanks alle inspanningen kan het voorkomen dat de geboden ondersteuning binnen de basisschool onvoldoende is om de ontwikkeling van een kind te optimaliseren. In dergelijke gevallen, wanneer de ontwikkeling stagneert of er zorgen zijn over het sociaal-emotioneel welzijn, kunnen school en ouders gezamenlijk een aanvraag indienen voor een Toelaatbaarheidsverklaring (TLV) voor het Speciaal (Basis) Onderwijs. Dit proces, bekend als een 'arrangement', wordt beoordeeld door de Commissie voor Arrangementen (CvA). **De Commissie voor Arrangementen (CvA): Een Deskundige Beoordeling** De CvA beoordeelt aanvragen voor TLV's voor plaatsing op scholen voor speciaal onderwijs (cluster 3 of 4) of speciaal basisonderwijs. De TLV wordt formeel afgegeven door het Samenwerkingsverband (SWV 23-02) op advies van de CvA van Plein Midden Twente (PMT). De CvA van PMT, bestaande uit een voorzitter, intern begeleiders, orthopedagogen, een maatschappelijk werker en secretariële ondersteuning, vergadert wekelijks om deze aanvragen zorgvuldig te behandelen. De adviezen worden doorgestuurd naar de administratie van het samenwerkingsverband voor de definitieve afhandeling. Meer informatie is te vinden op www.pleinmiddentwente.nl en www.swv2302.nl. **Nieuwe Leerlingen: Een Zorgvuldig Welkomstproces** Voor alle nieuwe leerlingen hanteren we een gestructureerd aanmeldingsproces waarbij we zowel stimulerende als belemmerende factoren in kaart brengen. Indien direct extra ondersteuning nodig is, bespreken we openlijk de startmogelijkheden van het kind op onze school. Een proefplaatsing kan deel uitmaken van dit proces om de benodigde ondersteuning verder te onderzoeken. Mocht de school de benodigde extra ondersteuning niet kunnen bieden, dan zoeken we in samenwerking met het samenwerkingsverband en andere scholen naar de meest geschikte onderwijsplek voor het kind. **Toegankelijkheid van Ons Gebouw en Faciliteiten** Ons volledig gelijkvloerse gebouw is ontworpen met maximale toegankelijkheid in gedachten. Lage drempels en ruime deuropeningen faciliteren de doorstroming voor iedereen, inclusief rolstoelgebruikers. We beschikken over een speciaal invalidentoilet voor extra comfort en gemak. Alle leslokalen zijn voorzien van ruime ramen voor optimale lichtinval en beschikken over afsluitbare deuren. Elk lokaal is uitgerust met een digibord. Voor leerlingen met visuele beperkingen zijn er aanpassingen mogelijk, zoals specifieke zitplaatsen met minimale lichtinval. Materialen die via een diagnosebudget beschikbaar komen, zoals vergrote werkboeken, een laptop of iPad, of een beeldschermloep, kunnen de leerervaring verder verbeteren. Denk hierbij aan: aangepaste drempels, deuropeningen, toiletten, speciale 'rustruimtes', voorzieningen voor slechtzienden, glazen wanden, interactieve digiborden en stemversterkers. **Onze Betrokken Partners in Ondersteuning** Wij werken samen met een netwerk van gespecialiseerde partners om de best mogelijke ondersteuning te bieden: - **Kentalis:** Voor ambulante begeleiding op het gebied van taalontwikkeling. - **Visio:** Gespecialiseerde ondersteuning voor slechtziende leerlingen. - **Schoolmaatschappelijk werk:** Biedt KIES-trainingen en individuele begeleidingstrajecten. - **GGD:** Schoolartscontroles voor groep 2 en 7. - **Logopedist:** Logopedische behandelingen, met name voor jonge kinderen en nieuwkomers, indien mogelijk tijdens schooltijd op locatie. - **Dyslexiebehandelaren:** Vergoede dyslexiebehandeling, waar mogelijk binnen de schoolomgeving. - **Fysiotherapie Noordman:** Biedt schrijftherapie, toegankelijk tijdens schooltijd. - **Praktijk in Beweging:** Specialistische hulp bij emotieregulatie en prikkelverwerking. **Ondersteuningspunt voor Ouders: Uw Vragen Zijn Welkom** Maakt u zich zorgen over de ontwikkeling van uw kind of de geboden ondersteuning? Bespreek dit dan altijd eerst met de school. Voor aanvullende vragen of meer informatie kunt u terecht bij het oudersteunpunt van het samenwerkingsverband via https://www.swvtwenteoostpo.nl/ouder-steunpunt/. **Toekomstplannen: Verder Optimaliseren van Ondersteuning** Voor het schooljaar 2023-2024 streven we naar een nog betere afstemming van ons onderwijs op de individuele leerbehoeften. We introduceren een verkorte zorgcyclus en starten naast de SOT-besprekingen ook met leerlingbesprekingen. Ons doel is een proactieve aanpak, waarbij we de ontwikkeling van onze leerlingen nauwlettend volgen. Dit stelt ons in staat om ons onderwijsaanbod nog beter te onderbouwen en optimaal aan te sluiten bij de unieke behoeften van elke leerling.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Toekomstgericht Onderwijs bij Sint Bonifatius

Welke ambitieuze leerdoelen streeft Basisschool Sint Bonifatius na?

