Basisschool kindcentrum Anne Frank in Groningen

De resultaten van kindcentrum Anne Frank in Groningen

Current section: resultaten
De Sanstraat 13
9744 Groningen

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van kindcentrum Anne Frank, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past kindcentrum Anne Frank bij jullie?

Ontdek hoe goed kindcentrum Anne Frank bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau Behaald door Leerlingen Kindcentrum Anne Frank

Ontdek de prestaties van onze leerlingen op het fundamentele niveau, essentieel voor taal en rekenen aan het einde van de basisschool. Dit niveau wordt gemeten in groep 8 met de doorstroomtoets, waarbij een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% geldt. Kindcentrum Anne Frank streeft ernaar dit niveau breed te waarborgen voor alle leerlingen. Onze school scoort hierin uitstekend, met een resultaat dat de landelijke norm overstijgt en een solide basis voor de toekomst garandeert.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau Resultaten Kindcentrum Anne Frank: Ambitie en Vooruitgang

Het streefniveau vertegenwoordigt een ambitieus leerdoel, waarbij we streven naar maximale groei voor elke leerling van Kindcentrum Anne Frank. De inspectie stelt voor elke school een unieke signaleringswaarde vast, gebaseerd op de leerlingpopulatie. Dit percentage geeft aan hoeveel leerlingen het streefniveau zouden moeten behalen. Kindcentrum Anne Frank laat zien dat wij deze ambitieuze doelen nastreven en behalen, met een resultaat dat de specifieke schoolse doelstellingen weerspiegelt en de ontwikkeling van onze leerlingen stimuleert.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van kindcentrum Anne Frank?

De overstap van basisschool naar voortgezet onderwijs (VO) is een cruciale fase. Kindcentrum Anne Frank begeleidt leerlingen en ouders zorgvuldig naar de juiste plek in het VO, met aandacht voor de individuele ontwikkeling van elk kind. Voorbereiding op het VO start in Groep 7 Vanaf halverwege groep 7 bieden we een eerste indicatie voor het VO. Dit advies is gebaseerd op een brede kijk op de leerling, waarbij we rekening houden met zelfstandigheid, werkhouding, doorzettingsvermogen en sociaal-emotionele ontwikkeling. De Plaatsingswijzer, die citoscores vanaf groep 6 integreert, geeft een indicatie per VO-type: praktijkonderwijs, basis, kader, theoretisch, havo en vwo. Deze bevindingen worden tijdens het rapportgesprek met ouders gedeeld, resulterend in een richtinggevend advies aan het einde van groep 7. Definitief Schooladvies in Groep 8 In groep 8 organiseren we in september een informatieavond over de VO-route. Na de cito-toetsen in oktober evalueren we de bevindingen van leerkrachten, de intern begeleider en eventuele externe partijen, samen met de Plaatsingswijzer. Dit leidt tot een weloverwogen definitief schooladvies, dat tussen 10 en 31 januari met ouders wordt besproken. Ouders kunnen in deze periode open dagen bezoeken. De IEP-doorstroomtoets en het definitieve advies In de eerste twee weken van februari maken leerlingen de verplichte IEP-doorstroomtoets. Indien de eindtoets een hoger advies rechtvaardigt dan het voorlopige advies, wordt dit aangepast, tenzij het in het belang van het kind anders wordt geacht door de school. Uiterlijk 24 maart ontvangen ouders het definitieve schooladvies. Aanmelding en Onderwijskundig Rapport Tussen 25 en 31 maart melden leerlingen zich aan bij de middelbare school met hun definitieve advies. Kindcentrum Anne Frank stuurt digitaal een Onderwijskundig Rapport (OKR) met toetsresultaten en een holistisch beeld van de leerling, inclusief factoren die het leren beïnvloeden. Ouders krijgen desgewenst inzage in het OKR voordat het verstuurd wordt. De VO-school beslist uiteindelijk over de plaatsing. Warme Overdracht voor een soepele transitie Om een optimale aansluiting tussen basisschool en VO te garanderen, vindt er jaarlijks direct contact plaats met de ontvangende scholen (warme overdracht). Het schooladvies van de basisschool is leidend voor het VO. Bij meningsverschillen tussen school en ouders is een gesprek met de schoolleiding mogelijk. Ouders kunnen ook zelfstandig contact opnemen met VO-scholen over het definitieve advies.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op Kindcentrum Anne Frank: Vreedzame School

