Basisschool Oosterhoogebrugschool in Groningen

Het team van Oosterhoogebrugschool in Groningen

Current section: team
Madeliefstraat 2
9731 Groningen

Zie hier hoe het team van Oosterhoogebrugschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Oosterhoogebrugschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Oosterhoogebrugschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Oosterhoogebrugschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Oosterhoogebrugschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Engelse taal
Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten: Een Zorgeloze Oplossing voor Uw Kind

Bij de Oosterhoogebrugschool in Groningen zorgen we ervoor dat de continuïteit van het onderwijs gewaarborgd blijft, zelfs bij afwezigheid van een leerkracht. Ons toegewijde schoolbestuur beschikt over een eigen invalpool van gekwalificeerde leerkrachten, waardoor we doorgaans altijd een passende vervanging kunnen regelen. Onverwachte afwezigheid of calamiteiten kunnen soms leiden tot een tijdelijk tekort aan directe invallers. Toch is ons uitgangspunt dat geen enkel kind naar huis wordt gestuurd. De school hanteert een strikt protocol voor dergelijke situaties, welk protocol jaarlijks met alle ouders en verzorgers wordt gedeeld om transparantie te waarborgen. Wij doen er alles aan om een gekwalificeerde vervangende leerkracht in te zetten. Wanneer dit onverhoopt niet direct lukt, zoeken we proactief naar interne oplossingen. Met een van nature laag verzuimpercentage binnen ons team, streven we naar minimale onderbrekingen in het leerproces van uw kind. Uw kind kan rekenen op stabiel en kwalitatief goed basisonderwijs, elke dag weer.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling: Ons Specialistentoeteam

2

Taalontwikkeling en Rekenen: Vakkundige Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Academische Groei
Gediplomeerde Logopedist

Toelichting van de school:

Onze toegewijde intern begeleider, tevens een ervaren logopedist, biedt gespecialiseerde hulp. Zij zorgen voor een sterke basis in taal en rekenen, en helpen leerlingen met specifieke uitdagingen. Dit team versterkt de leerervaring voor alle kinderen op onze school.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn van Kinderen Voorop

Beschikbare specialisten:

Orthopedagoog voor Kinderwelzijn

Toelichting van de school:

Binnen onze stichting werken ervaren orthopedagogen die zich inzetten voor het sociaal-emotioneel welzijn van onze leerlingen. Zij bieden ondersteuning bij persoonlijke groei en sociale vaardigheden. Dit draagt bij aan een veilige en stimulerende leeromgeving voor elk kind.

0

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectieve Leerstrategieën

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel we momenteel geen specifieke gedragsspecialisten op locatie hebben, zetten we preventieve methoden in. We focussen op positieve bekrachtiging en effectieve taakaanpakken. Onze leerkrachten zijn getraind om leerlingen te begeleiden bij hun werkhouding en leerstrategieën.

1

Motorische Ontwikkeling: Actieve Leerervaringen

Beschikbare specialisten:

Beweegspecialisten voor Motorische Training

Toelichting van de school:

Onze brede vakdocenten, opgeleid voor Motorische Remedial Teaching (MRT), stimuleren de fysieke ontwikkeling van uw kind. Zij bieden een gevarieerd bewegingsprogramma dat de motorische vaardigheden verbetert. Dit zorgt voor een gezonde balans tussen leren en bewegen.

1

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid Eerst

Beschikbare specialisten:

EHBO'ers en BHV'ers voor Noodsituaties

Toelichting van de school:

Onze school beschikt over gekwalificeerde EHBO'ers en BHV'ers die paraat staan bij medische noodgevallen. Zij zorgen voor de veiligheid en het welzijn van alle leerlingen en medewerkers. Dit garandeert een veilige omgeving gedurende de schooldag.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
5
Totaal specialisten
5
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Mediatheek
Speellokaal
Gymlokaal
Sportveld nabij het gebouw
Pannakooi
klimmuur
amphitheater
basket

