Openbare Basisschool De Sieppe in Groesbeek

Het team van Openbare Basisschool De Sieppe in Groesbeek

Current section: team
Paulus Potterweg 79
6562 Groesbeek

Zie hier hoe het team van Openbare Basisschool De Sieppe is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Basisschool De Sieppe. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Openbare Basisschool De Sieppe bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool De Sieppe bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Openbare Basisschool De Sieppe zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 64.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (64.3%)
Man (35.7%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Basisschool De Sieppe. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (6.7%)
25-35 jaar (20%)
35-45 jaar (13.3%)
45-55 jaar (26.7%)
55-65 jaar (26.7%)
&ge;65 jaar (6.7%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.4%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Openbare Basisschool De Sieppe werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (78.6%)
Direct ondersteunend personeel (7.1%)
Indirect ondersteunend personeel (7.1%)
Management (7.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Basisschool De Sieppe gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.

Vervanging van Leerkrachten op Basisschool De Sieppe: Een Betrouwbaar Netwerk

Op Openbare Basisschool De Sieppe zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van uw vertrouwde leerkracht. Alle scholen die deel uitmaken van de onderwijsstichting Leer en Floreer, waar De Sieppe trots onder valt, maken gebruik van een gezamenlijke, professionele vervangerspool. Dit uitgebreide netwerk garandeert dat er altijd gekwalificeerde en flexibele groepsleerkrachten beschikbaar zijn. Deze leerkrachten zijn speciaal getraind om zowel kortdurende als langdurige vervangingen soepel op te vangen, zodat de educatieve voortgang van uw kind gewaarborgd blijft.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

In schooljaar 2025-2026 werken we met 3 groepen 1-2. De overige groepen zijn jaargroepen.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Basisschool De Sieppe: Ons Specialisten Team

8

Taal en Rekenen: Extra Ondersteuning voor Academische Succes

Beschikbare specialisten:

Dyslexie Expert
Orthopedagoog voor Leerontwikkeling
Rekenspecialist voor V Progressie
Hoogbegaafdheidscoach
Logopedist voor Communicatie
Kwaliteitscoördinator Onderwijs
Extra Leerkracht voor Taal & Rekencoaching
Jonge Kind Specialist & Kindercoach

Toelichting van de school:

Ons toegewijde team op De Sieppe omvat een Jonge Kind Specialist, een Kindercoach, een Rekenspecialist en een Kwaliteitscoördinator. Deze professionals werken dagelijks aan de ontwikkeling van onze leerlingen. Voor meer gespecialiseerde hulp, zoals die van een dyslexiespecialist, orthopedagoog, logopedist of specialist voor meer- en hoogbegaafdheid, maken we gebruik van de expertise binnen onze stichting Leer en Floreer en het samenwerkingsverband Stromenland. Deze experts bieden waardevolle ondersteuning aan zowel leerlingen als leerkrachten. Leerlingen met taalachterstanden of een NT2-achtergrond ontvangen extra, op maat gemaakte begeleiding. Ons doel is om deze leerlingen te helpen hun achterstanden effectief in te halen en hun volledige potentieel te bereiken. Voor kinderen die extra uitdaging nodig hebben, bieden we, in samenwerking met andere scholen, het inspirerende 'Peergroup' arrangement. Dit programma brengt leerlingen met vergelijkbare talenten samen voor een uitdagende leerervaring.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Positieve Groei en Welbevinden

Beschikbare specialisten:

Gedragsexpert
Orthopedagoog
Hoogbegaafdheidscoach
Kindercoach

Toelichting van de school:

Binnen onze stichting en het samenwerkingsverband (SWV) beschikken we over een team van deskundigen die leerlingen en leerkrachten ondersteunen bij sociaal-emotionele vraagstukken. Deze specialisten bieden begeleiding om een veilige en stimulerende leeromgeving te garanderen. De Sieppe werkt nauw samen met de schoolconsulent Koen Benning (k.benning@bergendal.nl). Deze consulent is actief binnen het gemeentelijke sociaal domein en coördineert de ondersteuning in afstemming met de school en ouders. Samen zorgen we voor een integrale aanpak van de ontwikkeling van elk kind. Voorbeelden van deze ondersteuning zijn gerichte faalangsttrainingen en weerbaarheidstrainingen, die kinderen helpen sterker in hun schoenen te staan.

