Joseph Haydn-School in Groningen

Het team van Joseph Haydn-School in Groningen

Current section: team
Haydnlaan 102
9722 Groningen

Zie hier hoe het team van Joseph Haydn-School is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Joseph Haydn-School. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Joseph Haydn-School bij jullie?

Ontdek hoe goed Joseph Haydn-School bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Joseph Haydn-School gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Handvaardigheid
Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Leerkrachtvervanging op de Joseph Haydn-School: Continuïteit van Leren

Op de Joseph Haydn-School zetten wij in op een stabiel onderwijsteam. Ons team bestaat uit enthousiaste, ambitieuze en diverse leerkrachten die zich volop inzetten voor het leerplezier van uw kind. Elke groep heeft doorgaans een vaste leerkracht gedurende het hele schooljaar, wat zorgt voor een consistente en vertrouwde leeromgeving. Wij streven ernaar dat onze leerkrachten vier of vijf dagen per week beschikbaar zijn. Bij afwezigheid van een leerkracht door bijvoorbeeld een geplande studiedag of ziekte, maken we zoveel mogelijk gebruik van een poule van vaste invallers. Deze invallers zijn bekend met de specifieke lesmethoden en de schoolcultuur van de Joseph Haydn-School, wat een naadloze voortzetting van het onderwijs garandeert. Ondanks onze zorgvuldige planning kan het voorkomen dat er onverwacht geen invallers beschikbaar zijn. In dergelijke uitzonderlijke situaties zoeken we naar de best mogelijke noodoplossing om de impact op het leerproces te minimaliseren. Mocht er desondanks geen passende oplossing gevonden kunnen worden, dan zullen we u vragen uw kind tijdelijk thuis te houden om de kwaliteit van het onderwijs te waarborgen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Joseph Haydn-School

5

Taal en Rekenen: Specialisten voor Academische Groei

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenspecialist
Hoogbegaafdheid Specialist
Taalspecialist
Voltijd HB Groep Specialisten

Toelichting van de school:

Onze school biedt gespecialiseerde begeleiding voor taal en rekenen. Een toegewijde intern begeleider, samen met een rekenspecialist en taalspecialist, zorgt voor gerichte ondersteuning. Daarnaast hebben we expertise voor meer- en hoogbegaafde leerlingen, met speciale aandacht voor onze twee voltijd HB-groepen. Deze aanpak garandeert dat elke leerling de optimale begeleiding krijgt om zijn of haar potentieel volledig te benutten.

5

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Hoogbegaafdheid Specialist
KIVA/SEV Coördinator
Anti-pest Coördinator
Aandachtsfunctionarissen

Toelichting van de school:

De Joseph Haydn-School hecht veel waarde aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. We beginnen het schooljaar met 'gouden weken' voor een optimale groepsvorming en organiseren na de kerstvakantie 'zilveren weken'. De methode 'Leefstijl' versterkt dit proces. Onze aandachtsfunctionarissen, Annemarie Akker en Lida Kempen, zijn getraind in het signaleren en aanpakken van zorgen rondom huiselijk geweld of kindermishandeling. Zij volgen een zorgvuldig vijfstappenplan, inclusief collegiale consultatie en, indien nodig, advies van Veilig Thuis. Het multidisciplinaire Kindteam, bestaande uit GGD, WIJ-team, orthopedagoog, ambulant begeleider, leerplicht en de intern begeleider, komt regelmatig bijeen. Dit team bespreekt casuïstiek en ontwikkelt gezamenlijke oplossingen voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben. Ouders geven toestemming voor casusbesprekingen en kunnen desgewenst deelnemen aan deze overleggen.

4

Gedrag en Werkhouding: Effectieve Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Hoogbegaafdheid Specialist
Autisme Coaches

Toelichting van de school:

Voor een optimale gedragsmatige en academische ontwikkeling van onze leerlingen, bieden wij gespecialiseerde ondersteuning. Onze gedragsspecialist, intern begeleider, hoogbegaafdheid specialist en autismecoaches werken nauw samen. De KC'er (Kenniscentrum/Counselor) fungeert als centraal aanspreekpunt voor alle vragen omtrent onderwijs en zorg, zowel voor leerlingen als voor ouders. Deze integrale aanpak zorgt voor een effectieve taakaanpak en een positieve werkhouding.