Maatwerk Onderwijs en Extra Ondersteuning op de Oosterhoogebrugschool

Gedetailleerd Schoolondersteuningsprofiel voor Succesvol Leren

Elk kind verdient de beste kansen. Op de Oosterhoogebrugschool geloven we in het bieden van passend onderwijs, waarbij we rekening houden met de unieke talenten en behoeften van elke leerling. Ons Schoolondersteuningsprofiel (SOP) beschrijft gedetailleerd welke extra ondersteuning wij bieden, naast onze basisondersteuning. Dit document, opgesteld door ons toegewijde team, schetst ook onze ambities voor de toekomst en hoe we de samenwerking met u, de ouders, vormgeven. Als hechte buurtschool streven we ernaar alle kinderen in onze omgeving succesvol en plezierig onderwijs te bieden. Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, zoals kinderen met een specifieke onderwijsbehoefte, een stoornis, ziekte of handicap, stemmen we ons onderwijs af op hun individuele leerbehoeften, binnen de mogelijkheden van de school. Ons schoolplan, dat u ook op onze website kunt vinden, geeft inzicht in hoe we continu werken aan het verbeteren en borgen van onze onderwijskwaliteit. Soms kan het voorkomen dat de benodigde zorg de capaciteiten van onze school overstijgt. In dergelijke gevallen schakelen we de expertise in van onze samenwerkingspartners binnen het Samenwerkingsverband Passend Onderwijs PO 20.01. Indien nodig, na grondig onderzoek en in nauw overleg met u, kunnen we adviseren over aanpassingen in het handelingsplan, extra begeleiding op school, of zelfs een doorverwijzing naar een meer passende onderwijsomgeving, zoals het SBO of SO. Voor leerlingen met een ontwikkelingsvoorsprong bieden we uitdagende verrijkings-, verbredings- en verdiepingsmogelijkheden. Dit kan individueel op maat, deelname aan onze interne plusgroep, of deelname aan de bovenschoolse plusklas omvatten. Kinderen met vastgestelde specifieke onderwijsbehoeften kunnen profiteren van arrangementen, gefinancierd door ons samenwerkingsverband, die extra ondersteuning op onze school mogelijk maken. Hierbij houden we rekening met individuele factoren, klassengrootte en de belasting voor het team. Voor leerlingen met dyslexie volgen we de landelijke richtlijnen en werken we samen met externe experts voor officiële diagnoses. Het Kenniscentrum Openbaar Onderwijs (KCOO) van Openbaar Onderwijs Groningen ondersteunt ons met hun specialistische kennis van orthopedagogen en ambulant begeleiders. Zij zijn regelmatig aanwezig op school en denken mee met concrete hulpvragen, altijd in goed overleg met u als ouders. Het driehoeksoverleg, met deelname van KCOO-experts, zorgt voor vroegtijdige advisering. Bij een mogelijke doorverwijzing naar SBO of SO, faciliteert het KCOO de benodigde deskundigheidsverklaringen. Met de middelen uit de NPO en de pilot 'Doorstroomprogramma PO-VO' versterken we ons onderwijs door kleine groepen te realiseren en de overgang naar het voortgezet onderwijs te versoepelen. Dankzij de rijkssubsidie voor Basisvaardigheden kunnen we ambitieuze doelen stellen en realiseren voor kernvakken, wat ten goede komt aan de ontwikkeling van al onze leerlingen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Ontwikkelingsplan Oosterhoogebrugschool

Welke ambitieuze doelen heeft de Oosterhoogebrugschool vastgelegd in het schoolplan?

In ons actuele schoolplan, geldig voor 2023-2027, zijn diverse kerndoelen gedefinieerd. We focussen op het verhogen van de leerlingbetrokkenheid door scholing van ons team in het ADIM instructiemodel, wat leidt tot effectiever actief leren. Vanaf groep 1 introduceren we de leerlijn Engels, waarbij we wekelijks 60 minuten besteden aan het ontwikkelen van taalvaardigheid en spreekdurf. De recente implementatie van de leesmethode Atlantis stimuleert de leesinteresse en het leesplezier bij onze leerlingen. Voor een gedetailleerd overzicht van onze prestaties en bereikte doelen, verwijzen we naar de evaluatie in ons jaarplan, dat ter inzage beschikbaar is bij de directie. De komende periode richten we ons op de verdere implementatie van Staal en Atlantis, de introductie van 'MijnKleutergroep' en 'Leerling in Beeld' voor de observatie en monitoring van leerlingen in alle groepen. Ook stimuleren we de eigen verantwoordelijkheid van leerlingen, de borging van de Vreedzame School, en de ontwikkeling van een Integrated Kind Centrum (IKC) light. Daarnaast zetten we in op een gezonde schoolomgeving, duurzaamheid door moestuinprojecten, continue deskundigheidsbevordering van ons team, en de verdere integratie van wetenschap, techniek en technologie. Een solide basisvaardighedenniveau blijft hierbij essentieel. Het volledige schoolplan is te vinden op onze website.