Voor de periode 2023-2027 focussen we op excellente basisvaardigheden. Jaarlijks integreren we concrete doelen in ons schoolplan, met als streven een doorlopend hoge prestatie op landelijke toetsen. Onze ambitie is om 90% van de leerlingen op het fundamenteel niveau (1F) en 70% op het streefniveau (1S/2F) te laten excelleren. Voor begrijpend lezen mikken we op 80% (2F), voor taalverzorging op 65% (2F), en voor rekenen op 60% (1S). Naast deze kernvakken, zetten we in op brede ontwikkeling, een scherp zicht op de individuele leerlingontwikkeling, en een didactisch handelen geïnspireerd door 'Leren zichtbaar maken' en EDI. We stimuleren een leven lang leren en versterken onze professionele leergemeenschap (PLG). We beschouwen de school als een vitale ontmoetingsplaats en werken aan een naadloze doorlopende leerlijn van VVE tot en met het voortgezet onderwijs. Het in kaart brengen en strategisch kiezen van samenwerkingspartners binnen ons netwerk is essentieel voor onze continue verbetering.

Hoe realiseert Basisschool Sint Bonifatius haar onderwijsdoelen?

Ons schoolplan vormt de basis voor jaarlijkse, SMART geformuleerde doelen die we vastleggen in een gedetailleerd jaarplan. Zowel ons toegewijde team als de Medezeggenschapsraad (MR) zijn nauw betrokken bij dit proces. Het jaarplan wordt periodiek besproken met de kwaliteitszorgcoördinator van Stichting Keender en tweemaal per jaar grondig geëvalueerd. Specifieke onderdelen van het jaarplan worden uitgewerkt in werkgroepen, waarbij elke werkgroep een eigen, verantwoordelijke leider heeft. Deze verantwoordelijke medewerker onderhoudt direct contact met de directie om de voortgang en resultaten nauwgezet te monitoren en te bespreken. Alle bevindingen en evaluaties worden gedocumenteerd in het jaarverslag. Het handboek Kwaliteitszorg van Stichting Keender beschrijft de integrale onderwijsaanpak op stichtingsniveau. Binnen Keender zijn de aangesloten scholen integraal verantwoordelijk voor hun onderwijsorganisatie, wat betekent dat de verantwoordelijkheid voor de kwaliteit van leerlingresultaten is gedelegeerd aan het schoolmanagement.

Ontdek het Aanbod voor Jonge Kinderen bij Basisschool Sint Bonifatius

Toelichting van de school

Bij Basisschool Sint Bonifatius geloven we in de kracht van spelend en ontdekkend leren voor onze jongste leerlingen. Kinderen bezitten een natuurlijke nieuwsgierigheid en een aangeboren drang om te leren, waarbij ze hun handen, hoofd en hart gebruiken. Door spel ontdekken ze zichzelf en de wereld om hen heen, en ontwikkelen ze belangrijke vaardigheden. Wij respecteren de eigenheid van elk jong kind en zetten spel als een betekenisvol leermiddel in. In een rijke leeromgeving stimuleren we kinderen om actief deel te nemen aan spelactiviteiten, wat de basis legt voor toekomstig schoolsucces. Dit draagt bij aan hun sociaal-emotionele, cognitieve en sensomotorische ontwikkeling. Door beweging en het inzetten van al hun zintuigen, verkennen onze jongste leerlingen de wereld. Zo groeien ze uit tot zelfstandige, leergierige individuen die vol vertrouwen de volgende stappen in hun ontwikkeling zetten. Ontdek hoe wij bij Sint Bonifatius de basis leggen voor een leven lang leren.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod is er voor jonge kinderen op Basisschool Sint Bonifatius?

Basisschool Sint Bonifatius biedt een stimulerende omgeving gericht op spelend en ontdekkend leren voor alle jonge kinderen. We integreren deze leermethoden in ons dagelijkse onderwijs om een sterke basis te leggen voor hun ontwikkeling.

Met welke partners werkt Basisschool Sint Bonifatius samen voor het jonge kind?

Basisschool Sint Bonifatius werkt nauw samen met diverse partners om het aanbod voor jonge kinderen te verrijken. Deze samenwerkingen omvatten organisaties zoals Partou, Humankind, Bloesem, Speelboerderij, Columbus, en Bloei en groei.

Basisschool Sint Bonifatius werkt nauw samen met diverse partners om het aanbod voor jonge kinderen te verrijken. Deze samenwerkingen omvatten organisaties zoals Partou, Humankind, Bloesem, Speelboerderij, Columbus, en Bloei en groei.

Partou
Humankind
Bloesem, Speelboerderij, Columbus, Bloei en groei
Team | Basisschool Sint Bonifatius in Haaksbergen | [2025] Schoolregister