1

Motorische Ontwikkeling: Actief en Gezond Leren

Beschikbare specialisten:

Gespecialiseerde Gymnastiek Vakdocenten

Toelichting van de school:

Op de Joseph Haydn-School stimuleren we de motorische ontwikkeling actief. We hebben twee gespecialiseerde vakdocenten gymnastiek die zorgen voor uitdagende en leerzame gymlessen. Voor de jongste leerlingen (groepen 1 t/m 3) is een speciaal motorlab ontwikkeld. Dit lab biedt extra tijd en gerichte aandacht voor het ontwikkelen van een sterke motorische basis, essentieel voor zowel fysieke gezondheid als leerprestaties.

1

Eerste Hulp en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid Voorop

Beschikbare specialisten:

BHV'ers (Bedrijfshulpverleners)

Toelichting van de school:

Veiligheid en welzijn staan centraal op onze school. Ons team van 14 BHV'ers (Bedrijfshulpverleners) is getraind om eerste hulp te verlenen bij calamiteiten. Zij volgen jaarlijks een verplichte herhalingscursus BHV, die zowel Eerste Hulp als brand- en ontruimingsprocedures omvat. Dit garandeert dat onze school altijd voorbereid is op noodsituaties en de gezondheid van onze leerlingen en medewerkers gewaarborgd is.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
16
Totaal specialisten
16
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Technieklokaal
Speellokaal
Gymlokaal
Atelier

