Joseph Haydn-School in Groningen

De resultaten van Joseph Haydn-School in Groningen

Current section: resultaten
Haydnlaan 102
9722 Groningen

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Joseph Haydn-School, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Joseph Haydn-School bij jullie?

Ontdek hoe goed Joseph Haydn-School bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau Beheersing op de Joseph Haydn-School

Bij Joseph Haydn-School streven we ernaar dat alle leerlingen een solide basis ontwikkelen in taal en rekenen. Het fundamenteel niveau, gemeten aan het einde van groep acht, is cruciaal voor de verdere schoolloopbaan. Onze school hanteert de landelijke norm waarbij minimaal 85% van de leerlingen dit basisniveau moet behalen. Dit percentage, de signaleringswaarde, geeft aan of we op de juiste weg zijn om alle kinderen de essentiële vaardigheden mee te geven.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau Resultaten: Ambitie en Kwaliteit op de Joseph Haydn-School

Naast het fundamentele niveau zetten we ons in om leerlingen te stimuleren het streefniveau te bereiken. Dit ambitieniveau, specifiek voor elke school bepaald door de onderwijsinspectie, weerspiegelt onze toewijding aan uitmuntendheid. Het behalen van het streefniveau is een belangrijke indicator voor de kwaliteit van ons onderwijs. De Joseph Haydn-School werkt continu aan het optimaliseren van leerresultaten, zodat zoveel mogelijk leerlingen dit hogere niveau bereiken en goed voorbereid zijn op de toekomst.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Joseph Haydn-School?

Het schooladvies op de Joseph Haydn-School is een zorgvuldig proces, waarbij de expertise van leerkrachten uit groep 7 en 8, de kwaliteitscoördinator en de schoolleiding samenkomt. Dit advies wordt opgesteld op basis van diverse gegevensbronnen. Hierbij worden de plaatsingswijzer, de LIB-toets (leerling in beeld), de doorstroomtoets en methodegebonden toetsen meegenomen. Daarnaast kijkt het team naar essentiële kindkenmerken zoals werkhouding, probleemoplossend vermogen, nieuwsgierigheid, algemene kennis, zelfstandigheid en de thuiswerkattitude. De plaatsingswijzer presenteert op basis van de leerlingvolgsysteemresultaten van de laatste drie jaar een feitelijk overzicht met een bijbehorend schooladvies. Kinderen ontvangen tussen 12 en 30 januari een voorlopig advies. De doorstroomtoets vindt plaats op 3 en 4 februari, met resultaten die uiterlijk 15 maart 2026 bekend zijn bij de scholen. Het definitieve schooladvies wordt uiterlijk 24 maart 2026 gecommuniceerd. Indien de doorstroomtoets een hoger advies geeft dan het voorlopige advies, wordt dit aangepast. In maart ontvangen ouders informatie over de aanmeldingsprocedure voor het voortgezet onderwijs. Alle leerlingen maken hierbij gelijke kansen op een plek op de middelbare school die aansluit bij hun schooladvies.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op de Joseph Haydn-School: Een Veilige Basis

De Joseph Haydn-School in Groningen focust op een complete ontwikkeling van elk kind. Onze inspanningen zijn gericht op kwalitatief hoogstaand onderwijs binnen een omgeving die wederzijds respect, waardering en verdraagzaamheid bevordert. We streven ernaar dat alle leerlingen zich veilig en geborgen voelen, waar hun ervaringen, vreugde en zorgen een plek krijgen en waar positieve interacties centraal staan. Wij geloven dat een sterke sociale basis essentieel is voor leerplezier en academisch succes. Daarom integreren we sociale en emotionele groei actief in ons dagelijks onderwijs, zodat kinderen zich ontwikkelen tot zelfbewuste en verantwoordelijke individuen.