4

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief Leren

Beschikbare specialisten:

Gedragsexpert
Orthopedagoog
Hoogbegaafdheidscoach
Afstemmingscoördinator

Toelichting van de school:

Op De Sieppe zijn een toegewijde Afstemmingscoördinator en een Kindercoach actief om de dagelijkse gang van zaken te ondersteunen en leerlingen te begeleiden. Zij vormen een belangrijke schakel in onze onderwijsstructuur. Daarnaast maken we, net als bij andere expertisegebieden, gebruik van specialisten vanuit onze stichting en het samenwerkingsverband (SWV). Deze experts bieden aanvullende ondersteuning waar nodig, zowel voor leerlingen als voor ons onderwijspersoneel. Onze onderwijsassistenten spelen een cruciale rol in het bieden van extra didactische en sociaal-emotionele ondersteuning. Binnen ons team werken collega's nauw samen in een ondersteuningsteam, wat zorgt voor een gecoördineerde en effectieve aanpak van alle ondersteuningsbehoeften.

4

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve en Gezonde Groei

Beschikbare specialisten:

Orthopedagoog
Logopedist
Specialisten Samenwerkingsverband
Kwaliteitscoördinator

Toelichting van de school:

Onze school biedt een stimulerende omgeving voor de motorische en lichamelijke ontwikkeling van alle leerlingen. Wij zetten onze interne expertise in, aangevuld met gespecialiseerde hulp vanuit ons samenwerkingsverband. De orthopedagoog en logopedist zijn beschikbaar om specifieke ondersteuning te bieden waar nodig. Samen met de kwaliteitscoördinator zorgen zij voor een breed scala aan mogelijkheden. Door deze samenwerking garanderen we dat elk kind de kans krijgt om zich optimaal te ontwikkelen, zowel fysiek als cognitief.

3

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg en Veiligheid

Beschikbare specialisten:

Orthopedagoog
Kwaliteitscoördinator
Bedrijfshulpverlener (BHV)

Toelichting van de school:

Op Openbare Basisschool De Sieppe staat de veiligheid en het welzijn van onze leerlingen voorop. Wij zorgen ervoor dat er altijd een gekwalificeerde bedrijfshulpverlener (BHV) aanwezig is. Voor medische ondersteuning en persoonlijke verzorging werken we nauw samen met de GGD. De jeugdverpleegkundige, Leonie Rutten (lrutten@ggdgelderlandzuid.nl), en de jeugdarts, Manon Groeliker (mgroeliker@ggdgelderlandzuid.nl), staan paraat om onze leerlingen en hun ouders te ondersteunen. Deze samenwerking met de GGD garandeert dat we professionele zorg en begeleiding kunnen bieden, afgestemd op de individuele behoeften van elk kind.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
23
Totaal specialisten
23
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Handvaardigheid ruimte
Ruimte voor BSO en peutergroep
Orthotheek
Ruimte voor extra begeleiding
Twee extra lokalen (deels BSO)

Ontdek de Ondersteuning op Maat bij Basisschool De Sieppe

Hoe Wij Elk Kind Begeleiden en Uitdagen

Op Openbare Basisschool De Sieppe geloven we in onderwijs dat perfect aansluit bij de unieke behoeften van elk kind. Wij bieden gepersonaliseerde begeleiding in de klas, in kleine groepjes en individueel, zowel binnen als buiten de schoolmuren. Samen met u als ouder zorgen we voor effectieve huiswerkondersteuning en oefeningen. Voor kinderen met specifieke leeruitdagingen, zoals dyslexie of dyscalculie, hanteren we duidelijke criteria voor onderzoek en gerichte ondersteuning. Bij complexe sociale of emotionele problematiek werken we samen met gespecialiseerde externe partners. Leerlingen uit Duitsland kunnen voor specifieke zorgvoorzieningen, zoals GGD-diensten of dyslexiebehandeling, terecht bij hun eigen gemeente. De Sieppe staat altijd klaar om in overleg met u de beste aanpak te vinden bij zorgvragen. We streven naar een rijke schooldag met gelijke kansen voor iedereen. Dit doen we door sport, cultuur en talentontwikkeling te combineren met extra ondersteuning. Door samenwerking met externe partners creëren we een optimaal leerklimaat. Dit verhoogt het welbevinden en zorgt ervoor dat elk kind zich gezien, gehoord en gesteund voelt. Preventie staat centraal met programma's zoals De Vreedzame School en Gezonde School. Via onze jaarlijkse monitor Welbevinden en Veiligheid meten we de tevredenheid van leerlingen. De nauwe samenwerking binnen de 'gouden driehoek' – kind, ouders en school – helpt ons om ondersteuningsvragen vroegtijdig te signaleren en aan te pakken.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Kwaliteitsbeleid en Schoolplan: Groei en Ontwikkeling bij De Sieppe

Welke Educatieve Doelen Bevat Ons Schoolplan voor Optimale Leerontwikkeling?

