Basisschool Honesch in Haaksbergen

Het team van Basisschool Honesch in Haaksbergen

Current section: team
Hasseltweg 10
7481 Haaksbergen

Zie hier hoe het team van Basisschool Honesch is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool Honesch. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool Honesch bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool Honesch bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool Honesch zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 85.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 86% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (85.7%)
Man (14.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (86%)
Man (14%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool Honesch. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (28.6%)
35-45 jaar (42.9%)
45-55 jaar (28.6%)
55-65 jaar (0%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.3%)
25-35 jaar (23%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (21.2%)
55-65 jaar (19.3%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool Honesch werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (85.7%)
Direct ondersteunend personeel (0%)
Management (14.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool Honesch gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Leerkrachtvervanging op Basisschool Honesch

Bij Basisschool Honesch begrijpen we het belang van continuïteit in het onderwijs. Wanneer een leerkracht onverwacht afwezig is, zetten we alles op alles om directe vervanging te regelen. Onze eerste prioriteit is altijd het vinden van een gekwalificeerde vervanger om de lessen zo min mogelijk te onderbreken. Indien een vaste leerkracht niet beschikbaar is, benaderen we onze flexibele parttimers om in te springen. Dit zorgt ervoor dat de leerervaring van uw kind zo min mogelijk wordt beïnvloed. Als het niet lukt om externe of interne vervanging te vinden, verdelen we de leerlingen over de bestaande klassen. Dit doen we echter maximaal voor één dag, om de rust en structuur in de school te waarborgen. Langdurige afwezigheid kan leiden tot een roulatiesysteem waarbij leerlingen van verschillende groepen op opeenvolgende dagen thuis kunnen zijn. Ouders worden altijd schriftelijk geïnformeerd over de gang van zaken en eventuele wijzigingen in het lesrooster. We garanderen opvang op de eerste dag van afwezigheid. Voor ouders die geen alternatieve opvang kunnen regelen bij tijdelijke thuissituaties, bieden we opvangfaciliteiten binnen de school. Wij streven ernaar om de impact van leerkrachtafwezigheid op het leerproces van uw kind te minimaliseren.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Pedagogisch handelen Wij hebben als taak onze leerlingen op te voeden tot goede burgers. Daarom vinden we het belangrijk dat leerlingen goed met zichzelf en met anderen kunnen omgaan. In onze lessen besteden we dan ook gericht aandacht aan sociale en maatschappelijke competenties van de leerlingen. Alle collega’s creëren in dit kader een veilig en gestructureerd klimaat waarin leerlingen zich gewaardeerd en gerespecteerd voelen.

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Spelend leren vanuit doelen
28.2%
Spel en beweging (binnen/buiten)
25.5%
Taal
18.2%
Rekenen
12.7%
Pauze
11.8%
Engels
1.8%
Muziek
1.8%

Leerjaar 3 t/m 8

Taal
22.1%
Lezen
21.5%
Rekenen/wiskunde
20%
Overig
13.9%
Kunstzinnige en creatieve vorming
7.3%
Wereldoriëntatie
6.1%
Bewegingsonderwijs
5.5%
Engelse taal
3.6%

Ontdek het Specialistische Ondersteuningsteam van Basisschool Honesch

5

Taal, Rekenen en Ontwikkeling voor Succes

Beschikbare specialisten:

Dyslexie Expert
Ervaren Intern Begeleider
Rekenspecialist
Hoogbegaafdheid Specialist
Gediplomeerde Logopedist

Toelichting van de school:

Op Basisschool Honesch zijn diverse specialisten dagelijks aanwezig om uw kind optimaal te ondersteunen. Wij bieden gespecialiseerde dyslexiebegeleiding door Marant en R.I.D., en logopedische zorg door Praktijk Kosters & Van Dam. Deze expertise zorgt voor gerichte hulp bij specifieke leeruitdagingen, zodat elk kind zijn of haar potentieel kan bereiken.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Janneke Jeursen, onze specialist in sociaal-emotionele ontwikkeling, biedt begeleiding. Deze ondersteuning helpt kinderen zich veilig en zelfverzekerd te voelen in hun leeromgeving. We focussen op een positieve sociale en emotionele groei voor alle leerlingen.

2

Gedrag, Studievaardigheden en Werkstrategieën

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Deskundige Orthopedagoog

Toelichting van de school:

Onze gedragsspecialisten en orthopedagogen, verbonden aan Stichting Keender, bieden deskundige hulp. Zij ondersteunen leerlingen bij gedragsuitdagingen en het ontwikkelen van effectieve werkhoudingen en taakaanpakken. Dit draagt bij aan een gestructureerde en productieve leerervaring voor ieder kind.

1

Motorische Vaardigheden en Fysieke Gezondheid

Beschikbare specialisten:

Ervaren Fysiotherapeut

Toelichting van de school:

Praktijk Noordman Fysiotherapie levert gespecialiseerde zorg voor de motorische ontwikkeling. Onze fysiotherapeut helpt kinderen met fysieke uitdagingen om hun motorische vaardigheden te verbeteren. Dit bevordert de algehele fysieke gezondheid en participatie op school.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging op School

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Basisschool Honesch erkent de uitdagingen rondom medische handelingen en medicatieverstrekking. Hoewel leerkrachten soms geconfronteerd worden met vragen over medicatie of eenvoudige medische zorg, is het essentieel dat dit gebeurt volgens strikte protocollen om risico's te minimaliseren. Meer informatie over ons beleid en de geldende protocollen vindt u op de website van Keender onder "Reglementen en protocollen", wat zorgt voor een veilige en conforme aanpak.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
10
Totaal specialisten
10
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
We hebben een interactieve beweegmuur
Speelleerplein

Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling bij Basisschool Honesch