Ontwikkeling en Ondersteuning van Elk Kind op de Joseph Haydn-School

Gedetailleerd Schoolondersteuningsprofiel (SOP) voor Passend Onderwijs

Op de Joseph Haydn-School geloven we dat elk kind een plek verdient waar het kan floreren. Ons beleid voor passend onderwijs is erop gericht om individuele leerbehoeften te herkennen en te vervullen, zodat alle leerlingen succesvol kunnen zijn. Dit overzicht biedt een inkijkje in de specifieke ondersteuningsmaatregelen die wij als basisschool in Groningen bieden, conform ons uitgebreide Schoolondersteuningsprofiel (SOP) voor het schooljaar 2025-2026. De uiteindelijke geschiktheid van onze school voor uw kind wordt bepaald na een persoonlijk gesprek waarin de specifieke behoeften van uw kind centraal staan. Deze informatie is een samenvatting van ons Schoolondersteuningsprofiel (SOP). Onze toegewijde contactpersonen voor ondersteuning omvatten: * Jeugdhulpprofessionals * Ervaren leerkrachten * Intern Begeleiders en Kwaliteitscoördinatoren * Directie, teamleiders en bouwcoördinatoren * Gedragsspecialisten en orthopedagogen De Joseph Haydn-School beschikt over een breed scala aan voorzieningen, zowel intern als in samenwerking met externe partners, om een optimale leeromgeving te garanderen. **Interne Voorzieningen:** * Hoogbegaafdheidsklas (voltijd) * Plusklas voor verrijkingsonderwijs **Externe Samenwerkingen (via samenwerkingsverband, bestuur of derden):** * Autiklas / Structuurgroep voor gestructureerd leren * Hoogbegaafdheidsklas (deeltijd) * Hoogbegaafdheidsklas (voltijd) voor intensieve begeleiding * NT2-klas voor nieuwkomers * Observatieklas voor gerichte diagnostiek * Schakelklas voor een soepele overgang Onze leerlingen kunnen rekenen op de expertise van diverse specialisten, zowel binnen als buiten de schoolmuren. **Specialisten op School:** * Autisme-specialist * Beeldcoach en/of video-interactie-begeleider voor pedagogische ondersteuning * Fysiek specialist, zoals een motorisch remedial teacher * Meer- en hoogbegaafdheid specialist * NT2-specialist voor taalkundige ondersteuning * Reken-/wiskunde-specialist * Taal-/leesspecialist * I-coach voor digitale leeromgevingen **Specialisten via Samenwerkingsverband, Bestuur of Derden:** * Gedrag / sociale vaardigheden specialist * Generalist voor brede onderwijsondersteuning * Orthopedagoog voor diagnostiek en advies * Psycholoog voor psychologische begeleiding * Thuiszitterspecialist voor preventie en interventie * Paramedisch team voor aanvullende zorg Wij integreren een breed scala aan onderwijsaanbod om aan diverse leerbehoeften te voldoen. **Geïntegreerd Onderwijsaanbod op School:** * Ondersteuning bij dyscalculie * Begeleiding bij dyslexie * Ontwikkeling van executieve functies * Programma's voor meer- en hoogbegaafden * Ondersteuning bij motorische en fysieke ontwikkeling * Specifiek aanbod voor NT2-leerlingen * Programma's voor sociaal-emotionele ontwikkeling * Compacten en verrijken van lesstof * Preventieve signalering van leesproblemen **Aanbod via Samenwerkingsverband, Bestuur of Derden:** * Specifiek aanbod voor laagbegaafdheid * Preventieve signalering van leer-, opgroei- en opvoedproblemen Onze visie op ondersteuning is helder: alle leerlingen zijn succesvol wanneer zij onderwijs ontvangen dat aansluit bij hun individuele capaciteiten en leerstijl. **Onze Sterke Punten in Ondersteuning:** * **Hoogbegaafdheid:** Wij koesteren een ambitieuze aanpak voor (hoog)begaafde leerlingen, bieden maatwerk en houden hen nauwlettend in beeld. Een actieve dialoog met ouders en leerlingen staat centraal, ondersteund door een diversiteit aan voorzieningen, flexibele tijdsinvesteringen en adequate expertise. **Grenzen van Onze Ondersteuning:** Hoewel we een breed scala aan ondersteuning bieden, vallen de volgende specifieke behoeften buiten ons directe expertisegebied: * Blinde en slechtziende leerlingen (cluster 1) * Kinderen met ernstige psychische stoornissen en gedragsproblemen (cluster 4) * Leerlingen met ernstige lichamelijke of verstandelijke beperkingen, of langdurige ziekte (somatisch, cluster 3) * Leerlingen met diagnoses zoals ernstige ADHD, ASS met externaliserend gedrag, of ODD * Leerlingen met een indicatie voor speciaal onderwijs (SO) of speciaal basisonderwijs (SBO) **Onze Ambities en Ontwikkeldoelen:** Wij investeren continu in de professionele ontwikkeling van ons team om de kwaliteit van onderwijs te waarborgen en te verbeteren. **Reeds Opgeleide Specialisten:** * NT2 specialist * Specialist Talent en Diversiteit * Rekencoördinator en Rekenspecialist * Autismecoach * Specialist Begaafdheid * Taalspecialist * Specialist Cultuur en Kunstzinnige Vorming * Specialist Digitale Geletterdheid * Specialist Wetenschap en Techniek * Specialist Motorische Ontwikkeling **Toekomstige Ontwikkelingen en Opleidingen:** Wij streven ernaar om leerkrachten verder op te leiden tot: * Voltijd HB-leerkracht * Taalspecialist * Dyscalculie- en Dyslexiespecialist * Gedragsspecialist **Toekomstig Aanbod aan Extra Ondersteuning:** Naast onze huidige basis- en breedteondersteuning, ambiëren wij de volgende ontwikkelingen: * **Consolidatie van Onderwijsinnovaties:** Zoals de verdere implementatie en verbetering van ons rekenonderwijs, waarin onze acht opgeleide reken-coördinatoren een sleutelrol spelen. * **Feedback gericht op Zelfregulatie:** Versterking van motivatie, taakgerichtheid, intrinsieke leergierigheid en reflectie op eigen leerprocessen. * **Onderwijs aan NT2-leerlingen:** Verdere uitbreiding en optimalisatie van ons aanbod voor leerlingen die de Nederlandse taal als tweede taal leren.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en Schoolontwikkeling op de Joseph Haydn-School

Welke ambitieuze doelen streeft de Joseph Haydn-School na in het schoolplan?