Bij Kindcentrum Anne Frank in Groningen koesteren we de sociale ontwikkeling van elk kind. Onze visie is om kinderen te vormen tot zelfbewuste, betrokken en verantwoordelijke burgers. We zetten ons actief in voor sociale opbrengsten zoals respectvol omgaan met diversiteit, effectieve samenwerking, opkomen voor jezelf en anderen, en vreedzame conflictresolutie. We geloven dat een veilige, rechtvaardige en inclusieve schoolomgeving essentieel is voor het welzijn en de brede ontwikkeling van elk kind. Daarom hanteren wij de bewezen methodiek 'De Vreedzame School'. Onze Kwaliteitskaart Gedrag is een handzaam document waarin we onze verwachtingen voor gewenst gedrag helder uiteenzetten. Het beschrijft ook hoe we omgaan met zowel positief als ongewenst gedrag, zodat er een consistente aanpak binnen de hele school is. Dit waarborgt dat iedereen zich veilig, geaccepteerd en betrokken voelt. Voor een exemplaar van onze Kwaliteitskaart Gedrag kunt u contact opnemen met de directie. Juf Alda fungeert als vertrouwenspersoon voor onze leerlingen en is het aanspreekpunt voor alle vragen of zorgen met betrekking tot ongewenst gedrag, machtsmisbruik of communicatie binnen de school.

Verantwoordelijkheid: Wij komen onze afspraken na en nemen initiatief.

Respect: Wij waarderen verschillen en behandelen iedereen met hoffelijkheid.

Samenwerking: Wij werken constructief samen om gezamenlijke doelen te bereiken.

Hoe stimuleert Kindcentrum Anne Frank de sociale en emotionele ontwikkeling?

Kindcentrum Anne Frank bevordert een holistische ontwikkeling, waarbij sociale en emotionele groei net zo belangrijk zijn als cognitieve vooruitgang. We gebruiken het instrument 'Leerling in Beeld' om de sociale en emotionele gesteldheid van onze leerlingen nauwgezet te volgen. Dit instrument biedt waardevol inzicht in hoe leerlingen zich voelen, hoe ze interageren met klasgenoten en hoe ze functioneren binnen de groep. Leerkrachten vullen tweemaal per jaar een vragenlijst in over het sociaal-emotioneel welzijn van elke leerling. In de bovenbouw betrekken we ook de leerlingen zelf bij dit proces. We focussen op welbevinden, weerbaarheid, samenwerkingsvaardigheden, zelfvertrouwen en klassengedrag. Op basis van deze inzichten kunnen we tijdig extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dat nodig hebben. Deze informatie wordt vertrouwelijk geregistreerd, binnen het team besproken en, indien nodig, gedeeld met ouders.

Welke registratiemethoden worden gebruikt voor sociale opbrengsten?

Kindcentrum Anne Frank gebruikt de volgende effectieve registratiemethode om sociale opbrengsten te monitoren:

  • Leerling in Beeld

Welke sociaal-emotionele leerprogramma's worden ingezet?

Voor het bevorderen van sociaal-emotioneel leren zet Kindcentrum Anne Frank de volgende gerenommeerde methode in:

  • De Vreedzame School

Onderwijsinspectie Resultaten Kindcentrum Anne Frank Groningen

Kindcentrum Anne Frank in Groningen legt de focus op uitstekend basisonderwijs. Hoewel er momenteel geen recent bezoeksrapport van de Onderwijsinspectie beschikbaar is, kunt u voor een algemeen oordeel over het bestuur terecht op de website van de inspectie. In het afgelopen schooljaar heeft onze school een grondige audit ondergaan, waarbij de standaarden van de Onderwijsinspectie uitgebreid zijn getoetst. De uitkomsten van deze audit vormen de basis voor onze onderwijsdoelen, zowel voor het huidige als het komende schooljaar. Voor het schooljaar 2024-2025 lag de nadruk op de effectieve implementatie van het Expliciete Directe Instructie (EDI) model in alle klassen en op het zichtbaar maken van schoolbrede regels en routines. Daarnaast hebben we de OntwikkelPerspectiefPlannen (OPP's) geoptimaliseerd tot een gebruiksvriendelijker format voor zowel ouders als leerkrachten. Ook de beleidsstukken rondom burgerschapsonderwijs en de analyse van onze leerlingenpopulatie zijn verder ontwikkeld. Voor het schooljaar 2025-2026 zetten we de lijn voort met aandacht voor positief gedrag in de gehele school en starten we een onderzoek naar de meest geschikte rekenmethode, gebaseerd op de auditresultaten en onze leerlingenanalyse.

Resultaten | kindcentrum Anne Frank in Groningen | [2025] Schoolregister