Kwaliteitsborging op Openbare Basisschool De Sieppe Sinds 1 januari 2025 bundelen SPO Condor en SPOG hun krachten onder de naam Leer en Floreer, scholen met LeF. Deze fusie onderstreept onze toewijding aan de continue ontwikkeling en groei van zowel leerlingen als ons toegewijde team, binnen een inspirerende en veilige leer- en werkomgeving. Ons strategisch kwaliteitsbeleid is gedetailleerd uiteengezet in het document "Strategisch beleidsplan SPOG 2023-2027". Dit plan is opvraagbaar bij de schoolleiding en vormt de basis voor al onze educatieve inspanningen. Wij cultiveren kwaliteit vanuit een fundament van vertrouwen, eigenaarschap en gedeelde verantwoordelijkheid. Binnen onze professionele cultuur stimuleren we open dialogen, waar feedback en kritische bevraging leiden tot continue verbetering en innovatieve onderwijstrajecten. Onze aanpak start met de vraag 'waarom', gevolgd door 'hoe' we onze onderwijskwaliteit vormgeven, en ten slotte 'wat' we concreet doen om onze doelen te bereiken. Kwaliteitsbehoud en -verbetering realiseren we via een geïntegreerde aanpak van organisatievormen en middelen, gebaseerd op de PDCA-cyclus: Plan, Do, Check, Act. 1. Plan: Definieer en documenteer de voorgenomen acties. 2. Do: Implementeer de geplande activiteiten. 3. Check: Evalueer de behaalde resultaten ten opzichte van de gestelde doelen en analyseer de oorzaken. 4. Act: Pas acties aan op basis van de evaluatie en integreer eventuele nieuwe werkwijzen in het volgende plan. Al onze verbeterplannen worden getoetst aan de missie en visie van De Sieppe. Het directieteam en het onderwijsteam stellen jaarlijks de plannen op, die vervolgens worden goedgekeurd door de Medezeggenschapsraad (MR) en het schoolbestuur in het schoolplan. Het actuele schoolplan 2023-2027 is in nauwe samenwerking met alle belanghebbenden tot stand gekomen. Jaarlijks stellen we een gedetailleerd jaarplan op, waarin de specifieke doelen voor het aankomende schooljaar, voortkomend uit de PDCA-cyclus, worden beschreven. Dit jaarplan kunt u opvragen bij de schoolleiding. Expertiseteams voor Educatieve Verbetering Speciaal opgerichte expertteams, bestaande uit ervaren leerkrachten, zijn verantwoordelijk voor de ontwikkeling en borging van kerndoelen zoals Rekenen/Wiskunde, Taal, De Vreedzame School/Burgerschap en Oriëntatie op Jezelf en de Wereld (OGO). Deze teams informeren en inspireren het voltallige team met actuele kennis en vertalen deze naar de unieke context van De Sieppe, waarbij samenwerking tussen onder- en bovenbouw essentieel is. Continue Scholing van Leerkrachten: Een Lerende Organisatie Een dynamische school is een lerende school. Onze leerkrachten zetten volop in op continue professionele ontwikkeling. Ze leren van elkaar door klassenobservaties en intervisie over pedagogische en didactische vraagstukken. Deelname aan expertisegroepen, bijscholing en opleidingen versterkt hun vaardigheden en draagt bij aan de schoolbrede ontwikkeling. Deze leeractiviteiten zijn altijd gericht op persoonlijke groei en de strategische doelen van de school. Daarnaast faciliteert De Sieppe stageplaatsen en fungeert zij als erkende opleidingsschool. Door actief te leren van en met elkaar creëren we een stimulerende en effectieve leer- en werkomgeving voor iedereen.

Hoe Realiseert De Sieppe Haar Educatieve Doelstellingen en Kwaliteitsstandaarden?

Kwaliteitszorg omvat alle systematische en cyclische maatregelen die we treffen om de onderwijskwaliteit van onze scholen en de stichting als geheel te bewaken en continu te verbeteren. Deze kwaliteitsstandaarden zijn vastgelegd in het "Strategisch beleidsplan SPOG 2023-2027" en worden gemonitord aan de hand van concrete prestatie-indicatoren. Twee keer per jaar vinden er strategische bestuursgesprekken plaats. Hierin bespreken de directeuren en het bestuur de resultaten (in de breedste zin van het woord) en de schoolontwikkeling, en vindt de formele verantwoording plaats. Op basis van deze gesprekken worden concrete afspraken gemaakt voor monitoring. Op schoolniveau hanteren we een vergelijkbaar cyclisch kwaliteitsbewakingsproces. Op stichtingsniveau werken diverse specialistische teams samen om de kwaliteit op verbindende wijze te verbeteren en te borgen. De Sieppe realiseert haar ambities door planmatig te werken aan de vastgestelde doelen. Deze doelstellingen, de verwachte resultaten en de methoden om deze te bereiken, zijn nauwkeurig beschreven in het jaarplan en de bijbehorende actieplannen. Deze plannen, opgesteld in samenwerking met de leerkrachten, vormen de leidraad voor ons handelen gedurende het schooljaar.