Kwaliteitszorg op de Joseph Haydn-School is het continue proces van bewaken en verbeteren van onze onderwijskwaliteit. Dit is vastgelegd in een vierjarig schoolplan en jaarlijkse plannen, die we nauwgezet evalueren. Ons schoolplan 2023-2027 focust op excellente leerresultaten, met speciale aandacht voor het verhogen van rekenvaardigheden en het up-to-date houden van ons brede lesaanbod. We hebben doorlopende leerlijnen voor burgerschap en digitale geletterdheid ontwikkeld en geïntegreerd. Daarnaast vertalen we duurzaamheid naar een actuele leerlijn, verbonden aan burgerschap. We stimuleren talentontwikkeling en de onderlinge samenhang tussen vakgebieden. De ontwikkeling van gedifferentieerde lesmethoden voor alle leerlingen, inclusief hoogbegaafden, blijft een prioriteit. Voor schooljaar 2025-2026 borgen we de voortgang van deze ontwikkelingen. Onze school heeft hoge ambities, gebaseerd op kernpijlers: taal en rekenen als fundering, creatieve en digitale vaardigheden, persoonlijke ontwikkeling naar actief burgerschap, omgaan met verantwoordelijkheid, en actief en bewegend leren. Betekenisvol onderwijs dat de relatie tussen vakken en de realiteit benadrukt, staat centraal.

Hoe realiseert de Joseph Haydn-School haar onderwijskwaliteitsdoelen?

De Joseph Haydn-School implementeert een gestructureerd kwaliteitszorgsysteem, verweven in onze jaarkalender, dat werkt volgens de Plan-Do-Check-Act cyclus. We meten de onderwijsresultaten tweejaarlijks met behulp van de Leerling in Beeld en Kleuter in Beeld LVS-systemen. De uitkomsten analyseren en bespreken leerkrachten met collega's, de directie en de kwaliteitsfunctionaris om verbeterpunten te identificeren en te verwerken in onze lespraktijk.

Voorzieningen voor jonge kinderen op Joseph Haydn-School

Toelichting van de school

De Joseph Haydn-School in Groningen biedt uitstekende opvangmogelijkheden voor jonge kinderen, in samenwerking met SKSG. Wij werken nauw samen met SKSG voor zowel de tussenschoolse opvang (TMO) als de buitenschoolse opvang (BSO). Alle informatie en aanmeldingsprocedures voor de TMO vindt u op onze schoolwebsite www.josephhaydn.nl. De BSO-ruimtes zijn gunstig gelegen binnen ons schoolgebouw. Na schooltijd halen pedagogisch medewerkers uw kind op en begeleiden ze naar de BSO-locatie. De openingstijden van SKSG Notenkraker en SKSG Symfonie zijn perfect afgestemd op onze schooluren, studiedagen en vakantieperiodes, wat zorgt voor een naadloze dagindeling.

Veelgestelde vragen

Biedt de Joseph Haydn-School specifieke programma's voor jonge kinderen?

De Joseph Haydn-School richt zich primair op het basisonderwijs. Voor aanvullende opvang en activiteiten na schooltijd werken we samen met externe partners die gespecialiseerd zijn in de opvang van jonge kinderen.

Met welke organisaties werkt de Joseph Haydn-School samen voor opvang van jonge kinderen?

De Joseph Haydn-School werkt nauw samen met SKSG voor de buitenschoolse opvang. Dit omvat de locaties SKSG Symfonie en SKSG Notenkraker, die uitstekende opvang en begeleiding bieden, afgestemd op de schooltijden.

De Joseph Haydn-School werkt nauw samen met SKSG voor de buitenschoolse opvang. Dit omvat de locaties SKSG Symfonie en SKSG Notenkraker, die uitstekende opvang en begeleiding bieden, afgestemd op de schooltijden.

Team | Joseph Haydn-School in Groningen | [2025] Schoolregister