respect

waardering

verdraagzaamheid

Hoe bevordert de Joseph Haydn-School de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Op de Joseph Haydn-School stimuleren we de sociale vaardigheden van onze leerlingen op een kindgerichte en speelse manier. We maken gebruik van de methode "Leefstijl" voor sociaal-emotionele ontwikkeling, wat een gestructureerde aanpak garandeert. Daarnaast stellen we elk schooljaar samen met de leerlingen een omgangsprotocol op. Dit protocol, ondertekend door de leerlingen, bevat de afspraken die nodig zijn voor een positief groepsklimaat. Het KiVa-programma, een effectief anti-pestprogramma uit Finland, wordt ook ingezet om pestgedrag te voorkomen en een veilige omgeving te creëren. Om sociale dynamieken te monitoren, maken we sociogrammen om eventuele sociale uitsluiting te signaleren. We meten het welbevinden van leerlingen met behulp van vragenlijsten en schakelen bij zorg de intern begeleider in. Ons uitgebreide ondersteuningsbeleid zorgt voor passende vervolgstappen en waar nodig passen we ons beleid aan of ontwikkelen we gerichte acties voor individuele leerlingen of groepen. Onze school hanteert bovendien heldere 'kapstokregels' die voor iedereen gelden en uitgedragen worden: we zorgen voor een rustige omgeving binnenshuis, zijn vriendelijk voor elkaar, en gaan zorgvuldig om met schoolspullen om hergebruik te waarborgen.

Welke methoden en registraties gebruikt de Joseph Haydn-School voor sociale resultaten?

De Joseph Haydn-School monitort de sociale ontwikkeling nauwkeurig via specifieke registratievormen en effectieve lesmethoden. Dit stelt ons in staat om het welzijn en de sociale vooruitgang van onze leerlingen te volgen en te ondersteunen. Voor het in kaart brengen van sociale opbrengsten maken we gebruik van de "Sociaal Emotionele Vragenlijst" en specifieke Kiva-programma's voor groepen 5 tot en met 8. Deze instrumenten geven ons waardevolle inzichten in de sociaal-emotionele gesteldheid van de kinderen. Daarnaast zetten we de volgende evidence-based methoden voor sociaal-emotioneel leren in: het gerenommeerde "KiVa"-programma en de veelzijdige "Leefstijl"-methode. Deze combineren we om een breed spectrum aan sociale vaardigheden te ontwikkelen.

Welke sociaal-emotionele leermethoden worden toegepast op de Joseph Haydn-School?

De Joseph Haydn-School omarmt effectieve methoden om de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen te versterken. We zetten zowel het bekroonde "KiVa"-programma als de uitgebreide "Leefstijl"-methode in. "KiVa", een anti-pestprogramma uit Finland, helpt actief bij het voorkomen van pesten en het bevorderen van een positief groepsgevoel. "Leefstijl" biedt een gestructureerde aanpak voor het aanleren van essentiële sociale en emotionele vaardigheden, wat bijdraagt aan een veilige en ondersteunende leeromgeving voor elk kind.

Onderwijsinspectie Rapport Joseph Haydn-School: Inzicht in Kwaliteit

De Joseph Haydn-School in Groningen staat bekend om zijn stabiele en kwalitatieve onderwijs. De onderwijsinspectie heeft de school de afgelopen jaren niet bezocht, aangezien er geen specifieke aanleiding was voor een hernieuwd onderzoek. Dit duidt op een consistente prestatie en een proactieve aanpak van de school. Onze school streeft voortdurend naar verbetering en een veilige leeromgeving voor alle leerlingen. De afwezigheid van recente inspectiebezoeken onderstreept de betrouwbaarheid van ons onderwijsaanbod en de effectiviteit van onze interne kwaliteitszorg. Meer gedetailleerde informatie over het onderwijs en de resultaten van de Joseph Haydn-School kunt u vinden op de officiële pagina van de onderwijsinspectie.

Resultaten | Joseph Haydn-School in Groningen | [2025] Schoolregister