Voor- en Vroegschoolse Educatie: Een Sterke Start voor Jonge Kinderen bij OBS De Sieppe

Toelichting van de school

OBS De Sieppe biedt een geïntegreerd programma voor het jonge kind, met een eigen peutergroep 'De Tuba' binnen onze schoolmuren. Deze nauwe samenwerking tussen de peutergroep en de basisschool zorgt voor een naadloze overgang naar de kleutergroepen. Speciaal voor peuters met een taal- of ontwikkelingsachterstand, of kinderen met een verhoogd risico hierop, bieden wij Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Uw kind kan 16 uur per week deelnemen aan ons stimulerende VVE-programma. Dit programma is ontworpen om de ontwikkeling optimaal te ondersteunen door gerichte aandacht in de groep, een planmatige aanpak, regelmatige oudergesprekken, de inzet van ons gespecialiseerde zorgteam en een persoonlijke overdracht naar de basisschool. Deze intensieve begeleiding vergroot de kans op een succesvolle start en vlotte doorstroom naar het basisonderwijs aanzienlijk. De indicatie voor VVE wordt afgegeven door het consultatiebureau, eventueel op advies van onze zorgcoördinator of pedagogisch medewerkers.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft Openbare Basisschool De Sieppe voor de allerkleinsten?

Openbare Basisschool De Sieppe investeert in de toekomst van jonge kinderen met een uitgebreid aanbod. Dit omvat een nauwe samenwerking met onze eigen peutergroep 'De Tuba' om een soepele overgang naar de basisschool te garanderen. Daarnaast bieden we Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) voor peuters die extra ondersteuning nodig hebben. Dit VVE-programma, met 16 uur per week specifieke aandacht, is gericht op het stimuleren van taal- en ontwikkelingsvaardigheden. Door deze gerichte aanpak, in combinatie met intensieve ouderbetrokkenheid en de expertise van ons zorgteam, leggen we een solide basis voor schoolsucces.

Openbare Basisschool De Sieppe investeert in de toekomst van jonge kinderen met een uitgebreid aanbod. Dit omvat een nauwe samenwerking met onze eigen peutergroep 'De Tuba' om een soepele overgang naar de basisschool te garanderen. Daarnaast bieden we Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) voor peuters die extra ondersteuning nodig hebben. Dit VVE-programma, met 16 uur per week specifieke aandacht, is gericht op het stimuleren van taal- en ontwikkelingsvaardigheden. Door deze gerichte aanpak, in combinatie met intensieve ouderbetrokkenheid en de expertise van ons zorgteam, leggen we een solide basis voor schoolsucces.

Ontdek ons aanbod voor Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en de peuteropvang bij OBS De Sieppe.

Met welke partners werkt OBS De Sieppe samen voor de ontwikkeling van jonge kinderen?

Openbare Basisschool De Sieppe gelooft in de kracht van samenwerking om de beste ontwikkelingskansen te bieden aan jonge kinderen. Daarom werken we nauw samen met Domino Kindercentrum, een gerenommeerde partner die gespecialiseerd is in hoogwaardige kinderopvang en voor- en vroegschoolse educatie. Deze samenwerking stelt ons in staat om een naadloze en verrijkende leerervaring te creëren, van de peuteropvang tot aan de start van het basisonderwijs. Via de website van Domino Kindercentrum kunt u meer te weten komen over hun specifieke programma's en hoe zij bijdragen aan de succesvolle ontwikkeling van uw kind.

Openbare Basisschool De Sieppe gelooft in de kracht van samenwerking om de beste ontwikkelingskansen te bieden aan jonge kinderen. Daarom werken we nauw samen met Domino Kindercentrum, een gerenommeerde partner die gespecialiseerd is in hoogwaardige kinderopvang en voor- en vroegschoolse educatie. Deze samenwerking stelt ons in staat om een naadloze en verrijkende leerervaring te creëren, van de peuteropvang tot aan de start van het basisonderwijs. Via de website van Domino Kindercentrum kunt u meer te weten komen over hun specifieke programma's en hoe zij bijdragen aan de succesvolle ontwikkeling van uw kind.

Team | Openbare Basisschool De Sieppe in Groesbeek | [2025] Schoolregister