Hoe waarborgt de Oosterhoogebrugschool de kwaliteit van het onderwijs?

De Oosterhoogebrugschool garandeert onderwijskwaliteit door een proactieve aanpak op het gebied van professionalisering en evaluatie. Onze leerkrachten volgen jaarlijks trainingen en cursussen om hun kennis en vaardigheden te verdiepen, zowel via onze eigen O2g2 Academie als externe aanbieders. Deze scholing is direct gekoppeld aan onze schooljaardoelen, met aandacht voor leidinggeven, NT2 en bouwcoördinatorschap. De directie, intern begeleiders en leden van het Management Team monitoren de onderwijskwaliteit door middel van groepsbezoeken en intervisie, waarbij pedagogisch handelen wordt geëvalueerd. Elke leerkracht heeft een persoonlijk ontwikkelingsplan voor twee jaar. We analyseren de leerresultaten van onze leerlingen grondig met behulp van CITO-toetsen (Midden, Eind en Doorstroomtoets). Door te werken met referentieniveaus stemmen we onze instructie nauwkeurig af op de individuele leerbehoeften.

Stimuleer Uw Kind: Vroegschoolse Educatie op de Oosterhoogebrugschool

Toelichting van de school

Op de Oosterhoogebrugschool in Groningen zetten we ons in om jonge kinderen vanaf de vroegste leeftijd onder te dompelen in een rijke taalomgeving. Dit is essentieel voor de ontwikkeling, vooral voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben. Daarom bieden wij een speciaal Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) programma aan. Dit doen we in nauwe samenwerking met het WIJ-team Lewenborg, diverse peuterscholen en kinderopvangorganisaties in de buurt. In onze VVE-groepen creëren we een stimulerende en taalrijke omgeving. Kinderen ontvangen hier een op maat gemaakt, extra taalaanbod dat aansluit bij hun spel en behoeften. Onze onderwijsassistenten en pedagogisch medewerkers zijn getraind om spelenderwijs de taalontwikkeling van elk kind te bevorderen.

Veelgestelde vragen

Welke extra ondersteuning biedt de Oosterhoogebrugschool voor jonge kinderen?

De Oosterhoogebrugschool biedt specifieke programma's aan voor jonge kinderen om hun ontwikkeling te stimuleren. Dit omvat een taalrijke omgeving en extra taalaanbod op maat. Ons aanbod is gericht op het bevorderen van de taalontwikkeling en sluit aan bij de belevingswereld van jonge kinderen, met ondersteuning van gespecialiseerde medewerkers.

De Oosterhoogebrugschool biedt specifieke programma's aan voor jonge kinderen om hun ontwikkeling te stimuleren. Dit omvat een taalrijke omgeving en extra taalaanbod op maat. Ons aanbod is gericht op het bevorderen van de taalontwikkeling en sluit aan bij de belevingswereld van jonge kinderen, met ondersteuning van gespecialiseerde medewerkers.

Kinderopvang Groningen
Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) Peuteropvang
Kindcentra Groningen

Met welke partners werkt de Oosterhoogebrugschool samen voor het jonge kind programma?

Voor ons programma voor het jonge kind werken wij samen met gerenommeerde partners die gespecialiseerd zijn in kinderopvang en vroegschoolse educatie. Deze samenwerkingen met organisaties zoals Kids First, inclusief Peuterspeelzaal Het Leeuwtje, zorgen ervoor dat wij een breed en kwalitatief hoogstaand aanbod kunnen garanderen voor de ontwikkeling van onze jongste leerlingen.

Voor ons programma voor het jonge kind werken wij samen met gerenommeerde partners die gespecialiseerd zijn in kinderopvang en vroegschoolse educatie. Deze samenwerkingen met organisaties zoals Kids First, inclusief Peuterspeelzaal Het Leeuwtje, zorgen ervoor dat wij een breed en kwalitatief hoogstaand aanbod kunnen garanderen voor de ontwikkeling van onze jongste leerlingen.

Team | Oosterhoogebrugschool in Groningen | [2025] Schoolregister