Ontdek Ons Toekomstig Aanbod voor Extra Onderwijsbehoeften

Bij Basisschool Honesch zetten we vol in op een proactieve en preventieve aanpak voor al onze leerlingen. Via onze cyclus van handelingsgericht werken, anticiperen leerkrachten op de leerbehoeften van elk kind. We stellen duidelijke doelen op voor de komende periode en zorgen ervoor dat leerlingen de benodigde ondersteuning krijgen om deze te behalen. Onze focus ligt op het vroegtijdig signaleren van mogelijke uitdagingen, gevolgd door een directe en effectieve interventie. Mochten er ondanks deze zorgvuldige aanpak toch leerproblemen optreden, dan bieden we snelle en gerichte remedial teaching. Deze aanpak wordt nauwkeurig vastgelegd in het groepsplan. Als de gestelde leerdoelen niet worden bereikt, evalueren we samen met de zorgcoördinator en eventuele externe specialisten of de leerling binnen het huidige groepsplan kan blijven functioneren. In gevallen waar dit niet mogelijk is, stellen we een individueel ondersteuningsplan (IOP) op, dat onderdeel is van het groepsplan. Indien nodig, ontwikkelen we een ontwikkelingsperspectief (OPP) waarin de verwachte schoolloopbaan en de weg ernaartoe worden beschreven. Ook wanneer de onderwijsbehoefte duidelijk is, maar de resultaten achterblijven, kan de school in overleg met ouders externe hulp inschakelen. We streven ernaar om leerlingen zo lang mogelijk binnen het groepsplan te laten functioneren, idealiter zonder loskoppeling vóór het einde van groep 5. Kinderen met een speciaal arrangement of OPP hebben een gedetailleerd individueel ondersteuningsplan binnen hun groepsplan. Leerlingen die extra uitdaging nodig hebben omdat het reguliere lesaanbod niet volstaat, ontvangen verdiepende en verrijkende lesstof. Deze begeleiding wordt verzorgd door Janneke Jeursen, onze specialist op het gebied van meer- en hoogbegaafdheid, om talenten optimaal te ontwikkelen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan van Basisschool Honesch

Wat zijn de ambitieuze doelen in het schoolplan van Basisschool Honesch?

Ons actuele schoolplan, dat de periode 2023-2027 bestrijkt, bevat de strategische doelen voor de verdere ontwikkeling van ons onderwijs. Ontdek onze visie en missie door het schoolplan te raadplegen via de downloadlink. Dit plan vormt de leidraad voor alle onderwijsactiviteiten en schoolverbeteringen, gericht op optimale leerresultaten en een stimulerende leeromgeving voor elke leerling bij Basisschool Honesch.

Hoe monitort Basisschool Honesch de voortgang van de schoolplan doelen?

Voortgang op de gestelde doelen wordt nauwgezet gevolgd door middel van reguliere tussenevaluaties en een grondige eindevaluatie binnen het jaarplan. Deze evaluaties vinden plaats tijdens onze teamvergaderingen en speciale studiedagen. Door deze gestructureerde monitoring en reflectie waarborgen we de effectiviteit van onze aanpak en kunnen we tijdig bijsturen om de onderwijskwaliteit continu te verbeteren.

Speels Leren voor Jonge Kinderen bij Basisschool Honesch

Toelichting van de school

Bij Basisschool Honesch geloven we dat jonge kinderen het beste leren door te spelen en te ontdekken. Onze aanpak stimuleert de natuurlijke nieuwsgierigheid, waardoor kinderen actief leren door te oefenen en te imiteren. Spel is de fundering voor verdere ontwikkeling. Onze toegewijde leerkrachten geven het goede voorbeeld en observeren aandachtig hoe kinderen spelen. Ze spelen regelmatig mee om de ontwikkeling te begeleiden en nieuwe inzichten te bieden. Een aanzienlijk deel van de dag is gericht op dit spelenderwijs leren, zowel in de diverse speelhoeken, op het leerplein als buiten. We maken gebruik van een breed scala aan materialen, waaronder constructiemateriaal, educatief speelgoed en buitenspeelmateriaal. Ook expressieve activiteiten zoals knutselen, tekenen en verven krijgen veel aandacht. Dit alles draagt bij aan een rijke en veelzijdige leerervaring. Regelmatig nodigen we kinderen uit voor interactieve kringactiviteiten om nieuwe kennis op te doen en de taalontwikkeling te stimuleren. Een sterke taalbasis is cruciaal voor groep 1 en 2, en onze aanpak bevordert dit actief. Ontdek meer over ons aanbod voor de jongste leerlingen door de informatieve gids te raadplegen.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool Honesch specifieke programma's voor jonge kinderen?

Basisschool Honesch biedt een uitgebreid programma voor jonge kinderen dat gericht is op spelend en ontdekkend leren. Dit omvat diverse speelhoeken, een leerplein en buitenactiviteiten, ondersteund door ervaren leerkrachten.

Basisschool Honesch biedt een uitgebreid programma voor jonge kinderen dat gericht is op spelend en ontdekkend leren. Dit omvat diverse speelhoeken, een leerplein en buitenactiviteiten, ondersteund door ervaren leerkrachten.

Kinderopvang Haaksbergen

Met welke partnerschappen werkt Basisschool Honesch samen voor het jonge kind?

Voor de ondersteuning van het jonge kind werkt Basisschool Honesch nauw samen met gerenommeerde partners zoals Partou, om een naadloze overgang en een optimale ontwikkeling te garanderen.

Voor de ondersteuning van het jonge kind werkt Basisschool Honesch nauw samen met gerenommeerde partners zoals Partou, om een naadloze overgang en een optimale ontwikkeling te garanderen.

Team | Basisschool Honesch in Haaksbergen | [2025] Schoolregister